Klauslid kauba omanikule sõbralikumaks

Aasta alguses hakkasid kehtima uued rahvusvahelised veosekindlustuse reeglid (Institute Cargo Clauses), kus kindlustusvälistuste osas on muutus kasulik just kaubaomanikule.

"Vanad klauslid on 1982. aastast, suur osa veosekindlustust reguleerivaid põhimõtteid on pärit 1906. aastast, kuid elu on edasi läinud. Kaasajastatud verisoon vastab turu tingimustele paremini," rääkis RSA Baltimaade veosekindlustuse riskijuht Ilmar Vissak. "Neid ei ole lihtne muuta ja ka praegused kohendused on pigem kosmeetilised ja keelt on ajakohastatud," lisas ta.

Klauslite muutmine peegeldab eelkõige muutunud keskkonda ning vajadust kohandada tingimused turu nõudmistele vastavaks.

"Kindlustusvälistuste osa on kaubaomanikule tehtud natuke sõbralikumaks. Vanade tingimuste kohaselt olid välistatud mõned asjad, mis ei ole kindlustaja kontrolli all. Näiteks vedaja maksejõuetus, pakendiga seotud teemad, kus kauba omanik ei saanud tingimusi kontrollida. Trend on selles suunas, et nende asjade eest, mis ei ole kaubaomaniku kontrolli all, ei saa ta vastutada," selgitas Vissak klauslite muutumise trende.
Laadimine ka kaetud

Selgemalt on klauslites sõnastatud kauba laadimine marsruudi alguses veokile või laevale. "Vanasti võis jääda mulje, et laadimine ei ole kindlustusega kaetud ja kindlustusperiood algas hetkest, kui transpordivahend lahkus marsruudi lähtekohast. Nüüd on selgelt kirjas, et peale- ja mahalaadimise protsess on kaetud," rääkis Vissak.

If Eesti Kindlustuse veose- ja laevakindlustuse tootejuhi Vadim Paltmanni sõnul ei ole uued klauslid vanadest suurema kaitsega.

"Tegemist on sõnastuse ajakohastamisega, mille üle on kahtlemata väga hea meel. Pisut on täiendatud pakendi välistuse klauslit, aga mõte sellest muutunud ei ole. Muudetud on ka kindlustuskaitse algust ja lõppu, kuid see muudatus Ifi ei puuduta, kuna meie toome kindlustuskaitse alguse- ja lõpuaja poliisil alati eraldi välja."

Kuna kõik kindlustusseltsid ei ole jõudnud uusi tingimusi rakendada ja osal on ainult oma üldtingimustest lähtuv kindlustuskaitse, tuleks kindlustusvõtjatel kindlasti vaadata, missuguse versiooni klausleid kasutatakse.

Paltmann tunnistas, et Ifi grupp kasutab praegu klauslite 1982. aasta versiooni ning üleminek ICC uuele redaktsioonile sõltub nende edasikindlustuslepingust.

mis on mis

    * Enim kasutatakse täisveosekindlustust Institute Cargo Clauses (ICC) on kindlustuskaitse pakett.
    * ICC (A) klauslid tähendavad täisveosekindlustust kõikide riskide vastu.
    * Kui klient ei soovi kindlustada kaupa kõikide riskide vastu, saab seda teha ka kitsamatel tingimustel konkreetsete riskide vastu, nt liiklusõnnetus, tuli või vargus.
    * ICC (C) tingimused katavad peamisi transpordiriske (liiklusõnnetused, tuli, plahvatused, laevaõnnetused) ja sobivad hästi autotranspordile, sh transpordile ro-ro-laevadel.
    * ICC (B) tingimused katavad rohkem riske ja sobivad sellise kauba kindlustamiseks, mille veomarsruudil toimub ümberlaadimisi kaubalaevadele, nt konteinerlaevadele.
    * Mõlemale nimetatud tingimuste kogule saab lisada veel üksikuid riske, nagu näiteks kauba vargus, röövimine, kadumine või vandalism.
    * ICC (C) ja ICC (B) on küll kliendile odavamad, kuid siiski kitsama kattega (kahju peab tekkima teatud riski tagajärjel), ICC (A) klausel seevastu on oluliselt laiema kattega - ei ole tähtis, millise riski tagajärjel kahju toimub, nn kõiki riske kattev kindlustus.

 

Osale arutelus

  • Mariliis Pinn

Toetajad

Raadio ettevõtlikule inimesele

Hetkel eetris

Jälgi Logistikauudiseid sotsiaalmeedias

RSS

Toetajad

Tööriistad

=
=
=
=
Transpordiliik:
Kui kaup on pakitud alustele, täitke ära aluste lahtrid. Kui kaup ei ole pakitud alustele, täitke ära kauba kirjelduse lahtrid.
Mahukaalu arvutamisel on võetud aluseks:
Autotranspordis 1 m³ = 333 kg.
Lennutranspordis 1 m³ = 167 kg.
Mahukaal: kg
Maht:

NASDAQ OMX Tallinna, Riia ja Vilniuse börsiinfo 15 minutilise viivitusega.

Valuuta Tähis Kurss +/- %
Austraalia dollar AUD 1,57 -0.0508388
Brasiilia reaal BRL 4,40 0.3970065
Bulgaaria leev BGN 1,96 -0.0460123
Filipiinide peeso PHP 59,94 0.2961748
Hiina jüaan CNY 7,83 0.1010398
Hongkongi dollar HKD 8,88 0.0270209
Horvaatia kuna HRK 7,39 0.0718177
Iisraeli seekel ILS 4,27 0.2042301
India ruupia INR 81,49 -0.1996179
Indoneesia ruupia IDR 16483,82 -0.6496058
Islandi kroon ISK 140,20 0.1357046
Jaapani jeen JPY 129,03 0.2019104
Kanada dollar CAD 1,52 0.1581549
LAV rand ZAR 16,12 0.5414813
Lõuna-Korea vonn KRW 1278,51 0.0743605
Malaysia ringgit MYR 4,75 -0.0483681
Mehhiko peeso MXN 22,91 0.3887316
Norra kroon NOK 9,74 -0.0431176
Poola slott PLN 4,29 -0.0489248
Rootsi kroon SEK 10,30 -0.2720654
Rumeenia leu RON 4,65 0.0043021
Singapuri dollar SGD 1,56 -0.0448833
Suurbritannia nael GBP 0,90 -0.2
Šveitsi frank CHF 1,13 -0.1239596
Taani kroon DKK 7,46 -0.0080397
Tai baht THB 37,18 -0.1434319
Tšehhi kroon CZK 25,82 -0.0541921
Türgi liir TRY 6,10 0.4034649
Ukraina grivna UAH 31,58 -0.0556918
Ungari forint HUF 323,08 0.114654
USA dollar USD 1,14 0.0967799
Uus-Meremaa dollar NZD 1,66 -0.0603537
Valgevene rubla BYN 2,41 0.1496259
Vene rubla RUB 75,57 0.1646235

Valdkonna töökuulutused