Autor: Mariliis Pinn • 10. detsember 2008
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

Volvo Trucks võitleb roolijoodikutega 

Üks kolmest surmaga lõppevast liiklusõnnetusest juhtub alkoholi tarbimise tõttu.

Kui EÜ soovib saavutada oma eesmärki vähendada surmaga lõppevaid õnnetusi vahemikul 2001 – 2010 poole võrra, siis peab antud teemaga tegelema äärmiselt tõsiselt. Just seetõttu alustavad Volvo Trucks ja Euroopa Transpordiohutuse Nõukogu (European Transport Safety Council, ETSC) Euroopas kampaaniat “Ohutu ja kaine”(Safe & Sober), teatas firma.

Dialoogis otsustajate ja arvamusliidritega erinevates Euroopa riikides, soovivad ETSC ja Volvo Truck luua vundamendi süsteemsele, kõiki tasemeid haldavale kainuse promotsioonile liikluses.

Üks äärmiselt efektiivne ja lihtne viis vähendada alkoholiga seotud õnnetusi on varustada autod, veokid ja bussid alkolukuga. Volvo Trucks toetab alkolukkude vabatahtlikku kasutust ning 2005. aastal oli Volvo Trucks esimene sõidukite tootja, mis võimaldas tehases sõidukitele alkoluku lisavarustusena paigutada.

“Meie kliendid, kes esimesena paigutasid alkoluku oma veokitele on seadmetega väga rahul, samuti on hea vastuvõtt olnud veokijuhtide poolt,” ütles Volvo Trucks Prantsusmaa president Jean-Noel Thenault.

Vaid Rootsi on olnud veelgi progressiivsem ning hetkel on enam kui 20 000 veokit ja bussi alkolukuga varustatud.

Prantsusmaa on hea näide sellest, kuidas süsteemne liiklusohutusest teadvustamine võib viia lühikese ajaga radikaalsete parendusteni. 2001. ja 2007. aasta vahel on surmaga lõppevate liiklusõnnetuste arv langenud 43 protsenti, mis on parim tulemus Euroopas. Edu taga on eelkõige parendatud kiirusejälgimise seadmed ning turvavöö kasutamise suurenemine. Samas on vähenenud ka joobes juhtide arv liikluses. Siiski on alkohol suurim süüdlane surmaga lõppevate õnnetuste puhul nii Prantsusmaal kui ka ülejäänud Euroopas. See võib olla ka põhjuseks, miks alkolukk on nii suurt tähelepanu saanud Prantsusmaal. Üks tähtis samm tehakse juba 2009. aastal, mil kõikides Prantsusmaa koolibussides muutub alkolukk kohustuslikuks.

“Volvo Trucks loodab, et Prantsusmaa trend julgustab ka teisi riike alkoluku positiivseid külgi märkama. Tehnoloogia on olemas ning seda on lihtne kasutada. Alkoluku kasutamine ei ole ebamugavam kui turvavöö peale panemine. Küsimus on pigem eelarvamustes ning just neid soovime ümber lükata informatsiooni jagades ja dialoogi aretades,” ütles Lennart Pilskog.

Liitu Logistikauudiste uudiskirjaga!
Liitumisega nõustud, et Äripäev AS kasutab sinu e-posti aadressi sulle uudiskirja saatmiseks. Saad nõusoleku tagasi võtta uudiskirjas oleva lingi kaudu. Loe oma õiguste kohta lähemalt privaatsustingimustest
Liitu Logistikauudiste uudiskirjaga!
Liitumisega nõustud, et Äripäev AS kasutab sinu e-posti aadressi sulle uudiskirja saatmiseks. Saad nõusoleku tagasi võtta uudiskirjas oleva lingi kaudu. Loe oma õiguste kohta lähemalt privaatsustingimustest
Tõnu TrammLogistikauudised.ee juhtTel: 52 777 80
Anu SoometsSündmuste programmijuht Tel: 5164397
Rain JüristoReklaamimüügi projektijuhtTel: 6670 077