Rahvusvahelise Mereorganisatsioon ei toeta relvade jagamist meremeestele

26.11.–05.12.2008 toimus Londonis Rahvusvahelise Mereorganisatsiooni (IMO) meresõiduohutuse komitee (MSC) 85. istung, kus muuhulgas arutati meremeestele relvade jagamise küsimust.

Istungil osalesid 104 IMO liikmesriigi ja 3 assotsieerunud riigi ning 42 rahvusvahelise organisatsiooni esindajad. Komitee tööd juhatas Neil Ferrer Filipiinidelt, kes valiti ka 2009. aastaks MSC juhatajaks. Majandus- ja kommunikatsiooniministeeriumi lennundus- ja merendusosakonna peaspetsialist Priit Lööper viibis kohapeal.

Mereturvalisuse töögrupp arutas ka kaubandusliku meresõiduga tegelevatel laevadel meeskonnaliikmete ja laeva kaitseks tulirelvade kandmise ja kasutamise lubamist. „Tulirelvade kandmise ja kasutamise lubamist meeskonnaliikmetele MSC ei toetanud, kuna see võib suurendada vägivalda võimalike piraatlusjuhtumite puhul. Samas kutsuti lipuriike koostöös laevaomanikega iseseisvalt otsustama, kas lubada ohtlikel merealadel sõitvatel laevadel relvastatud professionaalsete turvameeskondade kasutamist,“ ütles Lööper.

Lööperi sõnul arutati mereturvalisuse töögrupis turvalisuse tõhustamise meetmete laiendamist laevadele, millele ei kohaldata 1974. aasta rahvusvahelise konventsiooni inimelude ohutusest merel (SOLAS konventsioon) peatükki XI-2 ja ISPS koodeksit (SOLAS konventsiooni kohaldamisalasse mittekuuluvad laevad). „Töögrupi arutelude põhjal otsustas MSC heaks kiita soovitusliku ringkirja, mis sätestab juhised mereadministratsioonidele mereturvalisuse meetmete rakendamiseks SOLAS konventsiooni kohaldamisalasse mittekuuluvatele laevadele, et vältida sellistest laevadest lähtuvat turvalisuse riski teistele laevadele ja sadamarajatistele,“ selgitas ta.

Eesmärgipõhiste laevaehitusstandardite töögrupp jätkas tööd, et MSC 86.  istungiks välja töötada eesmärgipõhised laevaehitusstandardid puistlastilaevadele ja naftatankeritele ning vajalikud SOLAS konventsiooni muudatused.

MSC 85. istungil võeti vastu muudatused SOLAS konventsiooni peatükkidesse II-1, II-2, VI, VII, IX, XI-2 ja XII ning 1966. aasta rahvusvahelise laadungimärgi konventsiooni 1988. aasta protokolli.
Samuti võeti istungil vastu rahvusvaheline vigastamata laeva püstuvuse koodeks (2008 IS Code) ja rahvusvaheline tahkete puistkaupade mereveo koodeks (IMSBC Code). 2008 IS Code muutub SOLAS konventsioonis tehtud vastavate muudatuste jõustumisel kohustuslikuks 2010. aasta 1. juulist.
IMSBC Code muutub SOLAS konventsioonis tehtud vastavate muudatuste jõustumisel kohustuslikuks 2011. aasta 1. jaanuarist, raporteeris spetsialist.

MSC 85. istungil võeti vastu 2000. aasta rahvusvahelise kiirlaevade ohutuse koodeksi (2000 HSC Code) muudatused, mis jõustuvad 2011. aasta 1. jaanuaril. Samuti võeti vastu rahvusvahelise päästevahendite koodeksi (LSA Code) ning laevade ohutu ekspluateerimise ja reostuse vältimise korraldamise rahvusvahelise koodeksi (ISM Code) muudatused, mis jõustuvad 2010. aasta 1. juulil.

Meresõiduohutuse komitee päevakorras oli 26 teemat. Tähtsamad neist olid
järgmised:

1) mereturvalisuse tõhustamise meetmed;
2) eesmärgipõhiste laevaehitusstandardite (goal-based new ship construction standards) väljatöötamine;
3) laevade kaugtuvastamise ja -jälgimise süsteemi (LRIT) rakendamisega seotud küsimused;
4) laevade projekteerimine ja laevaseadmed;
5) meremeeste väljaõpe ja vahiteenistus;
6) raadiosidevahendid ning otsingu- ja päästetööd;
7) lipuriigi kontrolli rakendamine;
8) navigatsiooniohutus;
9) püstuvus, laadungimärgid ja kalalaevade ohutus;
10) ohtlik last, tahke puistlast ja konteinerveod;
11) inimfaktori roll;
12) piraatlus ja laevade relvastatud röövimine;
13) segalastilaevade ohutus.

Istungil moodustati 4 töögruppi:

1) kohustuslikesse instrumentidesse tehtavate muudatuste vormistamise töögrupp;
2) mereturvalisuse töögrupp;
3) eesmärgipõhiste laevaehitusstandardite töögrupp;
4) LRIT rakendamisega seotud küsimuste töögrupp.

MSC 85. istungil võeti vastu järgmised resolutsioonid:

- MSC.267(85) – rahvusvahelise vigastamata laeva püstuvuse koodeksi (2008 IS Code) vastuvõtmine;
- MSC.268(85) – rahvusvahelise tahkete puistkaupade mereveo koodeksi (IMSBC Code) vastuvõtmine;
- MSC.269(85) – SOLAS konventsiooni muudatuste vastuvõtmine;
- MSC.270(85) – 1966. aasta rahvusvahelise laadungimärgi konventsiooni 1988. aasta protokolli muudatuste vastuvõtmine;
- MSC.271(85) – 2000. aasta rahvusvahelise kiirlaevade ohutuse koodeksi (2000 HSC Code) muudatuste vastuvõtmine;
- MSC.272(85) – rahvusvahelise päästevahendite koodeksi (LSA Code) muudatuste vastuvõtmine;
- MSC.273(85) – laevade ohutu ekspluateerimise ja reostuse vältimise korraldamise rahvusvahelise koodeksi (ISM Code) muudatuste vastuvõtmine;
- MSC.274(85) – päästevahendite katsetamise läbivaadatud soovituste (resolutsioon MSC.81(70)) muudatuste vastuvõtmine;
- MSC.275(85) – LRIT koordinaatori nimetamine;
- MSC.276(85) – rahvusvahelise LRIT andmevahetuse ajutine loomine;
- MSC.277(85) – termini “puistlastilaev“ selgitamine ning SOLAS konventsiooni reeglite kohaldamise juhend laevadele, mis juhuti veavad puistlasti ja mida ei käsitata puistlastilaevadena reegli XII/1.1 ja peatüki II-1 kohaselt;
- MSC.278(85) – Portugali ranniku “Off the Coast of Portugal - COPREP“ uue kohustusliku laevaettekannete süsteemi vastuvõtmine;
- MSC.279(85) – “Papahanaumokuakea Marine National Monument“ eriti tundlikul merealal (PSSA), “Coral Shiprep“ olemasoleva kohustusliku laevaettekannete süsteemi muudatuste vastuvõtmine;
- MSC.280(85) – resolutsiooniga A.572(14) kehtestatud laevaliikluse korraldamise üldsätete muudatuste vastuvõtmine;
- MSC.281(85) – SOLAS konventsiooni peatüki II-1 vaheruumideks jaotamise ja vigastatud laeva püstuvuse reeglite selgitavad märkused.

Osale arutelus

  • Mariliis Pinn

Toetajad

Raadio ettevõtlikule inimesele

Hetkel eetris

Jälgi Logistikauudiseid sotsiaalmeedias

RSS

Toetajad

Tööriistad

=
=
=
=
Transpordiliik:
Kui kaup on pakitud alustele, täitke ära aluste lahtrid. Kui kaup ei ole pakitud alustele, täitke ära kauba kirjelduse lahtrid.
Mahukaalu arvutamisel on võetud aluseks:
Autotranspordis 1 m³ = 333 kg.
Lennutranspordis 1 m³ = 167 kg.
Mahukaal: kg
Maht:

NASDAQ OMX Tallinna, Riia ja Vilniuse börsiinfo 15 minutilise viivitusega.

Valuuta Tähis Kurss +/- %
Austraalia dollar AUD 1,57 -0.051625
Bulgaaria leev BGN 1,96 0
Filipiinide peeso PHP 63,72 -0.387681
Hiina jüaan CNY 7,79 -0.482715
Hongkongi dollar HKD 9,62 -0.288142
Horvaatia kuna HRK 7,43 -0.170664
Iisraeli seekel ILS 4,29 0.011664
India ruupia INR 79,69 -0.534179
Indoneesia ruupia IDR 16807,00 -0.39706
Islandi kroon ISK 123,64 -0.273426
Jaapani jeen JPY 131,43 0.022831
Kanada dollar CAD 1,55 -0.081029
LAV rand ZAR 14,20 -1.135343
Lõuna-Korea vonn KRW 1323,90 -0.570784
Malaysia ringgit MYR 4,82 -0.221513
Mehhiko peeso MXN 22,81 -0.61479
Norra kroon NOK 9,65 -0.36089
Poola slott PLN 4,17 -0.198464
Rootsi kroon SEK 10,05 0.413691
Rubla RUB 69,16 0.295862
Rumeenia leu RON 4,65 -0.008594
Singapuri dollar SGD 1,62 -0.239793
Suurbritannia nael GBP 0,88 -0.391553
Šveitsi frank CHF 1,15 0.051293
Taani kroon DKK 7,44 -0.041892
Tai baht THB 38,62 -0.489564
Tšehhi kroon CZK 25,36 0.023663
Türgi liir TRY 4,66 -0.017162
Ukraina grivna UAH 33,28 -0.603884
Ungari forint HUF 313,09 0.003194
USA dollar USD 1,23 -0.269257
Uus-Meremaa dollar NZD 1,69 -0.011269
Valgevene rubla BRL 3,98 -0.62631
Valgevene rubla BYN 23979,00 -0.782025

Valdkonna töökuulutused

Ball Transport otsib KLIENDIHALDURIT

M-Partner HR OÜ

26. veebruar 2018