Viking Line visandab oma laevadele purjeid

Tallinki uued laevad on pigem probleem kui konkurentsieelis, väidab Eesti firma pearivaali Viking Line'i juht Nils-Erik Eklund.

Põhjendab ta seda sellega, et praegu maailmamajanduses valitsevas olukorras saab uusi laevu soetada juba oluliselt soodsamalt ning planeerida need kohe ökonoomsema kütusekasutusega, kirjutas Äripäev.

"Nafta odavaks ei jää ning nii nagu seni me enam laevade ja autodega sõita ei saa. Tuleb leida teine viis energiaprobleemide lahendamiseks," ütles Eklund, kinnitades oma sõnu suurt lendkala meenutava visandiga Viking Line'i uue põlvkonna reisilaevast, mis liigub osaliselt tuule- ja päikeseenergia jõul.

"Utoopia," kostab sellise mõtte peale Turu ülikooli emeriitprofessor Jorma Taina, kes on Läänemere laevaliiklust jälginud pikki aastaid. Tallink märgib omapoolses napis kommentaaris, et nemad konkurendi kohta midagi halvasti ei ütle.

Eklund kavatseb pühenduda just selliste uue põlvkonna reisilaevade kavandamisele, kui ta 2010. aastal Viking Line'i tegevjuhi kohalt tagasi astub. "Plaanin veel vähemalt kümme aastat töötada sellega, kuidas naftasõltuvust vähendada ja arendada keskkonnasõbralikke lahendusi," ütles ta, olles kaasa löönud ka Tallinna ja Helsingi vahel sõitva XPRSi väljanägemise kujundamisel.

Viking Line'i laevapark on vana, ehitatud kaheksakümnendatel-üheksakümnendatel. Vaid Tallinna-Helsingi liinile tulnud XPRS ja tuleval aastal Ahvenamaa ja Rootsi vahel sõitma hakkav alus on uued. "Jah, meil on plaanis veel uusi laevu soetada," kinnitas Eklund, lisades, et "aeg hakkab sinnamaale jõudma, kus hinnatasemed on õiged ja tarneajad jälle mõistlikud".

Tallinki uusi laevu kiidab Eklund selle eest, et need aitavad Läänemerel kinnistada meresõidu head mainet. Iseasi, kas uusi laevu oli mõttekas ehitada buumi harjal ning kuivõrd kasutatud tehnoloogia kütust säästa aitab. "Kui firmal on praegu uued laevad, siis on neil suured kapitalikulud. Ja kui kütus jääb kalliks, on korraga nii kõrged kapitali- kui ka kütusekulud. See on väga riskantne," ütles ta.

Oktoobris lõppenud majandusaastal kasvasid Viking Line'i kütusekulud eelnenud aastaga võrreldes 57%. Veidi varem majandusaasta lõpetanud Tallinki kütusekulud kasvasid ca 49%. Tulevaks aastaks on Tallink osa kütusekulust kindlustanud, Viking Line seda ei tee - on, nagu on.

Jorma Taina ei usu, et Viking Line'il uute laevade ehitamine oluliselt odavam tuleb. Praegune mõõn laevaehituses ja materjalide hinnalangus kestab ehk paar aastat. Uue tehnoloogia rakendamine on alati kulukas.

Eklund lubab uusi lahendusi juba mõne aasta perspektiivis - esialgu siiski testversioonis olemasolevatel alustel.

Viking Line'i juht Nils-Erik Eklund leiab, et pärast Nordic Jet Line'i ja SuperSeaCati lahkumist Helsingi ja Tallinna vaheliselt liinilt on tänane olukord tasakaalu lähedal.

Rohkem väljalangejaid ei pruugi olla, kui majandusolukord oluliselt ei halvene.

Turu ülikooli emeriitprofessorile Jorma Tainale on aga silma jäänud Viking Line'i ja LindaLiini tihenenud koostöö Soomes. "See on uus fenomen," ütles Taina ja näeb liitumise võimalust.

Osale arutelus

  • Mariliis Pinn

Toetajad

Raadio ettevõtlikule inimesele

Hetkel eetris

Jälgi Logistikauudiseid sotsiaalmeedias

RSS

Toetajad

Tööriistad

=
=
=
=
Transpordiliik:
Kui kaup on pakitud alustele, täitke ära aluste lahtrid. Kui kaup ei ole pakitud alustele, täitke ära kauba kirjelduse lahtrid.
Mahukaalu arvutamisel on võetud aluseks:
Autotranspordis 1 m³ = 333 kg.
Lennutranspordis 1 m³ = 167 kg.
Mahukaal: kg
Maht:

NASDAQ OMX Tallinna, Riia ja Vilniuse börsiinfo 15 minutilise viivitusega.

Valuuta Tähis Kurss +/- %
Austraalia dollar AUD 1,57 0.2939297
Brasiilia reaal BRL 4,32 -0.7258361
Bulgaaria leev BGN 1,96 -0.0102281
Filipiinide peeso PHP 61,77 -0.3436537
Hiina jüaan CNY 7,50 0.2592855
Hongkongi dollar HKD 9,09 -0.396821
Horvaatia kuna HRK 7,38 0.0813372
Iisraeli seekel ILS 4,21 -0.5343169
India ruupia INR 79,07 0.0075888
Indoneesia ruupia IDR 16119,58 -0.3958318
Islandi kroon ISK 124,60 -1.3616213
Jaapani jeen JPY 127,34 -0.8795828
Kanada dollar CAD 1,54 0.1434253
LAV rand ZAR 15,88 0.2214902
Lõuna-Korea vonn KRW 1287,70 0.4963554
Malaysia ringgit MYR 4,63 -0.2476207
Mehhiko peeso MXN 23,77 -0.2375187
Norra kroon NOK 9,49 0.4786209
Poola slott PLN 4,31 0.0859745
Rootsi kroon SEK 10,33 0.8629526
Rumeenia leu RON 4,67 0.0107172
Singapuri dollar SGD 1,57 0.1273804
Suurbritannia nael GBP 0,88 0.1025758
Šveitsi frank CHF 1,15 -0.4237288
Taani kroon DKK 7,45 0.0483215
Tai baht THB 37,96 0.0313605
Tšehhi kroon CZK 25,80 0.1319773
Türgi liir TRY 5,46 -0.0347597
Ukraina grivna UAH 30,58 -0.0362806
Ungari forint HUF 321,81 -0.4854969
USA dollar USD 1,16 -0.3958011
Uus-Meremaa dollar NZD 1,68 0.2689457
Valgevene rubla BYN 2,32 -0.4293688
Vene rubla RUB 73,78 0.1974489

Valdkonna töökuulutused