Eesti ei taha raskeveokeid maksustada

Eile arutati Brüsselis uut raskeveokite maksustamise kontseptsiooni, Eesti jaoks on oluline, et direktiivi rakendamine jääks vabatahtlikuks.

Toimus Euroopa Liidu  ministrite transpordi, telekommunikatsiooni ja energeetika nõukogu istung Brüsselis. Arutati  transpordi teemasid nagu raskeveokite maksustamise direktiivi küsimuses, samuti on arutlusel autojuhtide tööaja korraldus.

Kohal viibinud majandus- ja kommunikatsiooniministeeriumi transpordi asekantsler Eero Pärgmäe sõnul oli üks olulisemaid küsimusi just raseveokite maksustamine.

Pärgmäe sõnul toimus poliitiline arutelu uue rakseveokite maksustamise kontseptsiooni üle. „Arutati transpordi välikulude, nagu müra, heitgaasid ja ummikud, maksustamist,“ selgitas ta.

Põhiliselt oli arutelu all, kuidas ummikuid maksustada ja Pärgmäe sõnas, kogu kontseptsioon on toores. „Kui heitgaaside puhul on lihtne. Vaatad sõiduki passis CO2 eraldumise ja teades läbitud kilomeetreid saab selle välja arvutada. Ummikud aga ei teki lineaarselt. Need tekivad teatud ajal ja teatud kohtades ning kui avariid on ja avariisid tekitavad üldiselt väikesed autod. Miks veokid peavad selle kinni maksma,“ selgitas ta ummikumaksu segaseid asjaolusid. 

Asekantsleri sõnul on 2/3 Euroopa Liidu liikmetest ummikute maksustamise vastu ja leiavad, et selle peaks kaugemasse tulevikku lükkama.„Kõige olulisem

Eesti jaoks on, et raskeveokite maksustamine jääks riikidele vabatahtlikuks. Iga riik peab saama valida, kas rakendab direktiivi või mitte,“ lisas Pärgmäe. Praegu Eestis raskeveokeid ei maksustata ja seda ei soovita ka tulevikus teha. „Oleme leidnud, et raskeveokite maksustamisest Eestis oleks rohkem kahju kui kasu. Ei taha vedajatele uut koormat lisada ja nende konkurentsivõimet alandada. Samas raskeveokitega seotud probleemid on riigiti erinevad ja Kesk-Euroopas liigub neid rohkem, kui ääremaal,“ lisas ta.

Pärgmäe sõnul on tõenäoline, et direktiiv võetakse vastu sügisel, kuid siis läheb veel aega, kuni see kehtima hakkab.

Osale arutelus

  • Mariliis Pinn

Toetajad

Raadio ettevõtlikule inimesele

Hetkel eetris

Jälgi Logistikauudiseid sotsiaalmeedias

RSS

Toetajad

Tööriistad

=
=
=
=
Transpordiliik:
Kui kaup on pakitud alustele, täitke ära aluste lahtrid. Kui kaup ei ole pakitud alustele, täitke ära kauba kirjelduse lahtrid.
Mahukaalu arvutamisel on võetud aluseks:
Autotranspordis 1 m³ = 333 kg.
Lennutranspordis 1 m³ = 167 kg.
Mahukaal: kg
Maht:

NASDAQ OMX Tallinna, Riia ja Vilniuse börsiinfo 15 minutilise viivitusega.

Valuuta Tähis Kurss +/- %
Austraalia dollar AUD 1,58 -0.0253389
Brasiilia reaal BRL 4,44 -0.2292805
Bulgaaria leev BGN 1,96 0.0051146
Filipiinide peeso PHP 60,14 0.2935241
Hiina jüaan CNY 7,86 0.1746625
Hongkongi dollar HKD 8,90 0.3380472
Horvaatia kuna HRK 7,38 0.0094812
Iisraeli seekel ILS 4,27 0.4660359
India ruupia INR 81,88 -0.5586931
Indoneesia ruupia IDR 16628,08 0.6449161
Islandi kroon ISK 140,02 0
Jaapani jeen JPY 128,90 0.1631828
Kanada dollar CAD 1,52 0.2630195
LAV rand ZAR 16,27 -0.3619483
Lõuna-Korea vonn KRW 1284,11 0.3109059
Malaysia ringgit MYR 4,77 0.6122406
Mehhiko peeso MXN 23,04 -0.1088257
Norra kroon NOK 9,70 -0.190294
Poola slott PLN 4,30 0.0209522
Rootsi kroon SEK 10,30 -0.2053428
Rumeenia leu RON 4,65 0.0430154
Singapuri dollar SGD 1,56 0.1409353
Suurbritannia nael GBP 0,90 -0.0553159
Šveitsi frank CHF 1,12 0.0355714
Taani kroon DKK 7,46 -0.00134
Tai baht THB 37,35 -0.0056227
Tšehhi kroon CZK 25,84 -0.0502882
Türgi liir TRY 6,10 0.8720545
Ukraina grivna UAH 31,55 0.2631119
Ungari forint HUF 323,21 -0.0432967
USA dollar USD 1,14 0.3346543
Uus-Meremaa dollar NZD 1,66 0.1512676
Valgevene rubla BYN 2,41 -0.0786782
Vene rubla RUB 75,48 -0.3115417

Valdkonna töökuulutused