Aljas: kuuldused Estonian Airi pankrotist on ennatlikud

Estonian Airi president ja juhatuse esimees Andrus Aljas parafraseeris Mark Twaini: „Kuuldused Estonian Airi pankrotist on ennatlikud. Valmistume ette, et toime tulla sellega, mis meid ootab.“

Estonian Airi nõukogu esimees Olev Schults tunnistas, et pressikonverents sai kokku kutsutud täna avaldatud artiklite pärast ja ta tahtis rõhutada, et firma ei ole likvideerimisohus.

„Avaldatud info pole adekvaatne ja tahan nõukogu ja ühe aktsionäri nimel selgelt öelda, et ettevõte ei ole pankrotis,“ juhatas ta pressikonverentsi sisse.

„Estonian Air tegutseb ja homme, ülehomme lennukid lendavad, küll väiksema graafikuga aga lendavad,“ jätkas Schults. „Spekuleerimine on vastustundetu. Elame pingelises majanduskeskkonnas ja ettevõte kohandub,“ selgitas ta. 
„Kinnitame, et ohtu ettevõttele ei ole. Tegeleme sellega, et leida mõistlikud ja õiged lahendused,“ ütles Schults.

„Tegu on unikaalse seisuga, Eesti Pank ennustab 2-3 aastat kestvat negatiivset kasvu. Nii kodu kui välisturg on languses, kriisiga on haakunud ühe lennundustsükli lõpp ja peame reageerima,“ ütles Aljas. Schultsi sõnul on Estonian Airil juba aasta algusest, kui keegi ei kujutanud ette, et nii rakseks läheb, pikem nägemus firma arengust.

„Vaatamata sellele, mis turul toimub, on Estonian Air toime tulnud,“ tõi ta välja, et 48% Tallinna lennujaamast tehtud lennud on olnud Estonian Airi omad.

Koondamised tulevad

Äripäev kirjutas, et Estonian Airis töötavast 58 piloodist koondatakse kuni 17. Schults kinnitas, et inimesi on plaanis koondada, kuid ei täpsustanud kui palju inimesi firmast lahkub. „Seda tehakse läbimõeldult ja vastutustundlikult, et rasketeks aegadeks paremini valmis seada. Lennundus on tundlikum sektor kui muud majandusharud,“ lisas ta. Aljas täpsustas, et plaanis on koondada igalt poolt, mitte ainult piloote või salongiteenindajaid.

„Meil on säästureþiim ja ei saa lennata sinna, kus ei ole nõulust ning peame kokku tõmbama, et arenda firmat keerulistel aegadel, mis kestavad meie hinnangul kaks aastat,“ ütles ta. Siiski lisas ta kohe, et koostamisel on uus ja tihedam lennukava. 

„Uute lennukite ostmise plaan on jõus, et vastata paremini turu nõudlusele. See et uued lennukid on ebamugavad on jama. Lennuplaani optimeerimine, ei saa lennata kohta, mis toob kahjumit ja kus nõudlust on vähe,“ üles Aljas. 23 senisest sihtkohast jääb alles 20 ringis. Prioriteedid on Skandinaavia pealinnad, Ida-Euroopa ja Eesti linnad.

Plaanis on reklaamikapaania

Ka on plaanis airBalticu vastukampaania. „Peame reageerima, kui konkurent koos konkureeriva lennujaamaga on tänavad täis kleepinud. Ka Tallinnast on piisav arv sihtkohti kuhu lennata,“ ütles ta, ja selgitas, et koostöös Tallinna lennujaamaga on neil plaanis ka oma kampaania.

Lennukipark tegelikult kasvab

Schults täpsustas, et Estonian Airil on veel kaks Saab SF340A-d ja lisaks kolme Bombardier CRJ900NextGeni ostmisele on ostetud veel optsioon kolmele lennukile. „Maksime selle eest. Ega me neid niisama ei ostnud, sest plaanime lennuparki suurendada,“ ütles Schults.

Firma Boeingud on juhatuse esimehe sõnul tehniliselt ja efektiivsuselt eelmise põlvkonna lennukid. „Nad on ei ole meile optimaalsed, kaaluvad liiga palju. Nimelt lennujaama makse tuleb tasuda massi järgi, nad  söövad liiga palju kallist kütust, nad on liiga suured ja ei õnnestu rahvast sisse saada nii palju kui tahaks,“ selgitas ta, et firma peab lennuki valima vastavalt sellele, kuidas reisijaid on mitte vastupidi.

Kaks lennukit läheb liisingfirmale tagasi, ülejäänud neljale leitakse muud tööd. 

Majandustulemusi ei kommenteeritud

Schults sõnas, et omanikud ei sekku juhatuse töösse.  „Mina olen piisavalt jõuline sekkuja ja kui see juhatus hakkama ei saa, saab kinga. Täna ei ole seda juhtunud,“ andis ta mõista, et senise juhatuse tegevusega on nõukogu rahul.

Schults tunnistas, et firma vajab lennukite ostmiseks lisaraha. „Eesti riigi investeeringutes Estonian Airi pole mina kuulnud 10 aastat,“ ütles Schults. Ta tõi välja, et kui aktsionärid lisaraha ei anna, siis on võimalik alati avatud emissioon.

Mehed ei kommenteerinud täna avaldatud võimalikku 100 miljoni kroonist kahjumit. „Aasta keskel ei ole me majandustulemustest rääkinud ja peame sellest tavast kinni,“ ütles ta.

Osale arutelus

  • Mariliis Pinn

Toetajad

Raadio ettevõtlikule inimesele

Hetkel eetris

Jälgi Logistikauudiseid sotsiaalmeedias

RSS

Toetajad

Tööriistad

=
=
=
=
Transpordiliik:
Kui kaup on pakitud alustele, täitke ära aluste lahtrid. Kui kaup ei ole pakitud alustele, täitke ära kauba kirjelduse lahtrid.
Mahukaalu arvutamisel on võetud aluseks:
Autotranspordis 1 m³ = 333 kg.
Lennutranspordis 1 m³ = 167 kg.
Mahukaal: kg
Maht:

NASDAQ OMX Tallinna, Riia ja Vilniuse börsiinfo 15 minutilise viivitusega.

Valuuta Tähis Kurss +/- %
Austraalia dollar AUD 1,57 0
Brasiilia reaal BRL 4,43 0
Bulgaaria leev BGN 1,96 0
Filipiinide peeso PHP 59,97 0
Hiina jüaan CNY 7,81 0
Hongkongi dollar HKD 8,83 0
Horvaatia kuna HRK 7,39 0
Iisraeli seekel ILS 4,26 0
India ruupia INR 81,30 0
Indoneesia ruupia IDR 16484,15 0
Islandi kroon ISK 139,23 0
Jaapani jeen JPY 128,18 0
Kanada dollar CAD 1,51 0
LAV rand ZAR 16,27 0
Lõuna-Korea vonn KRW 1279,84 0
Malaysia ringgit MYR 4,73 0
Mehhiko peeso MXN 22,87 0
Norra kroon NOK 9,74 0
Poola slott PLN 4,29 0
Rootsi kroon SEK 10,24 0
Rumeenia leu RON 4,65 0
Singapuri dollar SGD 1,56 0
Suurbritannia nael GBP 0,90 0
Šveitsi frank CHF 1,13 0
Taani kroon DKK 7,47 0
Tai baht THB 37,11 0
Tšehhi kroon CZK 25,76 0
Türgi liir TRY 6,06 0
Ukraina grivna UAH 31,54 0
Ungari forint HUF 323,40 0
USA dollar USD 1,13 -0.0088441
Uus-Meremaa dollar NZD 1,66 0
Valgevene rubla BYN 2,39 0
Vene rubla RUB 75,48 0

Valdkonna töökuulutused