Autor: Mariliis Pinn • 21. jaanuar 2009
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

Veosekindlustusklauslid muutusid kliendisõbralikumaks

Aasta alguses hakkasid kehtima uued rahvusvahelised veosekindlustuse reeglid (Institute Cargo Clauses). 

RSA Baltimaade veosekindlustuse riskijuhi Ilmar Vissaku sõnul on tegemist 1982. aastast kehtivate klauslite kaasajastamisega. „Uued tarneklauslid on tänapäevasemad ja kliendisõbralikumad,“ lisas ta. 

1982 aastast kehtivate veosekindlustuse klauslite uuendamise protsessi alustati ligi kolm aastat tagasi, veebruaris 2006 aastal. Eelmise aasta lõpuks oldi niikaugel et uued versioonid saadi kasutusele võtta 1. Jaanuarist 2009. 

„Vanad klauslid on 1982. aastast, suur osa veosekindlustust reguleerivaid põhimõtteid on pärit 1906. aastast, kuid elu on edasi läinud. Kaasajastatud verisoon vastab turutingimustele paremini. Neid ei ole lihtne muuta ja ka praegused kohendused on pigem kosmeetilised ja keelt on ajakohastatud,“ lisas ta. 

Vissaku sõnul sõnastati ümber laadimisprotsessiga seotud klauslid. „Sisuseliselt kauba laadimine marsruudi alguses veokile või laevale on selgemalt sõnastatud. Vanasti võis jääda mulje, et tegelikult ei ole laadimine kaetud ja kindlustusperiood algas sellest, kui transpordivahend lahkus marsruudi lähtekohast. Praeguse hetkel on selgelt sõnastud nii, et  laadimise ja maha laadimise protsess on kaetud,“ rääkis Vissak Logistikauudised.net-ile. 

Klauslite muutmine oli eelkõige peegeldus muutunud keskkonnast ning vajadusest kohandada tingimused turu nõudmistele. Üldistatult võib öelda, et kliendi, ehk kaubaomaniku jaoks muutusid tingimused sõbralikumaks, välistatud sündmuste alt on ära võetud asju, mis ei ole otseselt kaubaomaniku kontrolli all. „Kindlustusvälistuste osa on tehtud natuke sõbralikumaks kaubaomanikule.  Vanade tingimuste kohaselt olid mõned asjad välistatud, mis ei ole kindlustaja kontrolli all. Näiteks vedaja maksejõuetus, pakendiga seotud teemad, kus kauba omanik ei saanud tingimusi kontrollida. Trend on selles suures, et need asjad, mis ei ole kaubaomaniku kontrolli all, nende eest ei saa ta vastutada,“ selgitas ta klauslite muutumise trende. 

Ta pani kindlustusvõtjatele südamele, et kindalasti vaadata, mis versiooni klausleid kasutatakse, sest kõik seltsid ei ole jõudnud uusi tingimusi rakendada ja osadel on ainult oma üldtingimustest lähtuv kindlustuskaitse. 

Liitu Logistikauudiste uudiskirjaga!
Liitumisega nõustud, et Äripäev AS kasutab sinu e-posti aadressi sulle uudiskirja saatmiseks. Saad nõusoleku tagasi võtta uudiskirjas oleva lingi kaudu. Loe oma õiguste kohta lähemalt privaatsustingimustest
Liitu Logistikauudiste uudiskirjaga!
Liitumisega nõustud, et Äripäev AS kasutab sinu e-posti aadressi sulle uudiskirja saatmiseks. Saad nõusoleku tagasi võtta uudiskirjas oleva lingi kaudu. Loe oma õiguste kohta lähemalt privaatsustingimustest
Tõnu TrammLogistikauudised.ee juhtTel: 52 777 80
Anu SoometsSündmuste programmijuht Tel: 5164397
Rain JüristoReklaamimüügi projektijuhtTel: 6670 077