Praegune reisijate terminal laieneb ja senise fassaadi ette tuleb päris uus majaosa uue fassaadiga, ümberehituste tulemusena saab nõukogude ajal siselendudeks mõeldud lennujaamast lennata nii Schengeni viisaruumi riikidesse kui ka näiteks Venemaale, kirjutas Tartu Postimees.
Praegune reisijateterminal muutub piletita inimestele suletud tsooniks, kus on eraldatud saabuvate ja lahkuvate reisijate osa. Olemasoleva 450-ruutmeetrise reisijaterminali juurdeehitisena valmib lennujaama 160-ruutmeetrine kõigile avatud osa ehk ootesaal, kus saab saabuvaid lennukeid oodata.
Terminali projekteerimist juhtiv Allan Ojarand ütles, et tulevikus suudab lennujaama terminal teenindada kahte saabuvat ja kahte väljuvat lendu korraga. Lennujaama juhataja Rein Margi kinnitusel on lennuväli valmis teenindama rahvusvahelisi liinilende juba sügisel.
Terminali ümberehituse kõrval kulub raha täppismaandumisseadme ILS muretsemiseks, samuti saab lennujaam lennuki kaugust maandumiskohast näitava DME-süsteemi. Lisaks paigaldatakse lennujaamale kõrgintensiivsusega rajatuled ning ehitatakse õhusõidukite hoolde hall ja päästedepoo, kus on üks tuletõrjemasin.
Aastatel 2005–2008 rahastati Tartu lennujaama 65 miljoni krooniga
• Sellest 44 miljonit krooni maksis mullune lennuraja pikendamine ja lennuliiklusala laiendamise esimene etapp.• 20 miljonit kulus raadiomajakatele, raadiopeilingaatorile ja automatiseeritud meteoseadmetele. Paigaldati piirdeaed, ehitati ringnähtavusega lennuliiklustorn, tehti korda ruleerimistee, lennukite perroon ja lennukite parklad.Tänavu ja tuleval aastal paigutatakse lennujaama 138 miljonit krooni
• Tehakse lennuliiklusala maaparandus- ja korrastustööd. Rekonstrueeritakse reisiterminal, soetatakse täppismaandumisseade ILS ja DME-süsteem, mis näitab lennuki kaugust maandumiskohast.• Pealekauba paigaldatakse kõrgintensiivsusega rajatuled, ehitatakse õhusõidukite hoolde hall, autotehnika garaaž ja päästedepoo.