Volvo tahab ehitada keskkonnasõbralikumat metsatransporti

2009. aasta jaanuaris alustatakse Rootsis pilootprojektiga, mille eesmärgiks on radikaalselt vähendada metsatranspordi mõju keskkonnale.

Projekti tulemusena peaks sama töö tegema ära väiksem arv veokeid, madalamate heitgaasitasemetega ja liiklusohutust ohverdamata, teatas Volvo. Projekti korraldavad sellised ettevõtted ja institutsioonid nagu Rootsi metsanduse uurimise instituut, Rootsi maanteeamet, SCA ja Volvo Trucks.

Projekti “Üks kuhi veel” eesmärgiks on kasutada uut tehnoloogiat, mille tulemusena saaks praegu kolme veokiga tehtava töö teha kahe veokiga. Eelnevad tulemused näitavad, et nii vähenevad kütusekulu ning süsinikdioksiidi tasemed umbes 20 protsenti tonn kilomeetri kohta. Testperiood kestab kolm aastat ja aitab näidata teed ka teistele valdkondadele.

“Pikemad autorongid toovad kasu nii meie klientidele kui ka keskkonnale. Lahendus, mida me nüüd testime vähendab märgatavalt mõju keskkonnale ja kütusekulule, samas liiklusohutust kompromiteerimata,” ütles Lars Mårtensson, Volvo Trucks keskkonnapoliitika juht. 

Projektis kasutatakse veokit Volvo FH16, mis on saanud Rootsi maanteeametilt loa läbida 170 kilomeetri pikkust vahemaad Överkalix ja SCA tugipunktide vahel Munksundis ja Norrbottenis Põhja-Rootsis. Veoki kandevõime on 60 tonni, mis on 20 tonni kõrgem kui hetkel lubatud 40 tonni.

Veok on ümber ehitatud kasutades eksisteerivat varustust uut moodi ning väikeste modifikatsioonidega. Uus kombinatsioon, mis on kuus meetrit pikem kui tavaline metsaveoauto, muudab koorma paigutamise lihtsamaks ning võimaldab optimaalselt koormat jaotada. Olenemata palju kõrgemast kogukaalust on koorem telje kohta madalam kui tavalisel metsaveokil, seega on väiksem ka teepinna kulu.

Sellise veokiga sõitmine eeldab kogenud juhti, kuid Volvo Trucks ekspertide sõnul ei ole tegemist keerukama sõiduriistaga kui tavaline 24 meetrine metsaveok. Ohutus ja stabiilsus on sama head kui varem ning liiklusõnnetuste risk on väiksem, kuna teedel on vähem sõidukeid.

“Seda süsteemi igapäevastel töödel testides saame väärtuslikku, et luua keskkonnasõbralikumaid ja ohutumaid transpordilahendusi, mis on samas kasumlikud ka meie klientidele. Tegemist on tervitatava lahendusega metsatööstuses,” ütles Volvo Truck Põhjamaade regiooni tegevjuht
 Hans Börjesson.

Osale arutelus

  • Mariliis Pinn

Toetajad

Raadio ettevõtlikule inimesele

Hetkel eetris

Jälgi Logistikauudiseid sotsiaalmeedias

RSS

Toetajad

Tööriistad

=
=
=
=
Transpordiliik:
Kui kaup on pakitud alustele, täitke ära aluste lahtrid. Kui kaup ei ole pakitud alustele, täitke ära kauba kirjelduse lahtrid.
Mahukaalu arvutamisel on võetud aluseks:
Autotranspordis 1 m³ = 333 kg.
Lennutranspordis 1 m³ = 167 kg.
Mahukaal: kg
Maht:

NASDAQ OMX Tallinna, Riia ja Vilniuse börsiinfo 15 minutilise viivitusega.

Valuuta Tähis Kurss +/- %
Austraalia dollar AUD 1,57 -0.1401185
Brasiilia reaal BRL 4,36 -0.1558632
Bulgaaria leev BGN 1,96 0.0153461
Filipiinide peeso PHP 61,76 0.1979202
Hiina jüaan CNY 7,51 0.2978377
Hongkongi dollar HKD 9,06 -0.1685375
Horvaatia kuna HRK 7,38 0.0122019
Iisraeli seekel ILS 4,19 0.0477578
India ruupia INR 78,72 -0.012701
Indoneesia ruupia IDR 16295,25 1.1421847
Islandi kroon ISK 126,22 0.0237737
Jaapani jeen JPY 127,74 0.0548289
Kanada dollar CAD 1,54 -0.1363636
LAV rand ZAR 15,80 0.0810624
Lõuna-Korea vonn KRW 1283,16 0.0054556
Malaysia ringgit MYR 4,63 0.0194275
Mehhiko peeso MXN 23,58 0.1342111
Norra kroon NOK 9,45 -0.1701597
Poola slott PLN 4,32 0.1367165
Rootsi kroon SEK 10,26 -0.1994862
Rumeenia leu RON 4,67 0.0214247
Singapuri dollar SGD 1,57 0.114533
Suurbritannia nael GBP 0,88 0.0569346
Šveitsi frank CHF 1,15 -0.0260349
Taani kroon DKK 7,45 0.0187925
Tai baht THB 38,02 0.1485728
Tšehhi kroon CZK 25,83 -0.0154853
Türgi liir TRY 5,49 0.3013919
Ukraina grivna UAH 30,46 -0.1556861
Ungari forint HUF 324,73 0.3678061
USA dollar USD 1,16 -0.1555748
Uus-Meremaa dollar NZD 1,69 0.1186662
Valgevene rubla BYN 2,31 -0.2762312
Vene rubla RUB 73,66 0.141795

Valdkonna töökuulutused