Tarbesõidukite turul toimub kainenemine

Majanduses on toimunud drastilised muutused ja sellest tulenevalt naasevad inimesed tagasi mõistlike kulutamismustrite juurde ning otsitakse lahendusi, mis on tõhusad ning optimaalsed. Turu muutus kajastub ka uute sõidukite müügis, ennekõike sõiduautode segmendis.

Tarbeautode segment ei ole esialgu nii tugevat langust tunnetanud ning see võib olla mõneti arusaamatu, kirjutas Volvo Estonia OÜ tegevjuht Lars Fredrik Johannes Kjellgren Äripäevas. Tarbe- ning sõiduautode puhul on tegemist kahe põhimõtteliselt erineva segmendiga, mille müügitulemuste muutuse kiirus seoses turul toimuvaga on erinev. Tarbesõidukite puhul on tegemist töövahendiga, mis aitab kaasa ettevõtte tulemustele, sõiduauto on aga rohkem eratarbija kuluallikas, võttes kodusest eelarvest märgatava tüki või tuntava kulu ettevõtte eelarvest. Uues turuolukorras on lihtsam hoida kokku selle pealt, mis on valikuline ega too sisse.

Tarbesõidukite müük ei ole veel sõiduautode langusega kaasa läinud. Pigem näeme naasmist normaaltaseme juurde kui langust, sest 2007. aasta tarbesõidukite müügitase oli kahtlemata erandlik. Tarbimise langedes väheneb loomulikult ka kaupade veo vajadus, mis omakorda mõjutab tarbesõidukite müüki. Praegu on siiski vaid vihjeid turu muutuste kohta, mis saavad selgemaks järgneval aastal.

Praegu on meil võimalik olla tunnistajaks turu kainenemisele, kus võetakse taas kasutusele "tervislikud" äritavad, nii meie kliendid kui ka liisingufirmad on muutunud ettevaatlikumaks ning kaalutlevamaks. Viimase kümne aasta jooksul, mil märksõnaks on olnud pidev kasv, on olnud lihtne unustada, et kasumi tagavad väiksed kulud ja suured sissetulekud. Nüüd, kui sissetulekute kasv on taandunud, on ka kulude kokkuhoiul suurem tähelepanu ning järskude turumuutuste käigus tunduvad ka kulude vähendamiseks tehtud laiaulatuslikud muudatused dramaatilisemad.

Tulevikku vaadates on siiski selge, et teetranspordi osakaal jätkab endiselt kasvamist. Maailmas on üha enam inimesi, kes vajavad kaupu ning seda suudab pakkuda kõige paindlikum transpordiliik, milleks on endiselt maanteetransport.

Siiski ei tasu praegusest ebastabiilsest olukorrast mööda vaadata, kus mõju avaldavad nii finantskriis kui ka ebakindlad aktsiaturud. 2009. aasta on kindlasti raske mitmele ettevõttele ja mitte ainult transpordi valdkonnas. Samal ajal ei tohi unustada ettevõtte eesmärke ja vajadust kohaneda praegu toimuvate muutustega.

Just seetõttu avab Volvo Estonia OÜ novembris kaks uut keskust. Volvo laiendab oma teenindusvõrgustikku ja avab uue keskuse Pärnumaal Sauga alevikus ning kolib Tallinna keskuse logistiliselt paremasse asukohta Rae tehnopargis.

Tõhusus ja optimaalsed lahendused on uuteks tähtsateks märksõnadeks, kus kõik osapooled peavad ühtviisi pingutama. Olukorras, kus uute veokite müük hakkab langema, on siiski palju, mida võime oma klientide heaks teha. Tänapäeval, mil turgu mõjutavate tegurite muutust on võimatu prognoosida, on võimalik pakkuda lahendusi, mis aitavad transpordiettevõtjatel paremini teenust pakkuda - näiteks transpordi informatsioonisüsteemi Dynafleet paremaks aja planeerimiseks, veokijuhtide koolitust kütusesäästlikumaks sõitmiseks, õigete spetsifikatsioonidega veokeid õigeks tööks ning keskuste paremaid lahtiolekuaegu, laiemat teenindusvõrgustik ja palju muud. Uute teenuste, toodete ja keskuste abil on meie ülesanne jätkata kasumlikku kasvu koos klientidega.

Osale arutelus

  • Mariliis Pinn

Toetajad

Raadio ettevõtlikule inimesele

Hetkel eetris

Jälgi Logistikauudiseid sotsiaalmeedias

RSS

Toetajad

Tööriistad

=
=
=
=
Transpordiliik:
Kui kaup on pakitud alustele, täitke ära aluste lahtrid. Kui kaup ei ole pakitud alustele, täitke ära kauba kirjelduse lahtrid.
Mahukaalu arvutamisel on võetud aluseks:
Autotranspordis 1 m³ = 333 kg.
Lennutranspordis 1 m³ = 167 kg.
Mahukaal: kg
Maht:

NASDAQ OMX Tallinna, Riia ja Vilniuse börsiinfo 15 minutilise viivitusega.

Valuuta Tähis Kurss +/- %
Austraalia dollar AUD 1,57 0.0254761
Brasiilia reaal BRL 4,37 0.0527184
Bulgaaria leev BGN 1,96 0.0358075
Filipiinide peeso PHP 61,71 0.1086939
Hiina jüaan CNY 7,49 0.0520882
Hongkongi dollar HKD 9,08 0.0352497
Horvaatia kuna HRK 7,38 0.0393172
Iisraeli seekel ILS 4,19 -0.0095516
India ruupia INR 78,78 0.0520741
Indoneesia ruupia IDR 16119,58 0.0518272
Islandi kroon ISK 126,22 0.0237737
Jaapani jeen JPY 127,78 0.0861596
Kanada dollar CAD 1,54 0
LAV rand ZAR 15,80 0.0766293
Lõuna-Korea vonn KRW 1282,62 -0.0366303
Malaysia ringgit MYR 4,64 0.0518068
Mehhiko peeso MXN 23,58 0.1342111
Norra kroon NOK 9,47 0.0443895
Poola slott PLN 4,32 -0.0092689
Rootsi kroon SEK 10,28 0.0194621
Rumeenia leu RON 4,67 0.0342796
Singapuri dollar SGD 1,57 0.0572665
Suurbritannia nael GBP 0,88 0.0569346
Šveitsi frank CHF 1,15 0.0694264
Taani kroon DKK 7,45 0.0174501
Tai baht THB 37,98 0.0518951
Tšehhi kroon CZK 25,83 -0.0193566
Türgi liir TRY 5,49 0.2867789
Ukraina grivna UAH 30,53 0.0517861
Ungari forint HUF 323,53 -0.0030908
USA dollar USD 1,16 0.0259291
Uus-Meremaa dollar NZD 1,69 0.0355999
Valgevene rubla BYN 2,32 0.0086322
Vene rubla RUB 73,60 0.056147

Valdkonna töökuulutused