Milleks tootmisfirmale oma autopark?

Üldlevinud arusaama ja ka majanduslike arvustuste tulemusel ei ole tootmise ja müügiga tegelevatel ettevõtetel mõtet omada ja hallata oma veoautoparki, ent Coca-Cola Hellenic on selles osas erand, kirjutab ettevõtte logistikajuht Janek Popell.  

Kasutades tarnijate teenust, on Coca-Colal ka oma autoparki ning 60% jookidest veetakse klientideni ise. Jälgides „isetegemine versus sisseostmine“ trendi Euroopas kiirestiliikuvate kaupade sektoris, siis paljud suurettevõtted on kas taastanud või taastamas oma autoparki. Eesmärk on lihtne – pakkuda kindlat ja esinduslikku klienditeenindust. Loomulikult ei tähenda see trendi, et 10 aasta pärast teevad kõik ettevõtted jaotust ise, vaid jutt käib siiski maksimaalselt 20% kogu kaubamahu jaotusest.
Coca-Cola Hellenic tegi otsuse autopargi uuendamiseks ehk isetegemise jätkamise osas 2007. aasta sügisel, mille tulemusel soetasime kogu Baltikumi peale 25 uut Scania jaotusautot ja kaheksa Mercedes-Benz Vario kaubikut, millest neli veoautot ja kolm kaubikut tulid Eestisse. Selle sammuga uuendasime Eesti autoparki 75% ulatuses.
Tarnime ise oma toodangu klientidele Tallinnas ja Põhja Eestis. Isetegemise osakaal on ca 60% kogu tarnitavast kaubamahust, 40% tarnivad meie partnerid, kellest üks suuremaid on AS Rain.
Isetegemine lubab meil keskenduda täpsele ja efektiivsetele ringide koostamisele, täites auto kaubaruumi maksimaalset, toodangu korrektsele komplekteerimisele ja tarnele vastavalt kokkulepitud tarneajale. Meie kliendid on harjunud nägema, et maja ette sõidab meie logodega auto, kust astub välja meie vormiriietes autojuht. Kasutades alltöövõtjaid ja/või edasimüüjaid sellist olukorda kahjuks tekkida ei saa. Samuti tundub inimlikult võimatuna, et hulgimüüja autojuht-ekspediitor tunneb kõiki tarnitavaid tooteid.
Olenemata finantseerimisskeemist, on siiski mõttekas investeerida oma jaotusstruktuuri, et säilitada kontroll turul toimuva üle, eesmärgiga tagada kõrgetasemeline klienditeenindus.

Osale arutelus

Toetajad

Raadio ettevõtlikule inimesele

Hetkel eetris

Jälgi Logistikauudiseid sotsiaalmeedias

RSS

Toetajad

Tööriistad

=
=
=
=
Transpordiliik:
Kui kaup on pakitud alustele, täitke ära aluste lahtrid. Kui kaup ei ole pakitud alustele, täitke ära kauba kirjelduse lahtrid.
Mahukaalu arvutamisel on võetud aluseks:
Autotranspordis 1 m³ = 333 kg.
Lennutranspordis 1 m³ = 167 kg.
Mahukaal: kg
Maht:

NASDAQ OMX Tallinna, Riia ja Vilniuse börsiinfo 15 minutilise viivitusega.

Valuuta Tähis Kurss +/- %
Austraalia dollar AUD 1,54 -0.0907323
Brasiilia reaal BRL 4,25 -0.0094031
Bulgaaria leev BGN 1,96 0
Filipiinide peeso PHP 61,27 -0.0097922
Hiina jüaan CNY 7,44 0
Hongkongi dollar HKD 9,14 0
Horvaatia kuna HRK 7,38 -0.1624234
Iisraeli seekel ILS 4,15 0
India ruupia INR 78,91 0.0139428
Indoneesia ruupia IDR 16443,98 0
Islandi kroon ISK 123,61 -0.024264
Jaapani jeen JPY 127,43 0
Kanada dollar CAD 1,51 -0.0066181
LAV rand ZAR 14,54 -0.0281917
Lõuna-Korea vonn KRW 1254,71 -0.0342591
Malaysia ringgit MYR 4,64 0
Mehhiko peeso MXN 22,76 -0.0013182
Norra kroon NOK 9,52 -0.0126084
Poola slott PLN 4,31 -0.0139101
Rootsi kroon SEK 10,21 0
Rumeenia leu RON 4,62 0
Singapuri dollar SGD 1,56 -0.0127984
Suurbritannia nael GBP 0,88 0
Šveitsi frank CHF 1,15 0
Taani kroon DKK 7,45 0
Tai baht THB 37,19 0
Tšehhi kroon CZK 25,71 -0.0194424
Türgi liir TRY 5,48 -0.001824
Ukraina grivna UAH 30,45 0
Ungari forint HUF 319,14 0
USA dollar USD 1,17 0
Uus-Meremaa dollar NZD 1,68 0
Valgevene rubla BYN 2,34 0
Vene rubla RUB 72,46 0

Valdkonna töökuulutused