Rahvusvahelise Mereorganisatsioon ei toeta relvade jagamist meremeestele

26.11.–05.12.2008 toimus Londonis Rahvusvahelise Mereorganisatsiooni (IMO) meresõiduohutuse komitee (MSC) 85. istung, kus muuhulgas arutati meremeestele relvade jagamise küsimust.

Istungil osalesid 104 IMO liikmesriigi ja 3 assotsieerunud riigi ning 42 rahvusvahelise organisatsiooni esindajad. Komitee tööd juhatas Neil Ferrer Filipiinidelt, kes valiti ka 2009. aastaks MSC juhatajaks. Majandus- ja kommunikatsiooniministeeriumi lennundus- ja merendusosakonna peaspetsialist Priit Lööper viibis kohapeal.

Mereturvalisuse töögrupp arutas ka kaubandusliku meresõiduga tegelevatel laevadel meeskonnaliikmete ja laeva kaitseks tulirelvade kandmise ja kasutamise lubamist. „Tulirelvade kandmise ja kasutamise lubamist meeskonnaliikmetele MSC ei toetanud, kuna see võib suurendada vägivalda võimalike piraatlusjuhtumite puhul. Samas kutsuti lipuriike koostöös laevaomanikega iseseisvalt otsustama, kas lubada ohtlikel merealadel sõitvatel laevadel relvastatud professionaalsete turvameeskondade kasutamist,“ ütles Lööper.

Lööperi sõnul arutati mereturvalisuse töögrupis turvalisuse tõhustamise meetmete laiendamist laevadele, millele ei kohaldata 1974. aasta rahvusvahelise konventsiooni inimelude ohutusest merel (SOLAS konventsioon) peatükki XI-2 ja ISPS koodeksit (SOLAS konventsiooni kohaldamisalasse mittekuuluvad laevad). „Töögrupi arutelude põhjal otsustas MSC heaks kiita soovitusliku ringkirja, mis sätestab juhised mereadministratsioonidele mereturvalisuse meetmete rakendamiseks SOLAS konventsiooni kohaldamisalasse mittekuuluvatele laevadele, et vältida sellistest laevadest lähtuvat turvalisuse riski teistele laevadele ja sadamarajatistele,“ selgitas ta.

Eesmärgipõhiste laevaehitusstandardite töögrupp jätkas tööd, et MSC 86.  istungiks välja töötada eesmärgipõhised laevaehitusstandardid puistlastilaevadele ja naftatankeritele ning vajalikud SOLAS konventsiooni muudatused.

MSC 85. istungil võeti vastu muudatused SOLAS konventsiooni peatükkidesse II-1, II-2, VI, VII, IX, XI-2 ja XII ning 1966. aasta rahvusvahelise laadungimärgi konventsiooni 1988. aasta protokolli.
Samuti võeti istungil vastu rahvusvaheline vigastamata laeva püstuvuse koodeks (2008 IS Code) ja rahvusvaheline tahkete puistkaupade mereveo koodeks (IMSBC Code). 2008 IS Code muutub SOLAS konventsioonis tehtud vastavate muudatuste jõustumisel kohustuslikuks 2010. aasta 1. juulist.
IMSBC Code muutub SOLAS konventsioonis tehtud vastavate muudatuste jõustumisel kohustuslikuks 2011. aasta 1. jaanuarist, raporteeris spetsialist.

MSC 85. istungil võeti vastu 2000. aasta rahvusvahelise kiirlaevade ohutuse koodeksi (2000 HSC Code) muudatused, mis jõustuvad 2011. aasta 1. jaanuaril. Samuti võeti vastu rahvusvahelise päästevahendite koodeksi (LSA Code) ning laevade ohutu ekspluateerimise ja reostuse vältimise korraldamise rahvusvahelise koodeksi (ISM Code) muudatused, mis jõustuvad 2010. aasta 1. juulil.

Meresõiduohutuse komitee päevakorras oli 26 teemat. Tähtsamad neist olid
järgmised:

1) mereturvalisuse tõhustamise meetmed;
2) eesmärgipõhiste laevaehitusstandardite (goal-based new ship construction standards) väljatöötamine;
3) laevade kaugtuvastamise ja -jälgimise süsteemi (LRIT) rakendamisega seotud küsimused;
4) laevade projekteerimine ja laevaseadmed;
5) meremeeste väljaõpe ja vahiteenistus;
6) raadiosidevahendid ning otsingu- ja päästetööd;
7) lipuriigi kontrolli rakendamine;
8) navigatsiooniohutus;
9) püstuvus, laadungimärgid ja kalalaevade ohutus;
10) ohtlik last, tahke puistlast ja konteinerveod;
11) inimfaktori roll;
12) piraatlus ja laevade relvastatud röövimine;
13) segalastilaevade ohutus.

Istungil moodustati 4 töögruppi:

1) kohustuslikesse instrumentidesse tehtavate muudatuste vormistamise töögrupp;
2) mereturvalisuse töögrupp;
3) eesmärgipõhiste laevaehitusstandardite töögrupp;
4) LRIT rakendamisega seotud küsimuste töögrupp.

MSC 85. istungil võeti vastu järgmised resolutsioonid:

- MSC.267(85) – rahvusvahelise vigastamata laeva püstuvuse koodeksi (2008 IS Code) vastuvõtmine;
- MSC.268(85) – rahvusvahelise tahkete puistkaupade mereveo koodeksi (IMSBC Code) vastuvõtmine;
- MSC.269(85) – SOLAS konventsiooni muudatuste vastuvõtmine;
- MSC.270(85) – 1966. aasta rahvusvahelise laadungimärgi konventsiooni 1988. aasta protokolli muudatuste vastuvõtmine;
- MSC.271(85) – 2000. aasta rahvusvahelise kiirlaevade ohutuse koodeksi (2000 HSC Code) muudatuste vastuvõtmine;
- MSC.272(85) – rahvusvahelise päästevahendite koodeksi (LSA Code) muudatuste vastuvõtmine;
- MSC.273(85) – laevade ohutu ekspluateerimise ja reostuse vältimise korraldamise rahvusvahelise koodeksi (ISM Code) muudatuste vastuvõtmine;
- MSC.274(85) – päästevahendite katsetamise läbivaadatud soovituste (resolutsioon MSC.81(70)) muudatuste vastuvõtmine;
- MSC.275(85) – LRIT koordinaatori nimetamine;
- MSC.276(85) – rahvusvahelise LRIT andmevahetuse ajutine loomine;
- MSC.277(85) – termini “puistlastilaev“ selgitamine ning SOLAS konventsiooni reeglite kohaldamise juhend laevadele, mis juhuti veavad puistlasti ja mida ei käsitata puistlastilaevadena reegli XII/1.1 ja peatüki II-1 kohaselt;
- MSC.278(85) – Portugali ranniku “Off the Coast of Portugal - COPREP“ uue kohustusliku laevaettekannete süsteemi vastuvõtmine;
- MSC.279(85) – “Papahanaumokuakea Marine National Monument“ eriti tundlikul merealal (PSSA), “Coral Shiprep“ olemasoleva kohustusliku laevaettekannete süsteemi muudatuste vastuvõtmine;
- MSC.280(85) – resolutsiooniga A.572(14) kehtestatud laevaliikluse korraldamise üldsätete muudatuste vastuvõtmine;
- MSC.281(85) – SOLAS konventsiooni peatüki II-1 vaheruumideks jaotamise ja vigastatud laeva püstuvuse reeglite selgitavad märkused.

Osale arutelus

  • Mariliis Pinn

Toetajad

Raadio ettevõtlikule inimesele

Hetkel eetris

Jälgi Logistikauudiseid sotsiaalmeedias

RSS

Toetajad

Tööriistad

=
=
=
=
Transpordiliik:
Kui kaup on pakitud alustele, täitke ära aluste lahtrid. Kui kaup ei ole pakitud alustele, täitke ära kauba kirjelduse lahtrid.
Mahukaalu arvutamisel on võetud aluseks:
Autotranspordis 1 m³ = 333 kg.
Lennutranspordis 1 m³ = 167 kg.
Mahukaal: kg
Maht:

NASDAQ OMX Tallinna, Riia ja Vilniuse börsiinfo 15 minutilise viivitusega.

Valuuta Tähis Kurss +/- %
Austraalia dollar AUD 1,55 0.2658195
Brasiilia reaal BRL 4,27 0.4890091
Bulgaaria leev BGN 1,96 -0.0511195
Filipiinide peeso PHP 61,49 0.3623484
Hiina jüaan CNY 7,48 0.5131167
Hongkongi dollar HKD 9,18 0.4748463
Horvaatia kuna HRK 7,39 0.0270658
Iisraeli seekel ILS 4,17 0.5332497
India ruupia INR 78,95 0.0519612
Indoneesia ruupia IDR 16395,65 -0.2939069
Islandi kroon ISK 123,63 0.0161799
Jaapani jeen JPY 128,11 0.5415162
Kanada dollar CAD 1,52 0.5890919
LAV rand ZAR 14,57 0.2559868
Lõuna-Korea vonn KRW 1256,28 0.154663
Malaysia ringgit MYR 4,66 0.5155862
Mehhiko peeso MXN 22,82 0.2825343
Norra kroon NOK 9,53 0.2471421
Poola slott PLN 4,30 -0.2086811
Rootsi kroon SEK 10,20 -0.2502444
Rumeenia leu RON 4,62 -0.0951434
Singapuri dollar SGD 1,57 0.32
Suurbritannia nael GBP 0,88 0.3886603
Šveitsi frank CHF 1,16 0.7025761
Taani kroon DKK 7,45 -0.0161102
Tai baht THB 37,39 0.6468041
Tšehhi kroon CZK 25,67 -0.1594586
Türgi liir TRY 5,45 -0.6162485
Ukraina grivna UAH 30,60 0.489277
Ungari forint HUF 318,86 -0.1190327
USA dollar USD 1,17 0.4892704
Uus-Meremaa dollar NZD 1,68 0.0951475
Valgevene rubla BYN 2,35 0.5095923
Vene rubla RUB 72,81 0.4805569

Valdkonna töökuulutused