Vedajatel ei ole midagi Eestisse tuua

Impordi kahanedes ja ekspordi kasvades on veofirmadel järjest raskem Euroopast leida koormaid, mida Eestisse tuua.

K.Trans Pluss OÜ juhatuse liige Andrei Žilkin tunnistas, et varem ei ole nii olnud, et Euroopast Eestisse midagi vedada ei ole. „Varem ei ole sellist probleemi olnud. Kordades on kukkunud transiit Euroopast läbi Eesti Venemaale,“ ütles Žilkin.

Rakses olukorras oli firma sunnitud võtma vastu ka otsuse, et Euroopasse nad rohkem ei sõida, kui sealt kaupa tulemas ei ole. „Ei saa seda endale praeguste hindade juures lubada.“ selgitas ta. Sel nädalal veavad tema firma autod veel kaupa Venemaa ja Eesti vahel, kuid järgmiseks nädalaks ei ole ettevõttel ühtegi tellimust.

„Kui midagi ei muutu, siis järgmisel nädala otsustame, mis saab,“ lisas ta. Žilikini sõnul on reaalne võimalus, et autod pannakse seisma ja liisingu veokid antakse tagasi. Mehe erinevates veofirmades on 28 veoautot, millest 8 on liisingus. Osa veokeid töötab Soomes. „Soomes ei ole ka ekspordiga lood head ja hinnad on all,“ lisas ta.

„Oleme läinud seda teed, et tellime Leedu ja Poola firmadelt vedusid,“ ütles Põlvamaal liimpuitkonstruktsioone tootev OÜ Peetri Puit juht ja enamusosanik Peeter Peedomaa, kelle sõnul on ka sealsed firmad maininud, et koormate leidmisega on raskusi. „Oleme sunnitud selleks, sest nii saab hinna, millega kannatab vedada. Võit on paar tuhat krooni aga kuus 10 koormat teele saates on see juba oluline summa ja mida rohkem kaupa teele panna, seda suuremaks käärid kasvavad,“ lisas firmajuht, mille toodetud liimpuitkonstruktsioone veavad nii Poola, kui ka Leedu firmad.

„Vedajad küsivad klientidel lisatasu seisu päevade nädala eest, millal auto Euroopast tagasi tulles koormat ootab. Praegustes tingimustes on ka tuhat krooni oluline summa. Kurb, et raha ei jää Eestisse. Aga ei ole midagi teha,“ ütles Peedomaa.

„Kord on nii, kord naa. Paar aastat tagasi oli vastupidi, välja ei olnud midagi vedada, praegu ei ole midagi Eestisse vedada,“ ütles Rahvusvaheliste Autovedajate Assotsiatsiooni (ERAA) peasekretär Toivo Kuldkepp, kelle meelest on sisseveetavate ja väljaveetavate tasakaal soovunelm. „Iga vedaja peab hakkama saama. Populaarne on näiteks mitmest riigist väikepartiisid tuua,“ lisas ta. ERAA juht lisas, et vedamine ei ole asi iseeneses.

Osale arutelus

  • Mariliis Pinn

Toetajad

Raadio ettevõtlikule inimesele

Hetkel eetris

Jälgi Logistikauudiseid sotsiaalmeedias

RSS

Toetajad

Tööriistad

=
=
=
=
Transpordiliik:
Kui kaup on pakitud alustele, täitke ära aluste lahtrid. Kui kaup ei ole pakitud alustele, täitke ära kauba kirjelduse lahtrid.
Mahukaalu arvutamisel on võetud aluseks:
Autotranspordis 1 m³ = 333 kg.
Lennutranspordis 1 m³ = 167 kg.
Mahukaal: kg
Maht:

NASDAQ OMX Tallinna, Riia ja Vilniuse börsiinfo 15 minutilise viivitusega.

Valuuta Tähis Kurss +/- %
Austraalia dollar AUD 1,57 0.5173405
Brasiilia reaal BRL 4,40 -0.2765123
Bulgaaria leev BGN 1,96 -0.0204541
Filipiinide peeso PHP 62,42 0.6270654
Hiina jüaan CNY 7,63 0.6200364
Hongkongi dollar HKD 9,16 0.2121262
Horvaatia kuna HRK 7,39 0.0676911
Iisraeli seekel ILS 4,22 0.4738772
India ruupia INR 79,54 0.5461165
Indoneesia ruupia IDR 16528,62 0.7398568
Islandi kroon ISK 126,01 -0.023802
Jaapani jeen JPY 128,05 -0.1403728
Kanada dollar CAD 1,55 0.3361997
LAV rand ZAR 15,83 0.955345
Lõuna-Korea vonn KRW 1301,67 0.5041926
Malaysia ringgit MYR 4,69 0.5810463
Mehhiko peeso MXN 23,43 0.4962428
Norra kroon NOK 9,47 0.4016234
Poola slott PLN 4,34 0.3679959
Rootsi kroon SEK 10,38 0.5804826
Rumeenia leu RON 4,66 0.1459854
Singapuri dollar SGD 1,59 0.5814688
Suurbritannia nael GBP 0,88 0.1707262
Šveitsi frank CHF 1,15 0.1997395
Taani kroon DKK 7,45 -0.0389126
Tai baht THB 38,49 0.4192735
Tšehhi kroon CZK 25,88 0.430817
Türgi liir TRY 5,47 0.8176645
Ukraina grivna UAH 30,56 -0.0614855
Ungari forint HUF 325,49 0.3236346
USA dollar USD 1,17 0.2230802
Uus-Meremaa dollar NZD 1,69 0.3672551
Valgevene rubla BYN 2,33 -0.0042989
Vene rubla RUB 73,35 -0.0006816

Valdkonna töökuulutused