Rohuküla sadama süvendamine ei ole veel lõppenud

Reisiparvlaevaga Scania 29.12.2008 toimunud põhjapuute kahtlusega laevaintsidendi tõstatunud probleemide põhjuseks Rohuküla sadamas loeb veeteede amet asjaolu, et sadama süvendustööd ei olnud veel lõppenud ja reisiparvlaevad suunati ennatlikult lõunabasseini, veendumata deklareeritud sügavuste õigsuses.

Veeteede ametiga kooskõlastamata teisaldati süvendustööde ajaks navigatsioonimärk ja jäeti see esialgsele kohale tagasi panemata, tekitades sellega navigatsiooniohu. Veeteede ameti nõudel on praeguseks see navigatsioonimärk tagasi oma esialgsele kohale paigaldatud, teatas amet.

Sadamaseaduse kohaselt on sadama valdaja kohustus ohutu laevaliikluse ja korra kindlustamine sadamas. Sadama valdaja peab korraldama sadama sissesõidutee ja akvatooriumi rekonstrueerimist, jälgima deklareeritud andmete õigsust ning vastutama deklareeritud andmete õigsuse eest.

Veeteede ametile esitatud Rohuküla sadama süvendustööde mõõdistus vastas nõuetele, kuid veendumaks sadama ohutuses oleks sadama valdaja pidanud nõudma laiema ala mõõdistust.

Võimalik reisiparvlaeva Scania põhjapuude toimus sadama akvatooriumil väljaspool süvendatud ja mõõdistatud ala – nimelt ei süvendatud kogu sadama akvatooriumi, vaid väga väikest osa sellest.

Kuigi tuukriülevaatus Scanial kahjustusi ei tuvastanud ja laevakompanii põhjapuudet ei kinnitanud, klassifikatsiooniühingut informeeriti ja laev lubati taas liinile, ei ole veeteede amet rahul meresõiduohutuse seadusega nõutud õigeaegse informatsiooni edastamisega Saaremaa Laevakompanii poolt. Lähiajal on plaanis kokkusaamine Veeteede Ameti ja Saaremaa Laevakompanii esindajate vahel, et arutada probleeme informatsiooni vahetamisega ja parandada informatsiooni liikumist ja koostööd tulevikus.

Saarte Liinide arendusdirektori Peeter Oopkaupi sõnul otsustasid Saarte Liinid koos töövõtjaga Victoria Shipping süvendustöid jätkata pärast projekteerija poolt täpsustatud süvendusplaani koostamist.

Rohuküla sadamas toimuvad süvendustööd kolmes etapis ja praeguseks pole ühtki tööd vastu võetud ega tööde eest tasutud.

Osale arutelus

  • Mariliis Pinn

Toetajad

Raadio ettevõtlikule inimesele

Hetkel eetris

Jälgi Logistikauudiseid sotsiaalmeedias

RSS

Toetajad

Tööriistad

=
=
=
=
Transpordiliik:
Kui kaup on pakitud alustele, täitke ära aluste lahtrid. Kui kaup ei ole pakitud alustele, täitke ära kauba kirjelduse lahtrid.
Mahukaalu arvutamisel on võetud aluseks:
Autotranspordis 1 m³ = 333 kg.
Lennutranspordis 1 m³ = 167 kg.
Mahukaal: kg
Maht:

NASDAQ OMX Tallinna, Riia ja Vilniuse börsiinfo 15 minutilise viivitusega.

Valuuta Tähis Kurss +/- %
Austraalia dollar AUD 1,62 -0.0247448
Brasiilia reaal BRL 4,28 0
Bulgaaria leev BGN 1,96 0
Filipiinide peeso PHP 61,83 0
Hiina jüaan CNY 7,98 0
Hongkongi dollar HKD 9,03 0
Horvaatia kuna HRK 7,41 0
Iisraeli seekel ILS 4,21 0
India ruupia INR 84,47 0
Indoneesia ruupia IDR 17482,49 0
Islandi kroon ISK 134,61 0
Jaapani jeen JPY 129,57 0
Kanada dollar CAD 1,51 0
LAV rand ZAR 16,59 0
Lõuna-Korea vonn KRW 1302,29 0
Malaysia ringgit MYR 4,78 0
Mehhiko peeso MXN 22,17 0
Norra kroon NOK 9,47 0
Poola slott PLN 4,29 0
Rootsi kroon SEK 10,35 0
Rumeenia leu RON 4,66 0
Singapuri dollar SGD 1,59 0
Suurbritannia nael GBP 0,88 -0.0113546
Šveitsi frank CHF 1,15 0
Taani kroon DKK 7,46 0
Tai baht THB 37,51 0
Tšehhi kroon CZK 25,83 0
Türgi liir TRY 6,50 0
Ukraina grivna UAH 32,35 0
Ungari forint HUF 322,91 0
USA dollar USD 1,15 0
Uus-Meremaa dollar NZD 1,75 0
Valgevene rubla BYN 2,43 0
Vene rubla RUB 75,37 0

Valdkonna töökuulutused