16. aprill 2009
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

Tallink: eesmärgiks töökohtade ja palgataseme säilitamine

Tallink Grupi investorsuhete juht Margus Schults kinnitas, et ettevõtte personalipoliitika üks eesmärk on töökohtade ja palgataseme säilitamine, mistõttu on asutud ametiühinguga läbirääkimistele palgatõusude edasilükkamiseks.

„Personalipoliitika osas on meie eesmärgiks töökohtade ja palgataseme säilitamine, selleks oleme astunud ametiühinguga dialoogi täiendavate palgatõusude edasilükkamiseks,“ vastas Tallink Grupi investorsuhete juht Margus Schults küsimusele, kuidas kavatseb Tallink personalikulusid vähendada, eriti veel pärast seda, kui äsja tõsteti töötajate palku.

Kui palju võiks Tallink intresside alanemisest võita järgmisel poolaastal, ütles investorsuhete juht, et selleks peaks suutma ette ennustada ka euribori arengut. „Esimesel poolaasta jooksul toimunud euribori languse mõju jõuab meieni 3-6 kuuse viivitusega. Samas näitas ka juba esimene poolaasta positiivset tendentsi -  kui laenumaht kasvas 18 protsenti, siis intressikulu 15 protsenti,“ märkis Schults.

 Rootsi krooni nõrgenemine mõjutas Schultsi sõnul erinevaid liine erinevalt, sest ettevõte kasutab liinidel arveldusvahendina mitmeid valuutasid. „SEKi nõrgenemise mõju avaldus rohkem liinidel, kus selle kasutamise osakaal oli suurem. Soome-Rootsi liini tulemused olid edukamad ka seetõttu, et langus kaubaveomahtude osas oli seal väiksem,“ selgitas ta.

Schults ütles, et üheks suuremaks kaubaveo lõikes vähenenud kaubagrupiks on ehitusmaterjalid. Kaubavedude vähenemine on seotud üldise majanduslangusega maailmas, toonitas ta.

Kütusekulude vähenemine 234 miljoni krooni võrra oli Schultsi sõnul arvestatav, kuid tulude vähenemine ei lasknud antud faktoril suuremat mõju avaldada.

„Arvestades asjaolu, et kütusehinnad olid oluliselt kõrgematel tasemetel eelmise majandusaasta teisel poolaastal ja eeldades tänaste hinnatasemete püsimist, on oodatav kütusehindade langusest tulenev kulude vähenemine veelgi suurem käesoleva majandusaasta teises pooles võrreldes eelmise majandusaasta teise poolaastaga,“ kordas Schults juba majandusteates öeldut.

Mis oli Saksamaa-Soome liini reisijate arvu vähenemise põhjuseks võrreldes eelmise majandusaastaga, ütles Schults, et see oli veomahtude vähendamine ühe laeva prahtimise näol.

Autor: Virge Lahe

Liitu Logistikauudiste uudiskirjaga!
Liitumisega nõustud, et Äripäev AS kasutab sinu e-posti aadressi sulle uudiskirja saatmiseks. Saad nõusoleku tagasi võtta uudiskirjas oleva lingi kaudu. Loe oma õiguste kohta lähemalt privaatsustingimustest
Liitu Logistikauudiste uudiskirjaga!
Liitumisega nõustud, et Äripäev AS kasutab sinu e-posti aadressi sulle uudiskirja saatmiseks. Saad nõusoleku tagasi võtta uudiskirjas oleva lingi kaudu. Loe oma õiguste kohta lähemalt privaatsustingimustest
Tõnu TrammLogistikauudised.ee juhtTel: 52 777 80
Anu SoometsSündmuste programmijuht Tel: 5164397
Rain JüristoReklaamimüügi projektijuhtTel: 6670 077