Milleks tootmisfirmale oma autopark?

Üldlevinud arusaama ja ka majanduslike arvustuste tulemusel ei ole tootmise ja müügiga tegelevatel ettevõtetel mõtet omada ja hallata oma veoautoparki, ent Coca-Cola Hellenic on selles osas erand, kirjutab ettevõtte logistikajuht Janek Popell.  

Kasutades tarnijate teenust, on Coca-Colal ka oma autoparki ning 60% jookidest veetakse klientideni ise. Jälgides „isetegemine versus sisseostmine“ trendi Euroopas kiirestiliikuvate kaupade sektoris, siis paljud suurettevõtted on kas taastanud või taastamas oma autoparki. Eesmärk on lihtne – pakkuda kindlat ja esinduslikku klienditeenindust. Loomulikult ei tähenda see trendi, et 10 aasta pärast teevad kõik ettevõtted jaotust ise, vaid jutt käib siiski maksimaalselt 20% kogu kaubamahu jaotusest.
Coca-Cola Hellenic tegi otsuse autopargi uuendamiseks ehk isetegemise jätkamise osas 2007. aasta sügisel, mille tulemusel soetasime kogu Baltikumi peale 25 uut Scania jaotusautot ja kaheksa Mercedes-Benz Vario kaubikut, millest neli veoautot ja kolm kaubikut tulid Eestisse. Selle sammuga uuendasime Eesti autoparki 75% ulatuses.
Tarnime ise oma toodangu klientidele Tallinnas ja Põhja Eestis. Isetegemise osakaal on ca 60% kogu tarnitavast kaubamahust, 40% tarnivad meie partnerid, kellest üks suuremaid on AS Rain.
Isetegemine lubab meil keskenduda täpsele ja efektiivsetele ringide koostamisele, täites auto kaubaruumi maksimaalset, toodangu korrektsele komplekteerimisele ja tarnele vastavalt kokkulepitud tarneajale. Meie kliendid on harjunud nägema, et maja ette sõidab meie logodega auto, kust astub välja meie vormiriietes autojuht. Kasutades alltöövõtjaid ja/või edasimüüjaid sellist olukorda kahjuks tekkida ei saa. Samuti tundub inimlikult võimatuna, et hulgimüüja autojuht-ekspediitor tunneb kõiki tarnitavaid tooteid.
Olenemata finantseerimisskeemist, on siiski mõttekas investeerida oma jaotusstruktuuri, et säilitada kontroll turul toimuva üle, eesmärgiga tagada kõrgetasemeline klienditeenindus.

Osale arutelus

Toetajad

Raadio ettevõtlikule inimesele

Hetkel eetris

Jälgi Logistikauudiseid sotsiaalmeedias

RSS

Toetajad

Tööriistad

=
=
=
=
Transpordiliik:
Kui kaup on pakitud alustele, täitke ära aluste lahtrid. Kui kaup ei ole pakitud alustele, täitke ära kauba kirjelduse lahtrid.
Mahukaalu arvutamisel on võetud aluseks:
Autotranspordis 1 m³ = 333 kg.
Lennutranspordis 1 m³ = 167 kg.
Mahukaal: kg
Maht:

NASDAQ OMX Tallinna, Riia ja Vilniuse börsiinfo 15 minutilise viivitusega.

Valuuta Tähis Kurss +/- %
Austraalia dollar AUD 1,57 -0.068892
Bulgaaria leev BGN 1,96 0
Filipiinide peeso PHP 59,41 -0.013463
Hiina jüaan CNY 7,81 0.139838
Hongkongi dollar HKD 9,21 0.231811
Horvaatia kuna HRK 7,54 -0.095342
Iisraeli seekel ILS 4,15 0.036146
India ruupia INR 75,94 0.023312
Indoneesia ruupia IDR 15986,00 0.219421
Islandi kroon ISK 123,08 -0.000812
Jaapani jeen JPY 133,78 0.142231
Kanada dollar CAD 1,52 0.185748
LAV rand ZAR 16,12 0.304809
Lõuna-Korea vonn KRW 1286,90 0.124484
Malaysia ringgit MYR 4,81 -0.172406
Mehhiko peeso MXN 22,36 0.418498
Norra kroon NOK 9,88 1.228429
Poola slott PLN 4,20 0.104794
Rootsi kroon SEK 10,01 0.693574
Rubla RUB 69,85 0.380818
Rumeenia leu RON 4,63 0.008634
Singapuri dollar SGD 1,59 0.087928
Suurbritannia nael GBP 0,88 0.256911
Šveitsi frank CHF 1,17 0.065028
Taani kroon DKK 7,44 0.037625
Tai baht THB 38,48 0.221411
Tšehhi kroon CZK 25,60 0.148663
Türgi liir TRY 4,52 0.095208
Ukraina grivna UAH 32,12 0.269057
Ungari forint HUF 314,34 0.124223
USA dollar USD 1,18 0.201309
Uus-Meremaa dollar NZD 1,70 -0.984549
Valgevene rubla BRL 3,88 0.208994
Valgevene rubla BYN 23984,00 0.364062

Valdkonna töökuulutused

Lemminkäinen otsib TEEDEEHITUSE PROJEKTIJUHTI

Finesta Baltic OÜ

30. detsember 2017

Itella Estonia otsib PAKIVEOTEENUSTE OSAKONNA DIREKTORIT

Itella Estonia OÜ

17. detsember 2017