Eesti Raudtee pakub end metsamaterjali vedajaks

Eesti Raudtee juhib tähelepanu, et autotranspordile on ka siseriiklikult olemas raudtee näol alternatiiv, kus ühe rongiga on võimalik maanteeliiklust muuta ohutumaks 90 raske veoauto võrra.

Eelmisel nädalal avaldas Metsatööstuse Liit arvamust, et puidufirmade konkurentsivõime tõstmiseks ja töökohtade säilitamiseks tuleks teedele lubada senisest raskemaid puiduveokeid, teatas Eesti Raudtee.

Euroopa praktika toetab ühemõtteliselt suuremõõtmeliste ja –mahuliste kaubakoguste suunamist maanteedelt raudteele. Raudtee on autotranspordist keskkonnasõbralikum transpordiviis ning üks kaubarong suudab ära vedada kauba, mille transportimiseks on vaja 90 või enam autot, kui arvestada maanteede kandevõimet.

Näiteks Leedu Raudteel suurenesid 2008.aastal siseriiklikud kaubaveod 24,7 protsenti. Kahjuks vähenesid Eesti Raudteele kuuluval infrastruktuuril siseriiklikud kaubaveod üle 17 protsendi.

Üsna kindlalt on Euroopa Liit liikumas kokkuleppe suunas, et lähiaastatel kehtestada ka ühtsed maksud kaupa maanteedel vedavatele raskeveokitele, mis viitab ühtsele arusaamisele, et maanteede kasutamist raskeveokite poolt on vaja vähendada. Põhjuseid selleks on mitu.

Esmalt lõhuvad raskeveokid maanteid, kuid vedajad ei osale rahaliselt teede taastamises. Ka Eesti riik investeeris 2008.aastal maanteedesse 2,5 miljonit krooni ja raskeveokite hulga kasvu lubamine ja teljekoormise nõudest taganemine suurendab teehoiukulusid tuntavalt.

2008.aastal hukkus maanteel 133 inimest, raudteel oli hukkunud inimeste arv samal perioodil 10 inimest. Raskeveokite hulga suurenemine maanteedel ja nende massi kasvamine muudab liikluse ohtlikumaks. Maanteeameti eksperiment piirata reedeti raskeveokite liikumist Tallinn-Tartu maanteel näitas, et kadusid üldisest liiklusvoost aeglasemini liikuvate veoautode taha kogunenud pikad kolonnid. Kahetsusväärselt tihti on just pikkadest kolonnidest möödasõidud alguseks ohtlike olukordade tekkele ja traagiliste lõppudega õnnetuste põhjuseks.

Kolmas aspekt on keskkonnale suurenev koormus. Siinjuures tuleb arvestada nii autode heitgaase kui õnnetustest tekkivaid riske. Raudteel on kauba liikumine planeeritud ja oht inimesele ja keskkonnale viidud minimaalseks rääkimata veduri töö efektiivsusest võrreldes autode poolt tekitatavate heitgaaside hulgaga.

 

Osale arutelus

  • Mariliis Pinn

Toetajad

Raadio ettevõtlikule inimesele

Hetkel eetris

Jälgi Logistikauudiseid sotsiaalmeedias

RSS

Toetajad

Tööriistad

=
=
=
=
Transpordiliik:
Kui kaup on pakitud alustele, täitke ära aluste lahtrid. Kui kaup ei ole pakitud alustele, täitke ära kauba kirjelduse lahtrid.
Mahukaalu arvutamisel on võetud aluseks:
Autotranspordis 1 m³ = 333 kg.
Lennutranspordis 1 m³ = 167 kg.
Mahukaal: kg
Maht:

NASDAQ OMX Tallinna, Riia ja Vilniuse börsiinfo 15 minutilise viivitusega.

Valuuta Tähis Kurss +/- %
Austraalia dollar AUD 1,57 -0.044484
Brasiilia reaal BRL 4,41 0.5270603
Bulgaaria leev BGN 1,95 -0.0664622
Filipiinide peeso PHP 59,89 0.2158562
Hiina jüaan CNY 7,83 0.0997608
Hongkongi dollar HKD 8,88 0.0292727
Horvaatia kuna HRK 7,38 0.0623323
Iisraeli seekel ILS 4,27 0.2957816
India ruupia INR 81,44 -0.2608504
Indoneesia ruupia IDR 16485,27 -0.6408665
Islandi kroon ISK 140,18 0.1214199
Jaapani jeen JPY 129,07 0.2329735
Kanada dollar CAD 1,52 0.2174629
LAV rand ZAR 16,10 0.4117254
Lõuna-Korea vonn KRW 1278,01 0.0352234
Malaysia ringgit MYR 4,75 -0.0399563
Mehhiko peeso MXN 22,87 0.2366573
Norra kroon NOK 9,74 0.005133
Poola slott PLN 4,29 -0.0559141
Rootsi kroon SEK 10,31 -0.222687
Rumeenia leu RON 4,65 -0.0150573
Singapuri dollar SGD 1,56 -0.0512952
Suurbritannia nael GBP 0,90 -0.3444444
Šveitsi frank CHF 1,13 -0.0885426
Taani kroon DKK 7,46 -0.0187592
Tai baht THB 37,20 -0.0735962
Tšehhi kroon CZK 25,81 -0.1083843
Türgi liir TRY 6,09 0.2486661
Ukraina grivna UAH 31,55 -0.1727711
Ungari forint HUF 322,83 0.0371851
USA dollar USD 1,14 0.0967799
Uus-Meremaa dollar NZD 1,66 -0.0784598
Valgevene rubla BYN 2,41 0.0706567
Vene rubla RUB 75,44 -0.0075552

Valdkonna töökuulutused