Maanteeamet: loaga võib veok kaaluda 52 tonni

Maanteeameti juht Koit Tsefels rääkis tänasel Riigikogu majanduskomisjoni istungil, et Eesti teed ei kannata metsatöösturite küsitud 60 tonnist täismassi.

Tsefelsi sõnul on Eesti võimalused antud probleemi lahendamisel jätkata vedu talveperioodil erilubadega 52 tonniliste vedudega, valida olemasoleva teedevõrgu andmete põhjal võimalikud marsruudid ja teha majanduslik analüüs – missugused on kulutused teekatete ja sildade tugevdamisele ja - kas kulude tegemine on majanduslikult põhjendatud.

Riigikogu majanduskomisjoni esimehe Urmas Klaasi eestvedamisel oli täna Toompeal parlamentaarne kuulamine metsatööstuse konkurentsivõimest seoses metsaveokite tonnaažiga.

Eesti Metsatööstuse Liidu juhatuse liige Ott Otsmann selgitas, et olla konkurentsivõimeline Eestist eksporditavate puittoodetega, peab toodete omahind olema turgudele sobiv ja sisemaa transpordikulul on oluline osa toodete omahinnas.

„Sõltuvalt toodete vääristusastmest ja veokaugusest, hinnanguliselt 5-20% moodustab toodete hindadest sisemaine transpordikulu,“ väitis ta. Otsmanni sõnul on Eestis kehtestatud 40tonnine autorongi täismassi piirang. Naaberriikides Soomes ja Rootsis, kes on meie konkurendid, on vastav piirang 60 tonni.

Samas on teljekoormuse piirangud Eestis sarnased - 10 tonni. 40tonnine autorongi täismassi piirang on mõistlik 3-4 teljeliste veokite korral. Metsaveokitel on aga 6-7 telge. Otsmann märkis, et Eesti metsasektoris võiks täismassi piirangu tõstmisel 60 tonnini säästa hinnanguliselt ligi 1 miljard krooni.

"Siia on arvestatud veokulude vähenemine, mis tuleneb väikesemast vajalikust veosooritustest ja läbitud sõidukilomeetritest sama hulga kauba teisaldamiseks. See kõik aitaks Eestil tulla toime karmis majanduslikus konkurentsis ja oma tooteid müüa ning kasutada kodumaist metsaressurssi efektiivselt,“ märkis  Eesti Metsatööstuse Liidu esindaja.

Maanteeameti juht Koit Tsefels rõhutas, et Eesti teed ja sillad ei ole  erinevalt põhjanaabritest Soomes ja Rootsis projekteeritud ega ehitatud sarnaselt, et taluda suuremaid koormusi ja pikemaid autoronge.

Osale arutelus

Toetajad

Raadio ettevõtlikule inimesele

Hetkel eetris

Jälgi Logistikauudiseid sotsiaalmeedias

RSS

Toetajad

Tööriistad

=
=
=
=
Transpordiliik:
Kui kaup on pakitud alustele, täitke ära aluste lahtrid. Kui kaup ei ole pakitud alustele, täitke ära kauba kirjelduse lahtrid.
Mahukaalu arvutamisel on võetud aluseks:
Autotranspordis 1 m³ = 333 kg.
Lennutranspordis 1 m³ = 167 kg.
Mahukaal: kg
Maht:

NASDAQ OMX Tallinna, Riia ja Vilniuse börsiinfo 15 minutilise viivitusega.

Valuuta Tähis Kurss +/- %
Austraalia dollar AUD 1,56 -0.2501443
Brasiilia reaal BRL 4,32 -0.318692
Bulgaaria leev BGN 1,96 -0.0255663
Filipiinide peeso PHP 61,85 -0.1017524
Hiina jüaan CNY 7,45 -0.3197838
Hongkongi dollar HKD 9,08 -0.3171711
Horvaatia kuna HRK 7,38 -0.0230452
Iisraeli seekel ILS 4,20 -0.1902271
India ruupia INR 78,74 -0.3404848
Indoneesia ruupia IDR 16114,01 -0.3187028
Islandi kroon ISK 124,91 -0.0240115
Jaapani jeen JPY 127,89 -0.4514673
Kanada dollar CAD 1,53 -0.4177
LAV rand ZAR 15,57 -0.1565086
Lõuna-Korea vonn KRW 1278,28 -0.1187686
Malaysia ringgit MYR 4,62 -0.0043249
Mehhiko peeso MXN 23,97 0.1081736
Norra kroon NOK 9,46 0.0253842
Poola slott PLN 4,28 -0.0280092
Rootsi kroon SEK 10,23 0.3226597
Rumeenia leu RON 4,66 0.0214519
Singapuri dollar SGD 1,56 -0.2423624
Suurbritannia nael GBP 0,87 0.011443
Šveitsi frank CHF 1,15 -0.2677261
Taani kroon DKK 7,45 -0.0093971
Tai baht THB 37,86 0.0176982
Tšehhi kroon CZK 25,72 0.0311139
Türgi liir TRY 5,46 -0.4428972
Ukraina grivna UAH 30,42 -0.5078798
Ungari forint HUF 322,70 0.1054721
USA dollar USD 1,16 -0.3015162
Uus-Meremaa dollar NZD 1,67 -0.2035197
Valgevene rubla BYN 2,32 0.1120931
Vene rubla RUB 73,59 0.4060653

Valdkonna töökuulutused