Eestlaste trumbiks on parem ühendus Moskvaga

Muuga sadama eeliseks Hiina kaubateedel on soomlastest parem ühendus Moskvaga, selgitas Transiidikeskuse ASi juhatuse esimees Erik Laidvee.

Laidvee selgitas, et lõpuks ometi sai Eestist kulgev kaubatee kõigile Hiina ekspediitoritele jagatavasse teatmikku, millest juhinduvad enamik vedajaid. „Oleme suhteid arendanud ja Hiinas käinud Eestit tutvustamas juba viis aastat aga seni sellist läbimurret ei olnud. Seda teatmiku loeb enamus kaubasaatjaid ja selle põhjal teevad nad otsuseid. Enne nad ei teadnuki, et võimalus Eesti kaudu saata olemas on. Nüüd neil on sealt näha hinnad, ajad ja marsruudid,“ selgitas Laidvee.

Kuigi sõlmitud on vaid mittesiduvad eellepingud ja täpsemad kokkulepped sõlmitaks paari kuu jooksul, kui Hiina delegatsioon on Eestit külastanud on esimesed proovipartiid teel. „Oleme kursis, et esimesed konteinerid on Hiinast siia poole teel. Need tulevad muidugi läbi Rotterdami või Hamburgi sadama, kuid selle asemel, et tavapärasel marsruudil Moskvasse läbida Kotka sadam, liiguvad läbi Muuga terminali,“ selgitas Laidvee, et eestlased üritvad muuta juba olemasolevat kaubateed. „Tegu on proovipartiidega. Peame ka läbirääkimisi laevaliinidega, kes on huvitatud Muuga kaudu vedamisest.“

Eesti eelis on raudteeühendus Moskvaga. „Siit läheb konteinerrong kahe päevaga Moskvasse. See on oluline lisakvaliteet ja kiirus,“ sõnas Leidvee. Kotkast nimelt veetakse konteinereid edasi veoautodega, millel võib Moskvasse jõudmiseks kuluda kolm päeva kuni kolm nädalat, sõltuvalt sellest, kuidas piiril järjekord on. „Kaubarong küll korraks peatub piiril, kuid tolliprotseduurid toimuvad Moskvas,“ selgitas Laidvee, et rongidel autodega sarnast kadalippu läbida ei tule. „See on suur trump, millega me Hiinas laineid lõime.“

Laidvee sõnul on ka Muuga läbimine hinna poolest igati konkurentsivõimeline. Ka on Muugal võimsust, et rohkem konteinereid vastu võtta.

EASi esindaja Šanghais Valle Feldmann tõi välja, et eriti olulised on head suhted Venemaaga. „Kogu aeg uuritakse, et kuidas on läbisaamine suure naabriga. Seekord oli meiega kaasas ka Vene poolene koostööpartner,“ avas ta Eestlaste viimase visiidi edu saladuse.

Muuga CT konteineriterminal juhatuse esimees Sergei Artjomov teemat veel kommenteerida ei soovinud, kuna kindlaid lepinguid ei ole.

Osale arutelus

  • Mariliis Pinn

Toetajad

Raadio ettevõtlikule inimesele

Hetkel eetris

Seotud lood

Jälgi Logistikauudiseid sotsiaalmeedias

RSS

Toetajad

Tööriistad

=
=
=
=
Transpordiliik:
Kui kaup on pakitud alustele, täitke ära aluste lahtrid. Kui kaup ei ole pakitud alustele, täitke ära kauba kirjelduse lahtrid.
Mahukaalu arvutamisel on võetud aluseks:
Autotranspordis 1 m³ = 333 kg.
Lennutranspordis 1 m³ = 167 kg.
Mahukaal: kg
Maht:

NASDAQ OMX Tallinna, Riia ja Vilniuse börsiinfo 15 minutilise viivitusega.

Valuuta Tähis Kurss +/- %
Austraalia dollar AUD 1,57 -0.017228
Bulgaaria leev BGN 1,96 0
Filipiinide peeso PHP 60,41 0
Hiina jüaan CNY 7,88 0.989705
Hongkongi dollar HKD 9,32 -0.009659
Horvaatia kuna HRK 7,56 0.002645
Iisraeli seekel ILS 4,19 -0.054905
India ruupia INR 77,19 0.06183
Indoneesia ruupia IDR 16115,00 0.012412
Islandi kroon ISK 123,34 -0.076961
Jaapani jeen JPY 133,08 -0.015026
Kanada dollar CAD 1,52 -0.065887
LAV rand ZAR 16,86 0.113981
Lõuna-Korea vonn KRW 1294,20 0.054116
Malaysia ringgit MYR 4,91 0.024424
Mehhiko peeso MXN 22,16 0.013537
Norra kroon NOK 9,70 0.660435
Poola slott PLN 4,21 0.045146
Rootsi kroon SEK 9,87 0.477621
Rubla RUB 69,67 -0.053076
Rumeenia leu RON 4,64 -0.051731
Singapuri dollar SGD 1,61 0.006229
Suurbritannia nael GBP 0,89 0.455851
Šveitsi frank CHF 1,17 0.500408
Taani kroon DKK 7,44 -0.07484
Tai baht THB 38,96 -0.076942
Tšehhi kroon CZK 25,45 -0.003929
Türgi liir TRY 4,71 -0.241612
Ukraina grivna UAH 32,23 0
Ungari forint HUF 312,00 -0.076863
USA dollar USD 1,19 0.697872
Uus-Meremaa dollar NZD 1,73 -0.088154
Valgevene rubla BRL 3,86 0.010367
Valgevene rubla BYN 23864,00 0

Valdkonna töökuulutused