Volvo tahab ehitada keskkonnasõbralikumat metsatransporti

2009. aasta jaanuaris alustatakse Rootsis pilootprojektiga, mille eesmärgiks on radikaalselt vähendada metsatranspordi mõju keskkonnale.

Projekti tulemusena peaks sama töö tegema ära väiksem arv veokeid, madalamate heitgaasitasemetega ja liiklusohutust ohverdamata, teatas Volvo. Projekti korraldavad sellised ettevõtted ja institutsioonid nagu Rootsi metsanduse uurimise instituut, Rootsi maanteeamet, SCA ja Volvo Trucks.

Projekti “Üks kuhi veel” eesmärgiks on kasutada uut tehnoloogiat, mille tulemusena saaks praegu kolme veokiga tehtava töö teha kahe veokiga. Eelnevad tulemused näitavad, et nii vähenevad kütusekulu ning süsinikdioksiidi tasemed umbes 20 protsenti tonn kilomeetri kohta. Testperiood kestab kolm aastat ja aitab näidata teed ka teistele valdkondadele.

“Pikemad autorongid toovad kasu nii meie klientidele kui ka keskkonnale. Lahendus, mida me nüüd testime vähendab märgatavalt mõju keskkonnale ja kütusekulule, samas liiklusohutust kompromiteerimata,” ütles Lars Mårtensson, Volvo Trucks keskkonnapoliitika juht. 

Projektis kasutatakse veokit Volvo FH16, mis on saanud Rootsi maanteeametilt loa läbida 170 kilomeetri pikkust vahemaad Överkalix ja SCA tugipunktide vahel Munksundis ja Norrbottenis Põhja-Rootsis. Veoki kandevõime on 60 tonni, mis on 20 tonni kõrgem kui hetkel lubatud 40 tonni.

Veok on ümber ehitatud kasutades eksisteerivat varustust uut moodi ning väikeste modifikatsioonidega. Uus kombinatsioon, mis on kuus meetrit pikem kui tavaline metsaveoauto, muudab koorma paigutamise lihtsamaks ning võimaldab optimaalselt koormat jaotada. Olenemata palju kõrgemast kogukaalust on koorem telje kohta madalam kui tavalisel metsaveokil, seega on väiksem ka teepinna kulu.

Sellise veokiga sõitmine eeldab kogenud juhti, kuid Volvo Trucks ekspertide sõnul ei ole tegemist keerukama sõiduriistaga kui tavaline 24 meetrine metsaveok. Ohutus ja stabiilsus on sama head kui varem ning liiklusõnnetuste risk on väiksem, kuna teedel on vähem sõidukeid.

“Seda süsteemi igapäevastel töödel testides saame väärtuslikku, et luua keskkonnasõbralikumaid ja ohutumaid transpordilahendusi, mis on samas kasumlikud ka meie klientidele. Tegemist on tervitatava lahendusega metsatööstuses,” ütles Volvo Truck Põhjamaade regiooni tegevjuht
 Hans Börjesson.

Osale arutelus

  • Mariliis Pinn

Toetajad

Jälgi Logistikauudiseid sotsiaalmeedias

RSS

Toetajad

Tööriistad

=
=
=
=
Transpordiliik:
Kui kaup on pakitud alustele, täitke ära aluste lahtrid. Kui kaup ei ole pakitud alustele, täitke ära kauba kirjelduse lahtrid.
Mahukaalu arvutamisel on võetud aluseks:
Autotranspordis 1 m³ = 333 kg.
Lennutranspordis 1 m³ = 167 kg.
Mahukaal: kg
Maht:

NASDAQ OMX Tallinna, Riia ja Vilniuse börsiinfo 15 minutilise viivitusega.

Valuuta Tähis Kurss +/- %
Austraalia dollar AUD 1,40 0.34
Brasiilia reaal BRL 3,32 -0.72
Bulgaaria leev BGN 1,96 0.00
Filipiinide peeso PHP 54,08 0.46
Hiina jüaan (renminbi) CNY 7,44 0.20
Hongkongi dollar HKD 8,39 0.47
Horvaatia kuna HRK 7,41 0.03
Iisraeli seekel ILS 3,90 0.01
India ruupia INR 70,49 0.30
Indoneesia ruupia IDR 14387,18 0.51
Islandi kroon ISK 290,00 0.00
Jaapani jeen (yen) JPY 121,58 0.32
Kanada dollar CAD 1,43 -0.07
Korea won KRW 1208,01 0.70
Kuld (USD/oz) XAU 1244,50 0.81
Lõuna-Aafrika Vabariigi rand ZAR 13,58 -0.34
Leedu litt LTL 3,45 0.00
Malaisia ringgit MYR 4,78 0.44
Mehhiko peeso MXN 20,51 -0.21
Norra kroon NOK 9,13 -0.03
Poola zlott PLN 4,26 -0.45
Rootsi kroon SEK 9,49 -0.16
Rumeenia leu RON 4,56 0.09
Shveitsi frank CHF 1,08 0.28
Singapuri dollar SGD 1,51 0.39
Suurbritannia naelsterling GBP 0,87 -0.05
Taani kroon DKK 7,44 0.01
Tai baht THB 37,43 0.26
Toornafta (USD/bbl.) BRENT 50,95 -1.41
Türgi liir TRY 3,90 -0.24
Tshehhi kroon (koruna) CZK 27,02 0.00
USA dollar USD 1,08 0.47
Ungari forint HUF 308,29 -0.11
Uus-Meremaa dollar NZD 1,53 0.25
Venemaa rubla RUB 61,81 -0.07
INN INN 1,39 0.18

Valdkonna töökuulutused