Veosekindlustusklauslid muutusid kliendisõbralikumaks

Aasta alguses hakkasid kehtima uued rahvusvahelised veosekindlustuse reeglid (Institute Cargo Clauses). 

RSA Baltimaade veosekindlustuse riskijuhi Ilmar Vissaku sõnul on tegemist 1982. aastast kehtivate klauslite kaasajastamisega. „Uued tarneklauslid on tänapäevasemad ja kliendisõbralikumad,“ lisas ta. 

1982 aastast kehtivate veosekindlustuse klauslite uuendamise protsessi alustati ligi kolm aastat tagasi, veebruaris 2006 aastal. Eelmise aasta lõpuks oldi niikaugel et uued versioonid saadi kasutusele võtta 1. Jaanuarist 2009. 

„Vanad klauslid on 1982. aastast, suur osa veosekindlustust reguleerivaid põhimõtteid on pärit 1906. aastast, kuid elu on edasi läinud. Kaasajastatud verisoon vastab turutingimustele paremini. Neid ei ole lihtne muuta ja ka praegused kohendused on pigem kosmeetilised ja keelt on ajakohastatud,“ lisas ta. 

Vissaku sõnul sõnastati ümber laadimisprotsessiga seotud klauslid. „Sisuseliselt kauba laadimine marsruudi alguses veokile või laevale on selgemalt sõnastatud. Vanasti võis jääda mulje, et tegelikult ei ole laadimine kaetud ja kindlustusperiood algas sellest, kui transpordivahend lahkus marsruudi lähtekohast. Praeguse hetkel on selgelt sõnastud nii, et  laadimise ja maha laadimise protsess on kaetud,“ rääkis Vissak Logistikauudised.net-ile. 

Klauslite muutmine oli eelkõige peegeldus muutunud keskkonnast ning vajadusest kohandada tingimused turu nõudmistele. Üldistatult võib öelda, et kliendi, ehk kaubaomaniku jaoks muutusid tingimused sõbralikumaks, välistatud sündmuste alt on ära võetud asju, mis ei ole otseselt kaubaomaniku kontrolli all. „Kindlustusvälistuste osa on tehtud natuke sõbralikumaks kaubaomanikule.  Vanade tingimuste kohaselt olid mõned asjad välistatud, mis ei ole kindlustaja kontrolli all. Näiteks vedaja maksejõuetus, pakendiga seotud teemad, kus kauba omanik ei saanud tingimusi kontrollida. Trend on selles suures, et need asjad, mis ei ole kaubaomaniku kontrolli all, nende eest ei saa ta vastutada,“ selgitas ta klauslite muutumise trende. 

Ta pani kindlustusvõtjatele südamele, et kindalasti vaadata, mis versiooni klausleid kasutatakse, sest kõik seltsid ei ole jõudnud uusi tingimusi rakendada ja osadel on ainult oma üldtingimustest lähtuv kindlustuskaitse. 

Osale arutelus

  • Mariliis Pinn

Toetajad

Raadio ettevõtlikule inimesele

Hetkel eetris

Jälgi Logistikauudiseid sotsiaalmeedias

RSS

Toetajad

Tööriistad

=
=
=
=
Transpordiliik:
Kui kaup on pakitud alustele, täitke ära aluste lahtrid. Kui kaup ei ole pakitud alustele, täitke ära kauba kirjelduse lahtrid.
Mahukaalu arvutamisel on võetud aluseks:
Autotranspordis 1 m³ = 333 kg.
Lennutranspordis 1 m³ = 167 kg.
Mahukaal: kg
Maht:

NASDAQ OMX Tallinna, Riia ja Vilniuse börsiinfo 15 minutilise viivitusega.

Valuuta Tähis Kurss +/- %
Austraalia dollar AUD 1,55 0.183739
Bulgaaria leev BGN 1,96 0
Filipiinide peeso PHP 59,84 0.204279
Hiina jüaan CNY 7,80 -0.182997
Hongkongi dollar HKD 9,26 0.248015
Horvaatia kuna HRK 7,56 -0.760955
Iisraeli seekel ILS 4,16 0.248091
India ruupia INR 76,55 -0.143627
Indoneesia ruupia IDR 16018,00 0.162581
Islandi kroon ISK 123,41 0.185094
Jaapani jeen JPY 131,82 0.243355
Kanada dollar CAD 1,51 0.371682
LAV rand ZAR 16,45 0.691503
Lõuna-Korea vonn KRW 1283,80 0.085756
Malaysia ringgit MYR 4,87 0.121359
Mehhiko peeso MXN 22,09 0.195036
Norra kroon NOK 9,64 -0.005705
Poola slott PLN 4,21 -0.173252
Rootsi kroon SEK 9,83 -0.237301
Rubla RUB 69,29 0.330142
Rumeenia leu RON 4,65 0.021502
Singapuri dollar SGD 1,59 0.144463
Suurbritannia nael GBP 0,89 0.397876
Šveitsi frank CHF 1,16 0.245482
Taani kroon DKK 7,44 0.014109
Tai baht THB 38,72 0.2849
Tšehhi kroon CZK 25,43 -0.204089
Türgi liir TRY 4,65 0.453397
Ukraina grivna UAH 31,89 0.691697
Ungari forint HUF 312,33 -0.249113
USA dollar USD 1,19 0.247828
Uus-Meremaa dollar NZD 1,72 0.135618
Valgevene rubla BRL 3,82 0.131161
Valgevene rubla BYN 23700,00 0.241086

Valdkonna töökuulutused