Paul: ees on palju ohte ja võimalusi

Mööduv aasta sundis ettevõtjaid innovaatilisem olema ja järgmisel aastal jätkuv kriis peidab endas võimalusi, leiab Eesti Ostu- ja Tarneahelate Juhtimise Ühingu juhatuse esimees Illimar Paul.

Illimar Pauli kommentaar möödunud aastast ja pilk tulevale:

Lõppeval aastal logistikat, ostude- ning tarneahelate juhtimist enim mõjutanud faktoriks on kahtlemata globaalne finantskriis ja selle eskaleerumine majanduskriisiks. Nõudluse järsu languse tõttu on kõik turud tasakaalust välja viidud. Samas on toorme ning energiakandjate hinnad rekordmadalal. Ees on palju ohte, kuid samapalju leidub ka uusi võimalusi. Pole paremat aega meenutamaks vanasõna, et igaüks on oma õnne sepp. Sealjuures on kindel, et edu eeldab innovatsiooni. Uued ajad nõuavad uutmoodi lähenemist.

Seoses augustis Gruusias puhkenud sõjaga halvenesid Eesti ja Venemaa vahelised suhted senistest veelgi, mis nullis lootused riikidevahelise logistikaalase koostöö tihenemisele. Nendest suhetest sõltub palju enam, kui vaid kahe riigi vaheline koostöö. Kuna Eestit nähakse Loode-Venemaa ühe mereväravana, on selle võtmeküsimusega seotud ka ülejäänud riigid, kellele me edukalt tarneahelatega seonduvaid eksportteenuseid osutada suudaksime. Eesti-Vene suhete paranemist pole oodata enne, kui muundame vaidlused väärtushinnangute üle vajadustel põhinevaiks. Esimese mõistliku sammuna tuleks Eesti poolel loobuda piirileppe preambulast.

Transiidimahtude järsk langus tõi kaasa raudteetariifide tõusu, mis omakorda peletas eemale veosemahud. Nõiaring, millest lihtsat väljapääsu pole. Kui tariifid peaksid veelgi tõusma, võib see tuua kaasa viimastegi järelejäänud kaubavoogude lahkumise Eesti raudteedelt. Infrastruktuuri ülalpidamiseks tuleb riigil tegeleda mitte tasude tõstmisega kriisi ajal, vaid läbimõeldud majanduspoliitika ja rahvusvahelise turundusega, mis kasvataks veosemahte. Suluseisust väljapääsu leidmiseks on otstarbekas liita Eesti Raudtee Infra Tallinna Sadamaga. Vastasel korral sõuavad need kaks olulist ettevõtet kohati erinevates suundades.

Vallandunud majanduskriis ja sellele vahetult eelnenud tööjõunappus toitsid lõppeval aastal uute tehnoloogiate massilist kasutuselevõttu Eesti ettevõtete logistiliste võimekuste ning efektiivsuse kasvatamisel. Konkursile Aasta Logistikategu laekunud tööde tase oli selgelt erinev varasematest aastatest. Silma paistsid konkreetsed meetmed, tänu millele suudeti alandada kulusid ja kasvatada tööviljakust kümnete protsendipunktide võrra. See trend kujuneb järgnevail aastatel valdavaks põhivooluks. Teisiti pole lihtsalt võimalik. Just majanduse mõõnafaas on õigeim aeg investeeringuteks, et olla valmis järgmiseks tõusuks.

Lõppev aasta osutus Eesti Logistikaühingu arengus murranguliseks. Läbi liitumise ostujuhtidega moodustati ligi üheksa aastase Logistikaühingu baasil Eesti Ostu- ja Tarneahelate Juhtimise Ühing. Ühing loodab liikmeskonna kasvutrendi jätkumist, sest ostu- ja tarneahelate juhtimise tähtsus tõuseb pidevalt ning eriti selgelt tuleb loodav väärtus esile just majanduskriisi tingimustes.

2009. aasta tuleb väga huvitav! Hiina keeles koosneb sõna kriis kahest hieroglüüfist, millest üks tähendab ohtu ja teine võimalust. Seega soovime kõigile edu ohtude trotsimisel ning võimaluste leidmisel! Kes on aga töö ja lootuse täielikult kaotanud, siis neil soovitame pöörata pilgud Eestist väljapoole. Vananeva elanikkonnaga heaoluühiskondades nii Euroopas kui Põhja-Ameerikas napib endiselt kvalifitseeritud spetsialiste. Näiteks USA-s pole seniajani suudetud lahendada probleemi, kellega asendada peatselt pensionile jäävad kümned tuhanded raskeveokijuhid. Sama kehtib veokorraldajate, ekspedeerijate jt logistikavaldkonna elukutsete kohta mitmetes kõrge elatustasemega teenustemajandusele tuginevates riikides.

Osale arutelus

  • Mariliis Pinn

Toetajad

Raadio ettevõtlikule inimesele

Hetkel eetris

Jälgi Logistikauudiseid sotsiaalmeedias

RSS

Toetajad

Tööriistad

=
=
=
=
Transpordiliik:
Kui kaup on pakitud alustele, täitke ära aluste lahtrid. Kui kaup ei ole pakitud alustele, täitke ära kauba kirjelduse lahtrid.
Mahukaalu arvutamisel on võetud aluseks:
Autotranspordis 1 m³ = 333 kg.
Lennutranspordis 1 m³ = 167 kg.
Mahukaal: kg
Maht:

NASDAQ OMX Tallinna, Riia ja Vilniuse börsiinfo 15 minutilise viivitusega.

Valuuta Tähis Kurss +/- %
Austraalia dollar AUD 1,57 -0.051625
Bulgaaria leev BGN 1,96 0
Filipiinide peeso PHP 63,72 -0.387681
Hiina jüaan CNY 7,79 -0.482715
Hongkongi dollar HKD 9,62 -0.288142
Horvaatia kuna HRK 7,43 -0.170664
Iisraeli seekel ILS 4,29 0.011664
India ruupia INR 79,69 -0.534179
Indoneesia ruupia IDR 16807,00 -0.39706
Islandi kroon ISK 123,64 -0.273426
Jaapani jeen JPY 131,43 0.022831
Kanada dollar CAD 1,55 -0.081029
LAV rand ZAR 14,20 -1.135343
Lõuna-Korea vonn KRW 1323,90 -0.570784
Malaysia ringgit MYR 4,82 -0.221513
Mehhiko peeso MXN 22,81 -0.61479
Norra kroon NOK 9,65 -0.36089
Poola slott PLN 4,17 -0.198464
Rootsi kroon SEK 10,05 0.413691
Rubla RUB 69,16 0.295862
Rumeenia leu RON 4,65 -0.008594
Singapuri dollar SGD 1,62 -0.239793
Suurbritannia nael GBP 0,88 -0.391553
Šveitsi frank CHF 1,15 0.051293
Taani kroon DKK 7,44 -0.041892
Tai baht THB 38,62 -0.489564
Tšehhi kroon CZK 25,36 0.023663
Türgi liir TRY 4,66 -0.017162
Ukraina grivna UAH 33,28 -0.603884
Ungari forint HUF 313,09 0.003194
USA dollar USD 1,23 -0.269257
Uus-Meremaa dollar NZD 1,69 -0.011269
Valgevene rubla BRL 3,98 -0.62631
Valgevene rubla BYN 23979,00 -0.782025

Valdkonna töökuulutused

Ball Transport otsib KLIENDIHALDURIT

M-Partner HR OÜ

26. veebruar 2018