Taani leht: Finnair valmis kaaluma SASiga ühinemist

Taani majandusleht Börsen kirjutab tänases esikaaneloos, et Finnairi peakontoris Helsingis nähakse Skandinaavia lennukompanii SASiga liitumises mitmeid plusse.

SAS vaikib, kuid ka analüütikud kiidavad võimaliku ühinemise heaks, vahendas aripaev.ee.

SASi ja Finnairi on kokku laulatatud ka varem ja isegi kõnelusi peetud. Seekord oleks võimalik liit kasulik mõlemale poolele, kirjutab leht.

Lennufirmad saaksid oma lennukipargile parema rakenduse ning SAS osa oma vananenud lennukipargist maha kanda. Finnair saaks vältida tugeva konkurendi tekkimist Põhjala turule, kui SAS peaks minema hoopis Saksa Lufthansa tiiva alla. Ka Aasia liinidel on Lufthansa Finnairile tugev konkurent.

„Üks positiivne asi oleks võimalus lennuliinid ratsionaliseerida ja liigsed ära jätta. See puudutab nii liiklust Põhjalas kui rahvusvahelistel liinidel. Nii saaks ka vajalik lennukipark olla väiksem,“ ütles lehele Finnairi asepresident ja juhatuse liige Christer Haglund. „Samuti tekiks liidust põhjapoolkeral tugev lennufirma,“ lisas ta. Siia kuulub lisaks Põhja-Euroopale ka Põhja-Ameerika ja Aasia põhjaosa. „Siin näeme suuri kasvuvõimalusi, nii Aasias kui Põhja-Ameerikas,“ ütles Haglund.

Finnairi suhtumine on muutunud. Alles suvel ütles firma, et ainus, mis neile SASis huvi võiks pakkuda, on lennufirma kliendibaas.

Tehingule on aga ka mitmeid takistusi. Finnair ja SAS kuuluvad erinevatesse allianssidesse – üks on osa One World alliansis, teine Star alliansis. SASil on teine kulude struktuur ja mitmeid eri tüüpi lennukeid – Finnairi uues lennukipargis on vaid Airbusi ja Embraeri lennukid.

„Ühinemine oleks mõttekas. Positiivne on, et tegemist oleks enam-vähem võrdsete partnerite liiduga Põhjalas, selle asemel et olla väike tegija Euroopas,“ ütles Carnegie lennundusanalüütik Erik Gustafsson. „Paberil oleks see hea tehing, kuid Põhjala liitumistehingutega on alati probleemid – vaadake kasvõi TeliaSonerat. Tegelikkuses ei kujune asjad kunagi nii heaks, kui paberil paistab, kuid see oleks siiski väga hea liit,“ jätkas ta. Tekiks tugev Põhjala lennufirma, mis saaks palju kulusid kokku hoida – kasvõi peakontorite arvelt.

Osale arutelus

  • Mariliis Pinn

Toetajad

Raadio ettevõtlikule inimesele

Hetkel eetris

Jälgi Logistikauudiseid sotsiaalmeedias

RSS

Toetajad

Tööriistad

=
=
=
=
Transpordiliik:
Kui kaup on pakitud alustele, täitke ära aluste lahtrid. Kui kaup ei ole pakitud alustele, täitke ära kauba kirjelduse lahtrid.
Mahukaalu arvutamisel on võetud aluseks:
Autotranspordis 1 m³ = 333 kg.
Lennutranspordis 1 m³ = 167 kg.
Mahukaal: kg
Maht:

NASDAQ OMX Tallinna, Riia ja Vilniuse börsiinfo 15 minutilise viivitusega.

Valuuta Tähis Kurss +/- %
Austraalia dollar AUD 1,56 0.218805
Bulgaaria leev BGN 1,96 0
Filipiinide peeso PHP 59,67 0.317748
Hiina jüaan CNY 7,79 0.107903
Hongkongi dollar HKD 9,18 0.159324
Horvaatia kuna HRK 7,57 0.009253
Iisraeli seekel ILS 4,13 0.118701
India ruupia INR 76,38 -0.028403
Indoneesia ruupia IDR 15918,00 0.220361
Islandi kroon ISK 121,73 0.058359
Jaapani jeen JPY 132,14 0
Kanada dollar CAD 1,50 0.029254
LAV rand ZAR 16,52 0.273116
Lõuna-Korea vonn KRW 1287,80 0.155545
Malaysia ringgit MYR 4,87 -0.028751
Mehhiko peeso MXN 22,30 0.052504
Norra kroon NOK 9,74 0.087379
Poola slott PLN 4,23 -0.009455
Rootsi kroon SEK 9,97 0.13161
Rubla RUB 69,76 0.10619
Rumeenia leu RON 4,65 0.002151
Singapuri dollar SGD 1,59 0.050244
Suurbritannia nael GBP 0,89 0.01692
Šveitsi frank CHF 1,17 -0.000857
Taani kroon DKK 7,44 0.003896
Tai baht THB 38,56 0.129836
Tšehhi kroon CZK 25,53 -0.027413
Türgi liir TRY 4,64 0.637757
Ukraina grivna UAH 31,20 0.139628
Ungari forint HUF 312,53 -0.015995
USA dollar USD 1,17 0.124434
Uus-Meremaa dollar NZD 1,73 0.156696
Valgevene rubla BRL 3,83 0.15176
Valgevene rubla BYN 23144,00 0.138456

Valdkonna töökuulutused