Viking Line võitis turuosa, kuid kasum kahanes

Oktoobris lõppenud majandusaasta 2007/2008 tuli Viking Line’il mullusega võrreldes kasumi poolest kehvem, kuid reisijate arvu kasvatati kõigil olulisematel liinidel.

„Selles valguses (reisijate arvu poolest – toim.) võib öelda, et meil oli üks läbi aegade parimaid aastaid,“ ütles Viking Line’i tegevjuht Nils-Erik Eklund täna Helsingis firma majandustulemusi tutvustades, kirjutas aripaev.ee.

Aasta poleks Viking Line’ile läinud aastast kehvem olnud, kui nafta hind poleks tänavu maailmaturul nii järsult üles hüpanud. See suurendas Viking Line’i kütusekulu lõppenud majandusaastal 52% ehk ligi 17 miljoni euro võrra. Lisaks viibis uue aluse toomine Tallinna ja Helsingi vahelisele liinile mitu kuud, mis tähendas samuti suuri lisakulusid.

Nii ei olnud aasta kasumi poolest kiita. „Tagasihoidlik,“ ütles Eklund.

Viking Line’i käive kasvas lõppenud majandusaastal 9% 475,4 miljonile eurole, kasum kahanes 9,54 miljoni euro võrra 23,26 miljonile eurole. Maksustamiseelne kasum kahanes eelmise majandusaasta 33,8 miljonilt eurolt 19,80 miljonile eurole. Kehvemast kasumist hoolimata lubab Viking Line tänavugi oma aktsionäridele niisama palju dividende maksta kui eelnenud aastal.

Reisijate arv kasvas Viking Line’il lõppenud majandusaastal 8,4% ehk 6,17 miljonile.

Uhiuue aluse Viking XPRS toomine Tallinna ja Helsingi vahelisele liinile kasvatas reisijate arvu 24,2% ehk 266 000 inimese võrra. Varem sel liinil seilanud Rosella viimine Ahvenamaa ja Rootsi vahelisele liinile tingis reisijate arvu kasvu 40,1%. Helsingi ja Tallinna vahelisel liinil suurendas Viking Line turuosa 2,7 protsendipunkti võrra 21,8 protsendile.

Eelnenud aastaga võrreldes tugevdas Viking Line oma turuosa Turu-Mariehamn- Stockholm liinil 2,9 protsendipunkti võrra 55%le ning Helsingi – Mariehamn – Stockholm liinil 0,8 protsendipunkti võrra 47,4 protsendile.

Turu ja Stockholmi vahel kasvatas Viking Line turuosa eelkõige Tallinki probleemide tõttu, muuhulgas uue piletimüügisüsteemi juurutamisega. Nii on alanud majandusaastal tõenäoline, et nii hästi enam ei lähe ja Viking Line’il tuleb turuosa käest anda, tõdes Viking Line’i Soome turundusjuht Risto Peltola. Tallinkil sõidab sellest aastast Turu ja Stockholmi vahel uus suur alus Galaxy. Just siia liinile ennustab Peltola tuleval aastal kõige kibedamat hinnasõda.

Olukorra teeb veelgi keerulisemaks Rootsi krooni enam kui 15%ne odavnemine euro suhtes, mis muudab rootslastele Soome sõidu kallimaks ja tekitab raskusi hinnakujundusega pardal, kus hinnad on paralleelselt Rootsi kroonides ja eurodes. Me ei saa rootslastele hindu ju järsult 20% tõsta, „see oleks ðokk“, ütles Peltola. Juba on märgata ka soomlaste aktiivsemat ostuturismi Stockholmi suunal, Tallinna vastu on viimased küsitlused näidanud huvi langust.

Ka Tallinna ja Helsingi vahelisel liinil võib oodata hinnasõda, kui turu kasv tuleval aastal toppama jääb. Peltola ei usu siiski, et Nordic Jetline’i ja Super SeaCati järel teised väiksemad operaatorfirmad tingimata lahkumas oleksid. „Neil on oma niðð,“ ütles ta, kummutades ühtlasi spekulatsioonid Viking Line’i ja Linda Line’i võimalikust ühinemisest. Kui aga suurte vahel puhkeb hinnasõda, kaotavad väiksed.

Tuleval aasta, mil nii Soomes, Rootsis, Venemaal kui Balti riikides majandus langeb, ei usu Risto Peltola tingimata reisijate arvu olulist kahanemist. „Majanduslangus ja tööpuuduse kasv võib inimesed aktiivsemalt liikvele panna,“ arvas ta. Kindlasti kahanevad aga kaubamahud. Juba praegu on näha, et konteinerite arv on küll veel sama, kuid kui Soome tulevad konteinerid on täis, siis tagasi lähevad paljud konteinerid juba tühjalt.

Tuleval aastal tuleb Ahvenamaa ja Rootsi vahet sõitma ka Viking Line’i teine uus alus ADCC.

Osale arutelus

  • Mariliis Pinn

Toetajad

Raadio ettevõtlikule inimesele

Hetkel eetris

Jälgi Logistikauudiseid sotsiaalmeedias

RSS

Toetajad

Tööriistad

=
=
=
=
Transpordiliik:
Kui kaup on pakitud alustele, täitke ära aluste lahtrid. Kui kaup ei ole pakitud alustele, täitke ära kauba kirjelduse lahtrid.
Mahukaalu arvutamisel on võetud aluseks:
Autotranspordis 1 m³ = 333 kg.
Lennutranspordis 1 m³ = 167 kg.
Mahukaal: kg
Maht:

NASDAQ OMX Tallinna, Riia ja Vilniuse börsiinfo 15 minutilise viivitusega.

Valuuta Tähis Kurss +/- %
Austraalia dollar AUD 1,59 0.3035669
Brasiilia reaal BRL 4,43 -0.2542297
Bulgaaria leev BGN 1,96 -0.025565
Filipiinide peeso PHP 60,52 0.5783421
Hiina jüaan CNY 7,86 0.3740967
Hongkongi dollar HKD 8,92 0.3816235
Horvaatia kuna HRK 7,41 0.043175
Iisraeli seekel ILS 4,28 0.1639191
India ruupia INR 80,03 -0.2343555
Indoneesia ruupia IDR 16451,57 -0.098374
Islandi kroon ISK 138,83 0.0072036
Jaapani jeen JPY 128,02 0.15647
Kanada dollar CAD 1,53 0.1242236
LAV rand ZAR 16,25 -0.2602552
Lõuna-Korea vonn KRW 1282,16 0.1804899
Malaysia ringgit MYR 4,76 0.3647327
Mehhiko peeso MXN 22,88 0.3428907
Norra kroon NOK 9,93 0.0897476
Poola slott PLN 4,28 -0.0373413
Rootsi kroon SEK 10,33 0.2610966
Rumeenia leu RON 4,66 0.342606
Singapuri dollar SGD 1,56 0.2762608
Suurbritannia nael GBP 0,90 0.3450963
Šveitsi frank CHF 1,13 0.4256829
Taani kroon DKK 7,47 -0.0200873
Tai baht THB 37,27 0.3168194
Tšehhi kroon CZK 25,75 0.0466291
Türgi liir TRY 6,08 0.1136963
Ukraina grivna UAH 31,52 -0.1346385
Ungari forint HUF 322,74 0.2329265
USA dollar USD 1,14 0.3168735
Uus-Meremaa dollar NZD 1,66 0.0843984
Valgevene rubla BYN 2,43 0.5180059
Vene rubla RUB 76,87 0.387316

Valdkonna töökuulutused