Teadlane: logistikud peavad majanduspööristele vastu astuma

10. Logistika Aastakonverentsi peaesineja MIT doktor Mahender Singh ennustas, et logistikuid peavad hakkama kaasa lööma kogu firma strateegia kujundamises, sest enam ei õnnestu peituda majanduspööriste eest.

„On oodata suurt sammu. Tarneahel on osa äristrateegiast, kuid logistikud ei mõtle veel endast kui osast firmas,“ selgitas ta, et logistikud mõtlevad veel liialt taktiliselt ja arvavad, et piisab sellest, kui nad on ainult tarneahela võimalikult optimaalseks teinud. „Logistikute roll on tulevikus veel tähtsam ja logistikud peavad firma tuleviku kujundamises julgemalt kaasa lööma. Tuleb mõtteviisi muuta,“ selgitas ta.

„Tarneahela juhid peavad hakkama suuremalt mõtlema. Keegi ei uskunud, et nafta hind võib tõusta 150 dollarit barreli eest ja kukkuda 60 dollarini. See on uskumatu ja selle mõju tarneahelale on tohutu,“ rääkis ta. Ka tõi ta välja, et tooraine hinnad on väga kiiresti tõusnud ja finantsmaailm on sattunud kriisi. „Kõik see mõjutab logistikat,“ lisas ta. 

Ta seletas, et seni on logistikud suutnud ennast majandusturbulentsidest eemal hoida, kuid kaua see enam ei õnnestu. „Me tahame kõike kontrollida, kuid tulevikus see enam ei õnnestu, me ei suuda keskkonda kontrollida. Kuidas saada hakkama maailmas, mida ma ei suuda kontrollida? Tänased teadmised ei aita meil hakkama saada, kuid peame mõtlema, mida teha saame,“ selgitas ta ja palus konverentsil osalejatel oma strateegiale ja selle muutusele mõelda ja kui nad seda ei suuda, siis selgeks teha, mis see on, sest see on tähis, kuna tulevikus on ärimudelite muutust oodata.

Ta tõi välja, et edukad firmad teavad, mis toimub, mõtlevad teisiti ja näevad alternatiive.

Maailma juhtiva tehnikaülikooli MIT (Massachusets Institute of Technology) doktoril Mahender Singhil on enam kui neliteist aastat tarneahelate juhtimise alast kogemust. Ta juhib MIT ülemaailmse ulatusega tulevikuseire projekti “Tarneahel 2020“, mille eesmärgiks on kolme välja töötatud baasstsenaariumi põhjal hinnata ja analüüsida keskkonnas toimuvate muudatuste mõju tarneahelate evolutsioonile.

Osale arutelus

  • Mariliis Pinn

Toetajad

Raadio ettevõtlikule inimesele

Hetkel eetris

Jälgi Logistikauudiseid sotsiaalmeedias

RSS

Toetajad

Tööriistad

=
=
=
=
Transpordiliik:
Kui kaup on pakitud alustele, täitke ära aluste lahtrid. Kui kaup ei ole pakitud alustele, täitke ära kauba kirjelduse lahtrid.
Mahukaalu arvutamisel on võetud aluseks:
Autotranspordis 1 m³ = 333 kg.
Lennutranspordis 1 m³ = 167 kg.
Mahukaal: kg
Maht:

NASDAQ OMX Tallinna, Riia ja Vilniuse börsiinfo 15 minutilise viivitusega.

Valuuta Tähis Kurss +/- %
Austraalia dollar AUD 1,58 0
Brasiilia reaal BRL 4,27 0
Bulgaaria leev BGN 1,96 0
Filipiinide peeso PHP 59,68 0
Hiina jüaan CNY 7,72 0
Hongkongi dollar HKD 8,94 0
Horvaatia kuna HRK 7,43 0
Iisraeli seekel ILS 4,20 0
India ruupia INR 80,94 0
Indoneesia ruupia IDR 16149,58 0
Islandi kroon ISK 137,60 0
Jaapani jeen JPY 124,45 0
Kanada dollar CAD 1,51 0
LAV rand ZAR 15,63 0
Lõuna-Korea vonn KRW 1277,95 0
Malaysia ringgit MYR 4,68 0
Mehhiko peeso MXN 21,66 0
Norra kroon NOK 9,74 0
Poola slott PLN 4,29 0
Rootsi kroon SEK 10,28 0
Rumeenia leu RON 4,69 0
Singapuri dollar SGD 1,54 0
Suurbritannia nael GBP 0,88 0
Šveitsi frank CHF 1,13 0
Taani kroon DKK 7,47 0
Tai baht THB 36,17 0
Tšehhi kroon CZK 25,54 0
Türgi liir TRY 6,09 0
Ukraina grivna UAH 31,91 0
Ungari forint HUF 319,39 0
USA dollar USD 1,14 0
Uus-Meremaa dollar NZD 1,68 0
Valgevene rubla BYN 2,45 0
Vene rubla RUB 75,56 0

Valdkonna töökuulutused

VENIPAK EESTI OÜ otsib MÜÜGIESINDAJAT

Venipak Eesti OÜ

24. jaanuar 2019