Maanteeamet: loaga võib veok kaaluda 52 tonni

Maanteeameti juht Koit Tsefels rääkis tänasel Riigikogu majanduskomisjoni istungil, et Eesti teed ei kannata metsatöösturite küsitud 60 tonnist täismassi.

Tsefelsi sõnul on Eesti võimalused antud probleemi lahendamisel jätkata vedu talveperioodil erilubadega 52 tonniliste vedudega, valida olemasoleva teedevõrgu andmete põhjal võimalikud marsruudid ja teha majanduslik analüüs – missugused on kulutused teekatete ja sildade tugevdamisele ja - kas kulude tegemine on majanduslikult põhjendatud.

Riigikogu majanduskomisjoni esimehe Urmas Klaasi eestvedamisel oli täna Toompeal parlamentaarne kuulamine metsatööstuse konkurentsivõimest seoses metsaveokite tonnaaþiga.

Eesti Metsatööstuse Liidu juhatuse liige Ott Otsmann selgitas, et olla konkurentsivõimeline Eestist eksporditavate puittoodetega, peab toodete omahind olema turgudele sobiv ja sisemaa transpordikulul on oluline osa toodete omahinnas.

„Sõltuvalt toodete vääristusastmest ja veokaugusest, hinnanguliselt 5-20% moodustab toodete hindadest sisemaine transpordikulu,“ väitis ta. Otsmanni sõnul on Eestis kehtestatud 40tonnine autorongi täismassi piirang. Naaberriikides Soomes ja Rootsis, kes on meie konkurendid, on vastav piirang 60 tonni.

Samas on teljekoormuse piirangud Eestis sarnased - 10 tonni. 40tonnine autorongi täismassi piirang on mõistlik 3-4 teljeliste veokite korral. Metsaveokitel on aga 6-7 telge. Otsmann märkis, et Eesti metsasektoris võiks täismassi piirangu tõstmisel 60 tonnini säästa hinnanguliselt ligi 1 miljard krooni.

"Siia on arvestatud veokulude vähenemine, mis tuleneb väikesemast vajalikust veosooritustest ja läbitud sõidukilomeetritest sama hulga kauba teisaldamiseks. See kõik aitaks Eestil tulla toime karmis majanduslikus konkurentsis ja oma tooteid müüa ning kasutada kodumaist metsaressurssi efektiivselt,“ märkis  Eesti Metsatööstuse Liidu esindaja.

Maanteeameti juht Koit Tsefels rõhutas, et Eesti teed ja sillad ei ole  erinevalt põhjanaabritest Soomes ja Rootsis projekteeritud ega ehitatud sarnaselt, et taluda suuremaid koormusi ja pikemaid autoronge.

Osale arutelus

Toetajad

Raadio ettevõtlikule inimesele

Hetkel eetris

Jälgi Logistikauudiseid sotsiaalmeedias

RSS

Toetajad

Tööriistad

=
=
=
=
Transpordiliik:
Kui kaup on pakitud alustele, täitke ära aluste lahtrid. Kui kaup ei ole pakitud alustele, täitke ära kauba kirjelduse lahtrid.
Mahukaalu arvutamisel on võetud aluseks:
Autotranspordis 1 m³ = 333 kg.
Lennutranspordis 1 m³ = 167 kg.
Mahukaal: kg
Maht:

NASDAQ OMX Tallinna, Riia ja Vilniuse börsiinfo 15 minutilise viivitusega.

Valuuta Tähis Kurss +/- %
Austraalia dollar AUD 1,58 -0.0760167
Brasiilia reaal BRL 4,45 0.1303752
Bulgaaria leev BGN 1,96 0.0102291
Filipiinide peeso PHP 60,09 0.2151398
Hiina jüaan CNY 7,84 -0.0038247
Hongkongi dollar HKD 8,88 0.1059215
Horvaatia kuna HRK 7,39 0.0406339
Iisraeli seekel ILS 4,26 0.1647602
India ruupia INR 81,79 -0.6667881
Indoneesia ruupia IDR 16645,68 0.7514437
Islandi kroon ISK 140,03 0.0071418
Jaapani jeen JPY 128,58 -0.0854767
Kanada dollar CAD 1,52 0.1775381
LAV rand ZAR 16,30 -0.1451468
Lõuna-Korea vonn KRW 1284,01 0.3030942
Malaysia ringgit MYR 4,75 0.2892309
Mehhiko peeso MXN 23,09 0.0919165
Norra kroon NOK 9,72 -0.0174865
Poola slott PLN 4,29 -0.0605285
Rootsi kroon SEK 10,32 -0.004843
Rumeenia leu RON 4,65 0.0150554
Singapuri dollar SGD 1,56 -0.0384369
Suurbritannia nael GBP 0,90 0.0221263
Šveitsi frank CHF 1,12 -0.0711427
Taani kroon DKK 7,46 0.0120601
Tai baht THB 37,32 -0.0859475
Tšehhi kroon CZK 25,86 0.0309466
Türgi liir TRY 6,05 0.1125232
Ukraina grivna UAH 31,50 0.0969192
Ungari forint HUF 323,25 -0.0309262
USA dollar USD 1,14 0.1321004
Uus-Meremaa dollar NZD 1,65 -0.0060507
Valgevene rubla BYN 2,41 -0.1366516
Vene rubla RUB 75,56 -0.2126249

Valdkonna töökuulutused