Vedajatel ei ole midagi Eestisse tuua

Impordi kahanedes ja ekspordi kasvades on veofirmadel järjest raskem Euroopast leida koormaid, mida Eestisse tuua.

K.Trans Pluss OÜ juhatuse liige Andrei Žilkin tunnistas, et varem ei ole nii olnud, et Euroopast Eestisse midagi vedada ei ole. „Varem ei ole sellist probleemi olnud. Kordades on kukkunud transiit Euroopast läbi Eesti Venemaale,“ ütles Žilkin.

Rakses olukorras oli firma sunnitud võtma vastu ka otsuse, et Euroopasse nad rohkem ei sõida, kui sealt kaupa tulemas ei ole. „Ei saa seda endale praeguste hindade juures lubada.“ selgitas ta. Sel nädalal veavad tema firma autod veel kaupa Venemaa ja Eesti vahel, kuid järgmiseks nädalaks ei ole ettevõttel ühtegi tellimust.

„Kui midagi ei muutu, siis järgmisel nädala otsustame, mis saab,“ lisas ta. Žilikini sõnul on reaalne võimalus, et autod pannakse seisma ja liisingu veokid antakse tagasi. Mehe erinevates veofirmades on 28 veoautot, millest 8 on liisingus. Osa veokeid töötab Soomes. „Soomes ei ole ka ekspordiga lood head ja hinnad on all,“ lisas ta.

„Oleme läinud seda teed, et tellime Leedu ja Poola firmadelt vedusid,“ ütles Põlvamaal liimpuitkonstruktsioone tootev OÜ Peetri Puit juht ja enamusosanik Peeter Peedomaa, kelle sõnul on ka sealsed firmad maininud, et koormate leidmisega on raskusi. „Oleme sunnitud selleks, sest nii saab hinna, millega kannatab vedada. Võit on paar tuhat krooni aga kuus 10 koormat teele saates on see juba oluline summa ja mida rohkem kaupa teele panna, seda suuremaks käärid kasvavad,“ lisas firmajuht, mille toodetud liimpuitkonstruktsioone veavad nii Poola, kui ka Leedu firmad.

„Vedajad küsivad klientidel lisatasu seisu päevade nädala eest, millal auto Euroopast tagasi tulles koormat ootab. Praegustes tingimustes on ka tuhat krooni oluline summa. Kurb, et raha ei jää Eestisse. Aga ei ole midagi teha,“ ütles Peedomaa.

„Kord on nii, kord naa. Paar aastat tagasi oli vastupidi, välja ei olnud midagi vedada, praegu ei ole midagi Eestisse vedada,“ ütles Rahvusvaheliste Autovedajate Assotsiatsiooni (ERAA) peasekretär Toivo Kuldkepp, kelle meelest on sisseveetavate ja väljaveetavate tasakaal soovunelm. „Iga vedaja peab hakkama saama. Populaarne on näiteks mitmest riigist väikepartiisid tuua,“ lisas ta. ERAA juht lisas, et vedamine ei ole asi iseeneses.

Osale arutelus

  • Mariliis Pinn

Toetajad

Raadio ettevõtlikule inimesele

Hetkel eetris

Jälgi Logistikauudiseid sotsiaalmeedias

RSS

Toetajad

Tööriistad

=
=
=
=
Transpordiliik:
Kui kaup on pakitud alustele, täitke ära aluste lahtrid. Kui kaup ei ole pakitud alustele, täitke ära kauba kirjelduse lahtrid.
Mahukaalu arvutamisel on võetud aluseks:
Autotranspordis 1 m³ = 333 kg.
Lennutranspordis 1 m³ = 167 kg.
Mahukaal: kg
Maht:

NASDAQ OMX Tallinna, Riia ja Vilniuse börsiinfo 15 minutilise viivitusega.

Valuuta Tähis Kurss +/- %
Austraalia dollar AUD 1,57 0.1592255
Brasiilia reaal BRL 4,36 -1.2155647
Bulgaaria leev BGN 1,96 0
Filipiinide peeso PHP 59,73 0.1996209
Hiina jüaan CNY 7,81 0.1140382
Hongkongi dollar HKD 8,88 0.3561093
Horvaatia kuna HRK 7,38 -0.0257278
Iisraeli seekel ILS 4,26 0.3182086
India ruupia INR 81,58 -0.2531026
Indoneesia ruupia IDR 16575,54 0.3623219
Islandi kroon ISK 140,01 -0.0071418
Jaapani jeen JPY 128,67 0.2962039
Kanada dollar CAD 1,52 0.0594059
LAV rand ZAR 16,06 -0.9276449
Lõuna-Korea vonn KRW 1278,46 0.1111946
Malaysia ringgit MYR 4,75 0.3612549
Mehhiko peeso MXN 22,79 -0.2935476
Norra kroon NOK 9,74 0.3328319
Poola slott PLN 4,30 0.0046512
Rootsi kroon SEK 10,34 0.5698172
Rumeenia leu RON 4,66 0.0795169
Singapuri dollar SGD 1,56 0.2766875
Suurbritannia nael GBP 0,90 -0.6732892
Šveitsi frank CHF 1,13 0.3736987
Taani kroon DKK 7,46 -0.0040198
Tai baht THB 37,21 0.1787873
Tšehhi kroon CZK 25,85 0.0077369
Türgi liir TRY 6,08 0.1894501
Ukraina grivna UAH 31,57 0.7065301
Ungari forint HUF 322,99 -0.1360418
USA dollar USD 1,14 0.3800601
Uus-Meremaa dollar NZD 1,66 0.7601095
Valgevene rubla BYN 2,41 0.655998
Vene rubla RUB 75,29 0.2157619

Valdkonna töökuulutused