Autor: Mariliis Pinn • 19. jaanuar 2009
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

flyLAL jättis oma reisijad hätta

Vaid osa flyLALi kliendid said oma reisiplaanid ümber korraldada, kui Leedu lennufirma päevapealt liinid kinni pani, kirjutas kohalik majandusleht Verslo Zinios.

Inimesed said teada sellest, et flyLALi lennukid ei lenda alles lennujaama jõudes. Lennufirma kliente reiside ära jäämisest ei teavitanud, samuti ei ole selge, kuidas juba ostetud piletite eest raha tagasi saab.

Näiteks mõned Alpidesse suusatama ja Taisse puhkama minevad inimesed lootsid lennufirmale. Eriti kriitiline oli Hollandi ärimees, kes lennukile jõudmiseks spetsiaalselt Riiast auto rentis. „Milline riik, kriis, mäss ja nüüd see. Kuidas ma küll Amsterdami saan,“ oli ta nördinud. "Info oli vaid firma kodulehele, kuid kes seda öösel loeb," lisas ta.

Vähesed õnnelikud said osta teiste firmade uued piletid. Kuid näiteks Itaaliasse Milanosse ei saanud isegi 1500 euroga piletit. Reisile minejad pöörasid lennujaamas otsa ringi ja läksid koju tagasi, üritamata isegi uut piletit muretseda.

Leedu rahvusliku lennufirma flyLAL koduleheküljel on kirjas, et alates 17. jaanuarist lõpetab lennufirma oma tegevuse.

«Ilmselge võimaluste ülehindamine ning liigne laienemine ilma mingisuguse majandusliku analüüsita,» kirjeldas Estonian Airi tegevjuht Andrus Aljas konkurendi seisu Postimehele. Mehe sõnul tühistati tegevusluba, kuna lennuamet kardab, et firma majanduslikud raskused on ohtlikud lennuohutusele.

flyLAL asutati 1938. aastal, kirjutab Wikipedia. Firma peakorter asub Vilniuses ja firmal oli erinevatel aegadel 13 sihtkohta. Samuti on neil kokku 13 lennukit. Kuni 2005. aastani kuulus lennufirma sajaprotsendiliselt riigile. Pärast seda, kui firma tegevus ebaõnnestus ja tekkisid suured võlad, müüs valitsus Leedu Õhuliinid maha ning lennufirma uueks nimeks sai flyLAL. 2007. a märtsis oli ettevõttes üle 500 töötaja.

Läinud aasta detsembris pakkus lennufirma 51 protsenti aktsiatest 1 liti eest valitsusele, paludes samas riigi tagatisel laenu, millega riik ei nõustunud.

100 protsenti flyLALi aktsiatest müüdi Sveitsi investeerimisfirmale SCH Swiss Capital Holdings, kuna lennufirma ei olnud suuteline tasuma 86 mln litist (390 mln kroonine) võlga. Firma hoiab müügihinda saladuses. Leedu Delfi andmetel müüdi see 1 mln dollari + 1 mln euro eest.

Ostu-müügileping jõustub 23. jaanuaril. Wikipedia kirjutab, et see oli ainuke viis päästa lennufirma pankrotist.

Liitu Logistikauudiste uudiskirjaga!
Liitumisega nõustud, et Äripäev AS kasutab sinu e-posti aadressi sulle uudiskirja saatmiseks. Saad nõusoleku tagasi võtta uudiskirjas oleva lingi kaudu. Loe oma õiguste kohta lähemalt privaatsustingimustest
Liitu Logistikauudiste uudiskirjaga!
Liitumisega nõustud, et Äripäev AS kasutab sinu e-posti aadressi sulle uudiskirja saatmiseks. Saad nõusoleku tagasi võtta uudiskirjas oleva lingi kaudu. Loe oma õiguste kohta lähemalt privaatsustingimustest
Tõnu TrammLogistikauudised.ee juhtTel: 52 777 80
Anu SoometsSündmuste programmijuht Tel: 5164397
Rain JüristoReklaamimüügi projektijuhtTel: 6670 077