Autor: Mariliis Pinn • 24. märts 2009
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

Popell: vedajalt 10% allahindlust on juba eneseületus

Kui te saate vedajalt 10% allahindlust, olete ennast juba ületanud, leiab Coca-Cola Hellenic Eesti logistikajuht Janek Popell.

"Ostame teenust transpordifirmadelt ja vaatame hindu üle regulaarselt. Maksame vedajatele tarnitud toodangu liitrite eest, mis on seotud diislikütuse jaehinnaga - kui muutub kütuse jaehind, muutub ka liitri hind. Initsiatiiv tuleb sellelt poolelt, kelle poole turg hetkel kaldu on. Praegu on transporditeenuse kasutajad läbirääkimistel tugevamal positsioonil," kommenteeris veosehindu Popell.

"Praegu oleme makstava veoteenuse hinnaga rahul, kuid teenuse hind on muutuv suurus. On raske hinnata teiste ettevõtete hinnapoliitikat, kuid näib, et õhk sai hindadest välja lastud eelmise aasta teises pooles. Transpordiäri ei ole kõrge kasumlikkusega valdkond. Kui te saate vedajalt 10% allahindlust, olete ennast juba ületanud," lisas ta.

"Veohindu vaatame viimasel ajal pidevalt üle ja viimased muutused hindades on toimunud ikka allapoole," ütles Onnineni logistikajuht Toomas Veskus. "Keskmiselt on hind langenud ikka üle 10%, samas on olnud ka 35%-lisi langusi. Kümnendiku võrra on hind langenud Eesti-sisestel sõitudel, 35% aga näiteks suunal Soome-Eesti."

Ta lisas, et initsiatiiv hindu üle vaadata tuleb mõlemalt poolt. "Kui see teenus, millega me rahul oleme, jääb meile ikkagi kalliks, siis me oleme ise aktiivsed, aga muidu ikka mõlemat pidi," ütles Veskus. "Eks maksjale on hind alati kallis. Ent kui arvestada, et ka transpordis on kulud, siis tegelikult sõidetakse kohati ikkagi nullilähedaselt (kasumit arvestades - toim)".

"Vale oleks võib-olla öelda, et õhku on vahel, aga ekspediitorfirmadel on ju osakaupade veol rohkem võimalusi hinnaga mängida. Kui ta korjab näiteks Euroopast 6-7 firma kaubad kokku ja võtab igaühe käest mingi summa, siis selle autotäie kauba äratoomine on tema jaoks ju tunduvalt odavam kui see raha, mis ta tegelikult selle pealt teenib. Aga see ongi nende äri. Eks seal seda marginaali on vahel, aga ma ei oska täpselt öelda, kui palju. Transpordifirmad seevastu teenivad suhteliselt nullilähedast kasumit," lisas ta.

 

 

Liitu Logistikauudiste uudiskirjaga!
Liitumisega nõustud, et Äripäev AS kasutab sinu e-posti aadressi sulle uudiskirja saatmiseks. Saad nõusoleku tagasi võtta uudiskirjas oleva lingi kaudu. Loe oma õiguste kohta lähemalt privaatsustingimustest
Liitu Logistikauudiste uudiskirjaga!
Liitumisega nõustud, et Äripäev AS kasutab sinu e-posti aadressi sulle uudiskirja saatmiseks. Saad nõusoleku tagasi võtta uudiskirjas oleva lingi kaudu. Loe oma õiguste kohta lähemalt privaatsustingimustest
Tõnu TrammLogistikauudised.ee juhtTel: 52 777 80
Anu SoometsSündmuste programmijuht Tel: 5164397
Rain JüristoReklaamimüügi projektijuhtTel: 6670 077