Viking Line visandab oma laevadele purjeid

Tallinki uued laevad on pigem probleem kui konkurentsieelis, väidab Eesti firma pearivaali Viking Line'i juht Nils-Erik Eklund.

Põhjendab ta seda sellega, et praegu maailmamajanduses valitsevas olukorras saab uusi laevu soetada juba oluliselt soodsamalt ning planeerida need kohe ökonoomsema kütusekasutusega, kirjutas Äripäev.

"Nafta odavaks ei jää ning nii nagu seni me enam laevade ja autodega sõita ei saa. Tuleb leida teine viis energiaprobleemide lahendamiseks," ütles Eklund, kinnitades oma sõnu suurt lendkala meenutava visandiga Viking Line'i uue põlvkonna reisilaevast, mis liigub osaliselt tuule- ja päikeseenergia jõul.

"Utoopia," kostab sellise mõtte peale Turu ülikooli emeriitprofessor Jorma Taina, kes on Läänemere laevaliiklust jälginud pikki aastaid. Tallink märgib omapoolses napis kommentaaris, et nemad konkurendi kohta midagi halvasti ei ütle.

Eklund kavatseb pühenduda just selliste uue põlvkonna reisilaevade kavandamisele, kui ta 2010. aastal Viking Line'i tegevjuhi kohalt tagasi astub. "Plaanin veel vähemalt kümme aastat töötada sellega, kuidas naftasõltuvust vähendada ja arendada keskkonnasõbralikke lahendusi," ütles ta, olles kaasa löönud ka Tallinna ja Helsingi vahel sõitva XPRSi väljanägemise kujundamisel.

Viking Line'i laevapark on vana, ehitatud kaheksakümnendatel-üheksakümnendatel. Vaid Tallinna-Helsingi liinile tulnud XPRS ja tuleval aastal Ahvenamaa ja Rootsi vahel sõitma hakkav alus on uued. "Jah, meil on plaanis veel uusi laevu soetada," kinnitas Eklund, lisades, et "aeg hakkab sinnamaale jõudma, kus hinnatasemed on õiged ja tarneajad jälle mõistlikud".

Tallinki uusi laevu kiidab Eklund selle eest, et need aitavad Läänemerel kinnistada meresõidu head mainet. Iseasi, kas uusi laevu oli mõttekas ehitada buumi harjal ning kuivõrd kasutatud tehnoloogia kütust säästa aitab. "Kui firmal on praegu uued laevad, siis on neil suured kapitalikulud. Ja kui kütus jääb kalliks, on korraga nii kõrged kapitali- kui ka kütusekulud. See on väga riskantne," ütles ta.

Oktoobris lõppenud majandusaastal kasvasid Viking Line'i kütusekulud eelnenud aastaga võrreldes 57%. Veidi varem majandusaasta lõpetanud Tallinki kütusekulud kasvasid ca 49%. Tulevaks aastaks on Tallink osa kütusekulust kindlustanud, Viking Line seda ei tee - on, nagu on.

Jorma Taina ei usu, et Viking Line'il uute laevade ehitamine oluliselt odavam tuleb. Praegune mõõn laevaehituses ja materjalide hinnalangus kestab ehk paar aastat. Uue tehnoloogia rakendamine on alati kulukas.

Eklund lubab uusi lahendusi juba mõne aasta perspektiivis - esialgu siiski testversioonis olemasolevatel alustel.

Viking Line'i juht Nils-Erik Eklund leiab, et pärast Nordic Jet Line'i ja SuperSeaCati lahkumist Helsingi ja Tallinna vaheliselt liinilt on tänane olukord tasakaalu lähedal.

Rohkem väljalangejaid ei pruugi olla, kui majandusolukord oluliselt ei halvene.

Turu ülikooli emeriitprofessorile Jorma Tainale on aga silma jäänud Viking Line'i ja LindaLiini tihenenud koostöö Soomes. "See on uus fenomen," ütles Taina ja näeb liitumise võimalust.

Osale arutelus

  • Mariliis Pinn

Toetajad

Raadio ettevõtlikule inimesele

Hetkel eetris

Jälgi Logistikauudiseid sotsiaalmeedias

RSS

Toetajad

Tööriistad

=
=
=
=
Transpordiliik:
Kui kaup on pakitud alustele, täitke ära aluste lahtrid. Kui kaup ei ole pakitud alustele, täitke ära kauba kirjelduse lahtrid.
Mahukaalu arvutamisel on võetud aluseks:
Autotranspordis 1 m³ = 333 kg.
Lennutranspordis 1 m³ = 167 kg.
Mahukaal: kg
Maht:

NASDAQ OMX Tallinna, Riia ja Vilniuse börsiinfo 15 minutilise viivitusega.

Valuuta Tähis Kurss +/- %
Austraalia dollar AUD 1,62 0
Brasiilia reaal BRL 4,75 -0.0861562
Bulgaaria leev BGN 1,96 -0.0153398
Filipiinide peeso PHP 63,64 0.0754776
Hiina jüaan CNY 8,05 -0.0856536
Hongkongi dollar HKD 9,17 -0.0490426
Horvaatia kuna HRK 7,42 -0.0848371
Iisraeli seekel ILS 4,19 -0.1216168
India ruupia INR 85,02 0.1779192
Indoneesia ruupia IDR 17451,51 0.2453357
Islandi kroon ISK 129,21 -0.0232126
Jaapani jeen JPY 132,19 -0.0453686
Kanada dollar CAD 1,52 0.0065911
LAV rand ZAR 16,88 0.5437631
Lõuna-Korea vonn KRW 1313,53 0.3514321
Malaysia ringgit MYR 4,85 0.0123701
Mehhiko peeso MXN 22,15 0.1401725
Norra kroon NOK 9,56 -0.1002684
Poola slott PLN 4,31 -0.0185787
Rootsi kroon SEK 10,32 -0.050353
Rumeenia leu RON 4,65 0.0257981
Singapuri dollar SGD 1,60 0.0374251
Suurbritannia nael GBP 0,90 -0.077925
Šveitsi frank CHF 1,13 0.0088802
Taani kroon DKK 7,46 -0.0174286
Tai baht THB 38,10 0.1308925
Tšehhi kroon CZK 25,59 0.0469116
Türgi liir TRY 7,41 1.3822551
Ukraina grivna UAH 32,92 -0.084985
Ungari forint HUF 324,09 0.0308652
USA dollar USD 1,17 -0.0680967
Uus-Meremaa dollar NZD 1,76 0.0170551
Valgevene rubla BYN 2,44 -0.0859247
Vene rubla RUB 78,15 0.1014505

Valdkonna töökuulutused

ITELLA ESTONIA otsib TRANSPORDIJUHTI

Itella Estonia OÜ

27. september 2018

EDUKAS SUURETTEVÕTE otsib TARNEAHELA JUHTI

Tammiste Personalibüroo OÜ

24. september 2018

ITELLA ESTONIA otsib ANALÜÜTIKUT

Itella Estonia OÜ

27. september 2018