Autor: Mariliis Pinn • 16. detsember 2008
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

RSA Kindlustus hakkas veoseid kindlustama

Alates eelmisest reedest pakub RSA Kindlustus veosekindlustust, mis on suunatud kaubaomanikele, s.o. eelkõige importijatele, eksportijatele ning kauba ostu-müüki vahendavatele ettevõtjatele.

RSA Kindlustuse sooviks on pakkuda esmaklassilist veosekindlustust,

kus kaubaomanikud ei pea muretsema kindlustuskaitse ulatuse üle, otsima tingimustest peidetud välistusi või kogema, et nende partneritearvates ei vasta ostetud veosekindlustuse leping rahvusvahelisele tavale, teatas firma.

RSA Baltimaade veosekindlustuse riskijuhi Ilmar Vissaku sõnul soovib RSA pakkuda oma klientidele väga heal tasemel kahjukäsitlust,

kus klient ei pea sukelduma lõpututesse vaidlustesse kahju põhjuste üle ja ootama lõputult juhtumi lahendamist. „Läbivaks jooneks RSAveosekindlustuse lepingus on, et see kaitseb kindlustusvõtjat kõikide peamiste riskide osas ja välistatud ei ole juhtumid, mis otseselt ei olekindlustusvõtja kontrolli all, nt kui transpordifirma tööline tekitab kahju joobeseisundis,“ avaldas Vissak veosekindlustuse lepingu eeliseid.

Vissak toonitas, et kindlustuskaitse loogika lähtub 2009 aastal kehtima hakkavatest uutest rahvusvaheliselt kehtivatest veosekindlustuse

klauslitest (Institute Cargo Clauses) ja on nii mõneski osas pakutavast standardkaitsest laiem.

Lisaks füüsilisel kujul veosele endale, saab kindlustada ka veose transportimisega seotud kliendi varalised huvid nagu näiteks veose

transportimisega seotud otsene kulu, veose hilinemisest tekkinud kahju, saamatajäänud kasum, kindlustusvõtja vastutusel olevad maksudning veose päästmise või utiliseerimise kulu.

Kindlustatud on ka postiveosed, mis tavapäraselt kaitse alla ei kuulu. Veose hulka loetakse ka pakend ja sildid või markeering, mis pahatihti

erinevate seltside poolt pakutava kindlustuskaitse alla ei kuulu.

Kindlustusvõtjaga ei võrdsustata ekspedeerijat või vedaja töötajaid (v.a juhul kui kindlustusvõtja ise ei ole vedaja või ekspedeerija), st kindlustuslepingu järgi ei saa tagasi lükata nõuet, kui näiteks vedaja töötaja põhjustas kahju alkoholijoobes.

Kindlustuskaitse kehtib kogu veose transportimise ajal, k.a veose peale-, maha- ja ümberlaadimiste ajal. Veose laadimise kaitse ei olnud

veosekindlustusklauslites piisava  selgusega mõistetav ja osad kindlustusseltsid laadimist automaatselt ei kata.

RSA  Kindlustus soovib vähendada ka administreerimisele kuluvat paberitööd ja aega. Kindlustuspoliis saadetakse pdf failina, ega oodata

tagasi kindlustusvõtja poolt allkirjastatud eksemplari.

Liitu Logistikauudiste uudiskirjaga!
Liitumisega nõustud, et Äripäev AS kasutab sinu e-posti aadressi sulle uudiskirja saatmiseks. Saad nõusoleku tagasi võtta uudiskirjas oleva lingi kaudu. Loe oma õiguste kohta lähemalt privaatsustingimustest
Liitu Logistikauudiste uudiskirjaga!
Liitumisega nõustud, et Äripäev AS kasutab sinu e-posti aadressi sulle uudiskirja saatmiseks. Saad nõusoleku tagasi võtta uudiskirjas oleva lingi kaudu. Loe oma õiguste kohta lähemalt privaatsustingimustest
Tõnu TrammLogistikauudised.ee juhtTel: 52 777 80
Anu SoometsSündmuste programmijuht Tel: 5164397
Rain JüristoReklaamimüügi projektijuhtTel: 6670 077