Eesti ei taha raskeveokeid maksustada

Eile arutati Brüsselis uut raskeveokite maksustamise kontseptsiooni, Eesti jaoks on oluline, et direktiivi rakendamine jääks vabatahtlikuks.

Toimus Euroopa Liidu  ministrite transpordi, telekommunikatsiooni ja energeetika nõukogu istung Brüsselis. Arutati  transpordi teemasid nagu raskeveokite maksustamise direktiivi küsimuses, samuti on arutlusel autojuhtide tööaja korraldus.

Kohal viibinud majandus- ja kommunikatsiooniministeeriumi transpordi asekantsler Eero Pärgmäe sõnul oli üks olulisemaid küsimusi just raseveokite maksustamine.

Pärgmäe sõnul toimus poliitiline arutelu uue rakseveokite maksustamise kontseptsiooni üle. „Arutati transpordi välikulude, nagu müra, heitgaasid ja ummikud, maksustamist,“ selgitas ta.

Põhiliselt oli arutelu all, kuidas ummikuid maksustada ja Pärgmäe sõnas, kogu kontseptsioon on toores. „Kui heitgaaside puhul on lihtne. Vaatad sõiduki passis CO2 eraldumise ja teades läbitud kilomeetreid saab selle välja arvutada. Ummikud aga ei teki lineaarselt. Need tekivad teatud ajal ja teatud kohtades ning kui avariid on ja avariisid tekitavad üldiselt väikesed autod. Miks veokid peavad selle kinni maksma,“ selgitas ta ummikumaksu segaseid asjaolusid. 

Asekantsleri sõnul on 2/3 Euroopa Liidu liikmetest ummikute maksustamise vastu ja leiavad, et selle peaks kaugemasse tulevikku lükkama.„Kõige olulisem

Eesti jaoks on, et raskeveokite maksustamine jääks riikidele vabatahtlikuks. Iga riik peab saama valida, kas rakendab direktiivi või mitte,“ lisas Pärgmäe. Praegu Eestis raskeveokeid ei maksustata ja seda ei soovita ka tulevikus teha. „Oleme leidnud, et raskeveokite maksustamisest Eestis oleks rohkem kahju kui kasu. Ei taha vedajatele uut koormat lisada ja nende konkurentsivõimet alandada. Samas raskeveokitega seotud probleemid on riigiti erinevad ja Kesk-Euroopas liigub neid rohkem, kui ääremaal,“ lisas ta.

Pärgmäe sõnul on tõenäoline, et direktiiv võetakse vastu sügisel, kuid siis läheb veel aega, kuni see kehtima hakkab.

Osale arutelus

  • Mariliis Pinn

Toetajad

Raadio ettevõtlikule inimesele

Hetkel eetris

Jälgi Logistikauudiseid sotsiaalmeedias

RSS

Toetajad

Tööriistad

=
=
=
=
Transpordiliik:
Kui kaup on pakitud alustele, täitke ära aluste lahtrid. Kui kaup ei ole pakitud alustele, täitke ära kauba kirjelduse lahtrid.
Mahukaalu arvutamisel on võetud aluseks:
Autotranspordis 1 m³ = 333 kg.
Lennutranspordis 1 m³ = 167 kg.
Mahukaal: kg
Maht:

NASDAQ OMX Tallinna, Riia ja Vilniuse börsiinfo 15 minutilise viivitusega.

Valuuta Tähis Kurss +/- %
Austraalia dollar AUD 1,57 -0.067617
Bulgaaria leev BGN 1,96 0
Filipiinide peeso PHP 59,27 -0.245708
Hiina jüaan CNY 7,79 -0.041053
Hongkongi dollar HKD 9,19 0.05115
Horvaatia kuna HRK 7,55 0.070232
Iisraeli seekel ILS 4,15 -0.007229
India ruupia INR 75,93 0.006585
Indoneesia ruupia IDR 15951,00 0
Islandi kroon ISK 123,08 -0.000812
Jaapani jeen JPY 133,79 0.149717
Kanada dollar CAD 1,51 0.054204
LAV rand ZAR 16,08 0.019283
Lõuna-Korea vonn KRW 1286,00 0.054461
Malaysia ringgit MYR 4,81 -0.099705
Mehhiko peeso MXN 22,30 0.133811
Norra kroon NOK 9,78 0.164473
Poola slott PLN 4,20 -0.011908
Rootsi kroon SEK 9,95 0.117976
Rubla RUB 69,62 0.040237
Rumeenia leu RON 4,63 0.002158
Singapuri dollar SGD 1,59 0.00628
Suurbritannia nael GBP 0,88 -0.102309
Šveitsi frank CHF 1,17 -0.002566
Taani kroon DKK 7,44 0.002687
Tai baht THB 38,41 0.052096
Tšehhi kroon CZK 25,57 0.015648
Türgi liir TRY 4,52 0.06421
Ukraina grivna UAH 32,04 0.021849
Ungari forint HUF 313,97 0.00637
USA dollar USD 1,18 0.02803
Uus-Meremaa dollar NZD 1,72 -0.230599
Valgevene rubla BRL 3,88 0.0129
Valgevene rubla BYN 23903,00 0.025107

Valdkonna töökuulutused

Lemminkäinen otsib TEEDEEHITUSE PROJEKTIJUHTI

Finesta Baltic OÜ

30. detsember 2017

Itella Estonia otsib PAKIVEOTEENUSTE OSAKONNA DIREKTORIT

Itella Estonia OÜ

17. detsember 2017