Terk: kas tahame olla Hiina transiidis vaid läbivedajad?

Eesti Tuleviku Uuringute Instituuti uurija Erik Terk ütles Logistika Aastakonverentsil, et Eestis on Hiina konteineri transiidil perspektiivi, kui peab küsima, kas tahame olla vaid läbivedaja.

Ta tõdes konverentsil, et Hiina konteineriäri ei saa teha suhtumisega, et küll midagi leiame. „See on mastaabiefekti äri, teine võimalus on jääda pisikeseks niðitegijaks,“ selgitas ta.

Ta lisas, et sellest on tulemas valdavalt positiivsed uudised. „Meie konkurentsieelis on see, et saame vastu võtta suuri laevu. Soomel ja Venemaal pole selliseid sadamaid. Kui Venemaa tahab saada Hiina kaupa suute laevadega, peab tehes tahtma tegema äri nii öelda  paha riigiga nagu Eesti, Läti, Leedu või Poolaga. Selles äris hakkab majanduslik motivatsioon rohkem mängima kui poliitiline,“ selgitas Terk.

Terki sõnul on see Eestile suur logistiline ülesanne, mille sarnast ei ole siin veel lahendatud. „Moraal on võimaluste kasutamises. See eeldab mastaapseid kooskõlastusi,“ ütles ta.

Tema sõnul on majandus- ja kommunikatsiooniministeerium ning Tallinna sadam teinud kalkulatsiooni, et Eestist võib alates 2013-2015. aastas läbi vedaga aastaga umbes miljon TEUd kaupa. „Kuid, kas me tahame olla vaid läbivedaja, nagu juhtus naftaga,“ küsis Terk. „Olulisem on vaadata, milliseid teenimisvõimalusi on.“

Ta selgitas, et Hiina konteineritransiidi riskid on mõõdukad. Näiteks piiriületus, mis siiani problemaatiline on olnud, läheb ladusamaks, sest Terk sõnul on see Euroopa Liidu kui terviku ja Venemaa küsimus.

Ning kuna Eesti ei suuda kogu kaubavoogu ise teenindada tuleb seda jagada. „On tekkinud arusaam, et vedude põhiraskus on raudteel. Seal vajame Venemaa partnerit, kes sellelt teenib. Meil ei ole piisavalt autojuhte jne. Peame pirukat jagama, ma ei kahtle mitte kahtles, kas piisavalt pirukast järele jääb vaid, kuidas teha nii, et see, mis järele jääb on piisavalt priske,“ lisas ta.

Ka ei maksa Terk sõnul arvata, et Hiina kaubavood kokku kuivavad. Nimelt on Londonis analüüsitud Hiina tulevikku. „Küsimused on kuidas hiinlased oma arengut juhtivad ja kuidas maailm Hiina vaatab, kas ohu või võimalusena. Halvasti võib minna siis, kui hiinlased ei suuda oma arengut juhtida, kuid välissurve tugevdaks Hiinat. Kaubandussõda maailm ei oota,“ rääkis Terk.

Osale arutelus

  • Mariliis Pinn

Toetajad

Raadio ettevõtlikule inimesele

Hetkel eetris

Jälgi Logistikauudiseid sotsiaalmeedias

RSS

Toetajad

Tööriistad

=
=
=
=
Transpordiliik:
Kui kaup on pakitud alustele, täitke ära aluste lahtrid. Kui kaup ei ole pakitud alustele, täitke ära kauba kirjelduse lahtrid.
Mahukaalu arvutamisel on võetud aluseks:
Autotranspordis 1 m³ = 333 kg.
Lennutranspordis 1 m³ = 167 kg.
Mahukaal: kg
Maht:

NASDAQ OMX Tallinna, Riia ja Vilniuse börsiinfo 15 minutilise viivitusega.

Valuuta Tähis Kurss +/- %
Austraalia dollar AUD 1,61 -0.2541847
Brasiilia reaal BRL 4,26 -0.0445831
Bulgaaria leev BGN 1,96 0.0153445
Filipiinide peeso PHP 61,53 -0.6635561
Hiina jüaan CNY 7,93 -0.1145533
Hongkongi dollar HKD 8,97 -0.0267368
Horvaatia kuna HRK 7,42 0.0916751
Iisraeli seekel ILS 4,19 -0.0357824
India ruupia INR 84,07 -0.1484649
Indoneesia ruupia IDR 17382,27 -0.0897236
Islandi kroon ISK 134,73 0.0074228
Jaapani jeen JPY 128,65 0.1401105
Kanada dollar CAD 1,49 -0.3069736
LAV rand ZAR 16,45 -0.499628
Lõuna-Korea vonn KRW 1296,40 -0.489722
Malaysia ringgit MYR 4,76 -0.0189143
Mehhiko peeso MXN 21,89 -0.1833155
Norra kroon NOK 9,45 -0.2922804
Poola slott PLN 4,30 -0.0302045
Rootsi kroon SEK 10,34 -0.0985174
Rumeenia leu RON 4,67 -0.0364268
Singapuri dollar SGD 1,58 -0.20225
Suurbritannia nael GBP 0,88 -0.1364256
Šveitsi frank CHF 1,14 0.0175439
Taani kroon DKK 7,46 -0.0053626
Tai baht THB 37,34 -0.0743954
Tšehhi kroon CZK 25,87 0.0270667
Türgi liir TRY 6,46 0.0805016
Ukraina grivna UAH 32,26 0.5627067
Ungari forint HUF 323,33 0.0030929
USA dollar USD 1,14 -0.0436605
Uus-Meremaa dollar NZD 1,74 -0.5315805
Valgevene rubla BYN 2,42 -0.0579111
Vene rubla RUB 75,24 -0.1310014

Valdkonna töökuulutused