Rohuküla sadama süvendamine ei ole veel lõppenud

Reisiparvlaevaga Scania 29.12.2008 toimunud põhjapuute kahtlusega laevaintsidendi tõstatunud probleemide põhjuseks Rohuküla sadamas loeb veeteede amet asjaolu, et sadama süvendustööd ei olnud veel lõppenud ja reisiparvlaevad suunati ennatlikult lõunabasseini, veendumata deklareeritud sügavuste õigsuses.

Veeteede ametiga kooskõlastamata teisaldati süvendustööde ajaks navigatsioonimärk ja jäeti see esialgsele kohale tagasi panemata, tekitades sellega navigatsiooniohu. Veeteede ameti nõudel on praeguseks see navigatsioonimärk tagasi oma esialgsele kohale paigaldatud, teatas amet.

Sadamaseaduse kohaselt on sadama valdaja kohustus ohutu laevaliikluse ja korra kindlustamine sadamas. Sadama valdaja peab korraldama sadama sissesõidutee ja akvatooriumi rekonstrueerimist, jälgima deklareeritud andmete õigsust ning vastutama deklareeritud andmete õigsuse eest.

Veeteede ametile esitatud Rohuküla sadama süvendustööde mõõdistus vastas nõuetele, kuid veendumaks sadama ohutuses oleks sadama valdaja pidanud nõudma laiema ala mõõdistust.

Võimalik reisiparvlaeva Scania põhjapuude toimus sadama akvatooriumil väljaspool süvendatud ja mõõdistatud ala – nimelt ei süvendatud kogu sadama akvatooriumi, vaid väga väikest osa sellest.

Kuigi tuukriülevaatus Scanial kahjustusi ei tuvastanud ja laevakompanii põhjapuudet ei kinnitanud, klassifikatsiooniühingut informeeriti ja laev lubati taas liinile, ei ole veeteede amet rahul meresõiduohutuse seadusega nõutud õigeaegse informatsiooni edastamisega Saaremaa Laevakompanii poolt. Lähiajal on plaanis kokkusaamine Veeteede Ameti ja Saaremaa Laevakompanii esindajate vahel, et arutada probleeme informatsiooni vahetamisega ja parandada informatsiooni liikumist ja koostööd tulevikus.

Saarte Liinide arendusdirektori Peeter Oopkaupi sõnul otsustasid Saarte Liinid koos töövõtjaga Victoria Shipping süvendustöid jätkata pärast projekteerija poolt täpsustatud süvendusplaani koostamist.

Rohuküla sadamas toimuvad süvendustööd kolmes etapis ja praeguseks pole ühtki tööd vastu võetud ega tööde eest tasutud.

Osale arutelus

  • Mariliis Pinn

Toetajad

Raadio ettevõtlikule inimesele

Hetkel eetris

Jälgi Logistikauudiseid sotsiaalmeedias

RSS

Toetajad

Tööriistad

=
=
=
=
Transpordiliik:
Kui kaup on pakitud alustele, täitke ära aluste lahtrid. Kui kaup ei ole pakitud alustele, täitke ära kauba kirjelduse lahtrid.
Mahukaalu arvutamisel on võetud aluseks:
Autotranspordis 1 m³ = 333 kg.
Lennutranspordis 1 m³ = 167 kg.
Mahukaal: kg
Maht:

NASDAQ OMX Tallinna, Riia ja Vilniuse börsiinfo 15 minutilise viivitusega.

Valuuta Tähis Kurss +/- %
Austraalia dollar AUD 1,54 -0.144151
Bulgaaria leev BGN 1,96 0
Filipiinide peeso PHP 61,88 0.158611
Hiina jüaan CNY 7,88 -0.193771
Hongkongi dollar HKD 9,58 -0.200072
Horvaatia kuna HRK 7,43 -0.032293
Iisraeli seekel ILS 4,17 -0.093489
India ruupia INR 78,29 0.452812
Indoneesia ruupia IDR 16327,00 -0.21391
Islandi kroon ISK 125,62 0.257787
Jaapani jeen JPY 135,41 -0.132758
Kanada dollar CAD 1,52 -0.205361
LAV rand ZAR 14,99 -0.723389
Lõuna-Korea vonn KRW 1301,80 -0.099762
Malaysia ringgit MYR 4,84 -0.191626
Mehhiko peeso MXN 23,07 -0.247744
Norra kroon NOK 9,64 -0.265308
Poola slott PLN 4,18 0.163046
Rootsi kroon SEK 9,83 -0.020445
Rubla RUB 69,07 -0.083901
Rumeenia leu RON 4,65 0.217667
Singapuri dollar SGD 1,62 -0.148029
Suurbritannia nael GBP 0,89 -0.206908
Šveitsi frank CHF 1,18 -0.120237
Taani kroon DKK 7,45 -0.001476
Tai baht THB 39,13 -0.051085
Tšehhi kroon CZK 25,52 -0.035248
Türgi liir TRY 4,68 0.38807
Ukraina grivna UAH 35,22 0.129356
Ungari forint HUF 308,94 0.051816
USA dollar USD 1,22 -0.242182
Uus-Meremaa dollar NZD 1,68 0.200536
Valgevene rubla BRL 3,94 -0.205265
Valgevene rubla BYN 24424,00 -1.674718

Valdkonna töökuulutused