Mihkelson: SASi nõue on väljapressimine

Majandusraskustes vaevleva SASi karmisõnaline kiri Eesti valitsusele seoses Estonian Airi likviidsusprobleemidega on nonsenss, kirjutab riigikogu liige Marko Mihkelson oma ajaveebis.

"Esiteks näib nõude sisu kohatu väljapressimisena ning teiseks veenab see veelkord, kui vähe tegelikult SAS Eesti lennukompaniist hoolib. Sellisele nõudele ei tohiks valitsus kindlasti alluda," hoiatab IRLi liige Mihkelson.

Estonian Airi ümber on viimasel ajal tõepoolest palju kära, põhjuse selleks on kompanii ise andnud, möönab Mihkelson. "Eeskätt muidugi tänu sellele, et senine omanikering eesotsas SASiga pole olnud suuteline välja käima firma strateegilisi arengusuundi ja neid ka ellu viima. Eesti riigi käed on aga vähemusosalusega olnud piiratud," nendib ta.

Mihkelsoni sõnul on tänase Äripäeva juhtkirjas välja pakutud variant riigi osalus maha müüa küll üks võimalusi, kuid poliitik on arvamusel, et ilmselt see ei muuda olukorda paremuse suunas lennureisijatele. "Meile on täna oluline, et Tallinn ei jääks nurgataguseks lennujaamaks, kust toimub üksnes ettevedamine teistesse lähilennujaamadesse. See ei tohiks olla kindlasti meie huvi riigi lennuühenduste arendamisel, mis on otseselt seotud meie rahvusvahelise konkurentsivõimega," kirjutab Mihkelson.

Tema hinnangul võiks valitsus küsitava rahasüsti eest SASile välja pakkuda aktsialeppe muutmise, mis hoopiski suurendaks riigi sõnaõigust kompanii asjaajamises. "Täna on küll kõige viimane aeg, mil lihtsalt käed tõsta," leiab poliitik.

SASi juhid teavad Mihkelsoni sõnul suurepäraselt, kui palju kordi on kasvõi praegune majandus- ja kommunikatsiooniminister Juhan Parts üritanud viimase pooleteise aasta jooksul mõjutada Estonian Airi käekäiku positiivsema arengu suunas. "Kahjuks pole SAS varem pidanud oluliseks "toru tõsta"," nendib Mihkelson.

Tema hinnangul on kõige halvem variant, kui otsused jäävad ka nüüd õhku, sest siis võib Estonian Air muutuda tõepoolest lennufirmast ambitsioonituks lennuklubiks. "Valitsus peaks näitama selgelt oma huvi arendamaks Estonian Airi siiski selliseks kompaniiks, mis suudaks lennata kaugemale Kopenhaagenist," rõhutab Mihkelson.

Riigikogu liige lõpetab oma sissekande retoorilise küsimusega: kumb ost oleks riigile olnud tähtsam: kas Eesti Raudtee suure kisaga teostatud tagasiost (2,5 miljardit) või Estonian Airi võimalik päästmine? "Oi kui valusad need 2,5 miljardit juba täna on...," kirjutas ta.

Osale arutelus

  • Mariliis Pinn

Toetajad

Jälgi Logistikauudiseid sotsiaalmeedias

RSS

Toetajad

Tööriistad

=
=
=
=
Transpordiliik:
Kui kaup on pakitud alustele, täitke ära aluste lahtrid. Kui kaup ei ole pakitud alustele, täitke ära kauba kirjelduse lahtrid.
Mahukaalu arvutamisel on võetud aluseks:
Autotranspordis 1 m³ = 333 kg.
Lennutranspordis 1 m³ = 167 kg.
Mahukaal: kg
Maht:

NASDAQ OMX Tallinna, Riia ja Vilniuse börsiinfo 15 minutilise viivitusega.

Valuuta Tähis Kurss +/- %
Austraalia dollar AUD 1,50 -0.191011
Bulgaaria leev BGN 1,96 0
Filipiinide peeso PHP 60,44 0.016547
Hiina jüaan CNY 7,80 0.293311
Hongkongi dollar HKD 9,19 -0.20739
Horvaatia kuna HRK 7,51 0.025314
Iisraeli seekel ILS 4,13 0.252255
India ruupia INR 76,57 0.291838
Indoneesia ruupia IDR 15902,00 -0.031432
Islandi kroon ISK 124,04 -0.282983
Jaapani jeen JPY 132,09 -0.203996
Kanada dollar CAD 1,47 -0.38256
LAV rand ZAR 15,77 0.40692
Lõuna-Korea vonn KRW 1330,00 0.015039
Malaysia ringgit MYR 4,96 -0.311488
Mehhiko peeso MXN 22,13 -1.420584
Norra kroon NOK 9,34 0.286514
Poola slott PLN 4,24 0.044864
Rootsi kroon SEK 9,60 0.380602
Rubla RUB 67,41 -0.137765
Rumeenia leu RON 4,58 0.032727
Singapuri dollar SGD 1,59 0.031359
Suurbritannia nael GBP 0,89 0.241548
Šveitsi frank CHF 1,15 0.055624
Taani kroon DKK 7,44 0.001343
Tai baht THB 38,95 -0.128205
Tšehhi kroon CZK 25,76 -0.127961
Türgi liir TRY 4,32 0.31141
Ukraina grivna UAH 31,24 -0.517083
Ungari forint HUF 308,16 0.136478
USA dollar USD 1,18 -0.211084
Uus-Meremaa dollar NZD 1,64 -0.258342
Valgevene rubla BRL 3,72 -0.622828
Valgevene rubla BYN 23070,00 -0.722953

Valdkonna töökuulutused