AirAsia X tuleb odavate pikamaalendudega

Lennundusajalugu on täis ebaõnnestumisi, kus lennukompaniid on üritanud odavaid pikamaa liinilende turule tuua, sellest hoolimata AirAsia X üritab uuesti.

Suurimad läbikukkujad olid Freddie Lakeri Skytrain ja USA firma Peoplexpress, Oasis Hong Kong ning Zoom Airlines, kirjutas The Financial Times.

Odavate piletite müük on lihtne, kuid madalad kulud on probleem, eriti alustava firma puhul.

Traditsiooniliselt teenivad pikki vahemaid lendavad liinid kasumit lennuki eesotsas, kus äriklassi reisijad maksavad kinni odavamate piletitega sõitvate turistiklassi reisijate sõidu. Äriklassita odavlennufirmadel on raske raha teenida. Kuid see ei takista unistamast.

Ryanairi juht Michael O’Leary sõnul on tal pikamaalendude äriplaan valmis, kuid see läheb käiku siis, kui ta leiab üliodavalt suuri lennukeid. Majanduslangus võib talle selleks võimaluse anda, sest lennukite turg kukub. Et kõik võimalikult lihtne oleks, ei ole lennukite väljumiste planeerimistel arvestatud teiste lendudega.

Kui  O’Leary vaatab Euroopast läände, siis Aasia suunal lööb iirlast üks tema edukam kopeerija Tony Fernandes, kelle asutatud AirAsia pakub Kuala Lumpurist odavlende. Fernandesi unistus on odavad pikamaalennud ja aasta tagasi lõi ta ¬AirAsia X-i, et plaan ellu viia. ¬AirAsia X lennukites on samuti äriklass, kuid tagumine pool toimib nagu odavlennunduse piiblist kopeeritud. Teiste lennukitega graafiku koostamisel ei arvestata, kui reisijad tahavad ümber istuda, peavad nad ise oma pagasiga majandama. Süüa ja juua saab lennukis osta. Fernandesi kava kohaselt on kaugele lendavad lennukid 18,5 tundi päevast töös, tootjate sõnul on kõige suurema koormusega lennuki töötundide arv päevas 17 ja keskmine 15.

Fernandes sõnul on ärimudel Aasia sisestel 7-8 tunnistel lendudel edukas. Järgmine väljakutse on ühendus Euroopaga. Juba peagi peaks käivituma London-Kuala Lumpuri liin. Ideaalis peaks lennuk kahe linna vahel sõitma 5 korda päevas.

Osale arutelus

  • Mariliis Pinn

Toetajad

Raadio ettevõtlikule inimesele

Hetkel eetris

Jälgi Logistikauudiseid sotsiaalmeedias

RSS

Toetajad

Tööriistad

=
=
=
=
Transpordiliik:
Kui kaup on pakitud alustele, täitke ära aluste lahtrid. Kui kaup ei ole pakitud alustele, täitke ära kauba kirjelduse lahtrid.
Mahukaalu arvutamisel on võetud aluseks:
Autotranspordis 1 m³ = 333 kg.
Lennutranspordis 1 m³ = 167 kg.
Mahukaal: kg
Maht:

NASDAQ OMX Tallinna, Riia ja Vilniuse börsiinfo 15 minutilise viivitusega.

Valuuta Tähis Kurss +/- %
Austraalia dollar AUD 1,54 -0.0907323
Brasiilia reaal BRL 4,25 -0.0094031
Bulgaaria leev BGN 1,96 0
Filipiinide peeso PHP 61,27 -0.0097922
Hiina jüaan CNY 7,44 0
Hongkongi dollar HKD 9,14 0
Horvaatia kuna HRK 7,38 -0.1624234
Iisraeli seekel ILS 4,15 0
India ruupia INR 78,91 0.0139428
Indoneesia ruupia IDR 16443,98 0
Islandi kroon ISK 123,61 -0.024264
Jaapani jeen JPY 127,43 0
Kanada dollar CAD 1,51 -0.0066181
LAV rand ZAR 14,54 -0.0281917
Lõuna-Korea vonn KRW 1254,71 -0.0342591
Malaysia ringgit MYR 4,64 0
Mehhiko peeso MXN 22,76 -0.0013182
Norra kroon NOK 9,52 -0.0126084
Poola slott PLN 4,31 -0.0139101
Rootsi kroon SEK 10,21 0
Rumeenia leu RON 4,62 0
Singapuri dollar SGD 1,56 -0.0127984
Suurbritannia nael GBP 0,88 0
Šveitsi frank CHF 1,15 0
Taani kroon DKK 7,45 0
Tai baht THB 37,19 0
Tšehhi kroon CZK 25,71 -0.0194424
Türgi liir TRY 5,48 -0.001824
Ukraina grivna UAH 30,45 0
Ungari forint HUF 319,14 0
USA dollar USD 1,17 0
Uus-Meremaa dollar NZD 1,68 0
Valgevene rubla BYN 2,34 0
Vene rubla RUB 72,46 0

Valdkonna töökuulutused