Maanteeamet: väikesed teed ei saa suuri investeeringuid

Rasketel aegadel on iga kroon arvel ka teedemajanduses ning seetõttu on väga oluline maanteede, mille väärtuseks üle 15 miljardi krooni, säilitamine.

Politsei tabas nädala alguses kahepäevase liiklusjärelvalve käigus Järvamaal Imavere vallas 20 ülekaalulist metsaveokit. Logistikauudised.net uuris, kas Eestis võiksid suured metsaveokid peagi ka täis 60 tonniste koormatega sõitma hakata.

„Lubatust suurema massiga sõidukite ja autorongide lubamine maanteedele võib ju näida ühe võimaliku meetmena autovedajate tegevuse turgutamiseks, kuid see oleks väga lühinägelik otsus,“ selgitas maanteemeti avalike suhete spetsialist Tiina Reismann.

Maanteede projekteerimisel võetakse aluseks seal liikuvad sõidukid. Kuigi projekteerimisel teisendatakse kõik koormused ühele teljele, on oluline osa sõidukite massidel. Teed projekteeritakse paarikümneaastase perspektiiviga, s.t senised maanteede katendid ei ole projekteeritud ega ette nähtud sõitmiseks 60 tonnistele sõidukitele ja autorongidele.

„Kui mingil põhjusel lubada need sõidukid maanteedele, ei toimu katete lagunemine kohe, vaid defektid hakkavad ilmnema hiljem: hoogustub roobaste teke, väheneb remondiperioodide pikkus jne. Ja avalduks see kogu maksumaksjate-teekasutajate rahakotis - teedele vajaminevate rahasummade suurenemises,“ lisas ta.
 
Vedajate ettepanek tõsta veoste lubatud massi ületamist ei ole leidnud maanteeameti toetust.  Teekatendite taastamine toimub nende lagunemisest aeglasemalt ja kandevõime mõõtmiste tulemusena võib öelda, et ca 800 km riigimaanteid on sellised, mis ei oma nõutavat kandevõimet ka mitte alla 40 tonniste sõidukite liikumiseks.
 
Reismann tõi välja, et enamik Eesti teede katendeid ja konstruktsioone, mida sõidukid  kasutavad, on arvutatud ja ehitatud  vastavuses NL normdokumentidega maksimaalselt 40 tonniste sõidukite liikumiseks. Sama kehtib ka sildade puhul. „Tänastes oludes, kus nii autopark, liiklus- ja koormussagedused on tõusnud kordades, on tee taluvus jõudnud maksimaalse piirini.
Sõidukite ja autorongide mass mõjutab otseselt tee konstruktsioone, teljekoormus aga teekatet,“ lisas ta.
 
„Sõidukid ja veod on kallid. See on igati mõistetav, et vedajad soovivad oma kulusid optimeerida parema tehnika abil ning vähendada vedude arvu. Sõidukite ehituses on paraku arengud kiiremad, kui Eesti teede areng,“ ütles spetsialist.
 
„Eestis ehitatakse häid teid. Kõik teed projekteeritakse aga siiski seadustatud normkoormustest  lähtuvalt. Maanteeamet ei saa teha suuri investeeringuid väikese liiklussagedusega teedele, mille kaudu veod tugevamatele teedele jõuaksid,“ ütles ta.

Osale arutelus

  • Mariliis Pinn

Toetajad

Raadio ettevõtlikule inimesele

Hetkel eetris

Jälgi Logistikauudiseid sotsiaalmeedias

RSS

Toetajad

Tööriistad

=
=
=
=
Transpordiliik:
Kui kaup on pakitud alustele, täitke ära aluste lahtrid. Kui kaup ei ole pakitud alustele, täitke ära kauba kirjelduse lahtrid.
Mahukaalu arvutamisel on võetud aluseks:
Autotranspordis 1 m³ = 333 kg.
Lennutranspordis 1 m³ = 167 kg.
Mahukaal: kg
Maht:

NASDAQ OMX Tallinna, Riia ja Vilniuse börsiinfo 15 minutilise viivitusega.

Valuuta Tähis Kurss +/- %
Austraalia dollar AUD 1,57 0.298434
Bulgaaria leev BGN 1,96 0
Filipiinide peeso PHP 64,28 -0.34264
Hiina jüaan CNY 7,81 -0.109929
Hongkongi dollar HKD 9,65 -0.035222
Horvaatia kuna HRK 7,44 0
Iisraeli seekel ILS 4,32 0.125055
India ruupia INR 79,93 -0.13656
Indoneesia ruupia IDR 16779,00 -0.113108
Islandi kroon ISK 124,02 -0.076543
Jaapani jeen JPY 132,87 0.347418
Kanada dollar CAD 1,56 0.005768
LAV rand ZAR 14,50 0.155457
Lõuna-Korea vonn KRW 1326,50 0.113207
Malaysia ringgit MYR 4,82 0.089265
Mehhiko peeso MXN 23,07 -0.024263
Norra kroon NOK 9,68 0.065646
Poola slott PLN 4,15 -0.014462
Rootsi kroon SEK 9,99 0.011109
Rubla RUB 69,85 0.124715
Rumeenia leu RON 4,66 -0.05579
Singapuri dollar SGD 1,63 0.03072
Suurbritannia nael GBP 0,88 0.02382
Šveitsi frank CHF 1,16 0.057148
Taani kroon DKK 7,45 -0.009667
Tai baht THB 38,87 -0.02572
Tšehhi kroon CZK 25,33 0
Türgi liir TRY 4,67 -0.307186
Ukraina grivna UAH 33,50 -0.037304
Ungari forint HUF 311,95 0.012824
USA dollar USD 1,23 -0.012158
Uus-Meremaa dollar NZD 1,68 0.087546
Valgevene rubla BRL 4,01 -0.037374
Valgevene rubla BYN 24110,00 -0.037314

Valdkonna töökuulutused

Ball Transport otsib KLIENDIHALDURIT

M-Partner HR OÜ

26. veebruar 2018

Logistika Pluss otsib KLIENDIHALDURIT

Logistika Pluss OÜ

21. veebruar 2018