Eestlaste trumbiks on parem ühendus Moskvaga

Muuga sadama eeliseks Hiina kaubateedel on soomlastest parem ühendus Moskvaga, selgitas Transiidikeskuse ASi juhatuse esimees Erik Laidvee.

Laidvee selgitas, et lõpuks ometi sai Eestist kulgev kaubatee kõigile Hiina ekspediitoritele jagatavasse teatmikku, millest juhinduvad enamik vedajaid. „Oleme suhteid arendanud ja Hiinas käinud Eestit tutvustamas juba viis aastat aga seni sellist läbimurret ei olnud. Seda teatmiku loeb enamus kaubasaatjaid ja selle põhjal teevad nad otsuseid. Enne nad ei teadnuki, et võimalus Eesti kaudu saata olemas on. Nüüd neil on sealt näha hinnad, ajad ja marsruudid,“ selgitas Laidvee.

Kuigi sõlmitud on vaid mittesiduvad eellepingud ja täpsemad kokkulepped sõlmitaks paari kuu jooksul, kui Hiina delegatsioon on Eestit külastanud on esimesed proovipartiid teel. „Oleme kursis, et esimesed konteinerid on Hiinast siia poole teel. Need tulevad muidugi läbi Rotterdami või Hamburgi sadama, kuid selle asemel, et tavapärasel marsruudil Moskvasse läbida Kotka sadam, liiguvad läbi Muuga terminali,“ selgitas Laidvee, et eestlased üritvad muuta juba olemasolevat kaubateed. „Tegu on proovipartiidega. Peame ka läbirääkimisi laevaliinidega, kes on huvitatud Muuga kaudu vedamisest.“

Eesti eelis on raudteeühendus Moskvaga. „Siit läheb konteinerrong kahe päevaga Moskvasse. See on oluline lisakvaliteet ja kiirus,“ sõnas Leidvee. Kotkast nimelt veetakse konteinereid edasi veoautodega, millel võib Moskvasse jõudmiseks kuluda kolm päeva kuni kolm nädalat, sõltuvalt sellest, kuidas piiril järjekord on. „Kaubarong küll korraks peatub piiril, kuid tolliprotseduurid toimuvad Moskvas,“ selgitas Laidvee, et rongidel autodega sarnast kadalippu läbida ei tule. „See on suur trump, millega me Hiinas laineid lõime.“

Laidvee sõnul on ka Muuga läbimine hinna poolest igati konkurentsivõimeline. Ka on Muugal võimsust, et rohkem konteinereid vastu võtta.

EASi esindaja Šanghais Valle Feldmann tõi välja, et eriti olulised on head suhted Venemaaga. „Kogu aeg uuritakse, et kuidas on läbisaamine suure naabriga. Seekord oli meiega kaasas ka Vene poolene koostööpartner,“ avas ta Eestlaste viimase visiidi edu saladuse.

Muuga CT konteineriterminal juhatuse esimees Sergei Artjomov teemat veel kommenteerida ei soovinud, kuna kindlaid lepinguid ei ole.

Osale arutelus

  • Mariliis Pinn

Toetajad

Raadio ettevõtlikule inimesele

Hetkel eetris

Seotud lood

Jälgi Logistikauudiseid sotsiaalmeedias

RSS

Toetajad

Tööriistad

=
=
=
=
Transpordiliik:
Kui kaup on pakitud alustele, täitke ära aluste lahtrid. Kui kaup ei ole pakitud alustele, täitke ära kauba kirjelduse lahtrid.
Mahukaalu arvutamisel on võetud aluseks:
Autotranspordis 1 m³ = 333 kg.
Lennutranspordis 1 m³ = 167 kg.
Mahukaal: kg
Maht:

NASDAQ OMX Tallinna, Riia ja Vilniuse börsiinfo 15 minutilise viivitusega.

Valuuta Tähis Kurss +/- %
Austraalia dollar AUD 1,57 0.0766137
Brasiilia reaal BRL 4,43 -0.092555
Bulgaaria leev BGN 1,96 0.0153437
Filipiinide peeso PHP 60,71 -0.0181145
Hiina jüaan CNY 7,86 -0.0178024
Hongkongi dollar HKD 8,90 -0.0224616
Horvaatia kuna HRK 7,42 0
Iisraeli seekel ILS 4,18 0.0287418
India ruupia INR 79,29 -0.0176534
Indoneesia ruupia IDR 16552,19 -0.0176381
Islandi kroon ISK 123,82 -0.0080756
Jaapani jeen JPY 125,40 -0.1592357
Kanada dollar CAD 1,49 -0.0134183
LAV rand ZAR 16,55 0.2567814
Lõuna-Korea vonn KRW 1288,68 0.2762366
Malaysia ringgit MYR 4,65 -0.0171936
Mehhiko peeso MXN 21,75 0.2105738
Norra kroon NOK 9,59 0.0751025
Poola slott PLN 4,32 0.057869
Rootsi kroon SEK 10,45 0.0536409
Rumeenia leu RON 4,66 -0.015015
Singapuri dollar SGD 1,57 0
Suurbritannia nael GBP 0,89 0.0223939
Šveitsi frank CHF 1,13 -0.0266241
Taani kroon DKK 7,45 -0.004025
Tai baht THB 37,79 -0.0476112
Tšehhi kroon CZK 25,75 0.034961
Türgi liir TRY 6,75 -0.2467968
Ukraina grivna UAH 31,17 -0.0176448
Ungari forint HUF 324,43 0.0894675
USA dollar USD 1,13 -0.0088168
Uus-Meremaa dollar NZD 1,73 0.1042089
Valgevene rubla BYN 2,32 -0.0172228
Vene rubla RUB 76,34 0.0899479

Valdkonna töökuulutused