Scania Eesti on veokimüügis turuliider

Äripäeva automüüjate TOPis eelmise aasta tulemuste põhjal automüüjate edetabeli tippu tõusnud Scania Eesti ASi tegevjuhil Janno Karul on järgmise aasta suhtes tagasihoidlikud ootused, kasvu ei plaanita ja majandustulemusi prognoositakse kesisemateks.

Scania Eesti ASi käive kasvas eelmisel aastal üle-eelmisega võrreldes 1,67 korda, kirjutas Äripäev. Suure hüppe tegi ka kasum, kasvades 56 753 000 kroonini. 2007. aasta heade tulemuste ja 60-protsendilise veokite müügi kasvu taga on ettevõtte juhi Janno Karu hinnangul hea ning ökonoomne toode ja lai teenindusvõrk nii Eestis kui ka mujal Euroopas.

Ettevõtte käive kasvas eelmisel aastal 1,67 korda. Mis selle taga on?

2007. aasta oli erandlikult hea aasta, eriti veokimüügis. Veokitootjad ei suutnud nii palju toota, kui oli turgudel nõudlust. Sealjuures kasvas Scania müük oluliselt rohkem, kui oli üldine turu kasv. Raskeveokite koguturg kasvas 20%, Scania veokite müük seejuures 60%. Selleks oli mitu põhjust.

Esiteks, toote eelised. Meil on väga hea toode, mille vastupidavust ja juhisõbralikkust on kliendid kõrgelt hinnanud. Samuti on ta ökonoomseima kütusekuluga veok, mis kasvavate kütusehindade perioodil on eriti oluline. Meil on võimalik uued keskkonnanormid Euro 4 ja Euro 5 täita ilma lisaaineta ja sellega seotud kulude ja ebamugavusteta, mida enamik konkurente ei suuda pakkuda. Teiseks põhjuseks on lai teenindusvõrk. Praegu suudame pakkuda Eesti klientidele laialdasemat tuge ja mitmekülgseid teenuseid nii siin kui ka mujal Euroopas.

Kasum kasvas eelmisel aastal jõudsalt. Mis selle taga on?

Eks eelkõige oli see seotud meie ärimahu olulise kasvuga. Suutsime oluliselt parandada efektiivsust nii teeninduses kui ka müügis. Samuti ei arvestatud dividende, mistõttu ei olnud ka tulumaksu maksmise vajadust, nagu 2006. aastal.

Millised on kolm olulisemat sündmust ettevõtte arengus viimase aasta jooksul?

Oleme terve aasta olnud kindlalt turuliider, mis on suureks tunnustuseks klientide poolt meie meeskonnale. Teiseks oleme klientide paremaks ja kiiremaks teenindamiseks 2008. aasta jooksul avanud teeninduse ja laiendanud ka Tallinna ja Tartu teeninduskeskust. Kolmandaks oleme turule toonud Euro 5 lisaainevaba veoki.

Kas ettevõtte majandustulemused on sel aastal planeeritud eelarves?

Võib öelda, et oleme siiski eelarvest maas, kuna selle tegemisel ei olnud alust ennustada sellist raskeveoki turu vähenemist.

Milliste teguritega ja mõjudega arvestate enda ettevõtte järgmise aasta eelarvet tehes?

Veokiturg kukub järgmisel aastal veelgi ja saab olema tõenäoliselt poole väiksem kui 2007. aastal. Kuna tulubaas väheneb, tuleb ka kulusid kokku hoida. Toimub teatav muutus kliendibaasis.

Mida on teie ettevõtte teinud selleks, et ka järgmisel aastal oma valdkonnas edukas olla?

Oleme viimasel kahel aastal oluliselt laiendanud oma teenindusvõrku ja pakutavate teenuste valikut, et klient saaks meilt senisest komplekssemat tuge. Pakume näiteks Scania liisingut ja Scania kindlustust. Oleme seetõttu kliendile senisest veelgi ligemal, et mõista tema vajadusi ning neile kiirelt vastata. Toome turule mõningaid tooteuuendusi.

Millist muutust planeerite käibes 2009. aastal võrreldes selle aastaga?

Käive väheneb, täpsemaid prognoose ei ole võimalik kahjuks väljastada.

Kas ja kuidas muutub keskmine palk Teie ettevõttes 2009. aastal? Mis muutuse põhjustavad?

Meie palgatase on uuringute järgi olnud sektoris üks kõrgemaid, katsume seda säilitada praegusel tasemel. Palkate tõstmine ei ole praegu põhjendatud.

Kas ja kuidas muutub töötajate arv teie ettevõttes 2009. aastal? Mis muutuse põhjustavad?

Töötajate arv jääb samaks.

Milliseid investeeringuid ja mis mahus plaanite ettevõttesse 2009. aastal? Kuidas muutub investeeringute maht võrreldes 2007. ja 2008. aastaga?

Uute investeeringute maht 2009. aastal ilmselt väheneb, kuna uusi teeninduskeskuseid peale Narva avamist kohe ei lisandu.

TOPi teise koha hõivas Volvo Estonia OÜ ja kolmas oli ELKE Auto AS.

Osale arutelus

  • Mariliis Pinn

Toetajad

Raadio ettevõtlikule inimesele

Hetkel eetris

Jälgi Logistikauudiseid sotsiaalmeedias

RSS

Toetajad

Tööriistad

=
=
=
=
Transpordiliik:
Kui kaup on pakitud alustele, täitke ära aluste lahtrid. Kui kaup ei ole pakitud alustele, täitke ära kauba kirjelduse lahtrid.
Mahukaalu arvutamisel on võetud aluseks:
Autotranspordis 1 m³ = 333 kg.
Lennutranspordis 1 m³ = 167 kg.
Mahukaal: kg
Maht:

NASDAQ OMX Tallinna, Riia ja Vilniuse börsiinfo 15 minutilise viivitusega.

Valuuta Tähis Kurss +/- %
Austraalia dollar AUD 1,62 -0.4373537
Brasiilia reaal BRL 4,79 -0.1188292
Bulgaaria leev BGN 1,96 0.0255768
Filipiinide peeso PHP 63,80 -0.0720495
Hiina jüaan CNY 8,07 -0.118831
Hongkongi dollar HKD 9,19 -0.0609126
Horvaatia kuna HRK 7,43 -0.0740182
Iisraeli seekel ILS 4,21 -0.1209104
India ruupia INR 85,45 -0.1192257
Indoneesia ruupia IDR 17560,26 0.0217014
Islandi kroon ISK 128,72 -0.0388289
Jaapani jeen JPY 132,77 -0.1579185
Kanada dollar CAD 1,52 -0.1508592
LAV rand ZAR 16,84 -0.2931058
Lõuna-Korea vonn KRW 1313,74 -0.0715003
Malaysia ringgit MYR 4,86 -0.1191626
Mehhiko peeso MXN 22,32 -0.1690904
Norra kroon NOK 9,56 -0.0449457
Poola slott PLN 4,28 -0.1049147
Rootsi kroon SEK 10,36 -0.0771508
Rumeenia leu RON 4,65 -0.0343613
Singapuri dollar SGD 1,61 -0.1617217
Suurbritannia nael GBP 0,89 -0.0560036
Šveitsi frank CHF 1,13 -0.0880437
Taani kroon DKK 7,46 -0.0576307
Tai baht THB 38,14 0.0044575
Tšehhi kroon CZK 25,59 -0.0156311
Türgi liir TRY 7,26 0.1599581
Ukraina grivna UAH 32,95 -0.1188091
Ungari forint HUF 323,89 -0.0832922
USA dollar USD 1,18 -0.1189364
Uus-Meremaa dollar NZD 1,76 -0.4802803
Valgevene rubla BYN 2,46 -0.105734
Vene rubla RUB 77,33 -0.1872792

Valdkonna töökuulutused

ITELLA ESTONIA otsib ANALÜÜTIKUT

Itella Estonia OÜ

27. september 2018

ITELLA ESTONIA otsib TRANSPORDIJUHTI

Itella Estonia OÜ

27. september 2018