Klauslid kauba omanikule sõbralikumaks

Aasta alguses hakkasid kehtima uued rahvusvahelised veosekindlustuse reeglid (Institute Cargo Clauses), kus kindlustusvälistuste osas on muutus kasulik just kaubaomanikule.

"Vanad klauslid on 1982. aastast, suur osa veosekindlustust reguleerivaid põhimõtteid on pärit 1906. aastast, kuid elu on edasi läinud. Kaasajastatud verisoon vastab turu tingimustele paremini," rääkis RSA Baltimaade veosekindlustuse riskijuht Ilmar Vissak. "Neid ei ole lihtne muuta ja ka praegused kohendused on pigem kosmeetilised ja keelt on ajakohastatud," lisas ta.

Klauslite muutmine peegeldab eelkõige muutunud keskkonda ning vajadust kohandada tingimused turu nõudmistele vastavaks.

"Kindlustusvälistuste osa on kaubaomanikule tehtud natuke sõbralikumaks. Vanade tingimuste kohaselt olid välistatud mõned asjad, mis ei ole kindlustaja kontrolli all. Näiteks vedaja maksejõuetus, pakendiga seotud teemad, kus kauba omanik ei saanud tingimusi kontrollida. Trend on selles suunas, et nende asjade eest, mis ei ole kaubaomaniku kontrolli all, ei saa ta vastutada," selgitas Vissak klauslite muutumise trende.
Laadimine ka kaetud

Selgemalt on klauslites sõnastatud kauba laadimine marsruudi alguses veokile või laevale. "Vanasti võis jääda mulje, et laadimine ei ole kindlustusega kaetud ja kindlustusperiood algas hetkest, kui transpordivahend lahkus marsruudi lähtekohast. Nüüd on selgelt kirjas, et peale- ja mahalaadimise protsess on kaetud," rääkis Vissak.

If Eesti Kindlustuse veose- ja laevakindlustuse tootejuhi Vadim Paltmanni sõnul ei ole uued klauslid vanadest suurema kaitsega.

"Tegemist on sõnastuse ajakohastamisega, mille üle on kahtlemata väga hea meel. Pisut on täiendatud pakendi välistuse klauslit, aga mõte sellest muutunud ei ole. Muudetud on ka kindlustuskaitse algust ja lõppu, kuid see muudatus Ifi ei puuduta, kuna meie toome kindlustuskaitse alguse- ja lõpuaja poliisil alati eraldi välja."

Kuna kõik kindlustusseltsid ei ole jõudnud uusi tingimusi rakendada ja osal on ainult oma üldtingimustest lähtuv kindlustuskaitse, tuleks kindlustusvõtjatel kindlasti vaadata, missuguse versiooni klausleid kasutatakse.

Paltmann tunnistas, et Ifi grupp kasutab praegu klauslite 1982. aasta versiooni ning üleminek ICC uuele redaktsioonile sõltub nende edasikindlustuslepingust.

mis on mis

    * Enim kasutatakse täisveosekindlustust Institute Cargo Clauses (ICC) on kindlustuskaitse pakett.
    * ICC (A) klauslid tähendavad täisveosekindlustust kõikide riskide vastu.
    * Kui klient ei soovi kindlustada kaupa kõikide riskide vastu, saab seda teha ka kitsamatel tingimustel konkreetsete riskide vastu, nt liiklusõnnetus, tuli või vargus.
    * ICC (C) tingimused katavad peamisi transpordiriske (liiklusõnnetused, tuli, plahvatused, laevaõnnetused) ja sobivad hästi autotranspordile, sh transpordile ro-ro-laevadel.
    * ICC (B) tingimused katavad rohkem riske ja sobivad sellise kauba kindlustamiseks, mille veomarsruudil toimub ümberlaadimisi kaubalaevadele, nt konteinerlaevadele.
    * Mõlemale nimetatud tingimuste kogule saab lisada veel üksikuid riske, nagu näiteks kauba vargus, röövimine, kadumine või vandalism.
    * ICC (C) ja ICC (B) on küll kliendile odavamad, kuid siiski kitsama kattega (kahju peab tekkima teatud riski tagajärjel), ICC (A) klausel seevastu on oluliselt laiema kattega - ei ole tähtis, millise riski tagajärjel kahju toimub, nn kõiki riske kattev kindlustus.

 

Osale arutelus

  • Mariliis Pinn

Toetajad

Raadio ettevõtlikule inimesele

Hetkel eetris

Jälgi Logistikauudiseid sotsiaalmeedias

RSS

Toetajad

Tööriistad

=
=
=
=
Transpordiliik:
Kui kaup on pakitud alustele, täitke ära aluste lahtrid. Kui kaup ei ole pakitud alustele, täitke ära kauba kirjelduse lahtrid.
Mahukaalu arvutamisel on võetud aluseks:
Autotranspordis 1 m³ = 333 kg.
Lennutranspordis 1 m³ = 167 kg.
Mahukaal: kg
Maht:

NASDAQ OMX Tallinna, Riia ja Vilniuse börsiinfo 15 minutilise viivitusega.

Valuuta Tähis Kurss +/- %
Austraalia dollar AUD 1,55 -0.065665
Bulgaaria leev BGN 1,96 0
Filipiinide peeso PHP 59,39 0.344687
Hiina jüaan CNY 7,78 0.127349
Hongkongi dollar HKD 9,18 0.176745
Horvaatia kuna HRK 7,54 0
Iisraeli seekel ILS 4,17 0.172898
India ruupia INR 75,80 0.098511
Indoneesia ruupia IDR 15983,00 0.307518
Islandi kroon ISK 123,62 0.067996
Jaapani jeen JPY 133,32 0
Kanada dollar CAD 1,51 0.086057
LAV rand ZAR 16,04 -0.111483
Lõuna-Korea vonn KRW 1282,20 0.023402
Malaysia ringgit MYR 4,79 0.110656
Mehhiko peeso MXN 22,51 -0.01288
Norra kroon NOK 9,80 -0.038669
Poola slott PLN 4,21 -0.049885
Rootsi kroon SEK 9,89 0.028217
Rubla RUB 69,67 0.20424
Rumeenia leu RON 4,63 -0.004319
Singapuri dollar SGD 1,59 0.113335
Suurbritannia nael GBP 0,88 0.036295
Šveitsi frank CHF 1,16 0.001717
Taani kroon DKK 7,44 0.000671
Tai baht THB 38,32 0.078349
Tšehhi kroon CZK 25,63 -0.035105
Türgi liir TRY 4,51 -0.050916
Ukraina grivna UAH 32,09 0.184802
Ungari forint HUF 313,96 -0.003185
USA dollar USD 1,18 0.164368
Uus-Meremaa dollar NZD 1,69 -0.010628
Valgevene rubla BRL 3,89 0.193174
Valgevene rubla BYN 23819,00 0.185068

Valdkonna töökuulutused

Itella Estonia otsib PAKIVEOTEENUSTE OSAKONNA DIREKTORIT

Itella Estonia OÜ

17. detsember 2017

Lemminkäinen otsib TEEDEEHITUSE PROJEKTIJUHTI

Finesta Baltic OÜ

30. detsember 2017