Terk: kas tahame olla Hiina transiidis vaid läbivedajad?

Eesti Tuleviku Uuringute Instituuti uurija Erik Terk ütles Logistika Aastakonverentsil, et Eestis on Hiina konteineri transiidil perspektiivi, kui peab küsima, kas tahame olla vaid läbivedaja.

Ta tõdes konverentsil, et Hiina konteineriäri ei saa teha suhtumisega, et küll midagi leiame. „See on mastaabiefekti äri, teine võimalus on jääda pisikeseks niðitegijaks,“ selgitas ta.

Ta lisas, et sellest on tulemas valdavalt positiivsed uudised. „Meie konkurentsieelis on see, et saame vastu võtta suuri laevu. Soomel ja Venemaal pole selliseid sadamaid. Kui Venemaa tahab saada Hiina kaupa suute laevadega, peab tehes tahtma tegema äri nii öelda  paha riigiga nagu Eesti, Läti, Leedu või Poolaga. Selles äris hakkab majanduslik motivatsioon rohkem mängima kui poliitiline,“ selgitas Terk.

Terki sõnul on see Eestile suur logistiline ülesanne, mille sarnast ei ole siin veel lahendatud. „Moraal on võimaluste kasutamises. See eeldab mastaapseid kooskõlastusi,“ ütles ta.

Tema sõnul on majandus- ja kommunikatsiooniministeerium ning Tallinna sadam teinud kalkulatsiooni, et Eestist võib alates 2013-2015. aastas läbi vedaga aastaga umbes miljon TEUd kaupa. „Kuid, kas me tahame olla vaid läbivedaja, nagu juhtus naftaga,“ küsis Terk. „Olulisem on vaadata, milliseid teenimisvõimalusi on.“

Ta selgitas, et Hiina konteineritransiidi riskid on mõõdukad. Näiteks piiriületus, mis siiani problemaatiline on olnud, läheb ladusamaks, sest Terk sõnul on see Euroopa Liidu kui terviku ja Venemaa küsimus.

Ning kuna Eesti ei suuda kogu kaubavoogu ise teenindada tuleb seda jagada. „On tekkinud arusaam, et vedude põhiraskus on raudteel. Seal vajame Venemaa partnerit, kes sellelt teenib. Meil ei ole piisavalt autojuhte jne. Peame pirukat jagama, ma ei kahtle mitte kahtles, kas piisavalt pirukast järele jääb vaid, kuidas teha nii, et see, mis järele jääb on piisavalt priske,“ lisas ta.

Ka ei maksa Terk sõnul arvata, et Hiina kaubavood kokku kuivavad. Nimelt on Londonis analüüsitud Hiina tulevikku. „Küsimused on kuidas hiinlased oma arengut juhtivad ja kuidas maailm Hiina vaatab, kas ohu või võimalusena. Halvasti võib minna siis, kui hiinlased ei suuda oma arengut juhtida, kuid välissurve tugevdaks Hiinat. Kaubandussõda maailm ei oota,“ rääkis Terk.

Osale arutelus

  • Mariliis Pinn

Toetajad

Raadio ettevõtlikule inimesele

Hetkel eetris

Jälgi Logistikauudiseid sotsiaalmeedias

RSS

Toetajad

Tööriistad

=
=
=
=
Transpordiliik:
Kui kaup on pakitud alustele, täitke ära aluste lahtrid. Kui kaup ei ole pakitud alustele, täitke ära kauba kirjelduse lahtrid.
Mahukaalu arvutamisel on võetud aluseks:
Autotranspordis 1 m³ = 333 kg.
Lennutranspordis 1 m³ = 167 kg.
Mahukaal: kg
Maht:

NASDAQ OMX Tallinna, Riia ja Vilniuse börsiinfo 15 minutilise viivitusega.

Valuuta Tähis Kurss +/- %
Austraalia dollar AUD 1,58 0.0316176
Brasiilia reaal BRL 4,46 0.386882
Bulgaaria leev BGN 1,96 -0.0051138
Filipiinide peeso PHP 60,10 0.2686064
Hiina jüaan CNY 7,85 0.3951205
Hongkongi dollar HKD 8,88 -0.1225752
Horvaatia kuna HRK 7,39 0.1871136
Iisraeli seekel ILS 4,25 0.2025579
India ruupia INR 82,33 2.1311699
Indoneesia ruupia IDR 16537,53 0.4815205
Islandi kroon ISK 140,03 1.0025967
Jaapani jeen JPY 128,31 0.0389833
Kanada dollar CAD 1,52 0.4552953
LAV rand ZAR 16,42 1.9115556
Lõuna-Korea vonn KRW 1283,44 0.3557773
Malaysia ringgit MYR 4,74 0.0379923
Mehhiko peeso MXN 23,17 0.5102174
Norra kroon NOK 9,72 0.5472055
Poola slott PLN 4,29 0.1562573
Rootsi kroon SEK 10,34 0.488004
Rumeenia leu RON 4,65 0.2565927
Singapuri dollar SGD 1,56 0.2053388
Suurbritannia nael GBP 0,91 1.5441423
Šveitsi frank CHF 1,12 -0.1863685
Taani kroon DKK 7,46 -0.004019
Tai baht THB 37,39 0.1073513
Tšehhi kroon CZK 25,86 0.1277683
Türgi liir TRY 6,07 0.5636044
Ukraina grivna UAH 31,49 -0.3931902
Ungari forint HUF 323,54 0.1951008
USA dollar USD 1,14 -0.1405728
Uus-Meremaa dollar NZD 1,65 -0.1813456
Valgevene rubla BYN 2,41 -0.342876
Vene rubla RUB 75,66 0.1697301

Valdkonna töökuulutused