Ansip, lase pääsuke lendu

Skandinaavia lennufirma SAS on saatnud peaminister Andrus Ansipile kirja, milles rõhutab rahasüsti tegemise vältimatust Estonian Airi. Ja selle otsuse peavad osanikud tegema ära veel selle nädala sees. Samas teeb SAS Ansipile pakkumise: lennufirma on valmis ise raha Estonia Airi likviidsusprobleemide lahendamiseks välja panema, kui Eesti riik müüb oma osaluse SASile.

Äripäev soovitab Andrus Ansipile SASi pakkumine vastu võtta, kirjutas Äripäev.

Sellega lõpeks Estonian Airi agoonia. Praegu pole nn rahvuslik lennukompanii ei kala ega liha ega ammugi mitte pääsuke, nagu kirjutasime nädalapäevad tagasi - ettevõtte seis on nutune. Pankrotijutud, millele viitab oma kirjas ka SASi juht Mats Jansson, ei tule Estonian Airi tulevikule kasuks.

Seega on majandus- ja kommunikatsiooniminister Juhan Parts, kes on näidanud üles valmisolekut Estonian Airi raha panema (st riigi osalust firmas mitte müüma), oma avalike kriitiliste märkustega ettevõtte seisu kohta tahtmatult esile kutsunud SASi järjekordse kosjatuleku Estonian Airile.

Eesti riigil on õieti kolm võimalust olukorda lahendada. Esiteks, laseb Estonian Airi pankrotti. Teiseks - ostab SASi osaluse ja saneerib firma. Kolmandaks - võtab SASi pakkumise vastu.

Esimene langeb ära - käegalöömisest pole kasu kellelegi. Teine on kaheldav. Riigil jätkuks selleks reserve ja saaksime päriselt rahvusliku lennufirma omanikeks, nagu paljud soovivadki. Kuid riik võtaks sellega liiga suure riski ja kui mingil hetkel kerkib taas vajadus firma strateegilisele investorile müüa, ei pruugi leida sellist, kes teeks parema pakkumise kui SAS.

Seega ei jäägi riigil meie meelest muud võimalust, kui nõustuda SASi pakkumisega.

SAS on mitmeid kordi käinud valitsuse ukse taga Estonian Airi Eesti riigi osalust küsimas, seega poleks tegu ettevõtte n-ö võõrale loovutamisega, vaid müügiga pikaajalisele partnerile.

Oleme olnud riigi ettevõtluses kaasalöömise põhimõttelised vastased ning aastaid õhutanud valitsust jätma kõrvale rahvuslikud emotsioonid ja mõtlema majanduslikult - müüma oma 34protsendilise osaluse Estonian Airis.

Majanduse madalseisu ajal pole eriti tark müüja - siis ei saa kauba eest kunagi seda hinda, mida müüja arvab sel olevat. Paraku pole ka pankrotis firmal enam mingit väärtust. SAS teab seda. Ja avaldab valitsusele survet müügiotsuse tegemiseks. Ostmiseks on SASil just õige ajahetk. Valitsusel on paremad ajad osaluse müügiks küll ammu möödas, aga parem hilja kui mitte kunagi. Sestap, Ansip, tuleb pääsuke peost lasta, kuni too veel suudab lennata.

Osale arutelus

  • Mariliis Pinn

Toetajad

Raadio ettevõtlikule inimesele

Hetkel eetris

Seotud lood

Jälgi Logistikauudiseid sotsiaalmeedias

RSS

Toetajad

Tööriistad

=
=
=
=
Transpordiliik:
Kui kaup on pakitud alustele, täitke ära aluste lahtrid. Kui kaup ei ole pakitud alustele, täitke ära kauba kirjelduse lahtrid.
Mahukaalu arvutamisel on võetud aluseks:
Autotranspordis 1 m³ = 333 kg.
Lennutranspordis 1 m³ = 167 kg.
Mahukaal: kg
Maht:

NASDAQ OMX Tallinna, Riia ja Vilniuse börsiinfo 15 minutilise viivitusega.

Valuuta Tähis Kurss +/- %
Austraalia dollar AUD 1,57 0
Brasiilia reaal BRL 4,43 0
Bulgaaria leev BGN 1,96 0
Filipiinide peeso PHP 59,97 0
Hiina jüaan CNY 7,81 0
Hongkongi dollar HKD 8,83 0
Horvaatia kuna HRK 7,39 0
Iisraeli seekel ILS 4,26 0
India ruupia INR 81,30 0
Indoneesia ruupia IDR 16484,15 0
Islandi kroon ISK 139,23 0
Jaapani jeen JPY 128,18 0
Kanada dollar CAD 1,51 0
LAV rand ZAR 16,27 0
Lõuna-Korea vonn KRW 1279,84 0
Malaysia ringgit MYR 4,73 0
Mehhiko peeso MXN 22,87 0
Norra kroon NOK 9,74 0
Poola slott PLN 4,29 0
Rootsi kroon SEK 10,24 0
Rumeenia leu RON 4,65 0
Singapuri dollar SGD 1,56 0
Suurbritannia nael GBP 0,90 0
Šveitsi frank CHF 1,13 0
Taani kroon DKK 7,47 0
Tai baht THB 37,11 0
Tšehhi kroon CZK 25,76 0
Türgi liir TRY 6,06 0
Ukraina grivna UAH 31,54 0
Ungari forint HUF 323,40 0
USA dollar USD 1,13 0
Uus-Meremaa dollar NZD 1,66 0
Valgevene rubla BYN 2,39 0
Vene rubla RUB 75,48 0

Valdkonna töökuulutused