Viking Line visandab oma laevadele purjeid

Tallinki uued laevad on pigem probleem kui konkurentsieelis, väidab Eesti firma pearivaali Viking Line'i juht Nils-Erik Eklund.

Põhjendab ta seda sellega, et praegu maailmamajanduses valitsevas olukorras saab uusi laevu soetada juba oluliselt soodsamalt ning planeerida need kohe ökonoomsema kütusekasutusega, kirjutas Äripäev.

"Nafta odavaks ei jää ning nii nagu seni me enam laevade ja autodega sõita ei saa. Tuleb leida teine viis energiaprobleemide lahendamiseks," ütles Eklund, kinnitades oma sõnu suurt lendkala meenutava visandiga Viking Line'i uue põlvkonna reisilaevast, mis liigub osaliselt tuule- ja päikeseenergia jõul.

"Utoopia," kostab sellise mõtte peale Turu ülikooli emeriitprofessor Jorma Taina, kes on Läänemere laevaliiklust jälginud pikki aastaid. Tallink märgib omapoolses napis kommentaaris, et nemad konkurendi kohta midagi halvasti ei ütle.

Eklund kavatseb pühenduda just selliste uue põlvkonna reisilaevade kavandamisele, kui ta 2010. aastal Viking Line'i tegevjuhi kohalt tagasi astub. "Plaanin veel vähemalt kümme aastat töötada sellega, kuidas naftasõltuvust vähendada ja arendada keskkonnasõbralikke lahendusi," ütles ta, olles kaasa löönud ka Tallinna ja Helsingi vahel sõitva XPRSi väljanägemise kujundamisel.

Viking Line'i laevapark on vana, ehitatud kaheksakümnendatel-üheksakümnendatel. Vaid Tallinna-Helsingi liinile tulnud XPRS ja tuleval aastal Ahvenamaa ja Rootsi vahel sõitma hakkav alus on uued. "Jah, meil on plaanis veel uusi laevu soetada," kinnitas Eklund, lisades, et "aeg hakkab sinnamaale jõudma, kus hinnatasemed on õiged ja tarneajad jälle mõistlikud".

Tallinki uusi laevu kiidab Eklund selle eest, et need aitavad Läänemerel kinnistada meresõidu head mainet. Iseasi, kas uusi laevu oli mõttekas ehitada buumi harjal ning kuivõrd kasutatud tehnoloogia kütust säästa aitab. "Kui firmal on praegu uued laevad, siis on neil suured kapitalikulud. Ja kui kütus jääb kalliks, on korraga nii kõrged kapitali- kui ka kütusekulud. See on väga riskantne," ütles ta.

Oktoobris lõppenud majandusaastal kasvasid Viking Line'i kütusekulud eelnenud aastaga võrreldes 57%. Veidi varem majandusaasta lõpetanud Tallinki kütusekulud kasvasid ca 49%. Tulevaks aastaks on Tallink osa kütusekulust kindlustanud, Viking Line seda ei tee - on, nagu on.

Jorma Taina ei usu, et Viking Line'il uute laevade ehitamine oluliselt odavam tuleb. Praegune mõõn laevaehituses ja materjalide hinnalangus kestab ehk paar aastat. Uue tehnoloogia rakendamine on alati kulukas.

Eklund lubab uusi lahendusi juba mõne aasta perspektiivis - esialgu siiski testversioonis olemasolevatel alustel.

Viking Line'i juht Nils-Erik Eklund leiab, et pärast Nordic Jet Line'i ja SuperSeaCati lahkumist Helsingi ja Tallinna vaheliselt liinilt on tänane olukord tasakaalu lähedal.

Rohkem väljalangejaid ei pruugi olla, kui majandusolukord oluliselt ei halvene.

Turu ülikooli emeriitprofessorile Jorma Tainale on aga silma jäänud Viking Line'i ja LindaLiini tihenenud koostöö Soomes. "See on uus fenomen," ütles Taina ja näeb liitumise võimalust.

Osale arutelus

  • Mariliis Pinn

Toetajad

Jälgi Logistikauudiseid sotsiaalmeedias

RSS

Toetajad

Tööriistad

=
=
=
=
Transpordiliik:
Kui kaup on pakitud alustele, täitke ära aluste lahtrid. Kui kaup ei ole pakitud alustele, täitke ära kauba kirjelduse lahtrid.
Mahukaalu arvutamisel on võetud aluseks:
Autotranspordis 1 m³ = 333 kg.
Lennutranspordis 1 m³ = 167 kg.
Mahukaal: kg
Maht:

NASDAQ OMX Tallinna, Riia ja Vilniuse börsiinfo 15 minutilise viivitusega.

Valuuta Tähis Kurss +/- %
Austraalia dollar AUD 1,51 0.199025
Bulgaaria leev BGN 1,96 0
Filipiinide peeso PHP 60,90 0.458564
Hiina jüaan CNY 7,84 0.335372
Hongkongi dollar HKD 9,24 0.399804
Horvaatia kuna HRK 7,51 0.014652
Iisraeli seekel ILS 4,13 0.050837
India ruupia INR 77,03 0.435351
Indoneesia ruupia IDR 16023,00 0.552243
Islandi kroon ISK 124,69 0.249228
Jaapani jeen JPY 133,17 0.030046
Kanada dollar CAD 1,48 0.611129
LAV rand ZAR 16,04 0.213102
Lõuna-Korea vonn KRW 1339,00 0.359766
Malaysia ringgit MYR 5,00 0.522245
Mehhiko peeso MXN 22,29 0.278481
Norra kroon NOK 9,41 0.301933
Poola slott PLN 4,24 0.118072
Rootsi kroon SEK 9,65 0.50532
Rubla RUB 68,16 0.719626
Rumeenia leu RON 4,60 0.246305
Singapuri dollar SGD 1,61 0.450225
Suurbritannia nael GBP 0,90 0.60608
Šveitsi frank CHF 1,15 -0.262734
Taani kroon DKK 7,44 -0.003895
Tai baht THB 39,25 0.47363
Tšehhi kroon CZK 25,73 0.038884
Türgi liir TRY 4,34 0.083029
Ukraina grivna UAH 31,53 0.799905
Ungari forint HUF 308,34 0.029197
USA dollar USD 1,18 0.490358
Uus-Meremaa dollar NZD 1,69 2.332016
Valgevene rubla BRL 3,76 0.569808
Valgevene rubla BYN 23219,00 0.497749

Valdkonna töökuulutused