Autor: Mariliis Pinn • 27. november 2008
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

Ansip, lase pääsuke lendu

Skandinaavia lennufirma SAS on saatnud peaminister Andrus Ansipile kirja, milles rõhutab rahasüsti tegemise vältimatust Estonian Airi. Ja selle otsuse peavad osanikud tegema ära veel selle nädala sees. Samas teeb SAS Ansipile pakkumise: lennufirma on valmis ise raha Estonia Airi likviidsusprobleemide lahendamiseks välja panema, kui Eesti riik müüb oma osaluse SASile.

Äripäev soovitab Andrus Ansipile SASi pakkumine vastu võtta, kirjutas Äripäev.

Sellega lõpeks Estonian Airi agoonia. Praegu pole nn rahvuslik lennukompanii ei kala ega liha ega ammugi mitte pääsuke, nagu kirjutasime nädalapäevad tagasi - ettevõtte seis on nutune. Pankrotijutud, millele viitab oma kirjas ka SASi juht Mats Jansson, ei tule Estonian Airi tulevikule kasuks.

Seega on majandus- ja kommunikatsiooniminister Juhan Parts, kes on näidanud üles valmisolekut Estonian Airi raha panema (st riigi osalust firmas mitte müüma), oma avalike kriitiliste märkustega ettevõtte seisu kohta tahtmatult esile kutsunud SASi järjekordse kosjatuleku Estonian Airile.

Eesti riigil on õieti kolm võimalust olukorda lahendada. Esiteks, laseb Estonian Airi pankrotti. Teiseks - ostab SASi osaluse ja saneerib firma. Kolmandaks - võtab SASi pakkumise vastu.

Esimene langeb ära - käegalöömisest pole kasu kellelegi. Teine on kaheldav. Riigil jätkuks selleks reserve ja saaksime päriselt rahvusliku lennufirma omanikeks, nagu paljud soovivadki. Kuid riik võtaks sellega liiga suure riski ja kui mingil hetkel kerkib taas vajadus firma strateegilisele investorile müüa, ei pruugi leida sellist, kes teeks parema pakkumise kui SAS.

Seega ei jäägi riigil meie meelest muud võimalust, kui nõustuda SASi pakkumisega.

SAS on mitmeid kordi käinud valitsuse ukse taga Estonian Airi Eesti riigi osalust küsimas, seega poleks tegu ettevõtte n-ö võõrale loovutamisega, vaid müügiga pikaajalisele partnerile.

Oleme olnud riigi ettevõtluses kaasalöömise põhimõttelised vastased ning aastaid õhutanud valitsust jätma kõrvale rahvuslikud emotsioonid ja mõtlema majanduslikult - müüma oma 34protsendilise osaluse Estonian Airis.

Majanduse madalseisu ajal pole eriti tark müüja - siis ei saa kauba eest kunagi seda hinda, mida müüja arvab sel olevat. Paraku pole ka pankrotis firmal enam mingit väärtust. SAS teab seda. Ja avaldab valitsusele survet müügiotsuse tegemiseks. Ostmiseks on SASil just õige ajahetk. Valitsusel on paremad ajad osaluse müügiks küll ammu möödas, aga parem hilja kui mitte kunagi. Sestap, Ansip, tuleb pääsuke peost lasta, kuni too veel suudab lennata.

Liitu Logistikauudiste uudiskirjaga!
Liitumisega nõustud, et Äripäev AS kasutab sinu e-posti aadressi sulle uudiskirja saatmiseks. Saad nõusoleku tagasi võtta uudiskirjas oleva lingi kaudu. Loe oma õiguste kohta lähemalt privaatsustingimustest
Liitu Logistikauudiste uudiskirjaga!
Liitumisega nõustud, et Äripäev AS kasutab sinu e-posti aadressi sulle uudiskirja saatmiseks. Saad nõusoleku tagasi võtta uudiskirjas oleva lingi kaudu. Loe oma õiguste kohta lähemalt privaatsustingimustest
Tõnu TrammLogistikauudised.ee juhtTel: 52 777 80
Anu SoometsSündmuste programmijuht Tel: 5164397
Rain JüristoReklaamimüügi projektijuhtTel: 6670 077