Piraatlus on liiga lihtne

Piraatide riskid on väikesed ja tulu on suur, nii kasumilik ei ole isegi kokaiiniäri, kirjutas International Herald Tribune.

„Ei ole ühtki põhjust mitte piraat olla,“ möönis  USA mereväe admiral William Gortney. „Laev, mida kaaperada üritatakse ei tulista vastu. Saab raha. Piraate ei arreteerita, kuna seadused on hägusad.“

Kuigi praegu keskendutakse Adeni lahes toimuvale, on piraatlus üleilmne probleem. Muuhulgas murravad advokaadid pead, kas kaubalaevast võib tulistada, kui usutakse, et piraadid ründavad. Kes on süüdi, kui keegi sureb piraatide ja kaupmeeste vahelises tulistamises? Kelle jurisdiktsioon kehtib, kui somaallased arreteeritakse Taani lipu all sõitval laeval?

USA sõjaväe ühendatud peastaabi ülem admiral Mike Mullen möönis, et keerulisem küsimus, on kuidas mõista ja kas on üldse võimalik kohus kinni peetud piraadi üle.

Umbkaudsed arvutused näitavad, et Saudi-Araabia tankeri Sirius Star röövimise kulud olid 25 000 dollarit, kui osta selleks uus laev ja relvad. Lunaraha nõuti juba 25 miljonit dollarit.

Oleks lihtne panna ju sõjalavad valvama ja kui nad näevad kaubalavale lähenevat piraadi kiirlaeva see õhku lasta. Kuid kui asi jõuab kohtusse, kuidas tõestada, et õhku lastud alusel viibijatel olid kuritegelikud kavatsused.

Kaubalaevad ei taha relvastatud turvamehi, kuna see lisab kulusid ja piraatluse risk on tegelikult väike. Rahvusvahelise mereorganisatsiooni andmetel on maailma kaubalaevastiku suurus 50 525 alust. 9 kuuga on vaid 199 piraatluse juhtu, neist 36 kaaperdamist. Protsent on tõesti väike.

Siiski piraatide saak ja nõudmised on suuremaks muutunud. Kindlustused pakuvad seetõttu ka odavamat hinda neile kaubalavadele, kus on relvastatud turvamehed. Uued tegijad pakuvad teenust laevade kaitsmisel jne.

Osale arutelus

  • Mariliis Pinn

Toetajad

Raadio ettevõtlikule inimesele

Hetkel eetris

Jälgi Logistikauudiseid sotsiaalmeedias

RSS

Toetajad

Tööriistad

=
=
=
=
Transpordiliik:
Kui kaup on pakitud alustele, täitke ära aluste lahtrid. Kui kaup ei ole pakitud alustele, täitke ära kauba kirjelduse lahtrid.
Mahukaalu arvutamisel on võetud aluseks:
Autotranspordis 1 m³ = 333 kg.
Lennutranspordis 1 m³ = 167 kg.
Mahukaal: kg
Maht:

NASDAQ OMX Tallinna, Riia ja Vilniuse börsiinfo 15 minutilise viivitusega.

Valuuta Tähis Kurss +/- %
Austraalia dollar AUD 1,57 -0.012738
Brasiilia reaal BRL 4,36 -0.0939763
Bulgaaria leev BGN 1,96 0.0153461
Filipiinide peeso PHP 61,71 0.1086939
Hiina jüaan CNY 7,50 0.1936613
Hongkongi dollar HKD 9,07 -0.1024443
Horvaatia kuna HRK 7,38 0.0379615
Iisraeli seekel ILS 4,18 -0.1599885
India ruupia INR 78,78 0.0546143
Indoneesia ruupia IDR 16295,88 1.146095
Islandi kroon ISK 126,21 0.0158491
Jaapani jeen JPY 127,80 0.101825
Kanada dollar CAD 1,54 -0.0909091
LAV rand ZAR 15,79 0.0101328
Lõuna-Korea vonn KRW 1282,70 -0.0303954
Malaysia ringgit MYR 4,64 0.056124
Mehhiko peeso MXN 23,58 0.1342111
Norra kroon NOK 9,46 0.0211379
Poola slott PLN 4,32 0.0023172
Rootsi kroon SEK 10,28 0.0330855
Rumeenia leu RON 4,67 0.0085699
Singapuri dollar SGD 1,57 0.1272588
Suurbritannia nael GBP 0,88 0.0569346
Šveitsi frank CHF 1,15 0.1041395
Taani kroon DKK 7,45 0.0308733
Tai baht THB 38,06 0.270276
Tšehhi kroon CZK 25,83 -0.0038713
Türgi liir TRY 5,49 0.2886056
Ukraina grivna UAH 30,48 -0.0950505
Ungari forint HUF 323,87 0.1019967
USA dollar USD 1,16 -0.0950735
Uus-Meremaa dollar NZD 1,69 0.2373324
Valgevene rubla BYN 2,32 -0.0604256
Vene rubla RUB 73,54 -0.0278696

Valdkonna töökuulutused