Autor: Mariliis Pinn • 22. detsember 2008
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

Viking Line: 2009. aastal tuleb merel hinnasõda

Viking Line Eesti tegevjuht Inno Borodenko usub, et  uuel aastal on laevanduses ette näha tugevat konkurentsi, tähendades kindlasti hinnasõda, mis aga toob kasu reisijatele, kirjutas aripaev.ee.

„Seega arvatavasti reisijate arv järgmisel aastal ei lange,“ prognoosis Borodenko. Põhilist konkurentsi tugevnemist näeb ta Tallinki ja Viking Line'i vahel, millesse sekkub arvatavasti ka Eckerö Line. Samuti teeb kõik endast oleneva tema sõnul ka Linda Line, et reisijaid juurde võita.

„Tallinn-Helsingi laevaliini probleem on see, et laevade mahutavus on kasvanud kiiremini kui reisijate arvu normaalne kasv, seega uusi tulijaid liinile järgmisel aastal tulemas ei näe,“ märkis Borodenko. „Kaubaveos Viking Line'l kogused ei vähene, pigem langevad tugevas konkurentsis piletite hinnad.“

Borodenko pidas lõppevat majandusaastat Viking Line'i jaoks heaks. Kui sellel aastal ei oleks kütuse hind tõusnud rekordilistele kõrgustele, siis oleks see finantsiliselt olnud kõige edukam aasta Viking Line'i ajaloos, lisas ta.

Borodenko selgitas, et Tallinn-Helsingi laevaliinil saavutati uue reisiparvlaevaga Viking XPRS rekordiline reisijatearv ja teenindati planeeritud üle 1,1 miljoni reisija, kuid seoses laeva 3-kuulise hilinemisega laevatehasest, ei saavutanud kontsern siin täielikku majanduslikult loodetud efekti.

Peale uue laeva Viking XPRS-i oli Viking Line'le Borodenko sõnul oluline ka Eesti ühinemine Schengeni viisaruumiga, mis lihtsustas reisijate liikumist Eesti ja Soome vahel, kaotades passikontrolli. „Oodata on Viking Line'le ja ka üldse Tallinna Sadamale ajaloo parimat tulemust sellel liinil, vastavalt üle 1,3 miljoni ja 7,22 miljoni reisija,“ ütles ta.

Aasta ärimeheks peab Borodenko Toomas Lumani, kes on sõna võtnud talle olulistel teemadel, nagu haridus. „Ka ise arvan, et haridus ei peaks niivõrd majanduselule järele jooksma, kui just kinni pidama üldiselt aktsepteeritud põhimõtetest,“ toonitas ta. Borodenko tõi näiteks, kui on ehitus- või IT-buum, just siis hakkame neid koolitama, paari aasta pärast aga tuulesuund muutub.

Viking Line Eesti juht valutab südant ka üldise majandusolukorra pärast, seetõttu toetab ta ka Lumani poolt väljendatud ideid haldusreformi kohta. „Tema ees müts maha, et keerulisel majandusalal teiste ehitusettevõtetega konkureerides on aega ja tahtmist tegeleda ka riigiasjadega,“ põhjendas Borodenko. „Arvan, et siin võivad kõik sõna võtta, mida peabki tegema ma Kaubandus- ja Tööstuskoja juht.“

Teiseks aasta ärimeheks nimetaks Borodenko erainvestori Stefan Anderssoni, kelle seisukohti on ta ajakirjanduses ja foorumites jälginud ja kes on talle meelde jäänud põhjalike teadmiste ja kogemustega majandusvallast. Samuti on Andersson jaganud oma seisukohti ka teistega, lisas ta. „Julgeb välja öelda enda seisukoha, mis hetkel võib tunduda ebapopulaarne, kuid mingi aja jooksul näitab elu nende õigsust,“ tõdes Borodenko.

Äripäev palus poliitikutel ja ettevõtjatel tagasi vaadata mööduvale aastale ja samuti ette vaadata tulevale aastale.

Liitu Logistikauudiste uudiskirjaga!
Liitumisega nõustud, et Äripäev AS kasutab sinu e-posti aadressi sulle uudiskirja saatmiseks. Saad nõusoleku tagasi võtta uudiskirjas oleva lingi kaudu. Loe oma õiguste kohta lähemalt privaatsustingimustest
Liitu Logistikauudiste uudiskirjaga!
Liitumisega nõustud, et Äripäev AS kasutab sinu e-posti aadressi sulle uudiskirja saatmiseks. Saad nõusoleku tagasi võtta uudiskirjas oleva lingi kaudu. Loe oma õiguste kohta lähemalt privaatsustingimustest
Tõnu TrammLogistikauudised.ee juhtTel: 52 777 80
Anu SoometsSündmuste programmijuht Tel: 5164397
Rain JüristoReklaamimüügi projektijuhtTel: 6670 077