Eestlaste trumbiks on parem ühendus Moskvaga

Muuga sadama eeliseks Hiina kaubateedel on soomlastest parem ühendus Moskvaga, selgitas Transiidikeskuse ASi juhatuse esimees Erik Laidvee.

Laidvee selgitas, et lõpuks ometi sai Eestist kulgev kaubatee kõigile Hiina ekspediitoritele jagatavasse teatmikku, millest juhinduvad enamik vedajaid. „Oleme suhteid arendanud ja Hiinas käinud Eestit tutvustamas juba viis aastat aga seni sellist läbimurret ei olnud. Seda teatmiku loeb enamus kaubasaatjaid ja selle põhjal teevad nad otsuseid. Enne nad ei teadnuki, et võimalus Eesti kaudu saata olemas on. Nüüd neil on sealt näha hinnad, ajad ja marsruudid,“ selgitas Laidvee.

Kuigi sõlmitud on vaid mittesiduvad eellepingud ja täpsemad kokkulepped sõlmitaks paari kuu jooksul, kui Hiina delegatsioon on Eestit külastanud on esimesed proovipartiid teel. „Oleme kursis, et esimesed konteinerid on Hiinast siia poole teel. Need tulevad muidugi läbi Rotterdami või Hamburgi sadama, kuid selle asemel, et tavapärasel marsruudil Moskvasse läbida Kotka sadam, liiguvad läbi Muuga terminali,“ selgitas Laidvee, et eestlased üritvad muuta juba olemasolevat kaubateed. „Tegu on proovipartiidega. Peame ka läbirääkimisi laevaliinidega, kes on huvitatud Muuga kaudu vedamisest.“

Eesti eelis on raudteeühendus Moskvaga. „Siit läheb konteinerrong kahe päevaga Moskvasse. See on oluline lisakvaliteet ja kiirus,“ sõnas Leidvee. Kotkast nimelt veetakse konteinereid edasi veoautodega, millel võib Moskvasse jõudmiseks kuluda kolm päeva kuni kolm nädalat, sõltuvalt sellest, kuidas piiril järjekord on. „Kaubarong küll korraks peatub piiril, kuid tolliprotseduurid toimuvad Moskvas,“ selgitas Laidvee, et rongidel autodega sarnast kadalippu läbida ei tule. „See on suur trump, millega me Hiinas laineid lõime.“

Laidvee sõnul on ka Muuga läbimine hinna poolest igati konkurentsivõimeline. Ka on Muugal võimsust, et rohkem konteinereid vastu võtta.

EASi esindaja Šanghais Valle Feldmann tõi välja, et eriti olulised on head suhted Venemaaga. „Kogu aeg uuritakse, et kuidas on läbisaamine suure naabriga. Seekord oli meiega kaasas ka Vene poolene koostööpartner,“ avas ta Eestlaste viimase visiidi edu saladuse.

Muuga CT konteineriterminal juhatuse esimees Sergei Artjomov teemat veel kommenteerida ei soovinud, kuna kindlaid lepinguid ei ole.

Osale arutelus

  • Mariliis Pinn

Toetajad

Raadio ettevõtlikule inimesele

Hetkel eetris

Seotud lood

Jälgi Logistikauudiseid sotsiaalmeedias

RSS

Toetajad

Tööriistad

=
=
=
=
Transpordiliik:
Kui kaup on pakitud alustele, täitke ära aluste lahtrid. Kui kaup ei ole pakitud alustele, täitke ära kauba kirjelduse lahtrid.
Mahukaalu arvutamisel on võetud aluseks:
Autotranspordis 1 m³ = 333 kg.
Lennutranspordis 1 m³ = 167 kg.
Mahukaal: kg
Maht:

NASDAQ OMX Tallinna, Riia ja Vilniuse börsiinfo 15 minutilise viivitusega.

Valuuta Tähis Kurss +/- %
Austraalia dollar AUD 1,59 -0.1442639
Brasiilia reaal BRL 4,31 -0.4062601
Bulgaaria leev BGN 1,96 0.0153468
Filipiinide peeso PHP 59,89 -0.1167484
Hiina jüaan CNY 7,71 -0.2457447
Hongkongi dollar HKD 8,92 0.0650939
Horvaatia kuna HRK 7,43 0.146831
Iisraeli seekel ILS 4,18 0.1843472
India ruupia INR 81,04 0.1421051
Indoneesia ruupia IDR 16108,47 -0.1936217
Islandi kroon ISK 137,00 0
Jaapani jeen JPY 124,56 0.2817809
Kanada dollar CAD 1,51 -0.1912298
LAV rand ZAR 15,73 -0.7932254
Lõuna-Korea vonn KRW 1281,29 -0.2366993
Malaysia ringgit MYR 4,70 0.1726748
Mehhiko peeso MXN 21,71 -0.2659477
Norra kroon NOK 9,76 -0.0296909
Poola slott PLN 4,28 0.0116702
Rootsi kroon SEK 10,25 0.0556168
Rumeenia leu RON 4,75 -0.3652546
Singapuri dollar SGD 1,54 0.0388576
Suurbritannia nael GBP 0,87 -0.4791786
Šveitsi frank CHF 1,13 0.0794772
Taani kroon DKK 7,46 -0.0013396
Tai baht THB 36,08 -0.0102537
Tšehhi kroon CZK 25,67 0.167818
Türgi liir TRY 6,03 -0.551046
Ukraina grivna UAH 31,68 0.5832542
Ungari forint HUF 317,95 0.0220209
USA dollar USD 1,14 0.0528262
Uus-Meremaa dollar NZD 1,67 -0.5648374
Valgevene rubla BYN 2,44 -0.0859177
Vene rubla RUB 75,16 -0.4615283

Valdkonna töökuulutused

VENIPAK EESTI OÜ otsib MÜÜGIESINDAJAT

Venipak Eesti OÜ

24. jaanuar 2019