Vaid 2% inimestest peab õnnetuste põhjuseks viletsat talvist teehooldust

Uuringu "Sõidukijuhtide rahulolu Eesti riigimaanteede talviste sõiduoludega" kohaselt peab talviste liiklusõnnetuste põhjuseks ebapiisavat teehooldust vaid 2% teekasutajaist.

Mis on talviste liiklusõnnetuste peamine põhjus? Sellele ja paljudele teistele küsimustele leiate vastuse allpool ning vaatate lisaks Turu-uuringute ASi läbiviidud uuringut, teatas maanteeamet.

Möödunud talve võib Eesti Meteoroloogia ja Hüdroloogia Instituudi andmetel iseloomustada järgmiselt: Talv oli suhteliselt tavapärane. Õhutemperatuur oli harilikust veidi kõrgem. Jahedamad perioodid olid jaanuari ja veebruari esimestel dekaadidel.

Talvise teehoolduse tegemise operatiivsust hindas “väga hea” ja “hea” hindega 52% vastajatest, mis on 11% võrra vähem, kui aasta varasemas küsitluses 2008. aastal ning enam-vähem sama, kui 2006. aastal.

Hinnang kolme suurema maantee seisukorra kohta 2009. aastal paranes, teiste suuremate maanteede kohta halvenes ning väiksemate maanteede kohta muutus suhteliselt vähe võrreldes 2008. aasta küsitlusega. Kuid olenemata talvede erinevusest üldhinnang maanteede seisundile on jäänud aastate jooksul suhteliselt stabiilseks.

Talviste sõiduolude kohta teabe jagamise operatiivsust hindas ligi kolm neljandikku teekasutajatest “väga heaks” ja “heaks”, mis on aastaga pisut paranenud.

Kuna uuringu ettevalmistamine algas vahetult pärast möödunud aasta novembrilõpu lumetormi, siis tekkis idee küsida teekasutajalt arvamust ekstreemsete ilmaolude aegse teehoolduse kohta, et saada kinnitust või kahtlust väitele “liikluses valitses kaos, kuid mitte teehoolduses”.

Talihoolduse tegemisele ekstreemsetes oludes andis “väga hea” ja “hea” hinde 34% küsitletutest, mis on tavaolukorrast 18% võrra madalam. Hinnang teabe jagamisele ekstreemsetes oludes oli aga märkimisväärselt kõrge, sest 64% hindas seda “väga heaks” ja “heaks”. Kindlasti on reserve hoolduse parandamiseks igasugustes ilmaoludes, kuid lumetormide järgsetes analüüsides nägime suuremaid reserve siiski sõitjate teavitamisel.

Küsisime, mis kanalitest ekstreemsetes olude korral infot saada tahetakse. Kõige valdavam oli maanteeinfo kõikidest raadiokanalitest 64%-ga, järgnes riigitelevisioon 25%-ga ning kompleksne maanteeameti, päästeameti ja politsei info riigiraadiost 21%-ga.

Kavandatud sõidu lükkaks kaks kolmandikku juhtidest edasi, kui lähenevatest halbadest sõiduoludest teavitatakse. Esemetest, mida ekstreemsetes oludes kaasa võetakse valiti pakutud variantidest kõige rohkem mobiiltelefoni, puksiirköit ja labidat.

Valitses jätkuvalt suur huvi maanteede äärsete elektroonsete liiklusmärkide vastu, tervelt 93% vastajatest on nendest huvitatud.

Talviste liiklusõnnetuste peamise põhjusena hindas 48% vastajatest oludele mittevastava kiiruse, järgnes hooletu juhtimine 27% ja oskuste puudumine 18%. Ebapiisavat teehooldust ja mittevastavaid rehve hindas õnnetuste peapõhjusena vaid vastavalt 2% ja 1% vastajatest.

Amet tahtis arvamust möödunud aastal välja pakutud idee kohta kehtestada naastrehvidele aktsiisimaks, et soodustada lamellrehvide kasutamist ja aktsiisist laekuvate summade arvel tõsta väiksemate maanteede talihoolduse tasemeid. Idee leidis pooldajaid 18% küsitletute seas. 34% küsitletutest pooldas praeguse olukorra jätkamist, s.t naastrehvide lubatud kasutusaeg on seitse kuud. 23% pooldas naastrehvide kasutusaja lühendamist viiele kuule. 12% oli nõus naastrehvide keelustamisega mitmeaastase etteteatamisajaga.

Osale arutelus

  • Mariliis Pinn

Toetajad

Raadio ettevõtlikule inimesele

Hetkel eetris

Jälgi Logistikauudiseid sotsiaalmeedias

RSS

Toetajad

Tööriistad

=
=
=
=
Transpordiliik:
Kui kaup on pakitud alustele, täitke ära aluste lahtrid. Kui kaup ei ole pakitud alustele, täitke ära kauba kirjelduse lahtrid.
Mahukaalu arvutamisel on võetud aluseks:
Autotranspordis 1 m³ = 333 kg.
Lennutranspordis 1 m³ = 167 kg.
Mahukaal: kg
Maht:

NASDAQ OMX Tallinna, Riia ja Vilniuse börsiinfo 15 minutilise viivitusega.

Valuuta Tähis Kurss +/- %
Austraalia dollar AUD 1,55 -0.295042
Brasiilia reaal BRL 4,32 -0.3371669
Bulgaaria leev BGN 1,95 -0.0409061
Filipiinide peeso PHP 61,84 -0.1179036
Hiina jüaan CNY 7,45 -0.3358399
Hongkongi dollar HKD 9,08 -0.3314384
Horvaatia kuna HRK 7,38 -0.0040668
Iisraeli seekel ILS 4,19 -0.2615622
India ruupia INR 78,74 -0.3354218
Indoneesia ruupia IDR 16111,23 -0.3358999
Islandi kroon ISK 124,92 -0.0160077
Jaapani jeen JPY 127,93 -0.4203316
Kanada dollar CAD 1,52 -0.4829657
LAV rand ZAR 15,54 -0.3303357
Lõuna-Korea vonn KRW 1278,38 -0.1109548
Malaysia ringgit MYR 4,62 -0.0216244
Mehhiko peeso MXN 23,95 0.0279831
Norra kroon NOK 9,46 0.0105768
Poola slott PLN 4,28 -0.0513503
Rootsi kroon SEK 10,23 0.3295248
Rumeenia leu RON 4,66 -0.0193067
Singapuri dollar SGD 1,56 -0.2678742
Suurbritannia nael GBP 0,87 0
Šveitsi frank CHF 1,16 -0.2245444
Taani kroon DKK 7,45 -0.0134244
Tai baht THB 37,87 0.0309059
Tšehhi kroon CZK 25,72 0.0388923
Türgi liir TRY 5,45 -0.7582109
Ukraina grivna UAH 30,48 -0.3358613
Ungari forint HUF 322,62 0.0806552
USA dollar USD 1,16 -0.3273604
Uus-Meremaa dollar NZD 1,67 -0.2095056
Valgevene rubla BYN 2,32 0.1120931
Vene rubla RUB 73,20 -0.116389

Valdkonna töökuulutused