Eesti ei taha raskeveokeid maksustada

Eile arutati Brüsselis uut raskeveokite maksustamise kontseptsiooni, Eesti jaoks on oluline, et direktiivi rakendamine jääks vabatahtlikuks.

Toimus Euroopa Liidu  ministrite transpordi, telekommunikatsiooni ja energeetika nõukogu istung Brüsselis. Arutati  transpordi teemasid nagu raskeveokite maksustamise direktiivi küsimuses, samuti on arutlusel autojuhtide tööaja korraldus.

Kohal viibinud majandus- ja kommunikatsiooniministeeriumi transpordi asekantsler Eero Pärgmäe sõnul oli üks olulisemaid küsimusi just raseveokite maksustamine.

Pärgmäe sõnul toimus poliitiline arutelu uue rakseveokite maksustamise kontseptsiooni üle. „Arutati transpordi välikulude, nagu müra, heitgaasid ja ummikud, maksustamist,“ selgitas ta.

Põhiliselt oli arutelu all, kuidas ummikuid maksustada ja Pärgmäe sõnas, kogu kontseptsioon on toores. „Kui heitgaaside puhul on lihtne. Vaatad sõiduki passis CO2 eraldumise ja teades läbitud kilomeetreid saab selle välja arvutada. Ummikud aga ei teki lineaarselt. Need tekivad teatud ajal ja teatud kohtades ning kui avariid on ja avariisid tekitavad üldiselt väikesed autod. Miks veokid peavad selle kinni maksma,“ selgitas ta ummikumaksu segaseid asjaolusid. 

Asekantsleri sõnul on 2/3 Euroopa Liidu liikmetest ummikute maksustamise vastu ja leiavad, et selle peaks kaugemasse tulevikku lükkama.„Kõige olulisem

Eesti jaoks on, et raskeveokite maksustamine jääks riikidele vabatahtlikuks. Iga riik peab saama valida, kas rakendab direktiivi või mitte,“ lisas Pärgmäe. Praegu Eestis raskeveokeid ei maksustata ja seda ei soovita ka tulevikus teha. „Oleme leidnud, et raskeveokite maksustamisest Eestis oleks rohkem kahju kui kasu. Ei taha vedajatele uut koormat lisada ja nende konkurentsivõimet alandada. Samas raskeveokitega seotud probleemid on riigiti erinevad ja Kesk-Euroopas liigub neid rohkem, kui ääremaal,“ lisas ta.

Pärgmäe sõnul on tõenäoline, et direktiiv võetakse vastu sügisel, kuid siis läheb veel aega, kuni see kehtima hakkab.

Osale arutelus

  • Mariliis Pinn

Toetajad

Raadio ettevõtlikule inimesele

Hetkel eetris

Jälgi Logistikauudiseid sotsiaalmeedias

RSS

Toetajad

Tööriistad

=
=
=
=
Transpordiliik:
Kui kaup on pakitud alustele, täitke ära aluste lahtrid. Kui kaup ei ole pakitud alustele, täitke ära kauba kirjelduse lahtrid.
Mahukaalu arvutamisel on võetud aluseks:
Autotranspordis 1 m³ = 333 kg.
Lennutranspordis 1 m³ = 167 kg.
Mahukaal: kg
Maht:

NASDAQ OMX Tallinna, Riia ja Vilniuse börsiinfo 15 minutilise viivitusega.

Valuuta Tähis Kurss +/- %
Austraalia dollar AUD 1,57 0.217915
Bulgaaria leev BGN 1,96 0
Filipiinide peeso PHP 64,31 -0.300779
Hiina jüaan CNY 7,82 -0.016617
Hongkongi dollar HKD 9,65 -0.013467
Horvaatia kuna HRK 7,44 0
Iisraeli seekel ILS 4,32 0.002315
India ruupia INR 80,06 0.033234
Indoneesia ruupia IDR 16762,00 -0.214311
Islandi kroon ISK 124,10 -0.01128
Jaapani jeen JPY 132,96 0.415392
Kanada dollar CAD 1,56 0.036535
LAV rand ZAR 14,48 0.058037
Lõuna-Korea vonn KRW 1325,20 0.015094
Malaysia ringgit MYR 4,82 0.064354
Mehhiko peeso MXN 23,07 -0.043328
Norra kroon NOK 9,68 0.064509
Poola slott PLN 4,15 0.019283
Rootsi kroon SEK 9,99 -0.017314
Rubla RUB 69,73 -0.047305
Rumeenia leu RON 4,66 0.006437
Singapuri dollar SGD 1,63 -0.024576
Suurbritannia nael GBP 0,88 0.036298
Šveitsi frank CHF 1,16 0.050221
Taani kroon DKK 7,45 -0.000537
Tai baht THB 38,90 0.05144
Tšehhi kroon CZK 25,33 -0.007894
Türgi liir TRY 4,69 0.004266
Ukraina grivna UAH 33,50 -0.012832
Ungari forint HUF 311,99 0.025648
USA dollar USD 1,23 -0.008915
Uus-Meremaa dollar NZD 1,68 -0.004168
Valgevene rubla BRL 4,01 -0.107141
Valgevene rubla BYN 24116,00 -0.012438

Valdkonna töökuulutused

Ball Transport otsib KLIENDIHALDURIT

M-Partner HR OÜ

26. veebruar 2018

Logistika Pluss otsib KLIENDIHALDURIT

Logistika Pluss OÜ

21. veebruar 2018