DHL tahab miljon tonni kaupa autodelt rööbastele panna

DHL Estonia müügi- ja turundusjuht Elar Killumets ütles, et üldine tendents on selline, et kaubavood liiguvad veoautodelt rongidele ja DHL soovib kahe aastaga miljon tonni oma kaubavoogudest rekkadelt raudteele suunata.

„Teemaksud, piirangud, sõidukeelud nädalavahetustel, trend on selline, et piiranguid järjest rohkem. Kütuse hind on üles läinud, kulud kasvavad ja kellelegi see ei meeli,“ selgitas ta Logistika Aastakonverentsil.

Ta lisas, et ka on poliitiline surve ühelt poolt kaubavahetust suurendada ja teisest küljest raudteed arenda. „Kulud on väiksemad ja süsihappegaasi eraldamine ka väiksem,“ selgitas ta.

Killumets rääkis, et Euroopa Liit on kogu oma sisemist transporti ümber korraldamas. „Ametlikult on välja öeldud, maanteelt peab kaup minema raudteele ja merele. Kütuse hind on väiksem, CO2 emissioon on kordades väiksem veetud tonnide peale. Jah, rong küll kulutab rohkem küttust, kuid kui palju rohkem see veab võrreldes rekkaga,“ lisas ta. Lisaks mängivad plusse raudtee kasuks ka tööajaseadused, mida üha terasemalt järgitakse.

Kuigi ta tunnistas, et sellel on kitsendusi. „Põhilisest on probleem rongide pikkuses ja tonnaažis, mis igas riigis on pisut erinevad ja teenus täna ei toimi. Põhimõtteliselt on ka lõpp reisirongide eelistamisel, et  kaubarongid liiguksid kiiremini,“ rääkis Killumets transpordi arengusuundadest.

Killumetsa sõnul peaks 2015. aastaks valmis olema raudtee, mis ühendab Eestit Euroopaga.

Ta lisas, et klient ei pruugi seda isegi märgatagi. „Klient laeb kauba rekkasse ja teine saab sama kauba rekkast, vahepeal klient ei teagi, et transpordiliik muutub,“ lisas ta selgitades, et selle pärast muudmoodi kaupa pakkima ei pea. 

 

Osale arutelus

  • Mariliis Pinn

Toetajad

Jälgi Logistikauudiseid sotsiaalmeedias

RSS

Toetajad

Tööriistad

=
=
=
=
Transpordiliik:
Kui kaup on pakitud alustele, täitke ära aluste lahtrid. Kui kaup ei ole pakitud alustele, täitke ära kauba kirjelduse lahtrid.
Mahukaalu arvutamisel on võetud aluseks:
Autotranspordis 1 m³ = 333 kg.
Lennutranspordis 1 m³ = 167 kg.
Mahukaal: kg
Maht:

NASDAQ OMX Tallinna, Riia ja Vilniuse börsiinfo 15 minutilise viivitusega.

Valuuta Tähis Kurss +/- %
Austraalia dollar AUD 1,50 -0.187683
Bulgaaria leev BGN 1,96 0
Filipiinide peeso PHP 60,44 0.006619
Hiina jüaan CNY 7,80 0.285592
Hongkongi dollar HKD 9,19 -0.216076
Horvaatia kuna HRK 7,51 0.026647
Iisraeli seekel ILS 4,13 0.247404
India ruupia INR 76,56 0.28149
Indoneesia ruupia IDR 15900,00 -0.044005
Islandi kroon ISK 124,02 -0.293434
Jaapani jeen JPY 132,03 -0.249329
Kanada dollar CAD 1,47 -0.360216
LAV rand ZAR 15,77 0.399279
Lõuna-Korea vonn KRW 1329,90 0.007519
Malaysia ringgit MYR 4,97 -0.084403
Mehhiko peeso MXN 22,13 -1.417912
Norra kroon NOK 9,34 0.299396
Poola slott PLN 4,24 0.033057
Rootsi kroon SEK 9,60 0.3646
Rubla RUB 67,43 -0.109619
Rumeenia leu RON 4,58 0.034909
Singapuri dollar SGD 1,59 0.012543
Suurbritannia nael GBP 0,89 0.242672
Šveitsi frank CHF 1,15 0.059101
Taani kroon DKK 7,44 0.001343
Tai baht THB 38,95 -0.128205
Tšehhi kroon CZK 25,76 -0.127961
Türgi liir TRY 4,32 0.302114
Ukraina grivna UAH 31,24 -0.527272
Ungari forint HUF 308,15 0.133229
USA dollar USD 1,18 -0.220409
Uus-Meremaa dollar NZD 1,64 -0.284481
Valgevene rubla BRL 3,72 -0.63352
Valgevene rubla BYN 23068,00 -0.73156

Valdkonna töökuulutused