Ratas: 2009 teeb looduslik valik oma töö

Praegu tundub küll, et kõigile transpordivallas tegutsejatele siin maailmas 2009. a enam kohta pole, leiab CF&S Estonia AS juhatuse liige Ants Ratas.

2008. aastal veoturu maht vähenes ja seda kõikide veoliikide osas kus CF&S Estonia AS tegutseb s.o. mereveod, raudteeveod ja autotransport. „Kui 2007. a oli vedaja turg s.o. vedaja dikteeris hindu, siis nüüd on olukord muutunud. Vedajate osas on ülepakkumine ja turgu dikteerib klient. Meie oma töös hakkasime tõsisemat kriisi tunnetama alates septembrist. Tänaseks on olukord meie ümber väga ärevusttekitav. Praktiliselt iga nädal pankrotistub, lõpetab tegevuse või võetakse kellegi poolt üle mõni autovedaja, laevaliin, laevaomanik või raudteeoperaator. Raskustes on sadamad ja kaubandustehinguid finantseerivad pangad. Kliendid sulgevad tehaseid, lõpetavad tegevust vähemtähtsatel turgudel või pankrotistuvad,“ kommenteeris Ratas mööduvat aastat.

„Praegu tundub küll, et põhi on veel kaugel ja veohinnad langevad,“ suunas ta pilgu 2009. aastasse. „Juba praegu seisab maailmas palju laevu tööta ja 2009. aastal lisandub laevatehastest palju laevu veel juurde. Autode müügiplatsid on veoautosid täis ja neid lisandub sinna iga päevaga. Kui veel suvel oli raudteevagunitest krooniline puudus, siis täna seisab enamusel raudteeoperaatoritel suur osa vagunitest tööta. Paljud sadamaterminalid ja laod on tühjad. Pakkumine transporditurul ületab pakkumise ja kuna turumaht väheneb, siis peavad vähemefektiivsed või halvemas finantsolukorras olevad tegijad ja veovahendid turult lahkuma. Ainuke võimalus transpordifirmadel kriis üle elada on efektiivsemalt majandada, teha rohkem tööd ja väiksema raha eest klientidele rohkem pakkuda, muidu klient valib lihtsalt konkurendi. Praegu tundub küll, et kõigile transpordivallas tegutsejatele siin maailmas 2009. a enam kohta pole. Vastavalt Darwini evolutsiooniteooriale teeb "looduslik valik" oma töö - populatsiooni indiviidid on mitmekesised, isendeid on rohkem kui piiratud ressursside tõttu saab ellu jääda ja seetõttu eksisteerib isenditevaheline konkurents ja olelusvõitlus,“ lisas ta.

 

Osale arutelus

  • Mariliis Pinn

Toetajad

Raadio ettevõtlikule inimesele

Hetkel eetris

Jälgi Logistikauudiseid sotsiaalmeedias

RSS

Toetajad

Tööriistad

=
=
=
=
Transpordiliik:
Kui kaup on pakitud alustele, täitke ära aluste lahtrid. Kui kaup ei ole pakitud alustele, täitke ära kauba kirjelduse lahtrid.
Mahukaalu arvutamisel on võetud aluseks:
Autotranspordis 1 m³ = 333 kg.
Lennutranspordis 1 m³ = 167 kg.
Mahukaal: kg
Maht:

NASDAQ OMX Tallinna, Riia ja Vilniuse börsiinfo 15 minutilise viivitusega.

Valuuta Tähis Kurss +/- %
Austraalia dollar AUD 1,55 -0.0192951
Brasiilia reaal BRL 4,34 0.046135
Bulgaaria leev BGN 1,96 0.0051135
Filipiinide peeso PHP 61,68 0.0340588
Hiina jüaan CNY 7,53 0.0332279
Hongkongi dollar HKD 9,26 0.0270168
Horvaatia kuna HRK 7,38 -0.021679
Iisraeli seekel ILS 4,22 0.1306506
India ruupia INR 80,33 0.0336231
Indoneesia ruupia IDR 16723,89 0.0339151
Islandi kroon ISK 123,24 -0.0081136
Jaapani jeen JPY 130,87 -0.0381913
Kanada dollar CAD 1,51 -0.0331697
LAV rand ZAR 14,92 -0.1111148
Lõuna-Korea vonn KRW 1269,14 -0.0086665
Malaysia ringgit MYR 4,69 0.0341144
Mehhiko peeso MXN 23,37 0.0320987
Norra kroon NOK 9,49 -0.0137005
Poola slott PLN 4,29 0.0209849
Rootsi kroon SEK 10,23 0.0195622
Rumeenia leu RON 4,62 -0.0173123
Singapuri dollar SGD 1,58 0.012663
Suurbritannia nael GBP 0,88 0.0113934
Šveitsi frank CHF 1,18 -0.017014
Taani kroon DKK 7,45 0.0107458
Tai baht THB 37,89 0.002639
Tšehhi kroon CZK 25,68 -0.0038942
Türgi liir TRY 5,39 0.0370879
Ukraina grivna UAH 30,76 0.0341482
Ungari forint HUF 317,41 -0.0409397
USA dollar USD 1,18 0.0339271
Uus-Meremaa dollar NZD 1,69 -0.1060945
Valgevene rubla BYN 2,34 -0.0085393
Vene rubla RUB 72,54 0.0198553

Valdkonna töökuulutused