Autor: Mariliis Pinn • 31. märts 2009
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

Laevareisijad saavad lennureisijatega sarnased õigused

Euroopa Liidus on valmimas määrus, mis annaks lennukireisijate sarnased õigused ka laevareisijatele, kui reisid hilinevad ja ära jäävad.

Toimus Euroopa Liidu ministrite transpordi, telekommunikatsiooni ja energeetika nõukogu istung Brüsselis. Merenduse teemadest on päevakorras Euroopa Liidu transpordiministrite mõttevahetus merereisijate õiguste määrusest.

„Põhimõtteliselt on arutati laevareisijatele sarnaste õiguste andmist nagu lennureisijatel on,“ selgitas majandus- ja kommunikatsiooniministeeriumi transpordi asekantsler Eero Pärgmäe. Nimelt peaksid tulevikus laevafirmad reisijatele kompensatsiooni maksma, kui reisid hilinevad või ära jäävad.

Määruse detailid, nagu tasude suurused arutatakse läbi suvel ja kui jõuab siis see vastu võtta sügisel.

Eile arutati, kellele määrus kehtima hakkab. „Meie soov on, et need laevad, mis veavad peamiselt kaupa ja kus reisijaid on vähe, neile see ei kehtiks. Ka ei laieneks see ekskursiooniteenustele,“ ütles ta. Siiski pidas ta tõenäoliselt, et määrus laieneb ka kruiisireisijatele.

Lennureisjate õigused:

Lennureisist mahajätmine? Õigus võib olla saada hüvitist kuni 600 euro väärtuses sõltuvalt lennu pikkusest ja teekonna muutmisel tekkinud hilinemise kestusest.

Pikaajalised hilinemised? Kui peab ootama kauem kui viis tundi, võib otsustada üldse mitte reisida, mispuhul võib paluda piletihinna tagasimaksmist.

Lennu tühistamine? Õigus saada rahalist hüvitist, välja arvatud juhul, kui reisijat teavitati tühistamisest 14 päeva enne lendu, kui lennu teekonda muudeti ning asendati lendudega peaaegu samadel kellaaegadel või kui lennuettevõtja suudab tõestada, et tühistamise põhjustasid erakorralised asjaolud.

Lennuettevõtjate pakutav abi? Kui reisija jäetakse lennust maha või kui lend tühistatakse või hilineb, võib tal olla sõltuvalt asjaoludest õigus saada abi (toitlustus, sidevahendid ja vajaduse korral majutus). Lennureisist mahajätmise või lennureisi tühistamise korral võidakse talle pakkuda võimalust jätkata reisi või saada piletiraha tagasi.

Allikas: Euroopa Komisjon

Liitu Logistikauudiste uudiskirjaga!
Liitumisega nõustud, et Äripäev AS kasutab sinu e-posti aadressi sulle uudiskirja saatmiseks. Saad nõusoleku tagasi võtta uudiskirjas oleva lingi kaudu. Loe oma õiguste kohta lähemalt privaatsustingimustest
Liitu Logistikauudiste uudiskirjaga!
Liitumisega nõustud, et Äripäev AS kasutab sinu e-posti aadressi sulle uudiskirja saatmiseks. Saad nõusoleku tagasi võtta uudiskirjas oleva lingi kaudu. Loe oma õiguste kohta lähemalt privaatsustingimustest
Tõnu TrammLogistikauudised.ee juhtTel: 52 777 80
Anu SoometsSündmuste programmijuht Tel: 5164397
Rain JüristoReklaamimüügi projektijuhtTel: 6670 077