Klauslid kauba omanikule sõbralikumaks

Aasta alguses hakkasid kehtima uued rahvusvahelised veosekindlustuse reeglid (Institute Cargo Clauses), kus kindlustusvälistuste osas on muutus kasulik just kaubaomanikule.

"Vanad klauslid on 1982. aastast, suur osa veosekindlustust reguleerivaid põhimõtteid on pärit 1906. aastast, kuid elu on edasi läinud. Kaasajastatud verisoon vastab turu tingimustele paremini," rääkis RSA Baltimaade veosekindlustuse riskijuht Ilmar Vissak. "Neid ei ole lihtne muuta ja ka praegused kohendused on pigem kosmeetilised ja keelt on ajakohastatud," lisas ta.

Klauslite muutmine peegeldab eelkõige muutunud keskkonda ning vajadust kohandada tingimused turu nõudmistele vastavaks.

"Kindlustusvälistuste osa on kaubaomanikule tehtud natuke sõbralikumaks. Vanade tingimuste kohaselt olid välistatud mõned asjad, mis ei ole kindlustaja kontrolli all. Näiteks vedaja maksejõuetus, pakendiga seotud teemad, kus kauba omanik ei saanud tingimusi kontrollida. Trend on selles suunas, et nende asjade eest, mis ei ole kaubaomaniku kontrolli all, ei saa ta vastutada," selgitas Vissak klauslite muutumise trende.
Laadimine ka kaetud

Selgemalt on klauslites sõnastatud kauba laadimine marsruudi alguses veokile või laevale. "Vanasti võis jääda mulje, et laadimine ei ole kindlustusega kaetud ja kindlustusperiood algas hetkest, kui transpordivahend lahkus marsruudi lähtekohast. Nüüd on selgelt kirjas, et peale- ja mahalaadimise protsess on kaetud," rääkis Vissak.

If Eesti Kindlustuse veose- ja laevakindlustuse tootejuhi Vadim Paltmanni sõnul ei ole uued klauslid vanadest suurema kaitsega.

"Tegemist on sõnastuse ajakohastamisega, mille üle on kahtlemata väga hea meel. Pisut on täiendatud pakendi välistuse klauslit, aga mõte sellest muutunud ei ole. Muudetud on ka kindlustuskaitse algust ja lõppu, kuid see muudatus Ifi ei puuduta, kuna meie toome kindlustuskaitse alguse- ja lõpuaja poliisil alati eraldi välja."

Kuna kõik kindlustusseltsid ei ole jõudnud uusi tingimusi rakendada ja osal on ainult oma üldtingimustest lähtuv kindlustuskaitse, tuleks kindlustusvõtjatel kindlasti vaadata, missuguse versiooni klausleid kasutatakse.

Paltmann tunnistas, et Ifi grupp kasutab praegu klauslite 1982. aasta versiooni ning üleminek ICC uuele redaktsioonile sõltub nende edasikindlustuslepingust.

mis on mis

    * Enim kasutatakse täisveosekindlustust Institute Cargo Clauses (ICC) on kindlustuskaitse pakett.
    * ICC (A) klauslid tähendavad täisveosekindlustust kõikide riskide vastu.
    * Kui klient ei soovi kindlustada kaupa kõikide riskide vastu, saab seda teha ka kitsamatel tingimustel konkreetsete riskide vastu, nt liiklusõnnetus, tuli või vargus.
    * ICC (C) tingimused katavad peamisi transpordiriske (liiklusõnnetused, tuli, plahvatused, laevaõnnetused) ja sobivad hästi autotranspordile, sh transpordile ro-ro-laevadel.
    * ICC (B) tingimused katavad rohkem riske ja sobivad sellise kauba kindlustamiseks, mille veomarsruudil toimub ümberlaadimisi kaubalaevadele, nt konteinerlaevadele.
    * Mõlemale nimetatud tingimuste kogule saab lisada veel üksikuid riske, nagu näiteks kauba vargus, röövimine, kadumine või vandalism.
    * ICC (C) ja ICC (B) on küll kliendile odavamad, kuid siiski kitsama kattega (kahju peab tekkima teatud riski tagajärjel), ICC (A) klausel seevastu on oluliselt laiema kattega - ei ole tähtis, millise riski tagajärjel kahju toimub, nn kõiki riske kattev kindlustus.

 

Osale arutelus

  • Mariliis Pinn

Toetajad

Raadio ettevõtlikule inimesele

Hetkel eetris

Jälgi Logistikauudiseid sotsiaalmeedias

RSS

Toetajad

Tööriistad

=
=
=
=
Transpordiliik:
Kui kaup on pakitud alustele, täitke ära aluste lahtrid. Kui kaup ei ole pakitud alustele, täitke ära kauba kirjelduse lahtrid.
Mahukaalu arvutamisel on võetud aluseks:
Autotranspordis 1 m³ = 333 kg.
Lennutranspordis 1 m³ = 167 kg.
Mahukaal: kg
Maht:

NASDAQ OMX Tallinna, Riia ja Vilniuse börsiinfo 15 minutilise viivitusega.

Valuuta Tähis Kurss +/- %
Austraalia dollar AUD 1,57 -0.172159
Bulgaaria leev BGN 1,96 0
Filipiinide peeso PHP 63,97 -0.106193
Hiina jüaan CNY 7,83 0.540582
Hongkongi dollar HKD 9,65 0.346377
Horvaatia kuna HRK 7,45 0.052394
Iisraeli seekel ILS 4,30 0.242316
India ruupia INR 80,12 0.611952
Indoneesia ruupia IDR 16873,00 0.806547
Islandi kroon ISK 123,97 0.197203
Jaapani jeen JPY 131,62 -0.574126
Kanada dollar CAD 1,57 0.369798
LAV rand ZAR 14,38 0.384532
Lõuna-Korea vonn KRW 1331,40 0.810176
Malaysia ringgit MYR 4,83 0.742517
Mehhiko peeso MXN 22,94 -0.957755
Norra kroon NOK 9,68 0.138837
Poola slott PLN 4,18 0.165344
Rootsi kroon SEK 10,00 0.315358
Rubla RUB 69,68 -0.098921
Rumeenia leu RON 4,66 -0.077261
Singapuri dollar SGD 1,63 -0.012297
Suurbritannia nael GBP 0,88 0.075905
Šveitsi frank CHF 1,15 -0.28177
Taani kroon DKK 7,45 0.002014
Tai baht THB 38,78 0.025793
Tšehhi kroon CZK 25,35 -0.019718
Türgi liir TRY 4,67 0.214675
Ukraina grivna UAH 33,48 0.560152
Ungari forint HUF 313,03 0.182423
USA dollar USD 1,23 0.378565
Uus-Meremaa dollar NZD 1,68 -0.001786
Valgevene rubla BRL 4,01 -0.330788
Valgevene rubla BYN 24166,00 0.357142

Valdkonna töökuulutused

Ball Transport otsib KLIENDIHALDURIT

M-Partner HR OÜ

26. veebruar 2018