Autor: Rivo Sarapik • 21. aprill 2009
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

Ettevõtjad pole rahul Tartu-Stockholmi lennuliiniga

Estonian Air plaanib oktoobri algusest hakata kolm korda nädalas lendama Tartust Stockholmi, ent ettevõtjaid selline graafik ei rahulda.

Estonian Airi poole eile Tartus võimalikele huvilistele tutvustatud graafiku kohaselt lendaks lennuk edasi-tagasi teisipäeva, neljapäeva ja pühapäeva keskpäeval. Mitmed arutelul osalenud ettevõtjad leidsid, et see pole sobiv ärikliendile, kes tahab Stockholmi jõuda hommikuks ja õhtul tagasi lennata.

Samuti avaldati soovi lennata ka esmaspäeval ja reedel. Tartu ülikoolide esindajad olid neljapäevase ja pühapäevase lennuga päri, sest akadeemiline maailm peamiselt just neil nädalapäevadel lendabki.

„Me peame kuidagi alustama ja esimeses faasis ei saa me rohkemate lendudega arvestada,“ ütles ASi Estonian Air kommertsala asepresidendi kt Rauno Parras. See on algne variant ja graafik võib muutuda, kaalume kindlasti ettepanekuid, lisas ta.

Lennuaegade valikut põhjendas Parras ümberistumistega Stockholmis. „Oleme arvestanud sellega, et kliendil oleks võimalus vähemalt kolme tunni jooksul Stockholmis ümber istuda ja lennata 30-35 Euroopa linna edasi,“ selgitas Parras.

Parrase sõnul valis Estonian Air Stockholmi sihtkohaks kolmel põhjusel. „Esiteks on Eesti ja Rootsi vahel piisavalt nõudlust lennuühenduse järele, teiseks pakub Stockholm väga häid edasilennuvõimalusi ja kolmandaks on meil sobiv lennukipark,“ loetles ta.

Tartu ja Stockholmi vahet hakkab lendama 33kohaline propellerlennuk Saab 340 ning lend kestab üks tund ja nelikümmend minutit. Parras ei osanud eile öelda, mis hinnaga nad lennupileteid pakkuma hakkavad.

Tartu Ülenurme lennujaamast on korra välismaiste regulaarlendudega juba katset tehtud. 1994. aastal avatud Tartu-Tampere liin katkes reisijate vähesuse tõttu juba pärast viiendat lendu.

Kolm aastat tagasi nimetas paljudes riikides koostööpartnereid omava ASi Regio juht Teet Jagomägi Tartu ühe suurima miinusena just lennuühenduste puudumist. „Mida suuremad otsusetegijad, seda vähem on neil aega. Ja sõita edasi-tagasi viis tundi kahetunnise koosoleku pärast on neil täiesti välistatud,“ viitas ta toona Tallinna lennuvälja kaugusele Tartust.

Liitu Logistikauudiste uudiskirjaga!
Liitumisega nõustud, et Äripäev AS kasutab sinu e-posti aadressi sulle uudiskirja saatmiseks. Saad nõusoleku tagasi võtta uudiskirjas oleva lingi kaudu. Loe oma õiguste kohta lähemalt privaatsustingimustest
Liitu Logistikauudiste uudiskirjaga!
Liitumisega nõustud, et Äripäev AS kasutab sinu e-posti aadressi sulle uudiskirja saatmiseks. Saad nõusoleku tagasi võtta uudiskirjas oleva lingi kaudu. Loe oma õiguste kohta lähemalt privaatsustingimustest
Tõnu TrammLogistikauudised.ee juhtTel: 52 777 80
Anu SoometsSündmuste programmijuht Tel: 5164397
Rain JüristoReklaamimüügi projektijuhtTel: 6670 077