Eesti ei taha raskeveokeid maksustada

Eile arutati Brüsselis uut raskeveokite maksustamise kontseptsiooni, Eesti jaoks on oluline, et direktiivi rakendamine jääks vabatahtlikuks.

Toimus Euroopa Liidu  ministrite transpordi, telekommunikatsiooni ja energeetika nõukogu istung Brüsselis. Arutati  transpordi teemasid nagu raskeveokite maksustamise direktiivi küsimuses, samuti on arutlusel autojuhtide tööaja korraldus.

Kohal viibinud majandus- ja kommunikatsiooniministeeriumi transpordi asekantsler Eero Pärgmäe sõnul oli üks olulisemaid küsimusi just raseveokite maksustamine.

Pärgmäe sõnul toimus poliitiline arutelu uue rakseveokite maksustamise kontseptsiooni üle. „Arutati transpordi välikulude, nagu müra, heitgaasid ja ummikud, maksustamist,“ selgitas ta.

Põhiliselt oli arutelu all, kuidas ummikuid maksustada ja Pärgmäe sõnas, kogu kontseptsioon on toores. „Kui heitgaaside puhul on lihtne. Vaatad sõiduki passis CO2 eraldumise ja teades läbitud kilomeetreid saab selle välja arvutada. Ummikud aga ei teki lineaarselt. Need tekivad teatud ajal ja teatud kohtades ning kui avariid on ja avariisid tekitavad üldiselt väikesed autod. Miks veokid peavad selle kinni maksma,“ selgitas ta ummikumaksu segaseid asjaolusid. 

Asekantsleri sõnul on 2/3 Euroopa Liidu liikmetest ummikute maksustamise vastu ja leiavad, et selle peaks kaugemasse tulevikku lükkama.„Kõige olulisem

Eesti jaoks on, et raskeveokite maksustamine jääks riikidele vabatahtlikuks. Iga riik peab saama valida, kas rakendab direktiivi või mitte,“ lisas Pärgmäe. Praegu Eestis raskeveokeid ei maksustata ja seda ei soovita ka tulevikus teha. „Oleme leidnud, et raskeveokite maksustamisest Eestis oleks rohkem kahju kui kasu. Ei taha vedajatele uut koormat lisada ja nende konkurentsivõimet alandada. Samas raskeveokitega seotud probleemid on riigiti erinevad ja Kesk-Euroopas liigub neid rohkem, kui ääremaal,“ lisas ta.

Pärgmäe sõnul on tõenäoline, et direktiiv võetakse vastu sügisel, kuid siis läheb veel aega, kuni see kehtima hakkab.

Osale arutelus

  • Mariliis Pinn

Toetajad

Raadio ettevõtlikule inimesele

Hetkel eetris

Jälgi Logistikauudiseid sotsiaalmeedias

RSS

Toetajad

Tööriistad

=
=
=
=
Transpordiliik:
Kui kaup on pakitud alustele, täitke ära aluste lahtrid. Kui kaup ei ole pakitud alustele, täitke ära kauba kirjelduse lahtrid.
Mahukaalu arvutamisel on võetud aluseks:
Autotranspordis 1 m³ = 333 kg.
Lennutranspordis 1 m³ = 167 kg.
Mahukaal: kg
Maht:

NASDAQ OMX Tallinna, Riia ja Vilniuse börsiinfo 15 minutilise viivitusega.

Valuuta Tähis Kurss +/- %
Austraalia dollar AUD 1,57 0
Brasiilia reaal BRL 4,36 -0.0939763
Bulgaaria leev BGN 1,96 0.0255768
Filipiinide peeso PHP 61,76 0.1979202
Hiina jüaan CNY 7,51 0.2577698
Hongkongi dollar HKD 9,07 -0.105749
Horvaatia kuna HRK 7,38 0.0555864
Iisraeli seekel ILS 4,19 0.1193944
India ruupia INR 78,79 0.0736658
Indoneesia ruupia IDR 16295,88 1.146095
Islandi kroon ISK 126,21 0.0158491
Jaapani jeen JPY 127,94 0.2114827
Kanada dollar CAD 1,54 -0.038961
LAV rand ZAR 15,83 0.2602864
Lõuna-Korea vonn KRW 1282,70 -0.0303954
Malaysia ringgit MYR 4,64 0.056124
Mehhiko peeso MXN 23,58 0.1342111
Norra kroon NOK 9,46 0.0063414
Poola slott PLN 4,32 0.0231723
Rootsi kroon SEK 10,28 0.0253007
Rumeenia leu RON 4,67 0.0192823
Singapuri dollar SGD 1,57 0.1908883
Suurbritannia nael GBP 0,88 0.0569346
Šveitsi frank CHF 1,15 0.0694264
Taani kroon DKK 7,45 0.0308733
Tai baht THB 38,06 0.270276
Tšehhi kroon CZK 25,82 -0.0270992
Türgi liir TRY 5,48 0.0584518
Ukraina grivna UAH 30,48 -0.0950505
Ungari forint HUF 323,96 0.1298139
USA dollar USD 1,16 -0.1123596
Uus-Meremaa dollar NZD 1,69 0.3144654
Valgevene rubla BYN 2,32 -0.0474772
Vene rubla RUB 73,59 0.0494855

Valdkonna töökuulutused