Kahe aasta TOPide 12st esikolmiku ettevõttest vaid kuus on nõustunud mingitki informatsiooni andma. Neist kuuest on 1-2 ettevõtet suutnud oma edukuse põhjuseid mingil määral analüüsida. Ülejäänutes tänatakse töötajaid ja üritatakse reklaamida tooteid.
Jääb mulje, et ettevõtete juhtidel puudub analüüsivõime. Peamine analüüs, mida transpordisektori ettevõtetelt kuuleb, on hindade omavaheline seosetus - kütusehinnad tõusevad, veohinnad ei tule järele.
Millal me aga kuulsime mõnda transpordifirma juhti viimati rääkimas mõnest uuenduslikust lahendusest, mis firmale edu tõi? Novembris lõppenud aasta logistikateo konkursi finaalis oli vaid kolm logistikaettevõtet. Kuid logistika ei koosne ainult kütusehinnast. Seda tõestavad tegelikult logistikaettevõtete potentsiaalsed kliendid. Viimaste aastate logistikateo parimatest töödest võime lugeda, kuidas on suuremate või väiksemate ümberkorraldustega parendatud protsesse. Täpselt osatakse välja tuua, kust kui palju efektiivsust on saavutatud.
Transpordifirmade edetabelite tipus troonivad keskmise suurusega ettevõtted, kelle varasemad väikesed käibed Eesti tarbimishullus kiirelt mitmekordistas. Kuidas see juhtus ja kas nad ise ka sellele kaasa aitasid, ettevõtte juhid vastata ei oska.