Autor: Mariliis Pinn • 27. november 2008
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

Mihkelson: SASi nõue on väljapressimine

Majandusraskustes vaevleva SASi karmisõnaline kiri Eesti valitsusele seoses Estonian Airi likviidsusprobleemidega on nonsenss, kirjutab riigikogu liige Marko Mihkelson oma ajaveebis.

"Esiteks näib nõude sisu kohatu väljapressimisena ning teiseks veenab see veelkord, kui vähe tegelikult SAS Eesti lennukompaniist hoolib. Sellisele nõudele ei tohiks valitsus kindlasti alluda," hoiatab IRLi liige Mihkelson.

Estonian Airi ümber on viimasel ajal tõepoolest palju kära, põhjuse selleks on kompanii ise andnud, möönab Mihkelson. "Eeskätt muidugi tänu sellele, et senine omanikering eesotsas SASiga pole olnud suuteline välja käima firma strateegilisi arengusuundi ja neid ka ellu viima. Eesti riigi käed on aga vähemusosalusega olnud piiratud," nendib ta.

Mihkelsoni sõnul on tänase Äripäeva juhtkirjas välja pakutud variant riigi osalus maha müüa küll üks võimalusi, kuid poliitik on arvamusel, et ilmselt see ei muuda olukorda paremuse suunas lennureisijatele. "Meile on täna oluline, et Tallinn ei jääks nurgataguseks lennujaamaks, kust toimub üksnes ettevedamine teistesse lähilennujaamadesse. See ei tohiks olla kindlasti meie huvi riigi lennuühenduste arendamisel, mis on otseselt seotud meie rahvusvahelise konkurentsivõimega," kirjutab Mihkelson.

Tema hinnangul võiks valitsus küsitava rahasüsti eest SASile välja pakkuda aktsialeppe muutmise, mis hoopiski suurendaks riigi sõnaõigust kompanii asjaajamises. "Täna on küll kõige viimane aeg, mil lihtsalt käed tõsta," leiab poliitik.

SASi juhid teavad Mihkelsoni sõnul suurepäraselt, kui palju kordi on kasvõi praegune majandus- ja kommunikatsiooniminister Juhan Parts üritanud viimase pooleteise aasta jooksul mõjutada Estonian Airi käekäiku positiivsema arengu suunas. "Kahjuks pole SAS varem pidanud oluliseks "toru tõsta"," nendib Mihkelson.

Tema hinnangul on kõige halvem variant, kui otsused jäävad ka nüüd õhku, sest siis võib Estonian Air muutuda tõepoolest lennufirmast ambitsioonituks lennuklubiks. "Valitsus peaks näitama selgelt oma huvi arendamaks Estonian Airi siiski selliseks kompaniiks, mis suudaks lennata kaugemale Kopenhaagenist," rõhutab Mihkelson.

Riigikogu liige lõpetab oma sissekande retoorilise küsimusega: kumb ost oleks riigile olnud tähtsam: kas Eesti Raudtee suure kisaga teostatud tagasiost (2,5 miljardit) või Estonian Airi võimalik päästmine? "Oi kui valusad need 2,5 miljardit juba täna on...," kirjutas ta.

Liitu Logistikauudiste uudiskirjaga!
Liitumisega nõustud, et Äripäev AS kasutab sinu e-posti aadressi sulle uudiskirja saatmiseks. Saad nõusoleku tagasi võtta uudiskirjas oleva lingi kaudu. Loe oma õiguste kohta lähemalt privaatsustingimustest
Liitu Logistikauudiste uudiskirjaga!
Liitumisega nõustud, et Äripäev AS kasutab sinu e-posti aadressi sulle uudiskirja saatmiseks. Saad nõusoleku tagasi võtta uudiskirjas oleva lingi kaudu. Loe oma õiguste kohta lähemalt privaatsustingimustest
Tõnu TrammLogistikauudised.ee juhtTel: 52 777 80
Anu SoometsSündmuste programmijuht Tel: 5164397
Rain JüristoReklaamimüügi projektijuhtTel: 6670 077