Piraatlus on liiga lihtne

Piraatide riskid on väikesed ja tulu on suur, nii kasumilik ei ole isegi kokaiiniäri, kirjutas International Herald Tribune.

„Ei ole ühtki põhjust mitte piraat olla,“ möönis  USA mereväe admiral William Gortney. „Laev, mida kaaperada üritatakse ei tulista vastu. Saab raha. Piraate ei arreteerita, kuna seadused on hägusad.“

Kuigi praegu keskendutakse Adeni lahes toimuvale, on piraatlus üleilmne probleem. Muuhulgas murravad advokaadid pead, kas kaubalaevast võib tulistada, kui usutakse, et piraadid ründavad. Kes on süüdi, kui keegi sureb piraatide ja kaupmeeste vahelises tulistamises? Kelle jurisdiktsioon kehtib, kui somaallased arreteeritakse Taani lipu all sõitval laeval?

USA sõjaväe ühendatud peastaabi ülem admiral Mike Mullen möönis, et keerulisem küsimus, on kuidas mõista ja kas on üldse võimalik kohus kinni peetud piraadi üle.

Umbkaudsed arvutused näitavad, et Saudi-Araabia tankeri Sirius Star röövimise kulud olid 25 000 dollarit, kui osta selleks uus laev ja relvad. Lunaraha nõuti juba 25 miljonit dollarit.

Oleks lihtne panna ju sõjalavad valvama ja kui nad näevad kaubalavale lähenevat piraadi kiirlaeva see õhku lasta. Kuid kui asi jõuab kohtusse, kuidas tõestada, et õhku lastud alusel viibijatel olid kuritegelikud kavatsused.

Kaubalaevad ei taha relvastatud turvamehi, kuna see lisab kulusid ja piraatluse risk on tegelikult väike. Rahvusvahelise mereorganisatsiooni andmetel on maailma kaubalaevastiku suurus 50 525 alust. 9 kuuga on vaid 199 piraatluse juhtu, neist 36 kaaperdamist. Protsent on tõesti väike.

Siiski piraatide saak ja nõudmised on suuremaks muutunud. Kindlustused pakuvad seetõttu ka odavamat hinda neile kaubalavadele, kus on relvastatud turvamehed. Uued tegijad pakuvad teenust laevade kaitsmisel jne.

Osale arutelus

  • Mariliis Pinn

Toetajad

Raadio ettevõtlikule inimesele

Hetkel eetris

Jälgi Logistikauudiseid sotsiaalmeedias

RSS

Toetajad

Tööriistad

=
=
=
=
Transpordiliik:
Kui kaup on pakitud alustele, täitke ära aluste lahtrid. Kui kaup ei ole pakitud alustele, täitke ära kauba kirjelduse lahtrid.
Mahukaalu arvutamisel on võetud aluseks:
Autotranspordis 1 m³ = 333 kg.
Lennutranspordis 1 m³ = 167 kg.
Mahukaal: kg
Maht:

NASDAQ OMX Tallinna, Riia ja Vilniuse börsiinfo 15 minutilise viivitusega.

Valuuta Tähis Kurss +/- %
Austraalia dollar AUD 1,62 0.0803262
Brasiilia reaal BRL 4,22 0.0071028
Bulgaaria leev BGN 1,96 0.0102291
Filipiinide peeso PHP 61,68 0.0081075
Hiina jüaan CNY 7,96 0.0087933
Hongkongi dollar HKD 8,99 0.0100154
Horvaatia kuna HRK 7,43 0.0080763
Iisraeli seekel ILS 4,20 0.0309871
India ruupia INR 84,32 0.0083021
Indoneesia ruupia IDR 17402,35 0.0087352
Islandi kroon ISK 135,23 0.0147918
Jaapani jeen JPY 129,28 -0.0154679
Kanada dollar CAD 1,50 0.01332
LAV rand ZAR 16,42 0.0524141
Lõuna-Korea vonn KRW 1296,83 -0.0824409
Malaysia ringgit MYR 4,77 0.0083901
Mehhiko peeso MXN 22,24 -0.0323633
Norra kroon NOK 9,46 -0.0179668
Poola slott PLN 4,29 0.0093227
Rootsi kroon SEK 10,32 -0.0077548
Rumeenia leu RON 4,66 0.0021449
Singapuri dollar SGD 1,58 0.0252892
Suurbritannia nael GBP 0,88 -0.0452386
Šveitsi frank CHF 1,14 0
Taani kroon DKK 7,46 0.0134066
Tai baht THB 37,61 0.0697046
Tšehhi kroon CZK 25,81 -0.0271118
Türgi liir TRY 6,50 0.0369623
Ukraina grivna UAH 32,19 0.0086989
Ungari forint HUF 322,67 0.0620213
USA dollar USD 1,15 0.017449
Uus-Meremaa dollar NZD 1,75 0.0228977
Valgevene rubla BYN 2,40 0.0166445
Vene rubla RUB 74,74 0.0250253

Valdkonna töökuulutused