Estonian Air: lekkiv paak ei kujutanud reaalset ohtu

Eesti Ekspressis ilmus täna artikkel Estonian Airi kohta, milles väidetakse, et ettevõte sooritas teadlikult lende lennukiga, millel oli kütusepaagi lekkekahtlus ja riskis 66 korda reisijate eluga.

Nii Estonian Air kui ka Eesti lennuamet kinnitavad, et antud juhtum ei kujutanud kellelegi reaalset ohtu, kuna rikkekahtlusega paaki ei kasutatud, teatas firma.   

Juhtumi põhjal heidab Eesti lennuamet nii Estonian Airile kui ka firma lennukeid hooldavale firmale Air Maintenance Estonia (AME) ette seda, et rikuti lennuohutusnõudeid, mis näevad ette kindlate protseduuride järgimist ka väikseima veakahtluse korral.

Tegu oli keskmise kütusepaagi lekkekahtlusega, millest AME Estonian Airile kirjalikult ei teatanud, vaid  tunnistas lennuki lennukõlbulikuks. Info võimaliku kütusepaagi lekke kohta jõudis Estonian Airi suulise märkusena. Estonian Air otsustas aga igasuguste riskide vältimiseks keskmist  kütusepaaki kuni selle võimaliku rikke väljaselgitamiseni mitte kasutada.  Paraku ei järgitud nende otsuste tegemisel kõiki ettevõttes kehtestatud protseduure.

Eesti Ekspressi anonüümsete allikate väide, et lennufirma võis väidetava kütusepaagi lekkekahtlusega  lennumasinat kasutada kehva majandusolukorra pärast, on absoluutselt vale – Estonian Air ei sea majandusseisu lennuohutusest tähtsamaks. 

Estonian Airi juhtkond võtab antud juhtumit väga tõsiselt ning teeb kõik endast oleneva, et tagada kõikide protseduuride järgimine.

Estonian Airile kui lennukompaniile on esmatähtis lennureisijate ja meie töötajate turvalisus, alles seejärel „äri“.

Estonian Air on antud juhtumiga juba pikalt tegelenud, mille valguses on väga põhjalikult läbi vaadatud lennuohutust tagavad protseduurid ja kahe firma (Estonian Air ja AME) vaheline kommunikatsioon. Sügisel viis IATA (Rahvusvaheline Lennufirmade Assotsiatsioon) Estonian Airis läbi põhjaliku auditi, mis kontrollis Estonian Airi tegevuse vastavust rangetele lennuohutust tagavatele nõuetele. Auditeerimise käigus tehti ettepanekuid osade protseduuride selgemaks ja täpsemaks sõnastamiseks. Pärast muudatuste sisseviimist käsiraamatutesse toimus detsembris järelaudit, mille tulemusena tunnistati Estonian Airi ning tema tegevuse vastavust rahvusvahelistele standarditele.

Osale arutelus

  • Mariliis Pinn

Toetajad

Raadio ettevõtlikule inimesele

Hetkel eetris

Jälgi Logistikauudiseid sotsiaalmeedias

RSS

Toetajad

Tööriistad

=
=
=
=
Transpordiliik:
Kui kaup on pakitud alustele, täitke ära aluste lahtrid. Kui kaup ei ole pakitud alustele, täitke ära kauba kirjelduse lahtrid.
Mahukaalu arvutamisel on võetud aluseks:
Autotranspordis 1 m³ = 333 kg.
Lennutranspordis 1 m³ = 167 kg.
Mahukaal: kg
Maht:

NASDAQ OMX Tallinna, Riia ja Vilniuse börsiinfo 15 minutilise viivitusega.

Valuuta Tähis Kurss +/- %
Austraalia dollar AUD 1,57 0
Brasiilia reaal BRL 4,43 0
Bulgaaria leev BGN 1,96 0
Filipiinide peeso PHP 59,97 0
Hiina jüaan CNY 7,81 0
Hongkongi dollar HKD 8,83 0
Horvaatia kuna HRK 7,39 0
Iisraeli seekel ILS 4,26 0
India ruupia INR 81,30 0
Indoneesia ruupia IDR 16484,15 0
Islandi kroon ISK 139,23 0
Jaapani jeen JPY 128,18 0
Kanada dollar CAD 1,51 0
LAV rand ZAR 16,27 0
Lõuna-Korea vonn KRW 1279,84 0
Malaysia ringgit MYR 4,73 0
Mehhiko peeso MXN 22,87 0
Norra kroon NOK 9,74 0
Poola slott PLN 4,29 0
Rootsi kroon SEK 10,24 0
Rumeenia leu RON 4,65 0
Singapuri dollar SGD 1,56 0
Suurbritannia nael GBP 0,90 0
Šveitsi frank CHF 1,13 0
Taani kroon DKK 7,47 0
Tai baht THB 37,11 0
Tšehhi kroon CZK 25,76 0
Türgi liir TRY 6,06 0
Ukraina grivna UAH 31,54 0
Ungari forint HUF 323,40 0
USA dollar USD 1,13 0
Uus-Meremaa dollar NZD 1,66 0
Valgevene rubla BYN 2,39 0
Vene rubla RUB 75,48 0

Valdkonna töökuulutused