Milleks tootmisfirmale oma autopark?

Üldlevinud arusaama ja ka majanduslike arvustuste tulemusel ei ole tootmise ja müügiga tegelevatel ettevõtetel mõtet omada ja hallata oma veoautoparki, ent Coca-Cola Hellenic on selles osas erand, kirjutab ettevõtte logistikajuht Janek Popell.  

Kasutades tarnijate teenust, on Coca-Colal ka oma autoparki ning 60% jookidest veetakse klientideni ise. Jälgides „isetegemine versus sisseostmine“ trendi Euroopas kiirestiliikuvate kaupade sektoris, siis paljud suurettevõtted on kas taastanud või taastamas oma autoparki. Eesmärk on lihtne – pakkuda kindlat ja esinduslikku klienditeenindust. Loomulikult ei tähenda see trendi, et 10 aasta pärast teevad kõik ettevõtted jaotust ise, vaid jutt käib siiski maksimaalselt 20% kogu kaubamahu jaotusest.
Coca-Cola Hellenic tegi otsuse autopargi uuendamiseks ehk isetegemise jätkamise osas 2007. aasta sügisel, mille tulemusel soetasime kogu Baltikumi peale 25 uut Scania jaotusautot ja kaheksa Mercedes-Benz Vario kaubikut, millest neli veoautot ja kolm kaubikut tulid Eestisse. Selle sammuga uuendasime Eesti autoparki 75% ulatuses.
Tarnime ise oma toodangu klientidele Tallinnas ja Põhja Eestis. Isetegemise osakaal on ca 60% kogu tarnitavast kaubamahust, 40% tarnivad meie partnerid, kellest üks suuremaid on AS Rain.
Isetegemine lubab meil keskenduda täpsele ja efektiivsetele ringide koostamisele, täites auto kaubaruumi maksimaalset, toodangu korrektsele komplekteerimisele ja tarnele vastavalt kokkulepitud tarneajale. Meie kliendid on harjunud nägema, et maja ette sõidab meie logodega auto, kust astub välja meie vormiriietes autojuht. Kasutades alltöövõtjaid ja/või edasimüüjaid sellist olukorda kahjuks tekkida ei saa. Samuti tundub inimlikult võimatuna, et hulgimüüja autojuht-ekspediitor tunneb kõiki tarnitavaid tooteid.
Olenemata finantseerimisskeemist, on siiski mõttekas investeerida oma jaotusstruktuuri, et säilitada kontroll turul toimuva üle, eesmärgiga tagada kõrgetasemeline klienditeenindus.

Osale arutelus

Toetajad

Raadio ettevõtlikule inimesele

Hetkel eetris

Jälgi Logistikauudiseid sotsiaalmeedias

RSS

Toetajad

Tööriistad

=
=
=
=
Transpordiliik:
Kui kaup on pakitud alustele, täitke ära aluste lahtrid. Kui kaup ei ole pakitud alustele, täitke ära kauba kirjelduse lahtrid.
Mahukaalu arvutamisel on võetud aluseks:
Autotranspordis 1 m³ = 333 kg.
Lennutranspordis 1 m³ = 167 kg.
Mahukaal: kg
Maht:

NASDAQ OMX Tallinna, Riia ja Vilniuse börsiinfo 15 minutilise viivitusega.

Valuuta Tähis Kurss +/- %
Austraalia dollar AUD 1,57 0.233891
Bulgaaria leev BGN 1,96 0
Filipiinide peeso PHP 64,30 -0.30233
Hiina jüaan CNY 7,82 -0.008947
Hongkongi dollar HKD 9,65 0.002071
Horvaatia kuna HRK 7,44 -0.026879
Iisraeli seekel ILS 4,32 0.01621
India ruupia INR 80,08 0.050226
Indoneesia ruupia IDR 16764,00 -0.202405
Islandi kroon ISK 124,12 0.004028
Jaapani jeen JPY 132,96 0.415392
Kanada dollar CAD 1,56 0.041662
LAV rand ZAR 14,49 0.125057
Lõuna-Korea vonn KRW 1325,40 0.030188
Malaysia ringgit MYR 4,82 0.105872
Mehhiko peeso MXN 23,08 -0.013431
Norra kroon NOK 9,68 0.062958
Poola slott PLN 4,15 0.019283
Rootsi kroon SEK 9,99 -0.025121
Rubla RUB 69,74 -0.025803
Rumeenia leu RON 4,66 0.004291
Singapuri dollar SGD 1,63 -0.049152
Suurbritannia nael GBP 0,88 0.02382
Šveitsi frank CHF 1,16 0.066673
Taani kroon DKK 7,45 -0.001208
Tai baht THB 38,89 0.02572
Tšehhi kroon CZK 25,33 -0.007894
Türgi liir TRY 4,69 0.019199
Ukraina grivna UAH 33,51 0.004178
Ungari forint HUF 311,99 0.025648
USA dollar USD 1,23 -0.026747
Uus-Meremaa dollar NZD 1,68 0.032755
Valgevene rubla BRL 4,01 -0.089699
Valgevene rubla BYN 24120,00 0.004146

Valdkonna töökuulutused

Ball Transport otsib KLIENDIHALDURIT

M-Partner HR OÜ

26. veebruar 2018

Logistika Pluss otsib KLIENDIHALDURIT

Logistika Pluss OÜ

21. veebruar 2018