Taani leht: Finnair valmis kaaluma SASiga ühinemist

Taani majandusleht Börsen kirjutab tänases esikaaneloos, et Finnairi peakontoris Helsingis nähakse Skandinaavia lennukompanii SASiga liitumises mitmeid plusse.

SAS vaikib, kuid ka analüütikud kiidavad võimaliku ühinemise heaks, vahendas aripaev.ee.

SASi ja Finnairi on kokku laulatatud ka varem ja isegi kõnelusi peetud. Seekord oleks võimalik liit kasulik mõlemale poolele, kirjutab leht.

Lennufirmad saaksid oma lennukipargile parema rakenduse ning SAS osa oma vananenud lennukipargist maha kanda. Finnair saaks vältida tugeva konkurendi tekkimist Põhjala turule, kui SAS peaks minema hoopis Saksa Lufthansa tiiva alla. Ka Aasia liinidel on Lufthansa Finnairile tugev konkurent.

„Üks positiivne asi oleks võimalus lennuliinid ratsionaliseerida ja liigsed ära jätta. See puudutab nii liiklust Põhjalas kui rahvusvahelistel liinidel. Nii saaks ka vajalik lennukipark olla väiksem,“ ütles lehele Finnairi asepresident ja juhatuse liige Christer Haglund. „Samuti tekiks liidust põhjapoolkeral tugev lennufirma,“ lisas ta. Siia kuulub lisaks Põhja-Euroopale ka Põhja-Ameerika ja Aasia põhjaosa. „Siin näeme suuri kasvuvõimalusi, nii Aasias kui Põhja-Ameerikas,“ ütles Haglund.

Finnairi suhtumine on muutunud. Alles suvel ütles firma, et ainus, mis neile SASis huvi võiks pakkuda, on lennufirma kliendibaas.

Tehingule on aga ka mitmeid takistusi. Finnair ja SAS kuuluvad erinevatesse allianssidesse – üks on osa One World alliansis, teine Star alliansis. SASil on teine kulude struktuur ja mitmeid eri tüüpi lennukeid – Finnairi uues lennukipargis on vaid Airbusi ja Embraeri lennukid.

„Ühinemine oleks mõttekas. Positiivne on, et tegemist oleks enam-vähem võrdsete partnerite liiduga Põhjalas, selle asemel et olla väike tegija Euroopas,“ ütles Carnegie lennundusanalüütik Erik Gustafsson. „Paberil oleks see hea tehing, kuid Põhjala liitumistehingutega on alati probleemid – vaadake kasvõi TeliaSonerat. Tegelikkuses ei kujune asjad kunagi nii heaks, kui paberil paistab, kuid see oleks siiski väga hea liit,“ jätkas ta. Tekiks tugev Põhjala lennufirma, mis saaks palju kulusid kokku hoida – kasvõi peakontorite arvelt.

Osale arutelus

  • Mariliis Pinn

Toetajad

Raadio ettevõtlikule inimesele

Hetkel eetris

Jälgi Logistikauudiseid sotsiaalmeedias

RSS

Toetajad

Tööriistad

=
=
=
=
Transpordiliik:
Kui kaup on pakitud alustele, täitke ära aluste lahtrid. Kui kaup ei ole pakitud alustele, täitke ära kauba kirjelduse lahtrid.
Mahukaalu arvutamisel on võetud aluseks:
Autotranspordis 1 m³ = 333 kg.
Lennutranspordis 1 m³ = 167 kg.
Mahukaal: kg
Maht:

NASDAQ OMX Tallinna, Riia ja Vilniuse börsiinfo 15 minutilise viivitusega.

Valuuta Tähis Kurss +/- %
Austraalia dollar AUD 1,56 -0.217471
Bulgaaria leev BGN 1,96 0
Filipiinide peeso PHP 64,61 -0.526542
Hiina jüaan CNY 7,83 -0.526175
Hongkongi dollar HKD 9,66 -0.481205
Horvaatia kuna HRK 7,44 0
Iisraeli seekel ILS 4,32 -0.680209
India ruupia INR 80,07 -0.037705
Indoneesia ruupia IDR 16808,00 -0.124784
Islandi kroon ISK 124,58 0.033724
Jaapani jeen JPY 132,25 -0.007561
Kanada dollar CAD 1,56 -0.217502
LAV rand ZAR 14,49 0.097375
Lõuna-Korea vonn KRW 1323,10 0
Malaysia ringgit MYR 4,82 -0.176045
Mehhiko peeso MXN 23,01 0.051302
Norra kroon NOK 9,67 0.137363
Poola slott PLN 4,15 0.338646
Rootsi kroon SEK 9,98 0.717616
Rubla RUB 69,90 -0.266818
Rumeenia leu RON 4,66 0.042901
Singapuri dollar SGD 1,63 -0.122744
Suurbritannia nael GBP 0,88 -0.554107
Šveitsi frank CHF 1,15 0.115409
Taani kroon DKK 7,45 -0.004699
Tai baht THB 38,90 -0.128369
Tšehhi kroon CZK 25,32 0.051375
Türgi liir TRY 4,66 -0.165058
Ukraina grivna UAH 33,53 -0.342722
Ungari forint HUF 311,83 0.250763
USA dollar USD 1,23 -0.548068
Uus-Meremaa dollar NZD 1,68 -0.244183
Valgevene rubla BRL 4,01 -0.204264
Valgevene rubla BYN 24133,00 -0.507091

Valdkonna töökuulutused

Ball Transport otsib KLIENDIHALDURIT

M-Partner HR OÜ

26. veebruar 2018

Logistika Pluss otsib KLIENDIHALDURIT

Logistika Pluss OÜ

21. veebruar 2018