Piraatlus on liiga lihtne

Piraatide riskid on väikesed ja tulu on suur, nii kasumilik ei ole isegi kokaiiniäri, kirjutas International Herald Tribune.

„Ei ole ühtki põhjust mitte piraat olla,“ möönis  USA mereväe admiral William Gortney. „Laev, mida kaaperada üritatakse ei tulista vastu. Saab raha. Piraate ei arreteerita, kuna seadused on hägusad.“

Kuigi praegu keskendutakse Adeni lahes toimuvale, on piraatlus üleilmne probleem. Muuhulgas murravad advokaadid pead, kas kaubalaevast võib tulistada, kui usutakse, et piraadid ründavad. Kes on süüdi, kui keegi sureb piraatide ja kaupmeeste vahelises tulistamises? Kelle jurisdiktsioon kehtib, kui somaallased arreteeritakse Taani lipu all sõitval laeval?

USA sõjaväe ühendatud peastaabi ülem admiral Mike Mullen möönis, et keerulisem küsimus, on kuidas mõista ja kas on üldse võimalik kohus kinni peetud piraadi üle.

Umbkaudsed arvutused näitavad, et Saudi-Araabia tankeri Sirius Star röövimise kulud olid 25 000 dollarit, kui osta selleks uus laev ja relvad. Lunaraha nõuti juba 25 miljonit dollarit.

Oleks lihtne panna ju sõjalavad valvama ja kui nad näevad kaubalavale lähenevat piraadi kiirlaeva see õhku lasta. Kuid kui asi jõuab kohtusse, kuidas tõestada, et õhku lastud alusel viibijatel olid kuritegelikud kavatsused.

Kaubalaevad ei taha relvastatud turvamehi, kuna see lisab kulusid ja piraatluse risk on tegelikult väike. Rahvusvahelise mereorganisatsiooni andmetel on maailma kaubalaevastiku suurus 50 525 alust. 9 kuuga on vaid 199 piraatluse juhtu, neist 36 kaaperdamist. Protsent on tõesti väike.

Siiski piraatide saak ja nõudmised on suuremaks muutunud. Kindlustused pakuvad seetõttu ka odavamat hinda neile kaubalavadele, kus on relvastatud turvamehed. Uued tegijad pakuvad teenust laevade kaitsmisel jne.

Osale arutelus

  • Mariliis Pinn

Toetajad

Raadio ettevõtlikule inimesele

Hetkel eetris

Jälgi Logistikauudiseid sotsiaalmeedias

RSS

Toetajad

Tööriistad

=
=
=
=
Transpordiliik:
Kui kaup on pakitud alustele, täitke ära aluste lahtrid. Kui kaup ei ole pakitud alustele, täitke ära kauba kirjelduse lahtrid.
Mahukaalu arvutamisel on võetud aluseks:
Autotranspordis 1 m³ = 333 kg.
Lennutranspordis 1 m³ = 167 kg.
Mahukaal: kg
Maht:

NASDAQ OMX Tallinna, Riia ja Vilniuse börsiinfo 15 minutilise viivitusega.

Valuuta Tähis Kurss +/- %
Austraalia dollar AUD 1,57 0.0574603
Brasiilia reaal BRL 4,43 -0.0632083
Bulgaaria leev BGN 1,96 0.0051146
Filipiinide peeso PHP 60,74 0.0164677
Hiina jüaan CNY 7,87 0.0178024
Hongkongi dollar HKD 8,91 0.0134769
Horvaatia kuna HRK 7,42 -0.0080811
Iisraeli seekel ILS 4,18 0.0646691
India ruupia INR 79,32 0.0176534
Indoneesia ruupia IDR 16558,03 0.0176381
Islandi kroon ISK 123,83 0
Jaapani jeen JPY 125,57 -0.0238854
Kanada dollar CAD 1,49 0.0335458
LAV rand ZAR 16,55 0.2543589
Lõuna-Korea vonn KRW 1288,86 0.290243
Malaysia ringgit MYR 4,65 0.0171936
Mehhiko peeso MXN 21,75 0.2133385
Norra kroon NOK 9,59 0.0542407
Poola slott PLN 4,32 0.0208329
Rootsi kroon SEK 10,44 0.0306519
Rumeenia leu RON 4,66 -0.01716
Singapuri dollar SGD 1,57 0
Suurbritannia nael GBP 0,89 0.0447878
Šveitsi frank CHF 1,13 0.0177494
Taani kroon DKK 7,45 -0.0026833
Tai baht THB 37,80 -0.0124318
Tšehhi kroon CZK 25,74 -0.0077691
Türgi liir TRY 6,76 -0.1507382
Ukraina grivna UAH 31,18 0.0176448
Ungari forint HUF 324,07 -0.0215956
USA dollar USD 1,13 0.0176336
Uus-Meremaa dollar NZD 1,73 0.0289469
Valgevene rubla BYN 2,32 0
Vene rubla RUB 76,33 0.0823429

Valdkonna töökuulutused