Maanteeamet: loaga võib veok kaaluda 52 tonni

Maanteeameti juht Koit Tsefels rääkis tänasel Riigikogu majanduskomisjoni istungil, et Eesti teed ei kannata metsatöösturite küsitud 60 tonnist täismassi.

Tsefelsi sõnul on Eesti võimalused antud probleemi lahendamisel jätkata vedu talveperioodil erilubadega 52 tonniliste vedudega, valida olemasoleva teedevõrgu andmete põhjal võimalikud marsruudid ja teha majanduslik analüüs – missugused on kulutused teekatete ja sildade tugevdamisele ja - kas kulude tegemine on majanduslikult põhjendatud.

Riigikogu majanduskomisjoni esimehe Urmas Klaasi eestvedamisel oli täna Toompeal parlamentaarne kuulamine metsatööstuse konkurentsivõimest seoses metsaveokite tonnaažiga.

Eesti Metsatööstuse Liidu juhatuse liige Ott Otsmann selgitas, et olla konkurentsivõimeline Eestist eksporditavate puittoodetega, peab toodete omahind olema turgudele sobiv ja sisemaa transpordikulul on oluline osa toodete omahinnas.

„Sõltuvalt toodete vääristusastmest ja veokaugusest, hinnanguliselt 5-20% moodustab toodete hindadest sisemaine transpordikulu,“ väitis ta. Otsmanni sõnul on Eestis kehtestatud 40tonnine autorongi täismassi piirang. Naaberriikides Soomes ja Rootsis, kes on meie konkurendid, on vastav piirang 60 tonni.

Samas on teljekoormuse piirangud Eestis sarnased - 10 tonni. 40tonnine autorongi täismassi piirang on mõistlik 3-4 teljeliste veokite korral. Metsaveokitel on aga 6-7 telge. Otsmann märkis, et Eesti metsasektoris võiks täismassi piirangu tõstmisel 60 tonnini säästa hinnanguliselt ligi 1 miljard krooni.

"Siia on arvestatud veokulude vähenemine, mis tuleneb väikesemast vajalikust veosooritustest ja läbitud sõidukilomeetritest sama hulga kauba teisaldamiseks. See kõik aitaks Eestil tulla toime karmis majanduslikus konkurentsis ja oma tooteid müüa ning kasutada kodumaist metsaressurssi efektiivselt,“ märkis  Eesti Metsatööstuse Liidu esindaja.

Maanteeameti juht Koit Tsefels rõhutas, et Eesti teed ja sillad ei ole  erinevalt põhjanaabritest Soomes ja Rootsis projekteeritud ega ehitatud sarnaselt, et taluda suuremaid koormusi ja pikemaid autoronge.

Osale arutelus

Toetajad

Raadio ettevõtlikule inimesele

Hetkel eetris

Jälgi Logistikauudiseid sotsiaalmeedias

RSS

Toetajad

Tööriistad

=
=
=
=
Transpordiliik:
Kui kaup on pakitud alustele, täitke ära aluste lahtrid. Kui kaup ei ole pakitud alustele, täitke ära kauba kirjelduse lahtrid.
Mahukaalu arvutamisel on võetud aluseks:
Autotranspordis 1 m³ = 333 kg.
Lennutranspordis 1 m³ = 167 kg.
Mahukaal: kg
Maht:

NASDAQ OMX Tallinna, Riia ja Vilniuse börsiinfo 15 minutilise viivitusega.

Valuuta Tähis Kurss +/- %
Austraalia dollar AUD 1,55 0.167621
Bulgaaria leev BGN 1,96 0
Filipiinide peeso PHP 59,84 0.190884
Hiina jüaan CNY 7,80 -0.195794
Hongkongi dollar HKD 9,26 0.238268
Horvaatia kuna HRK 7,56 -0.754395
Iisraeli seekel ILS 4,16 0.255317
India ruupia INR 76,54 -0.154585
Indoneesia ruupia IDR 16016,00 0.150075
Islandi kroon ISK 123,44 0.209449
Jaapani jeen JPY 131,80 0.228145
Kanada dollar CAD 1,51 0.364355
LAV rand ZAR 16,45 0.659682
Lõuna-Korea vonn KRW 1283,40 0.054572
Malaysia ringgit MYR 4,87 0.109017
Mehhiko peeso MXN 22,06 0.054882
Norra kroon NOK 9,64 0.035583
Poola slott PLN 4,21 -0.144772
Rootsi kroon SEK 9,83 -0.196093
Rubla RUB 69,25 0.279463
Rumeenia leu RON 4,65 0.021502
Singapuri dollar SGD 1,59 0.119339
Suurbritannia nael GBP 0,89 0.362935
Šveitsi frank CHF 1,16 0.183465
Taani kroon DKK 7,44 0.005374
Tai baht THB 38,73 0.3108
Tšehhi kroon CZK 25,43 -0.200164
Türgi liir TRY 4,65 0.35624
Ukraina grivna UAH 31,89 0.680647
Ungari forint HUF 312,31 -0.255501
USA dollar USD 1,18 0.220761
Uus-Meremaa dollar NZD 1,72 0.093128
Valgevene rubla BRL 3,82 0.15477
Valgevene rubla BYN 23698,00 0.232626

Valdkonna töökuulutused