Eesti Raudtee pakub end metsamaterjali vedajaks

Eesti Raudtee juhib tähelepanu, et autotranspordile on ka siseriiklikult olemas raudtee näol alternatiiv, kus ühe rongiga on võimalik maanteeliiklust muuta ohutumaks 90 raske veoauto võrra.

Eelmisel nädalal avaldas Metsatööstuse Liit arvamust, et puidufirmade konkurentsivõime tõstmiseks ja töökohtade säilitamiseks tuleks teedele lubada senisest raskemaid puiduveokeid, teatas Eesti Raudtee.

Euroopa praktika toetab ühemõtteliselt suuremõõtmeliste ja –mahuliste kaubakoguste suunamist maanteedelt raudteele. Raudtee on autotranspordist keskkonnasõbralikum transpordiviis ning üks kaubarong suudab ära vedada kauba, mille transportimiseks on vaja 90 või enam autot, kui arvestada maanteede kandevõimet.

Näiteks Leedu Raudteel suurenesid 2008.aastal siseriiklikud kaubaveod 24,7 protsenti. Kahjuks vähenesid Eesti Raudteele kuuluval infrastruktuuril siseriiklikud kaubaveod üle 17 protsendi.

Üsna kindlalt on Euroopa Liit liikumas kokkuleppe suunas, et lähiaastatel kehtestada ka ühtsed maksud kaupa maanteedel vedavatele raskeveokitele, mis viitab ühtsele arusaamisele, et maanteede kasutamist raskeveokite poolt on vaja vähendada. Põhjuseid selleks on mitu.

Esmalt lõhuvad raskeveokid maanteid, kuid vedajad ei osale rahaliselt teede taastamises. Ka Eesti riik investeeris 2008.aastal maanteedesse 2,5 miljonit krooni ja raskeveokite hulga kasvu lubamine ja teljekoormise nõudest taganemine suurendab teehoiukulusid tuntavalt.

2008.aastal hukkus maanteel 133 inimest, raudteel oli hukkunud inimeste arv samal perioodil 10 inimest. Raskeveokite hulga suurenemine maanteedel ja nende massi kasvamine muudab liikluse ohtlikumaks. Maanteeameti eksperiment piirata reedeti raskeveokite liikumist Tallinn-Tartu maanteel näitas, et kadusid üldisest liiklusvoost aeglasemini liikuvate veoautode taha kogunenud pikad kolonnid. Kahetsusväärselt tihti on just pikkadest kolonnidest möödasõidud alguseks ohtlike olukordade tekkele ja traagiliste lõppudega õnnetuste põhjuseks.

Kolmas aspekt on keskkonnale suurenev koormus. Siinjuures tuleb arvestada nii autode heitgaase kui õnnetustest tekkivaid riske. Raudteel on kauba liikumine planeeritud ja oht inimesele ja keskkonnale viidud minimaalseks rääkimata veduri töö efektiivsusest võrreldes autode poolt tekitatavate heitgaaside hulgaga.

 

Osale arutelus

  • Mariliis Pinn

Toetajad

Raadio ettevõtlikule inimesele

Hetkel eetris

Jälgi Logistikauudiseid sotsiaalmeedias

RSS

Toetajad

Tööriistad

=
=
=
=
Transpordiliik:
Kui kaup on pakitud alustele, täitke ära aluste lahtrid. Kui kaup ei ole pakitud alustele, täitke ära kauba kirjelduse lahtrid.
Mahukaalu arvutamisel on võetud aluseks:
Autotranspordis 1 m³ = 333 kg.
Lennutranspordis 1 m³ = 167 kg.
Mahukaal: kg
Maht:

NASDAQ OMX Tallinna, Riia ja Vilniuse börsiinfo 15 minutilise viivitusega.

Valuuta Tähis Kurss +/- %
Austraalia dollar AUD 1,55 -0.295042
Brasiilia reaal BRL 4,32 -0.3371669
Bulgaaria leev BGN 1,95 -0.0409061
Filipiinide peeso PHP 61,84 -0.1179036
Hiina jüaan CNY 7,45 -0.3358399
Hongkongi dollar HKD 9,08 -0.3314384
Horvaatia kuna HRK 7,38 -0.0040668
Iisraeli seekel ILS 4,19 -0.2615622
India ruupia INR 78,74 -0.3354218
Indoneesia ruupia IDR 16111,23 -0.3358999
Islandi kroon ISK 124,92 -0.0160077
Jaapani jeen JPY 127,93 -0.4203316
Kanada dollar CAD 1,52 -0.4829657
LAV rand ZAR 15,54 -0.3303357
Lõuna-Korea vonn KRW 1278,38 -0.1109548
Malaysia ringgit MYR 4,62 -0.0216244
Mehhiko peeso MXN 23,95 0.0279831
Norra kroon NOK 9,46 0.0105768
Poola slott PLN 4,28 -0.0513503
Rootsi kroon SEK 10,23 0.3295248
Rumeenia leu RON 4,66 -0.0193067
Singapuri dollar SGD 1,56 -0.2678742
Suurbritannia nael GBP 0,87 0
Šveitsi frank CHF 1,16 -0.2245444
Taani kroon DKK 7,45 -0.0134244
Tai baht THB 37,87 0.0309059
Tšehhi kroon CZK 25,72 0.0388923
Türgi liir TRY 5,45 -0.7582109
Ukraina grivna UAH 30,48 -0.3358613
Ungari forint HUF 322,62 0.0806552
USA dollar USD 1,16 -0.3273604
Uus-Meremaa dollar NZD 1,67 -0.2095056
Valgevene rubla BYN 2,32 0.1120931
Vene rubla RUB 73,20 -0.116389

Valdkonna töökuulutused