Vedajatel ei ole midagi Eestisse tuua

Impordi kahanedes ja ekspordi kasvades on veofirmadel järjest raskem Euroopast leida koormaid, mida Eestisse tuua.

K.Trans Pluss OÜ juhatuse liige Andrei Žilkin tunnistas, et varem ei ole nii olnud, et Euroopast Eestisse midagi vedada ei ole. „Varem ei ole sellist probleemi olnud. Kordades on kukkunud transiit Euroopast läbi Eesti Venemaale,“ ütles Žilkin.

Rakses olukorras oli firma sunnitud võtma vastu ka otsuse, et Euroopasse nad rohkem ei sõida, kui sealt kaupa tulemas ei ole. „Ei saa seda endale praeguste hindade juures lubada.“ selgitas ta. Sel nädalal veavad tema firma autod veel kaupa Venemaa ja Eesti vahel, kuid järgmiseks nädalaks ei ole ettevõttel ühtegi tellimust.

„Kui midagi ei muutu, siis järgmisel nädala otsustame, mis saab,“ lisas ta. Žilikini sõnul on reaalne võimalus, et autod pannakse seisma ja liisingu veokid antakse tagasi. Mehe erinevates veofirmades on 28 veoautot, millest 8 on liisingus. Osa veokeid töötab Soomes. „Soomes ei ole ka ekspordiga lood head ja hinnad on all,“ lisas ta.

„Oleme läinud seda teed, et tellime Leedu ja Poola firmadelt vedusid,“ ütles Põlvamaal liimpuitkonstruktsioone tootev OÜ Peetri Puit juht ja enamusosanik Peeter Peedomaa, kelle sõnul on ka sealsed firmad maininud, et koormate leidmisega on raskusi. „Oleme sunnitud selleks, sest nii saab hinna, millega kannatab vedada. Võit on paar tuhat krooni aga kuus 10 koormat teele saates on see juba oluline summa ja mida rohkem kaupa teele panna, seda suuremaks käärid kasvavad,“ lisas firmajuht, mille toodetud liimpuitkonstruktsioone veavad nii Poola, kui ka Leedu firmad.

„Vedajad küsivad klientidel lisatasu seisu päevade nädala eest, millal auto Euroopast tagasi tulles koormat ootab. Praegustes tingimustes on ka tuhat krooni oluline summa. Kurb, et raha ei jää Eestisse. Aga ei ole midagi teha,“ ütles Peedomaa.

„Kord on nii, kord naa. Paar aastat tagasi oli vastupidi, välja ei olnud midagi vedada, praegu ei ole midagi Eestisse vedada,“ ütles Rahvusvaheliste Autovedajate Assotsiatsiooni (ERAA) peasekretär Toivo Kuldkepp, kelle meelest on sisseveetavate ja väljaveetavate tasakaal soovunelm. „Iga vedaja peab hakkama saama. Populaarne on näiteks mitmest riigist väikepartiisid tuua,“ lisas ta. ERAA juht lisas, et vedamine ei ole asi iseeneses.

Osale arutelus

  • Mariliis Pinn

Toetajad

Raadio ettevõtlikule inimesele

Hetkel eetris

Jälgi Logistikauudiseid sotsiaalmeedias

RSS

Toetajad

Tööriistad

=
=
=
=
Transpordiliik:
Kui kaup on pakitud alustele, täitke ära aluste lahtrid. Kui kaup ei ole pakitud alustele, täitke ära kauba kirjelduse lahtrid.
Mahukaalu arvutamisel on võetud aluseks:
Autotranspordis 1 m³ = 333 kg.
Lennutranspordis 1 m³ = 167 kg.
Mahukaal: kg
Maht:

NASDAQ OMX Tallinna, Riia ja Vilniuse börsiinfo 15 minutilise viivitusega.

Valuuta Tähis Kurss +/- %
Austraalia dollar AUD 1,57 -0.051625
Bulgaaria leev BGN 1,96 0
Filipiinide peeso PHP 63,72 -0.387681
Hiina jüaan CNY 7,79 -0.482715
Hongkongi dollar HKD 9,62 -0.288142
Horvaatia kuna HRK 7,43 -0.170664
Iisraeli seekel ILS 4,29 0.011664
India ruupia INR 79,69 -0.534179
Indoneesia ruupia IDR 16807,00 -0.39706
Islandi kroon ISK 123,64 -0.273426
Jaapani jeen JPY 131,43 0.022831
Kanada dollar CAD 1,55 -0.081029
LAV rand ZAR 14,20 -1.135343
Lõuna-Korea vonn KRW 1323,90 -0.570784
Malaysia ringgit MYR 4,82 -0.221513
Mehhiko peeso MXN 22,81 -0.61479
Norra kroon NOK 9,65 -0.36089
Poola slott PLN 4,17 -0.198464
Rootsi kroon SEK 10,05 0.413691
Rubla RUB 69,16 0.295862
Rumeenia leu RON 4,65 -0.008594
Singapuri dollar SGD 1,62 -0.239793
Suurbritannia nael GBP 0,88 -0.391553
Šveitsi frank CHF 1,15 0.051293
Taani kroon DKK 7,44 -0.041892
Tai baht THB 38,62 -0.489564
Tšehhi kroon CZK 25,36 0.023663
Türgi liir TRY 4,66 -0.017162
Ukraina grivna UAH 33,28 -0.603884
Ungari forint HUF 313,09 0.003194
USA dollar USD 1,23 -0.269257
Uus-Meremaa dollar NZD 1,69 -0.011269
Valgevene rubla BRL 3,98 -0.62631
Valgevene rubla BYN 23979,00 -0.782025

Valdkonna töökuulutused

Ball Transport otsib KLIENDIHALDURIT

M-Partner HR OÜ

26. veebruar 2018