Eurovinjett kogus esimesel kuul üle 15 miljoni euro teemakse 

Elektrooniline Eurovinjett, mis lansseeriti selle aasta 1. oktoobril, tõestas juba esimesel kuul, et on väga efektiivne teemaksude kogumise süsteem – oktoobris müüdi kokku ligi 800 000 eurovinjetti 800 müügikohas Euroopas ja koguti 15 miljoni euro ulatuses teemakse.

Uus elektrooniline Eurovinjett on esimene üheksat riiki ühendav kasutajasõbralik elektrooniline teemaksude kogumise süsteem maailmas. Selles abil kogutakse makse raskeveokitelt kaaluga alates 12 tonni BeNeLuxi, Taani ja Rootsi teede kasutamise eest. Vinjeti eest on võimalik tasuda üheksa Euroopa riigi (BeNeLux, Taani, Rootsi, Saksamaa, Prantsusmaa, Suurbritannia ja Soome) bensiinijaamades ja praamidel. Hollandis saab Eurovinjetti osta ka internetis. Kaks kolmandikku tehingutest esimesel tegevuskuul sooritati Saksamaal, Prantsusmaal, Suurbritannias ja Soomes, Hollandis 17% ja Belgias 11%.

Antud uuendusliku süsteemi tõi turule Euroopa juhtiv teemaksude kogumise teenust osutav ettevõte AGES. Elektrooniline Eurovinjett on selle eelkäija, traditsioonilise paber Eurovinjeti, edasiarendus. “Peamine erinevus vana ja uue süsteemi vahel on autoriseerimise viis: kui vana Eurovinjett oli paberkandjal, siis uus salvestab kasutusõigused elektrooniliselt ja paberdokumente enam vaja ei ole,“ ütles AGES’e tootearenduse juht Ludger Linnemann.

Uus Eurovinjett salvestab vajaliku info elektrooniliste andmetena, mis on seotud auto registreerimisnumbriga. Elektroonilise vinjeti ostmiseks peab autojuht sisestama auto registreerimisnumbri, taotluse aja ja regiooni, telgede arvu ja emissioonikategooria. Teemaksude tasumiseks sobivad kõik enamkasutatud krediit-, kütuse- ja firmakaardid ning müügikohtades on võimalik maksta ka sularahas.

Lisaks lihtsustunud makseviisile, võimaldab uus Eurovinjett juurdepääsu tsentraalsele online andmebaasile, kust saab kiirelt ja mugavalt maksete staatust jälgida. Selline süsteem kergendab korravalvuri tööd, kes ei pea enam igat autot peatama vaid saab mobiilsest terminalist numbrimärgi alusel päringu esitada. Tänu ühtsele andmebaasile jäävad paremini silma teemaksust kõrvalehoidjad, kelle märkamine ja karistamine on nüüd lihtsam. Eurovinjetti kasutuselevõtt suurendab seega kontrolli võimalust, vähendades samas personali ja käsitlemiskulusid.

“Eelnevalt kasutusel olnud pabervinjettide käsitlemine on oluliselt kulukam uute elektrooniliste vinjettide kasutamisest. Pabervinjette tuleb toota, hoiustada ja jaotada ning nad nõuavad eelnevat investeeringut. Ühtlasi on paber vinjettide jõustamise protsess oluliselt keerulisem, seega probleemide ja üleliigsete kulude vältimiseks oleks mõistlik kasutada elektroonilisi vinjette,” leiab Ludger Linnemann.

Elektroonilised Eurovinjetid põhinevad e-Vinjetil - kõrgetasemelise elektroonilise teemaksu süsteemil, mis on loodud AGES'e poolt. e-Vinjeti süsteem ei ole rakendatav ainult raskeveokite puhul vaid ka tavaliste väikeautode korral. “e-Vinjett on edasi arenenud versioon originaalsest vinjetist, mis lihtsustab protsessi, suurendab mugavust kasutajale ning tõhusust transpordi teenuse pakkujale,” lisab Dr. Ludger Linnemann.

Uuendusliku ja loomuliku arenguna on e-Vinjet kaasaegne alternatiiv nii paber vinjetile, kui ka DSRC/GPS süsteemidele. e-Vinjet ühendab edukalt endas kõrgeid turvalisuse standardeid, usaldusväärsust, lihtsat kontrolli ja kasutatavust üheskoos oluliste kulude vähendamisega. “e-Vinjet sarnaneb krediitkaardi volitamis süsteemiga, olles mugav lahendus kõikidele osapooltele. AGES on firma, kellel on äärmiselt palju kogemusi teemaksu süsteemide disainimisel ja käsitlemisel seega e-Vinjett integreeritakse iga riigi vajaduste kohaselt. Lisaks mugavusele, mis elektrooniline süsteem pakub, tagab AGES maksmise garantii riigile – maksmata jätmise risk võetakse AGES'e poolt,” ütles AGES'e tootearendus juht Dr. Ludger Linnemann.

e-Vinjeti süsteemi on võimalik kasutada ükskõik, millise teemaksu kehtestamiseks:  riikliku või rahvusvahelise teekasutaja-, ummiku-, linnamaks, jne. Lisaks kergele kohandumisvõimele ja kasutajasõbralikkusele on e-Vinjett ühtlasi keskonnasõbralik, kuna ei kasutata paberit.

Osale arutelus

  • Mariliis Pinn

Toetajad

Raadio ettevõtlikule inimesele

Hetkel eetris

Jälgi Logistikauudiseid sotsiaalmeedias

RSS

Toetajad

Tööriistad

=
=
=
=
Transpordiliik:
Kui kaup on pakitud alustele, täitke ära aluste lahtrid. Kui kaup ei ole pakitud alustele, täitke ära kauba kirjelduse lahtrid.
Mahukaalu arvutamisel on võetud aluseks:
Autotranspordis 1 m³ = 333 kg.
Lennutranspordis 1 m³ = 167 kg.
Mahukaal: kg
Maht:

NASDAQ OMX Tallinna, Riia ja Vilniuse börsiinfo 15 minutilise viivitusega.

Valuuta Tähis Kurss +/- %
Austraalia dollar AUD 1,57 0
Brasiilia reaal BRL 4,43 0
Bulgaaria leev BGN 1,96 0
Filipiinide peeso PHP 59,97 0
Hiina jüaan CNY 7,81 0
Hongkongi dollar HKD 8,83 0
Horvaatia kuna HRK 7,39 0
Iisraeli seekel ILS 4,26 0
India ruupia INR 81,30 0
Indoneesia ruupia IDR 16484,15 0
Islandi kroon ISK 139,23 0
Jaapani jeen JPY 128,18 0
Kanada dollar CAD 1,51 0
LAV rand ZAR 16,27 0
Lõuna-Korea vonn KRW 1279,84 0
Malaysia ringgit MYR 4,73 0
Mehhiko peeso MXN 22,87 0
Norra kroon NOK 9,74 0
Poola slott PLN 4,29 0
Rootsi kroon SEK 10,24 0
Rumeenia leu RON 4,65 0
Singapuri dollar SGD 1,56 0
Suurbritannia nael GBP 0,90 0
Šveitsi frank CHF 1,13 0
Taani kroon DKK 7,47 0
Tai baht THB 37,11 0
Tšehhi kroon CZK 25,76 0
Türgi liir TRY 6,06 0
Ukraina grivna UAH 31,54 0
Ungari forint HUF 323,40 0
USA dollar USD 1,13 -0.0088441
Uus-Meremaa dollar NZD 1,66 0
Valgevene rubla BYN 2,39 0
Vene rubla RUB 75,48 0

Valdkonna töökuulutused