Viking Line võitis turuosa, kuid kasum kahanes

Oktoobris lõppenud majandusaasta 2007/2008 tuli Viking Line’il mullusega võrreldes kasumi poolest kehvem, kuid reisijate arvu kasvatati kõigil olulisematel liinidel.

„Selles valguses (reisijate arvu poolest – toim.) võib öelda, et meil oli üks läbi aegade parimaid aastaid,“ ütles Viking Line’i tegevjuht Nils-Erik Eklund täna Helsingis firma majandustulemusi tutvustades, kirjutas aripaev.ee.

Aasta poleks Viking Line’ile läinud aastast kehvem olnud, kui nafta hind poleks tänavu maailmaturul nii järsult üles hüpanud. See suurendas Viking Line’i kütusekulu lõppenud majandusaastal 52% ehk ligi 17 miljoni euro võrra. Lisaks viibis uue aluse toomine Tallinna ja Helsingi vahelisele liinile mitu kuud, mis tähendas samuti suuri lisakulusid.

Nii ei olnud aasta kasumi poolest kiita. „Tagasihoidlik,“ ütles Eklund.

Viking Line’i käive kasvas lõppenud majandusaastal 9% 475,4 miljonile eurole, kasum kahanes 9,54 miljoni euro võrra 23,26 miljonile eurole. Maksustamiseelne kasum kahanes eelmise majandusaasta 33,8 miljonilt eurolt 19,80 miljonile eurole. Kehvemast kasumist hoolimata lubab Viking Line tänavugi oma aktsionäridele niisama palju dividende maksta kui eelnenud aastal.

Reisijate arv kasvas Viking Line’il lõppenud majandusaastal 8,4% ehk 6,17 miljonile.

Uhiuue aluse Viking XPRS toomine Tallinna ja Helsingi vahelisele liinile kasvatas reisijate arvu 24,2% ehk 266 000 inimese võrra. Varem sel liinil seilanud Rosella viimine Ahvenamaa ja Rootsi vahelisele liinile tingis reisijate arvu kasvu 40,1%. Helsingi ja Tallinna vahelisel liinil suurendas Viking Line turuosa 2,7 protsendipunkti võrra 21,8 protsendile.

Eelnenud aastaga võrreldes tugevdas Viking Line oma turuosa Turu-Mariehamn- Stockholm liinil 2,9 protsendipunkti võrra 55%le ning Helsingi – Mariehamn – Stockholm liinil 0,8 protsendipunkti võrra 47,4 protsendile.

Turu ja Stockholmi vahel kasvatas Viking Line turuosa eelkõige Tallinki probleemide tõttu, muuhulgas uue piletimüügisüsteemi juurutamisega. Nii on alanud majandusaastal tõenäoline, et nii hästi enam ei lähe ja Viking Line’il tuleb turuosa käest anda, tõdes Viking Line’i Soome turundusjuht Risto Peltola. Tallinkil sõidab sellest aastast Turu ja Stockholmi vahel uus suur alus Galaxy. Just siia liinile ennustab Peltola tuleval aastal kõige kibedamat hinnasõda.

Olukorra teeb veelgi keerulisemaks Rootsi krooni enam kui 15%ne odavnemine euro suhtes, mis muudab rootslastele Soome sõidu kallimaks ja tekitab raskusi hinnakujundusega pardal, kus hinnad on paralleelselt Rootsi kroonides ja eurodes. Me ei saa rootslastele hindu ju järsult 20% tõsta, „see oleks ðokk“, ütles Peltola. Juba on märgata ka soomlaste aktiivsemat ostuturismi Stockholmi suunal, Tallinna vastu on viimased küsitlused näidanud huvi langust.

Ka Tallinna ja Helsingi vahelisel liinil võib oodata hinnasõda, kui turu kasv tuleval aastal toppama jääb. Peltola ei usu siiski, et Nordic Jetline’i ja Super SeaCati järel teised väiksemad operaatorfirmad tingimata lahkumas oleksid. „Neil on oma niðð,“ ütles ta, kummutades ühtlasi spekulatsioonid Viking Line’i ja Linda Line’i võimalikust ühinemisest. Kui aga suurte vahel puhkeb hinnasõda, kaotavad väiksed.

Tuleval aasta, mil nii Soomes, Rootsis, Venemaal kui Balti riikides majandus langeb, ei usu Risto Peltola tingimata reisijate arvu olulist kahanemist. „Majanduslangus ja tööpuuduse kasv võib inimesed aktiivsemalt liikvele panna,“ arvas ta. Kindlasti kahanevad aga kaubamahud. Juba praegu on näha, et konteinerite arv on küll veel sama, kuid kui Soome tulevad konteinerid on täis, siis tagasi lähevad paljud konteinerid juba tühjalt.

Tuleval aastal tuleb Ahvenamaa ja Rootsi vahet sõitma ka Viking Line’i teine uus alus ADCC.

Osale arutelus

  • Mariliis Pinn

Toetajad

Raadio ettevõtlikule inimesele

Hetkel eetris

Jälgi Logistikauudiseid sotsiaalmeedias

RSS

Toetajad

Tööriistad

=
=
=
=
Transpordiliik:
Kui kaup on pakitud alustele, täitke ära aluste lahtrid. Kui kaup ei ole pakitud alustele, täitke ära kauba kirjelduse lahtrid.
Mahukaalu arvutamisel on võetud aluseks:
Autotranspordis 1 m³ = 333 kg.
Lennutranspordis 1 m³ = 167 kg.
Mahukaal: kg
Maht:

NASDAQ OMX Tallinna, Riia ja Vilniuse börsiinfo 15 minutilise viivitusega.

Valuuta Tähis Kurss +/- %
Austraalia dollar AUD 1,62 -0.0863984
Brasiilia reaal BRL 4,31 -0.1044035
Bulgaaria leev BGN 1,96 -0.0051138
Filipiinide peeso PHP 62,31 0.0288966
Hiina jüaan CNY 8,00 0.0300105
Hongkongi dollar HKD 9,06 -0.1124748
Horvaatia kuna HRK 7,41 0.0188873
Iisraeli seekel ILS 4,21 0.0641178
India ruupia INR 84,93 -0.0988061
Indoneesia ruupia IDR 17550,82 -0.195335
Islandi kroon ISK 136,42 0.0073308
Jaapani jeen JPY 129,69 -0.169348
Kanada dollar CAD 1,50 0.0400909
LAV rand ZAR 16,42 0.2332098
Lõuna-Korea vonn KRW 1302,92 0.2454356
Malaysia ringgit MYR 4,80 -0.1165574
Mehhiko peeso MXN 21,70 -0.0101377
Norra kroon NOK 9,43 0.0116696
Poola slott PLN 4,29 0.0490105
Rootsi kroon SEK 10,32 0.1135481
Rumeenia leu RON 4,66 0.0407515
Singapuri dollar SGD 1,59 -0.1696939
Suurbritannia nael GBP 0,88 -0.0797721
Šveitsi frank CHF 1,15 -0.0697837
Taani kroon DKK 7,46 0
Tai baht THB 37,59 -0.0066509
Tšehhi kroon CZK 25,81 0.0387612
Türgi liir TRY 6,57 -0.0289
Ukraina grivna UAH 32,27 -0.129674
Ungari forint HUF 322,01 0.1243742
USA dollar USD 1,16 -0.1468936
Uus-Meremaa dollar NZD 1,75 -0.1707553
Valgevene rubla BYN 2,43 -0.164352
Vene rubla RUB 75,48 -0.2025699

Valdkonna töökuulutused