Terk: kas tahame olla Hiina transiidis vaid läbivedajad?

Eesti Tuleviku Uuringute Instituuti uurija Erik Terk ütles Logistika Aastakonverentsil, et Eestis on Hiina konteineri transiidil perspektiivi, kui peab küsima, kas tahame olla vaid läbivedaja.

Ta tõdes konverentsil, et Hiina konteineriäri ei saa teha suhtumisega, et küll midagi leiame. „See on mastaabiefekti äri, teine võimalus on jääda pisikeseks nišitegijaks,“ selgitas ta.

Ta lisas, et sellest on tulemas valdavalt positiivsed uudised. „Meie konkurentsieelis on see, et saame vastu võtta suuri laevu. Soomel ja Venemaal pole selliseid sadamaid. Kui Venemaa tahab saada Hiina kaupa suute laevadega, peab tehes tahtma tegema äri nii öelda  paha riigiga nagu Eesti, Läti, Leedu või Poolaga. Selles äris hakkab majanduslik motivatsioon rohkem mängima kui poliitiline,“ selgitas Terk.

Terki sõnul on see Eestile suur logistiline ülesanne, mille sarnast ei ole siin veel lahendatud. „Moraal on võimaluste kasutamises. See eeldab mastaapseid kooskõlastusi,“ ütles ta.

Tema sõnul on majandus- ja kommunikatsiooniministeerium ning Tallinna sadam teinud kalkulatsiooni, et Eestist võib alates 2013-2015. aastas läbi vedaga aastaga umbes miljon TEUd kaupa. „Kuid, kas me tahame olla vaid läbivedaja, nagu juhtus naftaga,“ küsis Terk. „Olulisem on vaadata, milliseid teenimisvõimalusi on.“

Ta selgitas, et Hiina konteineritransiidi riskid on mõõdukad. Näiteks piiriületus, mis siiani problemaatiline on olnud, läheb ladusamaks, sest Terk sõnul on see Euroopa Liidu kui terviku ja Venemaa küsimus.

Ning kuna Eesti ei suuda kogu kaubavoogu ise teenindada tuleb seda jagada. „On tekkinud arusaam, et vedude põhiraskus on raudteel. Seal vajame Venemaa partnerit, kes sellelt teenib. Meil ei ole piisavalt autojuhte jne. Peame pirukat jagama, ma ei kahtle mitte kahtles, kas piisavalt pirukast järele jääb vaid, kuidas teha nii, et see, mis järele jääb on piisavalt priske,“ lisas ta.

Ka ei maksa Terk sõnul arvata, et Hiina kaubavood kokku kuivavad. Nimelt on Londonis analüüsitud Hiina tulevikku. „Küsimused on kuidas hiinlased oma arengut juhtivad ja kuidas maailm Hiina vaatab, kas ohu või võimalusena. Halvasti võib minna siis, kui hiinlased ei suuda oma arengut juhtida, kuid välissurve tugevdaks Hiinat. Kaubandussõda maailm ei oota,“ rääkis Terk.

Osale arutelus

  • Mariliis Pinn

Toetajad

Jälgi Logistikauudiseid sotsiaalmeedias

RSS

Toetajad

Tööriistad

=
=
=
=
Transpordiliik:
Kui kaup on pakitud alustele, täitke ära aluste lahtrid. Kui kaup ei ole pakitud alustele, täitke ära kauba kirjelduse lahtrid.
Mahukaalu arvutamisel on võetud aluseks:
Autotranspordis 1 m³ = 333 kg.
Lennutranspordis 1 m³ = 167 kg.
Mahukaal: kg
Maht:

NASDAQ OMX Tallinna, Riia ja Vilniuse börsiinfo 15 minutilise viivitusega.

Valuuta Tähis Kurss +/- %
Austraalia dollar AUD 1,50 0.098514
Bulgaaria leev BGN 1,96 0
Filipiinide peeso PHP 61,04 0.684547
Hiina jüaan CNY 7,84 0.318732
Hongkongi dollar HKD 9,24 0.411755
Horvaatia kuna HRK 7,51 0.014652
Iisraeli seekel ILS 4,13 0.021787
India ruupia INR 77,03 0.430918
Indoneesia ruupia IDR 16023,00 0.552243
Islandi kroon ISK 124,52 0.10773
Jaapani jeen JPY 133,36 0.172769
Kanada dollar CAD 1,48 0.657406
LAV rand ZAR 16,00 0
Lõuna-Korea vonn KRW 1336,20 0.149902
Malaysia ringgit MYR 5,00 0.484081
Mehhiko peeso MXN 22,29 0.260935
Norra kroon NOK 9,39 0.076202
Poola slott PLN 4,24 0.014168
Rootsi kroon SEK 9,63 0.354974
Rubla RUB 67,87 0.28519
Rumeenia leu RON 4,60 0.239766
Singapuri dollar SGD 1,61 0.506503
Suurbritannia nael GBP 0,90 0.910801
Šveitsi frank CHF 1,16 -0.018149
Taani kroon DKK 7,44 -0.011955
Tai baht THB 39,25 0.486431
Tšehhi kroon CZK 25,73 0.034996
Türgi liir TRY 4,33 -0.226025
Ukraina grivna UAH 31,53 0.811095
Ungari forint HUF 307,68 -0.184914
USA dollar USD 1,18 0.508174
Uus-Meremaa dollar NZD 1,69 2.259197
Valgevene rubla BRL 3,75 0.379872
Valgevene rubla BYN 23221,00 0.506405

Valdkonna töökuulutused