Eestlaste trumbiks on parem ühendus Moskvaga

Muuga sadama eeliseks Hiina kaubateedel on soomlastest parem ühendus Moskvaga, selgitas Transiidikeskuse ASi juhatuse esimees Erik Laidvee.

Laidvee selgitas, et lõpuks ometi sai Eestist kulgev kaubatee kõigile Hiina ekspediitoritele jagatavasse teatmikku, millest juhinduvad enamik vedajaid. „Oleme suhteid arendanud ja Hiinas käinud Eestit tutvustamas juba viis aastat aga seni sellist läbimurret ei olnud. Seda teatmiku loeb enamus kaubasaatjaid ja selle põhjal teevad nad otsuseid. Enne nad ei teadnuki, et võimalus Eesti kaudu saata olemas on. Nüüd neil on sealt näha hinnad, ajad ja marsruudid,“ selgitas Laidvee.

Kuigi sõlmitud on vaid mittesiduvad eellepingud ja täpsemad kokkulepped sõlmitaks paari kuu jooksul, kui Hiina delegatsioon on Eestit külastanud on esimesed proovipartiid teel. „Oleme kursis, et esimesed konteinerid on Hiinast siia poole teel. Need tulevad muidugi läbi Rotterdami või Hamburgi sadama, kuid selle asemel, et tavapärasel marsruudil Moskvasse läbida Kotka sadam, liiguvad läbi Muuga terminali,“ selgitas Laidvee, et eestlased üritvad muuta juba olemasolevat kaubateed. „Tegu on proovipartiidega. Peame ka läbirääkimisi laevaliinidega, kes on huvitatud Muuga kaudu vedamisest.“

Eesti eelis on raudteeühendus Moskvaga. „Siit läheb konteinerrong kahe päevaga Moskvasse. See on oluline lisakvaliteet ja kiirus,“ sõnas Leidvee. Kotkast nimelt veetakse konteinereid edasi veoautodega, millel võib Moskvasse jõudmiseks kuluda kolm päeva kuni kolm nädalat, sõltuvalt sellest, kuidas piiril järjekord on. „Kaubarong küll korraks peatub piiril, kuid tolliprotseduurid toimuvad Moskvas,“ selgitas Laidvee, et rongidel autodega sarnast kadalippu läbida ei tule. „See on suur trump, millega me Hiinas laineid lõime.“

Laidvee sõnul on ka Muuga läbimine hinna poolest igati konkurentsivõimeline. Ka on Muugal võimsust, et rohkem konteinereid vastu võtta.

EASi esindaja Šanghais Valle Feldmann tõi välja, et eriti olulised on head suhted Venemaaga. „Kogu aeg uuritakse, et kuidas on läbisaamine suure naabriga. Seekord oli meiega kaasas ka Vene poolene koostööpartner,“ avas ta Eestlaste viimase visiidi edu saladuse.

Muuga CT konteineriterminal juhatuse esimees Sergei Artjomov teemat veel kommenteerida ei soovinud, kuna kindlaid lepinguid ei ole.

Osale arutelus

  • Mariliis Pinn

Toetajad

Raadio ettevõtlikule inimesele

Hetkel eetris

Seotud lood

Jälgi Logistikauudiseid sotsiaalmeedias

RSS

Toetajad

Tööriistad

=
=
=
=
Transpordiliik:
Kui kaup on pakitud alustele, täitke ära aluste lahtrid. Kui kaup ei ole pakitud alustele, täitke ära kauba kirjelduse lahtrid.
Mahukaalu arvutamisel on võetud aluseks:
Autotranspordis 1 m³ = 333 kg.
Lennutranspordis 1 m³ = 167 kg.
Mahukaal: kg
Maht:

NASDAQ OMX Tallinna, Riia ja Vilniuse börsiinfo 15 minutilise viivitusega.

Valuuta Tähis Kurss +/- %
Austraalia dollar AUD 1,56 -0.0769675
Brasiilia reaal BRL 4,32 -0.1824396
Bulgaaria leev BGN 1,96 -0.0153398
Filipiinide peeso PHP 61,89 -0.0371477
Hiina jüaan CNY 7,46 -0.181969
Hongkongi dollar HKD 9,10 -0.1799864
Horvaatia kuna HRK 7,38 0.0176228
Iisraeli seekel ILS 4,20 -0.1807157
India ruupia INR 78,86 -0.1810012
Indoneesia ruupia IDR 16136,29 -0.1808787
Islandi kroon ISK 124,94 0
Jaapani jeen JPY 127,82 -0.5059547
Kanada dollar CAD 1,53 -0.20885
LAV rand ZAR 15,58 -0.07184
Lõuna-Korea vonn KRW 1279,30 -0.0390686
Malaysia ringgit MYR 4,63 0.1340714
Mehhiko peeso MXN 23,99 0.1929583
Norra kroon NOK 9,45 -0.0306726
Poola slott PLN 4,29 0.0210069
Rootsi kroon SEK 10,20 0.0421713
Rumeenia leu RON 4,65 -0.1480178
Singapuri dollar SGD 1,57 -0.1275592
Suurbritannia nael GBP 0,87 -0.0915437
Šveitsi frank CHF 1,16 -0.2504534
Taani kroon DKK 7,45 0.0080547
Tai baht THB 37,83 -0.0583777
Tšehhi kroon CZK 25,71 -0.0116677
Türgi liir TRY 5,49 0.1184705
Ukraina grivna UAH 30,52 -0.1808484
Ungari forint HUF 322,32 -0.0124085
USA dollar USD 1,16 -0.172295
Uus-Meremaa dollar NZD 1,67 0.1676045
Valgevene rubla BYN 2,32 -0.1810735
Vene rubla RUB 73,06 -0.3151918

Valdkonna töökuulutused