Ratas: 2009 teeb looduslik valik oma töö

Praegu tundub küll, et kõigile transpordivallas tegutsejatele siin maailmas 2009. a enam kohta pole, leiab CF&S Estonia AS juhatuse liige Ants Ratas.

2008. aastal veoturu maht vähenes ja seda kõikide veoliikide osas kus CF&S Estonia AS tegutseb s.o. mereveod, raudteeveod ja autotransport. „Kui 2007. a oli vedaja turg s.o. vedaja dikteeris hindu, siis nüüd on olukord muutunud. Vedajate osas on ülepakkumine ja turgu dikteerib klient. Meie oma töös hakkasime tõsisemat kriisi tunnetama alates septembrist. Tänaseks on olukord meie ümber väga ärevusttekitav. Praktiliselt iga nädal pankrotistub, lõpetab tegevuse või võetakse kellegi poolt üle mõni autovedaja, laevaliin, laevaomanik või raudteeoperaator. Raskustes on sadamad ja kaubandustehinguid finantseerivad pangad. Kliendid sulgevad tehaseid, lõpetavad tegevust vähemtähtsatel turgudel või pankrotistuvad,“ kommenteeris Ratas mööduvat aastat.

„Praegu tundub küll, et põhi on veel kaugel ja veohinnad langevad,“ suunas ta pilgu 2009. aastasse. „Juba praegu seisab maailmas palju laevu tööta ja 2009. aastal lisandub laevatehastest palju laevu veel juurde. Autode müügiplatsid on veoautosid täis ja neid lisandub sinna iga päevaga. Kui veel suvel oli raudteevagunitest krooniline puudus, siis täna seisab enamusel raudteeoperaatoritel suur osa vagunitest tööta. Paljud sadamaterminalid ja laod on tühjad. Pakkumine transporditurul ületab pakkumise ja kuna turumaht väheneb, siis peavad vähemefektiivsed või halvemas finantsolukorras olevad tegijad ja veovahendid turult lahkuma. Ainuke võimalus transpordifirmadel kriis üle elada on efektiivsemalt majandada, teha rohkem tööd ja väiksema raha eest klientidele rohkem pakkuda, muidu klient valib lihtsalt konkurendi. Praegu tundub küll, et kõigile transpordivallas tegutsejatele siin maailmas 2009. a enam kohta pole. Vastavalt Darwini evolutsiooniteooriale teeb "looduslik valik" oma töö - populatsiooni indiviidid on mitmekesised, isendeid on rohkem kui piiratud ressursside tõttu saab ellu jääda ja seetõttu eksisteerib isenditevaheline konkurents ja olelusvõitlus,“ lisas ta.

 

Osale arutelus

  • Mariliis Pinn

Toetajad

Jälgi Logistikauudiseid sotsiaalmeedias

RSS

Toetajad

Tööriistad

=
=
=
=
Transpordiliik:
Kui kaup on pakitud alustele, täitke ära aluste lahtrid. Kui kaup ei ole pakitud alustele, täitke ära kauba kirjelduse lahtrid.
Mahukaalu arvutamisel on võetud aluseks:
Autotranspordis 1 m³ = 333 kg.
Lennutranspordis 1 m³ = 167 kg.
Mahukaal: kg
Maht:

NASDAQ OMX Tallinna, Riia ja Vilniuse börsiinfo 15 minutilise viivitusega.

Valuuta Tähis Kurss +/- %
Austraalia dollar AUD 1,50 -0.139098
Bulgaaria leev BGN 1,96 0
Filipiinide peeso PHP 60,39 -0.0695
Hiina jüaan CNY 7,78 0.144082
Hongkongi dollar HKD 9,18 -0.322486
Horvaatia kuna HRK 7,51 0.026647
Iisraeli seekel ILS 4,13 0.266808
India ruupia INR 76,48 0.178403
Indoneesia ruupia IDR 15885,00 -0.138303
Islandi kroon ISK 124,19 -0.161589
Jaapani jeen JPY 132,13 -0.173775
Kanada dollar CAD 1,47 -0.164534
LAV rand ZAR 15,79 0.533008
Lõuna-Korea vonn KRW 1327,90 -0.142878
Malaysia ringgit MYR 4,97 -0.178854
Mehhiko peeso MXN 22,34 -0.4713
Norra kroon NOK 9,33 0.167249
Poola slott PLN 4,22 -0.288075
Rootsi kroon SEK 9,58 0.191399
Rubla RUB 67,43 -0.118507
Rumeenia leu RON 4,58 -0.065455
Singapuri dollar SGD 1,60 0.081535
Suurbritannia nael GBP 0,89 0.198856
Šveitsi frank CHF 1,15 0.021728
Taani kroon DKK 7,44 -0.010746
Tai baht THB 38,96 -0.102564
Tšehhi kroon CZK 25,72 -0.267555
Türgi liir TRY 4,30 -0.002323
Ukraina grivna UAH 31,24 -0.547013
Ungari forint HUF 307,41 -0.107233
USA dollar USD 1,18 -0.32468
Uus-Meremaa dollar NZD 1,64 -0.343444
Valgevene rubla BRL 3,73 -0.326116
Valgevene rubla BYN 23046,00 -0.826232

Valdkonna töökuulutused