Veosekindlustusklauslid muutusid kliendisõbralikumaks

Aasta alguses hakkasid kehtima uued rahvusvahelised veosekindlustuse reeglid (Institute Cargo Clauses). 

RSA Baltimaade veosekindlustuse riskijuhi Ilmar Vissaku sõnul on tegemist 1982. aastast kehtivate klauslite kaasajastamisega. „Uued tarneklauslid on tänapäevasemad ja kliendisõbralikumad,“ lisas ta. 

1982 aastast kehtivate veosekindlustuse klauslite uuendamise protsessi alustati ligi kolm aastat tagasi, veebruaris 2006 aastal. Eelmise aasta lõpuks oldi niikaugel et uued versioonid saadi kasutusele võtta 1. Jaanuarist 2009. 

„Vanad klauslid on 1982. aastast, suur osa veosekindlustust reguleerivaid põhimõtteid on pärit 1906. aastast, kuid elu on edasi läinud. Kaasajastatud verisoon vastab turutingimustele paremini. Neid ei ole lihtne muuta ja ka praegused kohendused on pigem kosmeetilised ja keelt on ajakohastatud,“ lisas ta. 

Vissaku sõnul sõnastati ümber laadimisprotsessiga seotud klauslid. „Sisuseliselt kauba laadimine marsruudi alguses veokile või laevale on selgemalt sõnastatud. Vanasti võis jääda mulje, et tegelikult ei ole laadimine kaetud ja kindlustusperiood algas sellest, kui transpordivahend lahkus marsruudi lähtekohast. Praeguse hetkel on selgelt sõnastud nii, et  laadimise ja maha laadimise protsess on kaetud,“ rääkis Vissak Logistikauudised.net-ile. 

Klauslite muutmine oli eelkõige peegeldus muutunud keskkonnast ning vajadusest kohandada tingimused turu nõudmistele. Üldistatult võib öelda, et kliendi, ehk kaubaomaniku jaoks muutusid tingimused sõbralikumaks, välistatud sündmuste alt on ära võetud asju, mis ei ole otseselt kaubaomaniku kontrolli all. „Kindlustusvälistuste osa on tehtud natuke sõbralikumaks kaubaomanikule.  Vanade tingimuste kohaselt olid mõned asjad välistatud, mis ei ole kindlustaja kontrolli all. Näiteks vedaja maksejõuetus, pakendiga seotud teemad, kus kauba omanik ei saanud tingimusi kontrollida. Trend on selles suures, et need asjad, mis ei ole kaubaomaniku kontrolli all, nende eest ei saa ta vastutada,“ selgitas ta klauslite muutumise trende. 

Ta pani kindlustusvõtjatele südamele, et kindalasti vaadata, mis versiooni klausleid kasutatakse, sest kõik seltsid ei ole jõudnud uusi tingimusi rakendada ja osadel on ainult oma üldtingimustest lähtuv kindlustuskaitse. 

Osale arutelus

  • Mariliis Pinn

Toetajad

Raadio ettevõtlikule inimesele

Hetkel eetris

Jälgi Logistikauudiseid sotsiaalmeedias

RSS

Toetajad

Tööriistad

=
=
=
=
Transpordiliik:
Kui kaup on pakitud alustele, täitke ära aluste lahtrid. Kui kaup ei ole pakitud alustele, täitke ära kauba kirjelduse lahtrid.
Mahukaalu arvutamisel on võetud aluseks:
Autotranspordis 1 m³ = 333 kg.
Lennutranspordis 1 m³ = 167 kg.
Mahukaal: kg
Maht:

NASDAQ OMX Tallinna, Riia ja Vilniuse börsiinfo 15 minutilise viivitusega.

Valuuta Tähis Kurss +/- %
Austraalia dollar AUD 1,57 0.2555911
Brasiilia reaal BRL 4,33 -0.5627527
Bulgaaria leev BGN 1,96 0.0102281
Filipiinide peeso PHP 61,69 -0.4775657
Hiina jüaan CNY 7,50 0.2592855
Hongkongi dollar HKD 9,09 -0.3990134
Horvaatia kuna HRK 7,38 0.0813372
Iisraeli seekel ILS 4,21 -0.5414096
India ruupia INR 79,07 0.0075888
Indoneesia ruupia IDR 16119,58 -0.3958318
Islandi kroon ISK 124,62 -1.3457885
Jaapani jeen JPY 127,20 -0.9885576
Kanada dollar CAD 1,54 0.2346959
LAV rand ZAR 15,89 0.265031
Lõuna-Korea vonn KRW 1286,43 0.3972404
Malaysia ringgit MYR 4,63 -0.2476207
Mehhiko peeso MXN 23,77 -0.2589206
Norra kroon NOK 9,48 0.4044982
Poola slott PLN 4,31 0.2253927
Rootsi kroon SEK 10,31 0.650143
Rumeenia leu RON 4,67 0.0107172
Singapuri dollar SGD 1,57 0.0509522
Suurbritannia nael GBP 0,88 0.1367677
Šveitsi frank CHF 1,15 -0.4237288
Taani kroon DKK 7,45 0.0268453
Tai baht THB 37,91 -0.0906556
Tšehhi kroon CZK 25,83 0.2445462
Türgi liir TRY 5,47 0.0128062
Ukraina grivna UAH 30,58 -0.0362806
Ungari forint HUF 321,74 -0.5071433
USA dollar USD 1,16 -0.3958011
Uus-Meremaa dollar NZD 1,68 0.20918
Valgevene rubla BYN 2,32 -0.4894805
Vene rubla RUB 73,80 0.2180901

Valdkonna töökuulutused