Autor: Mariliis Pinn • 25. november 2008
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

Hiina autotootja: Eesti logistikud on õigel ajal õiges kohas

Täna Šanghais toimunud seminaril Hiina autotootja Geely International esindaja He Zhou, et Eesti logistikud on Hiinas väga õigeaegselt, sest muudatusi nõudvad ajad on jõudnud ka Hiina logistikasse.

Eesti Logistikaühingu välissuhete juht Karin Kiviste kirjutas logistikauudised.net-ile, et erinevalt tavasuhtumisest rasketesse aegadesse näevad hiinlased selles võimalusi olukorra parandamiseks ning sissetallatud logistika koridoride uuenduseks.

Hiina kaubavood kasvavad keskmiselt 10% aastas, mis on ummistanud Euroopa põhisadamad, mis omakorda tähendab pikemaid tarneaegasid ja suuremaid kulusid kogu tarneahela lõikes.

Shanghai seminar oli Eesti Logistikaühingu ja EAS logistika missiooni teine peatus ning seminaril osales üle 70 Hiina logistika ettevõtte. Esindatud olid Shanghai ja Ningbo sadam, China Shipping Container Lines, COSCO Logistics jpt. Seminari eesmärgiks oli tutvustada Eestit läbiva logistika koridori eeliseid, regionaalse distributsiooni võimalusi ning samuti ärisuhete loomine Hiina ekspedeerijate ja kaubaomanikega. Eesti ettevõtted pakkusid hiinlastele huvi peamiselt konteinertranspordi, keemiakaupade ja autode logistika osas.

Seminari järgsele pressikonverentsile oli kogunenud 12 erineva meedia väljaande esindajad nagu näiteks Oriental Morning Post, China Business News, 21st Century Business Herald, International Business, China Shipping Gazette, China Logistics Times, World Market jt. Positiivselt üllatasid ajakirjanikud sellega, et olid informeeritud Tallinna sadama ja Ningbo sadama koostöölepingust. Ajakirjanikke huvitas ülemaailmse kriisi mõju Eesti logistika sektorile, koostööplaanid teiste suurte sadamatega nagu näiteks Shanghai, Eesti konkurentsi situatsioon, Hiina-Eesti otseliini võimalused ja võimalikud partnerid.

Järgmine missiooni peatus on Hong Kong.

Missioonil osalevad: Eero Pärgmäe (MKM asekantsler transpordi alal), Raivo Vare (transpordilogistika ekspert), Maria Alajõe (EAS), Gerd Stahl (EAS), Valle Feldmann (EAS esindaja Shanghais), Illimar Paul (Transestonia ja Eesti Logistikaühing), Karin Kiviste (Eesti Logistikaühing), Margus Saks (Schenker ja Eesti Logistikaühing), Lauri Latt (Kühne Nagel ja Eesti Logistikaühing), Priit Põldar (Kühne Nagel), Rein Loik (Tallinna Lennujaam), Üllar Raad (Esteve Terminal), Kadi Maldur (Eurosped), Meelis Saaresalu (Via3L), Alger Närska (Via3L), Toivo Külaviir (RRK), Helen Klaus (RRK).

Liitu Logistikauudiste uudiskirjaga!
Liitumisega nõustud, et Äripäev AS kasutab sinu e-posti aadressi sulle uudiskirja saatmiseks. Saad nõusoleku tagasi võtta uudiskirjas oleva lingi kaudu. Loe oma õiguste kohta lähemalt privaatsustingimustest
Liitu Logistikauudiste uudiskirjaga!
Liitumisega nõustud, et Äripäev AS kasutab sinu e-posti aadressi sulle uudiskirja saatmiseks. Saad nõusoleku tagasi võtta uudiskirjas oleva lingi kaudu. Loe oma õiguste kohta lähemalt privaatsustingimustest
Tõnu TrammLogistikauudised.ee juhtTel: 52 777 80
Anu SoometsSündmuste programmijuht Tel: 5164397
Rain JüristoReklaamimüügi projektijuhtTel: 6670 077