Eestlaste trumbiks on parem ühendus Moskvaga

Muuga sadama eeliseks Hiina kaubateedel on soomlastest parem ühendus Moskvaga, selgitas Transiidikeskuse ASi juhatuse esimees Erik Laidvee.

Laidvee selgitas, et lõpuks ometi sai Eestist kulgev kaubatee kõigile Hiina ekspediitoritele jagatavasse teatmikku, millest juhinduvad enamik vedajaid. „Oleme suhteid arendanud ja Hiinas käinud Eestit tutvustamas juba viis aastat aga seni sellist läbimurret ei olnud. Seda teatmiku loeb enamus kaubasaatjaid ja selle põhjal teevad nad otsuseid. Enne nad ei teadnuki, et võimalus Eesti kaudu saata olemas on. Nüüd neil on sealt näha hinnad, ajad ja marsruudid,“ selgitas Laidvee.

Kuigi sõlmitud on vaid mittesiduvad eellepingud ja täpsemad kokkulepped sõlmitaks paari kuu jooksul, kui Hiina delegatsioon on Eestit külastanud on esimesed proovipartiid teel. „Oleme kursis, et esimesed konteinerid on Hiinast siia poole teel. Need tulevad muidugi läbi Rotterdami või Hamburgi sadama, kuid selle asemel, et tavapärasel marsruudil Moskvasse läbida Kotka sadam, liiguvad läbi Muuga terminali,“ selgitas Laidvee, et eestlased üritvad muuta juba olemasolevat kaubateed. „Tegu on proovipartiidega. Peame ka läbirääkimisi laevaliinidega, kes on huvitatud Muuga kaudu vedamisest.“

Eesti eelis on raudteeühendus Moskvaga. „Siit läheb konteinerrong kahe päevaga Moskvasse. See on oluline lisakvaliteet ja kiirus,“ sõnas Leidvee. Kotkast nimelt veetakse konteinereid edasi veoautodega, millel võib Moskvasse jõudmiseks kuluda kolm päeva kuni kolm nädalat, sõltuvalt sellest, kuidas piiril järjekord on. „Kaubarong küll korraks peatub piiril, kuid tolliprotseduurid toimuvad Moskvas,“ selgitas Laidvee, et rongidel autodega sarnast kadalippu läbida ei tule. „See on suur trump, millega me Hiinas laineid lõime.“

Laidvee sõnul on ka Muuga läbimine hinna poolest igati konkurentsivõimeline. Ka on Muugal võimsust, et rohkem konteinereid vastu võtta.

EASi esindaja Ðanghais Valle Feldmann tõi välja, et eriti olulised on head suhted Venemaaga. „Kogu aeg uuritakse, et kuidas on läbisaamine suure naabriga. Seekord oli meiega kaasas ka Vene poolene koostööpartner,“ avas ta Eestlaste viimase visiidi edu saladuse.

Muuga CT konteineriterminal juhatuse esimees Sergei Artjomov teemat veel kommenteerida ei soovinud, kuna kindlaid lepinguid ei ole.

Osale arutelus

  • Mariliis Pinn

Toetajad

Raadio ettevõtlikule inimesele

Hetkel eetris

Seotud lood

Jälgi Logistikauudiseid sotsiaalmeedias

RSS

Toetajad

Tööriistad

=
=
=
=
Transpordiliik:
Kui kaup on pakitud alustele, täitke ära aluste lahtrid. Kui kaup ei ole pakitud alustele, täitke ära kauba kirjelduse lahtrid.
Mahukaalu arvutamisel on võetud aluseks:
Autotranspordis 1 m³ = 333 kg.
Lennutranspordis 1 m³ = 167 kg.
Mahukaal: kg
Maht:

NASDAQ OMX Tallinna, Riia ja Vilniuse börsiinfo 15 minutilise viivitusega.

Valuuta Tähis Kurss +/- %
Austraalia dollar AUD 1,62 -0.0309157
Brasiilia reaal BRL 4,24 -0.0188675
Bulgaaria leev BGN 1,96 -0.0102276
Filipiinide peeso PHP 61,90 -0.0177669
Hiina jüaan CNY 7,96 -0.0175778
Hongkongi dollar HKD 9,01 -0.0166404
Horvaatia kuna HRK 7,41 -0.0107907
Iisraeli seekel ILS 4,20 0.0500751
India ruupia INR 84,61 -0.0177261
Indoneesia ruupia IDR 17417,96 -0.0173928
Islandi kroon ISK 137,01 -0.0072982
Jaapani jeen JPY 129,54 0.0154416
Kanada dollar CAD 1,50 0.0467664
LAV rand ZAR 16,36 -0.0769508
Lõuna-Korea vonn KRW 1296,57 0.0015426
Malaysia ringgit MYR 4,77 -0.0167683
Mehhiko peeso MXN 21,67 -0.11798
Norra kroon NOK 9,43 -0.1101322
Poola slott PLN 4,29 -0.0466038
Rootsi kroon SEK 10,31 -0.0029105
Rumeenia leu RON 4,66 -0.0085787
Singapuri dollar SGD 1,58 0
Suurbritannia nael GBP 0,88 0.0684463
Šveitsi frank CHF 1,14 -0.0262146
Taani kroon DKK 7,46 -0.0013407
Tai baht THB 37,33 -0.0481943
Tšehhi kroon CZK 25,83 -0.0116126
Türgi liir TRY 6,42 0.0249264
Ukraina grivna UAH 32,09 -0.0174489
Ungari forint HUF 321,95 -0.0093173
USA dollar USD 1,15 -0.0086964
Uus-Meremaa dollar NZD 1,75 -0.017094
Valgevene rubla BYN 2,42 0
Vene rubla RUB 75,32 -0.0045136

Valdkonna töökuulutused