Terk: kas tahame olla Hiina transiidis vaid läbivedajad?

Eesti Tuleviku Uuringute Instituuti uurija Erik Terk ütles Logistika Aastakonverentsil, et Eestis on Hiina konteineri transiidil perspektiivi, kui peab küsima, kas tahame olla vaid läbivedaja.

Ta tõdes konverentsil, et Hiina konteineriäri ei saa teha suhtumisega, et küll midagi leiame. „See on mastaabiefekti äri, teine võimalus on jääda pisikeseks nišitegijaks,“ selgitas ta.

Ta lisas, et sellest on tulemas valdavalt positiivsed uudised. „Meie konkurentsieelis on see, et saame vastu võtta suuri laevu. Soomel ja Venemaal pole selliseid sadamaid. Kui Venemaa tahab saada Hiina kaupa suute laevadega, peab tehes tahtma tegema äri nii öelda  paha riigiga nagu Eesti, Läti, Leedu või Poolaga. Selles äris hakkab majanduslik motivatsioon rohkem mängima kui poliitiline,“ selgitas Terk.

Terki sõnul on see Eestile suur logistiline ülesanne, mille sarnast ei ole siin veel lahendatud. „Moraal on võimaluste kasutamises. See eeldab mastaapseid kooskõlastusi,“ ütles ta.

Tema sõnul on majandus- ja kommunikatsiooniministeerium ning Tallinna sadam teinud kalkulatsiooni, et Eestist võib alates 2013-2015. aastas läbi vedaga aastaga umbes miljon TEUd kaupa. „Kuid, kas me tahame olla vaid läbivedaja, nagu juhtus naftaga,“ küsis Terk. „Olulisem on vaadata, milliseid teenimisvõimalusi on.“

Ta selgitas, et Hiina konteineritransiidi riskid on mõõdukad. Näiteks piiriületus, mis siiani problemaatiline on olnud, läheb ladusamaks, sest Terk sõnul on see Euroopa Liidu kui terviku ja Venemaa küsimus.

Ning kuna Eesti ei suuda kogu kaubavoogu ise teenindada tuleb seda jagada. „On tekkinud arusaam, et vedude põhiraskus on raudteel. Seal vajame Venemaa partnerit, kes sellelt teenib. Meil ei ole piisavalt autojuhte jne. Peame pirukat jagama, ma ei kahtle mitte kahtles, kas piisavalt pirukast järele jääb vaid, kuidas teha nii, et see, mis järele jääb on piisavalt priske,“ lisas ta.

Ka ei maksa Terk sõnul arvata, et Hiina kaubavood kokku kuivavad. Nimelt on Londonis analüüsitud Hiina tulevikku. „Küsimused on kuidas hiinlased oma arengut juhtivad ja kuidas maailm Hiina vaatab, kas ohu või võimalusena. Halvasti võib minna siis, kui hiinlased ei suuda oma arengut juhtida, kuid välissurve tugevdaks Hiinat. Kaubandussõda maailm ei oota,“ rääkis Terk.

Osale arutelus

  • Mariliis Pinn

Toetajad

Raadio ettevõtlikule inimesele

Hetkel eetris

Jälgi Logistikauudiseid sotsiaalmeedias

RSS

Toetajad

Tööriistad

=
=
=
=
Transpordiliik:
Kui kaup on pakitud alustele, täitke ära aluste lahtrid. Kui kaup ei ole pakitud alustele, täitke ära kauba kirjelduse lahtrid.
Mahukaalu arvutamisel on võetud aluseks:
Autotranspordis 1 m³ = 333 kg.
Lennutranspordis 1 m³ = 167 kg.
Mahukaal: kg
Maht:

NASDAQ OMX Tallinna, Riia ja Vilniuse börsiinfo 15 minutilise viivitusega.

Valuuta Tähis Kurss +/- %
Austraalia dollar AUD 1,54 -0.0907323
Brasiilia reaal BRL 4,25 -0.0094031
Bulgaaria leev BGN 1,96 0
Filipiinide peeso PHP 61,27 -0.0097922
Hiina jüaan CNY 7,44 0
Hongkongi dollar HKD 9,14 0
Horvaatia kuna HRK 7,38 -0.1624234
Iisraeli seekel ILS 4,15 0
India ruupia INR 78,91 0.0139428
Indoneesia ruupia IDR 16443,98 0
Islandi kroon ISK 123,61 -0.024264
Jaapani jeen JPY 127,43 0
Kanada dollar CAD 1,51 -0.0066181
LAV rand ZAR 14,54 -0.0281917
Lõuna-Korea vonn KRW 1254,71 -0.0342591
Malaysia ringgit MYR 4,64 0
Mehhiko peeso MXN 22,76 -0.0013182
Norra kroon NOK 9,52 -0.0126084
Poola slott PLN 4,31 -0.0139101
Rootsi kroon SEK 10,21 0
Rumeenia leu RON 4,62 0
Singapuri dollar SGD 1,56 -0.0127984
Suurbritannia nael GBP 0,88 0
Šveitsi frank CHF 1,15 0
Taani kroon DKK 7,45 0
Tai baht THB 37,19 0
Tšehhi kroon CZK 25,71 -0.0194424
Türgi liir TRY 5,48 -0.001824
Ukraina grivna UAH 30,45 0
Ungari forint HUF 319,14 0
USA dollar USD 1,17 0
Uus-Meremaa dollar NZD 1,68 0
Valgevene rubla BYN 2,34 0
Vene rubla RUB 72,46 0

Valdkonna töökuulutused