Autor: Mariliis Pinn • 20. jaanuar 2009
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

Odavlennud haaravad turgu

Lennureisijate arv tervikuna on vähenenud, ent odavlennufirmad teatavad jätkuvalt oma suurepärastest tulemustest reisijateveol.

Üldise majanduslanguse tingimustes peavad odavlennufirmad laienemisplaane ning lubavad kliendile soodsat hinda säilitada, kirjutas Äripäev.

Estraveli asepresident lennunduse alal Mauri Saarend ütles, et Tallinna Lennujaamas on tõesti reisijatenumbrid vähenemas. "Samas tühistas easyJet Berliini lennu ja ka nende numbrid langevad. Nii et seda Eesti turu kohta väita ei saa," kommenteeris ta maailmatrendi, kus hoolimata reisijate arvu vähenemisest, teatavad odavlennufirmad pidevast kasvust.

Läti lennufirma airBaltic teatas eelmisel nädalal, et neil oli mullu 2,59 miljonit reisijat, mis on 29% rohkem kui üleeelmisel aastal. Õige pea alustab airBaltic lende uutesse sihtkohtadesse: Linköpingisse Rootsis, Palangasse Leedus ja Tromsøsse Norras.

Ka easyJet alustab reisijatevedu 14 uude sihtkohta üle Euroopa. EasyJeti tegevjuht Andy Harrison usub, et nende 14 uut marsruuti saavad olema populaarsed nii puhkajate kui ka ärireisijate silmis. EasyJetiga lendas detsembris 3,1 miljonit inimest, mis on 7,3% enam kui 2007. aasta samal perioodil. Euroopa suuruselt kolmas odavlennufirma Air Berlin teatas kasumist, sest ka ärireisijad eelistavad järjest rohkem odavalt lennata.

Uskumatud soodushinnad

Reedel informeeris Ryanair avalikkust oma rekordilisest müügitulemusest: nädalaga müüdi 1,5 miljonit istekohta. Kampaania korras müüdud piletite maksumus oli 75 krooni. Lennufirma juhi Stephen McNamara sõnul oli tegemist hinnasõja esimese etapiga.

Mauri Saarend tunnistas, et Ryanair, mis Riiast lendab, pakub tugevat konkurentsi ja mõned Lõuna-Eesti kliendid võivad tõepoolest eelistada Riia kaudu lendamist. "Kunagi varem ei ole lendamine nn klassikaliste lennukompaniidega olnud nii odav olnud kui praegu, sest kütuse hinna langedes ja majandussurutises tehakse väga suuri sooduskampaaniaid," ütles ta.

Eestlane odavat ei eelista

Lennupiletite müügiga tegeleva Bookinghouse Eesti esindaja Matti Pruul aga ei kinnitanud, et eestlased eelistaksid rohkem odavalennufirmasid. "Eestis ei ole odavlennufirmadel turgu, üks lend läheb vaid," selgitas Pruul. Ka ei ole ta täheldanud, et eestlased mujal Euroopas eelistaksid odavlennufirmadega lennata.

"Pigem on inimesed hakanud lennupileteid internetist ostma ja reisbüroode müük kukub. Inimesed soovivad, et pilet võimalikult odavalt kätte tuleks," selgitas ta trende. Bookinghouse lisas oma broneerimissüsteemi odavlennufirmad alles hiljuti, seetõttu on nende piletite müük keskkonnas ka pidevalt kasvanud. "Aga ka klassikaliste lennufirmade piletite müük ei ole üldse kahanenud," lisas Pruul.

Pruuli arvates võivad odavlennufirmade kasvavad reisijaarvud olla firmade enda promo. "Neil pole praegu mõttekas jõuliselt Eesti turule tulla, sest siis peab turuosad ringi jagama ja see on raske," jäi ta pessimistlikuks.

Liitu Logistikauudiste uudiskirjaga!
Liitumisega nõustud, et Äripäev AS kasutab sinu e-posti aadressi sulle uudiskirja saatmiseks. Saad nõusoleku tagasi võtta uudiskirjas oleva lingi kaudu. Loe oma õiguste kohta lähemalt privaatsustingimustest
Liitu Logistikauudiste uudiskirjaga!
Liitumisega nõustud, et Äripäev AS kasutab sinu e-posti aadressi sulle uudiskirja saatmiseks. Saad nõusoleku tagasi võtta uudiskirjas oleva lingi kaudu. Loe oma õiguste kohta lähemalt privaatsustingimustest
Tõnu TrammLogistikauudised.ee juhtTel: 52 777 80
Anu SoometsSündmuste programmijuht Tel: 5164397
Rain JüristoReklaamimüügi projektijuhtTel: 6670 077