Maikuust pidanuks mandrilt ja Saaremaalt taas Ruhnule reise alustama Saaremaa Laevakompanii (SLK) tütarfirma laevad, kuid märtsis lõpetas Saare maavalitsus oma rahanõudmistes üha bravuurikamaks muutunud SLK liiniveolepingu, kirjutas Postimees.
2006. aastal võitis SLK konkurentidest miljoneid kroone odavama pakkumisega hanked laevaühenduse pidamiseks nii Ruhnult mandrile kui Ruhnu ja Saaremaa vahel, kuid juba 2008. aastal kauples SLK maavalitsuselt välja ka Pärnu-Ruhnu liini olulise lühendamise, piirdudes Pärnu asemel märksa lühema Ruhnu-Munalaiu liiniga ja hakkas raha juurde küsima. 2006. aastal SLK küsitud dotatsioonisumma, millega laevakompanii riigihanke võitis, kerkis juba kahekordseks.
Saare maavanema otsusest selgub, nagu andis laevakompanii läbirääkimistel mõista, et kui firma nõudmisi ei täideta ning keeldutakse lepingut poolte kokkuleppel lõpetamast, võib Aegna lihtsalt sadamasse seisma jääda. Ilmselt sai see viimaseks piisaks maavalitsuse karikasse, sest maakeeli väljendudes saadeti SLK 19. märtsil kuradile.
Maavanem Toomas Kasemaa lõpetas lepingud SLKga firmapoolse lepingu rikkumise tõttu, samas otsuses märgib ta, et otstarbekas on leida riigihankega samale liinile uus vedaja. Saare maavalitsuse arengu- ja planeeringuosakonna juhataja Mika Männik tunnistas, et uued vedajad on küll kinnitanud huvi Ruhnu liinide vastu, kuid hange võib sellegipoolest pikale minna, mistõttu tuleb ilmselt pikendada lennuühendust saarega.