Ratas: 2009 teeb looduslik valik oma töö

Praegu tundub küll, et kõigile transpordivallas tegutsejatele siin maailmas 2009. a enam kohta pole, leiab CF&S Estonia AS juhatuse liige Ants Ratas.

2008. aastal veoturu maht vähenes ja seda kõikide veoliikide osas kus CF&S Estonia AS tegutseb s.o. mereveod, raudteeveod ja autotransport. „Kui 2007. a oli vedaja turg s.o. vedaja dikteeris hindu, siis nüüd on olukord muutunud. Vedajate osas on ülepakkumine ja turgu dikteerib klient. Meie oma töös hakkasime tõsisemat kriisi tunnetama alates septembrist. Tänaseks on olukord meie ümber väga ärevusttekitav. Praktiliselt iga nädal pankrotistub, lõpetab tegevuse või võetakse kellegi poolt üle mõni autovedaja, laevaliin, laevaomanik või raudteeoperaator. Raskustes on sadamad ja kaubandustehinguid finantseerivad pangad. Kliendid sulgevad tehaseid, lõpetavad tegevust vähemtähtsatel turgudel või pankrotistuvad,“ kommenteeris Ratas mööduvat aastat.

„Praegu tundub küll, et põhi on veel kaugel ja veohinnad langevad,“ suunas ta pilgu 2009. aastasse. „Juba praegu seisab maailmas palju laevu tööta ja 2009. aastal lisandub laevatehastest palju laevu veel juurde. Autode müügiplatsid on veoautosid täis ja neid lisandub sinna iga päevaga. Kui veel suvel oli raudteevagunitest krooniline puudus, siis täna seisab enamusel raudteeoperaatoritel suur osa vagunitest tööta. Paljud sadamaterminalid ja laod on tühjad. Pakkumine transporditurul ületab pakkumise ja kuna turumaht väheneb, siis peavad vähemefektiivsed või halvemas finantsolukorras olevad tegijad ja veovahendid turult lahkuma. Ainuke võimalus transpordifirmadel kriis üle elada on efektiivsemalt majandada, teha rohkem tööd ja väiksema raha eest klientidele rohkem pakkuda, muidu klient valib lihtsalt konkurendi. Praegu tundub küll, et kõigile transpordivallas tegutsejatele siin maailmas 2009. a enam kohta pole. Vastavalt Darwini evolutsiooniteooriale teeb "looduslik valik" oma töö - populatsiooni indiviidid on mitmekesised, isendeid on rohkem kui piiratud ressursside tõttu saab ellu jääda ja seetõttu eksisteerib isenditevaheline konkurents ja olelusvõitlus,“ lisas ta.

 

Osale arutelus

  • Mariliis Pinn

Toetajad

Raadio ettevõtlikule inimesele

Hetkel eetris

Jälgi Logistikauudiseid sotsiaalmeedias

RSS

Toetajad

Tööriistad

=
=
=
=
Transpordiliik:
Kui kaup on pakitud alustele, täitke ära aluste lahtrid. Kui kaup ei ole pakitud alustele, täitke ära kauba kirjelduse lahtrid.
Mahukaalu arvutamisel on võetud aluseks:
Autotranspordis 1 m³ = 333 kg.
Lennutranspordis 1 m³ = 167 kg.
Mahukaal: kg
Maht:

NASDAQ OMX Tallinna, Riia ja Vilniuse börsiinfo 15 minutilise viivitusega.

Valuuta Tähis Kurss +/- %
Austraalia dollar AUD 1,57 0.3322047
Brasiilia reaal BRL 4,38 -0.1527866
Bulgaaria leev BGN 1,96 -0.0051148
Filipiinide peeso PHP 60,57 -0.0429078
Hiina jüaan CNY 7,81 0.1345412
Hongkongi dollar HKD 8,89 -0.1448966
Horvaatia kuna HRK 7,42 -0.0094271
Iisraeli seekel ILS 4,17 -0.1269765
India ruupia INR 79,22 -0.1499931
Indoneesia ruupia IDR 16579,80 0.295385
Islandi kroon ISK 124,02 0.016129
Jaapani jeen JPY 125,99 -0.0476002
Kanada dollar CAD 1,48 -0.0270161
LAV rand ZAR 16,35 1.3042455
Lõuna-Korea vonn KRW 1284,37 0.4607033
Malaysia ringgit MYR 4,65 0.0215308
Mehhiko peeso MXN 21,48 0.3471103
Norra kroon NOK 9,55 0.0743915
Poola slott PLN 4,31 0.1395122
Rootsi kroon SEK 10,38 0.0993307
Rumeenia leu RON 4,65 0.0257959
Singapuri dollar SGD 1,56 0.031998
Suurbritannia nael GBP 0,89 0.0561041
Šveitsi frank CHF 1,13 0.0266099
Taani kroon DKK 7,45 0.0080506
Tai baht THB 37,77 0.0601385
Tšehhi kroon CZK 25,71 0.0817566
Türgi liir TRY 7,40 2.6672218
Ukraina grivna UAH 31,09 -0.1499978
Ungari forint HUF 322,98 0.102278
USA dollar USD 1,13 -0.1498854
Uus-Meremaa dollar NZD 1,73 0.1275362
Valgevene rubla BYN 2,32 -0.1423457
Vene rubla RUB 75,34 0.226834

Valdkonna töökuulutused