Veosekindlustusklauslid muutusid kliendisõbralikumaks

Aasta alguses hakkasid kehtima uued rahvusvahelised veosekindlustuse reeglid (Institute Cargo Clauses). 

RSA Baltimaade veosekindlustuse riskijuhi Ilmar Vissaku sõnul on tegemist 1982. aastast kehtivate klauslite kaasajastamisega. „Uued tarneklauslid on tänapäevasemad ja kliendisõbralikumad,“ lisas ta. 

1982 aastast kehtivate veosekindlustuse klauslite uuendamise protsessi alustati ligi kolm aastat tagasi, veebruaris 2006 aastal. Eelmise aasta lõpuks oldi niikaugel et uued versioonid saadi kasutusele võtta 1. Jaanuarist 2009. 

„Vanad klauslid on 1982. aastast, suur osa veosekindlustust reguleerivaid põhimõtteid on pärit 1906. aastast, kuid elu on edasi läinud. Kaasajastatud verisoon vastab turutingimustele paremini. Neid ei ole lihtne muuta ja ka praegused kohendused on pigem kosmeetilised ja keelt on ajakohastatud,“ lisas ta. 

Vissaku sõnul sõnastati ümber laadimisprotsessiga seotud klauslid. „Sisuseliselt kauba laadimine marsruudi alguses veokile või laevale on selgemalt sõnastatud. Vanasti võis jääda mulje, et tegelikult ei ole laadimine kaetud ja kindlustusperiood algas sellest, kui transpordivahend lahkus marsruudi lähtekohast. Praeguse hetkel on selgelt sõnastud nii, et  laadimise ja maha laadimise protsess on kaetud,“ rääkis Vissak Logistikauudised.net-ile. 

Klauslite muutmine oli eelkõige peegeldus muutunud keskkonnast ning vajadusest kohandada tingimused turu nõudmistele. Üldistatult võib öelda, et kliendi, ehk kaubaomaniku jaoks muutusid tingimused sõbralikumaks, välistatud sündmuste alt on ära võetud asju, mis ei ole otseselt kaubaomaniku kontrolli all. „Kindlustusvälistuste osa on tehtud natuke sõbralikumaks kaubaomanikule.  Vanade tingimuste kohaselt olid mõned asjad välistatud, mis ei ole kindlustaja kontrolli all. Näiteks vedaja maksejõuetus, pakendiga seotud teemad, kus kauba omanik ei saanud tingimusi kontrollida. Trend on selles suures, et need asjad, mis ei ole kaubaomaniku kontrolli all, nende eest ei saa ta vastutada,“ selgitas ta klauslite muutumise trende. 

Ta pani kindlustusvõtjatele südamele, et kindalasti vaadata, mis versiooni klausleid kasutatakse, sest kõik seltsid ei ole jõudnud uusi tingimusi rakendada ja osadel on ainult oma üldtingimustest lähtuv kindlustuskaitse. 

Osale arutelus

  • Mariliis Pinn

Toetajad

Raadio ettevõtlikule inimesele

Hetkel eetris

Jälgi Logistikauudiseid sotsiaalmeedias

RSS

Toetajad

Tööriistad

=
=
=
=
Transpordiliik:
Kui kaup on pakitud alustele, täitke ära aluste lahtrid. Kui kaup ei ole pakitud alustele, täitke ära kauba kirjelduse lahtrid.
Mahukaalu arvutamisel on võetud aluseks:
Autotranspordis 1 m³ = 333 kg.
Lennutranspordis 1 m³ = 167 kg.
Mahukaal: kg
Maht:

NASDAQ OMX Tallinna, Riia ja Vilniuse börsiinfo 15 minutilise viivitusega.

Valuuta Tähis Kurss +/- %
Austraalia dollar AUD 1,57 0
Brasiilia reaal BRL 4,43 0
Bulgaaria leev BGN 1,96 0
Filipiinide peeso PHP 59,97 0
Hiina jüaan CNY 7,81 0
Hongkongi dollar HKD 8,83 0
Horvaatia kuna HRK 7,39 0
Iisraeli seekel ILS 4,26 0
India ruupia INR 81,30 0
Indoneesia ruupia IDR 16484,15 0
Islandi kroon ISK 139,23 0
Jaapani jeen JPY 128,18 0
Kanada dollar CAD 1,51 0
LAV rand ZAR 16,27 0
Lõuna-Korea vonn KRW 1279,84 0
Malaysia ringgit MYR 4,73 0
Mehhiko peeso MXN 22,87 0
Norra kroon NOK 9,74 0
Poola slott PLN 4,29 0
Rootsi kroon SEK 10,24 0
Rumeenia leu RON 4,65 0
Singapuri dollar SGD 1,56 0
Suurbritannia nael GBP 0,90 0
Šveitsi frank CHF 1,13 0
Taani kroon DKK 7,47 0
Tai baht THB 37,11 0
Tšehhi kroon CZK 25,76 0
Türgi liir TRY 6,06 0
Ukraina grivna UAH 31,54 0
Ungari forint HUF 323,40 0
USA dollar USD 1,13 0
Uus-Meremaa dollar NZD 1,66 0
Valgevene rubla BYN 2,39 0
Vene rubla RUB 75,48 0

Valdkonna töökuulutused