Maanteeamet: loaga võib veok kaaluda 52 tonni

Maanteeameti juht Koit Tsefels rääkis tänasel Riigikogu majanduskomisjoni istungil, et Eesti teed ei kannata metsatöösturite küsitud 60 tonnist täismassi.

Tsefelsi sõnul on Eesti võimalused antud probleemi lahendamisel jätkata vedu talveperioodil erilubadega 52 tonniliste vedudega, valida olemasoleva teedevõrgu andmete põhjal võimalikud marsruudid ja teha majanduslik analüüs – missugused on kulutused teekatete ja sildade tugevdamisele ja - kas kulude tegemine on majanduslikult põhjendatud.

Riigikogu majanduskomisjoni esimehe Urmas Klaasi eestvedamisel oli täna Toompeal parlamentaarne kuulamine metsatööstuse konkurentsivõimest seoses metsaveokite tonnaažiga.

Eesti Metsatööstuse Liidu juhatuse liige Ott Otsmann selgitas, et olla konkurentsivõimeline Eestist eksporditavate puittoodetega, peab toodete omahind olema turgudele sobiv ja sisemaa transpordikulul on oluline osa toodete omahinnas.

„Sõltuvalt toodete vääristusastmest ja veokaugusest, hinnanguliselt 5-20% moodustab toodete hindadest sisemaine transpordikulu,“ väitis ta. Otsmanni sõnul on Eestis kehtestatud 40tonnine autorongi täismassi piirang. Naaberriikides Soomes ja Rootsis, kes on meie konkurendid, on vastav piirang 60 tonni.

Samas on teljekoormuse piirangud Eestis sarnased - 10 tonni. 40tonnine autorongi täismassi piirang on mõistlik 3-4 teljeliste veokite korral. Metsaveokitel on aga 6-7 telge. Otsmann märkis, et Eesti metsasektoris võiks täismassi piirangu tõstmisel 60 tonnini säästa hinnanguliselt ligi 1 miljard krooni.

"Siia on arvestatud veokulude vähenemine, mis tuleneb väikesemast vajalikust veosooritustest ja läbitud sõidukilomeetritest sama hulga kauba teisaldamiseks. See kõik aitaks Eestil tulla toime karmis majanduslikus konkurentsis ja oma tooteid müüa ning kasutada kodumaist metsaressurssi efektiivselt,“ märkis  Eesti Metsatööstuse Liidu esindaja.

Maanteeameti juht Koit Tsefels rõhutas, et Eesti teed ja sillad ei ole  erinevalt põhjanaabritest Soomes ja Rootsis projekteeritud ega ehitatud sarnaselt, et taluda suuremaid koormusi ja pikemaid autoronge.

Osale arutelus

Toetajad

Raadio ettevõtlikule inimesele

Hetkel eetris

Jälgi Logistikauudiseid sotsiaalmeedias

RSS

Toetajad

Tööriistad

=
=
=
=
Transpordiliik:
Kui kaup on pakitud alustele, täitke ära aluste lahtrid. Kui kaup ei ole pakitud alustele, täitke ära kauba kirjelduse lahtrid.
Mahukaalu arvutamisel on võetud aluseks:
Autotranspordis 1 m³ = 333 kg.
Lennutranspordis 1 m³ = 167 kg.
Mahukaal: kg
Maht:

NASDAQ OMX Tallinna, Riia ja Vilniuse börsiinfo 15 minutilise viivitusega.

Valuuta Tähis Kurss +/- %
Austraalia dollar AUD 1,61 -0.3342411
Brasiilia reaal BRL 4,86 0.0370721
Bulgaaria leev BGN 1,96 0.0204593
Filipiinide peeso PHP 63,07 0.098394
Hiina jüaan CNY 8,00 0.0112475
Hongkongi dollar HKD 9,16 0.1027345
Horvaatia kuna HRK 7,43 0.0228925
Iisraeli seekel ILS 4,18 -0.2126948
India ruupia INR 84,51 -0.360798
Indoneesia ruupia IDR 17363,70 0.229104
Islandi kroon ISK 128,28 0.3755869
Jaapani jeen JPY 131,11 0.0381505
Kanada dollar CAD 1,51 0.0066089
LAV rand ZAR 17,08 -1.5958887
Lõuna-Korea vonn KRW 1309,27 0.0420258
Malaysia ringgit MYR 4,84 0.1055704
Mehhiko peeso MXN 21,87 -0.3318231
Norra kroon NOK 9,54 0.2206531
Poola slott PLN 4,29 0.1282709
Rootsi kroon SEK 10,39 -0.0404173
Rumeenia leu RON 4,65 0.1206117
Singapuri dollar SGD 1,60 0.0750516
Suurbritannia nael GBP 0,89 0.1465449
Šveitsi frank CHF 1,13 0.5066216
Taani kroon DKK 7,46 -0.0093841
Tai baht THB 37,88 -0.2438588
Tšehhi kroon CZK 25,42 -0.0078684
Türgi liir TRY 7,33 -1.6155458
Ukraina grivna UAH 32,73 -0.3325233
Ungari forint HUF 323,17 -0.1483084
USA dollar USD 1,17 0.1028718
Uus-Meremaa dollar NZD 1,77 -0.2708956
Valgevene rubla BYN 2,45 -0.4509445
Vene rubla RUB 78,10 -0.4987598

Valdkonna töökuulutused

ITELLA ESTONIA otsib TRANSPORDIJUHTI

Itella Estonia OÜ

27. september 2018

ITELLA ESTONIA otsib ANALÜÜTIKUT

Itella Estonia OÜ

27. september 2018