Autor: Mariliis Pinn • 17. veebruar 2009
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

Skorpion tahab lisaks autodele ka inimesi jälgida

Skorpion julgestusteenistusel on plaanis võtta kasutusele mobiilide jälgimise süsteem, tunnistas firma Tallinna piirkonna juht Veljo Volt, et lisaks autodele tahavad nad ka inimesi jälgida.

„Üheks põhjuseks, miks seadmeid kasutame, on kindlasti see, et kui klient küsib, kas auto sõitis kutse peale välja või mitte, siis saame talle selle ette näidata. Lisaks saame kontrollida oma töötajaid. Meil on ülevaade kuidas nad liiguvad, kas nad on täpselt seal, kus olema peavad jne,“ selgitas Volt, kuidas GPS jälgimine turvafirma elu lihtsamaks teinud on. „Varem, kui autodel GPS seadmeid peal ei olnud tuli ikka üleastumisi ette, ent nüüd, kui inimesed teavad, et neid jälgitakse, pole sääraseid asju enam esinenud.“

Firma hakkas teenust kasutama umbes kaks aastat tagasi. „Hetkel saame jälgida kas ja kus auto sõidab, kas ta seisab, töötab või on pargitud, ja seda kõike reaalajas. Meie jaoks ongi just äärmiselt oluline see, et me kõike reaalajas näha saaksime, mitte ei peaks faile maha laadima ja siis vaatama. Plussiks on veel muidugi see, et teenus on üle-eestiline. Ehk siis, kui näiteks Tartus või Pärnus midagi juhtuma peaks, siis saab Tallinn Tartut abistada. Kütuse kulu me ei jälgi, sest autosid tangitakse igal hommikul,“ selgitas Volt.

Kõigil autodel GPS-seadet peal ei ole, sellega on hetkel varustatud patrullteenistuse ja tehnilise osakonna autod. Praegu kokku 36 autot.

„Seadmetega oleme väga rahul. Töö efektiivsus on oluliselt suurenenud ja meie koostöö teenusepakkujaga on sujunud väga hästi - nüansse, mida oleme soovinud teenuse juures täiendada, on täiendatud. Soovisime näiteks võimalust ajalugu vajadusel uuesti mängida. Tasuvusaega me otseselt mõõta ei saa, kuna me ei jälgi kütusekulu. Ent oleme seadmeid kasutades parandanud oluliselt enda teenuse kvaliteeti. Me müüme ikkagi usaldust ja see peab olema kontrollitav. Ehk siis kliendil on võimalik kontrollida, kas ta saab ka seda, mille eest maksab. Samuti, kui klient näiteks väidab, et auto reageeris 20 minutiga, kuigi ta reageeris 5-ga, siis saame talle seda näidata. Lisaks ajale on meil andmed sõiduki keskmise kiiruse kohta, millega kohale sõideti jne. Jääb ära suur hulk bluffimist,“ kiitis Volt tehnika arengut.

„Varsti on meil plaanis võtta kasutusele ka analoogne mobiilide jälgimise süsteem, mis võimaldab näiteks näha, kas töötaja tegi objektile ringi peale või mitte,“ avalikustas ta Skorpioni plaane.

Liitu Logistikauudiste uudiskirjaga!
Liitumisega nõustud, et Äripäev AS kasutab sinu e-posti aadressi sulle uudiskirja saatmiseks. Saad nõusoleku tagasi võtta uudiskirjas oleva lingi kaudu. Loe oma õiguste kohta lähemalt privaatsustingimustest
Liitu Logistikauudiste uudiskirjaga!
Liitumisega nõustud, et Äripäev AS kasutab sinu e-posti aadressi sulle uudiskirja saatmiseks. Saad nõusoleku tagasi võtta uudiskirjas oleva lingi kaudu. Loe oma õiguste kohta lähemalt privaatsustingimustest
Tõnu TrammLogistikauudised.ee juhtTel: 52 777 80
Anu SoometsSündmuste programmijuht Tel: 5164397
Rain JüristoReklaamimüügi projektijuhtTel: 6670 077