Autor: Mariliis Pinn • 26. november 2008
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

Ekspedeerijad hakkavad rohkem koostööle rõhuma

Eesti Logistika ja Ekspedeerimise Assotsiatsiooni peasekretär Katrin Raie ütles Logistika kuukirjale, et  rasketel aegadel on selgelt näha ekspedeerimisette-võtete valmidust teha koostööd.

"Igaüks saab aru, et ellu saab jääda siis, kui tehakse üheskoos arukaid otsuseid," lisas ta.

Ekspedeerijad on alustanud kahe teema arendamisega, kust nähakse ka kokkuhoiu võimalust. "Esiteks on alustatud taararingluse korrastamist. Väiksemates ettevõtetes ei pruugi kulud kaubaalustele nii suured olla, kuid praegu ettevõtete marginaalid vähenevad ja kulusid jälgitakse," tõi ta välja.

Taararingluses praegu ühtseid reegleid ei kehti. Ettevõtted, kes aga loevad kaubaaluseid ja raha, sooviksid panna kliente aluste või nende tagasikorje teenuse eest maksma. Kuna aga osa ettevõtteid ei loe veel raha, siis saab klient öelda, et ei ole nõus maksma, kuna on firmasid, kes ei küsi selle teenuse eest sentigi.

"Eestis on ringluses hinnanguliselt 2,5 miljonit kaubaalust. Suurematel ettevõtetel - DSV, Schenker, Baldis, ETK jt - on nende all kinni arvestatav hulk raha," lisas ta.

Teiseks on alustatud laopidamise üldtingimuste väljatöötamist. Ladustamise lepingu juures on nii palju detaile, mida üldtingimuste puudumisel võib tõlgendada mitmeti.

Üldtingimused annavad ladustamislepingu sõlmimisel tohutu ressursi kokkuhoiu, kui ei pea hakkama igat nüanssi eraldi kokku leppima.

DSV Transpordi juht Jaan Lepp leiab, et tänavu toimunud muutused eksport-importvedude tasakaalus on jätkunud ka sügisel. Eesti eksport on olnud üldiselt tubli ja mahud on tasemel. Oluliselt on vähenenud aga importveod.

"Aastaid kestnud veomahtude orgaaniline kasv on lõppenud ja käibekasvu on võimalik saavutada ainult turuosa suurendamise arvelt. Oluliselt on vähenenud ekspedeerimis- ja transpordiäri kasumlikkus. 2009. aasta plaanides meil mingit optimismi ei ole ja arvame, et kes suudab säilitada 2008. aasta taseme, on juba tublid olnud," selgitas ta.

"Meie ettevõtte käibenumbrid on väikese kasvuga, enam-vähem eelmise aasta tasemel. Praegu ongi meie kõige olulisem probleem uute veomahtude leidmine ja tegevuse kasumlikkuse parandamine," lisas ta.

Liitu Logistikauudiste uudiskirjaga!
Liitumisega nõustud, et Äripäev AS kasutab sinu e-posti aadressi sulle uudiskirja saatmiseks. Saad nõusoleku tagasi võtta uudiskirjas oleva lingi kaudu. Loe oma õiguste kohta lähemalt privaatsustingimustest
Liitu Logistikauudiste uudiskirjaga!
Liitumisega nõustud, et Äripäev AS kasutab sinu e-posti aadressi sulle uudiskirja saatmiseks. Saad nõusoleku tagasi võtta uudiskirjas oleva lingi kaudu. Loe oma õiguste kohta lähemalt privaatsustingimustest
Tõnu TrammLogistikauudised.ee juhtTel: 52 777 80
Anu SoometsSündmuste programmijuht Tel: 5164397
Rain JüristoReklaamimüügi projektijuhtTel: 6670 077