Taani leht: Finnair valmis kaaluma SASiga ühinemist

Taani majandusleht Börsen kirjutab tänases esikaaneloos, et Finnairi peakontoris Helsingis nähakse Skandinaavia lennukompanii SASiga liitumises mitmeid plusse.

SAS vaikib, kuid ka analüütikud kiidavad võimaliku ühinemise heaks, vahendas aripaev.ee.

SASi ja Finnairi on kokku laulatatud ka varem ja isegi kõnelusi peetud. Seekord oleks võimalik liit kasulik mõlemale poolele, kirjutab leht.

Lennufirmad saaksid oma lennukipargile parema rakenduse ning SAS osa oma vananenud lennukipargist maha kanda. Finnair saaks vältida tugeva konkurendi tekkimist Põhjala turule, kui SAS peaks minema hoopis Saksa Lufthansa tiiva alla. Ka Aasia liinidel on Lufthansa Finnairile tugev konkurent.

„Üks positiivne asi oleks võimalus lennuliinid ratsionaliseerida ja liigsed ära jätta. See puudutab nii liiklust Põhjalas kui rahvusvahelistel liinidel. Nii saaks ka vajalik lennukipark olla väiksem,“ ütles lehele Finnairi asepresident ja juhatuse liige Christer Haglund. „Samuti tekiks liidust põhjapoolkeral tugev lennufirma,“ lisas ta. Siia kuulub lisaks Põhja-Euroopale ka Põhja-Ameerika ja Aasia põhjaosa. „Siin näeme suuri kasvuvõimalusi, nii Aasias kui Põhja-Ameerikas,“ ütles Haglund.

Finnairi suhtumine on muutunud. Alles suvel ütles firma, et ainus, mis neile SASis huvi võiks pakkuda, on lennufirma kliendibaas.

Tehingule on aga ka mitmeid takistusi. Finnair ja SAS kuuluvad erinevatesse allianssidesse – üks on osa One World alliansis, teine Star alliansis. SASil on teine kulude struktuur ja mitmeid eri tüüpi lennukeid – Finnairi uues lennukipargis on vaid Airbusi ja Embraeri lennukid.

„Ühinemine oleks mõttekas. Positiivne on, et tegemist oleks enam-vähem võrdsete partnerite liiduga Põhjalas, selle asemel et olla väike tegija Euroopas,“ ütles Carnegie lennundusanalüütik Erik Gustafsson. „Paberil oleks see hea tehing, kuid Põhjala liitumistehingutega on alati probleemid – vaadake kasvõi TeliaSonerat. Tegelikkuses ei kujune asjad kunagi nii heaks, kui paberil paistab, kuid see oleks siiski väga hea liit,“ jätkas ta. Tekiks tugev Põhjala lennufirma, mis saaks palju kulusid kokku hoida – kasvõi peakontorite arvelt.

Osale arutelus

  • Mariliis Pinn

Toetajad

Raadio ettevõtlikule inimesele

Hetkel eetris

Jälgi Logistikauudiseid sotsiaalmeedias

RSS

Toetajad

Tööriistad

=
=
=
=
Transpordiliik:
Kui kaup on pakitud alustele, täitke ära aluste lahtrid. Kui kaup ei ole pakitud alustele, täitke ära kauba kirjelduse lahtrid.
Mahukaalu arvutamisel on võetud aluseks:
Autotranspordis 1 m³ = 333 kg.
Lennutranspordis 1 m³ = 167 kg.
Mahukaal: kg
Maht:

NASDAQ OMX Tallinna, Riia ja Vilniuse börsiinfo 15 minutilise viivitusega.

Valuuta Tähis Kurss +/- %
Austraalia dollar AUD 1,57 -0.0127738
Brasiilia reaal BRL 4,41 -0.0090668
Bulgaaria leev BGN 1,96 0
Filipiinide peeso PHP 62,02 0
Hiina jüaan CNY 7,58 0
Hongkongi dollar HKD 9,14 0
Horvaatia kuna HRK 7,39 0.1709031
Iisraeli seekel ILS 4,20 0
India ruupia INR 79,09 0
Indoneesia ruupia IDR 16404,41 0
Islandi kroon ISK 126,17 0.1428685
Jaapani jeen JPY 128,16 0
Kanada dollar CAD 1,55 -0.0064662
LAV rand ZAR 15,66 0
Lõuna-Korea vonn KRW 1294,87 0
Malaysia ringgit MYR 4,66 0
Mehhiko peeso MXN 23,31 0.00429
Norra kroon NOK 9,43 0
Poola slott PLN 4,32 0
Rootsi kroon SEK 10,32 0
Rumeenia leu RON 4,66 0
Singapuri dollar SGD 1,58 0
Suurbritannia nael GBP 0,88 -0.0455477
Šveitsi frank CHF 1,15 0
Taani kroon DKK 7,45 0
Tai baht THB 38,37 0
Tšehhi kroon CZK 25,76 0
Türgi liir TRY 5,45 -0.0055044
Ukraina grivna UAH 30,57 0
Ungari forint HUF 324,58 0
USA dollar USD 1,17 0
Uus-Meremaa dollar NZD 1,69 0
Valgevene rubla BYN 2,33 0
Vene rubla RUB 73,34 0

Valdkonna töökuulutused