DHL tahab miljon tonni kaupa autodelt rööbastele panna

DHL Estonia müügi- ja turundusjuht Elar Killumets ütles, et üldine tendents on selline, et kaubavood liiguvad veoautodelt rongidele ja DHL soovib kahe aastaga miljon tonni oma kaubavoogudest rekkadelt raudteele suunata.

„Teemaksud, piirangud, sõidukeelud nädalavahetustel, trend on selline, et piiranguid järjest rohkem. Kütuse hind on üles läinud, kulud kasvavad ja kellelegi see ei meeli,“ selgitas ta Logistika Aastakonverentsil.

Ta lisas, et ka on poliitiline surve ühelt poolt kaubavahetust suurendada ja teisest küljest raudteed arenda. „Kulud on väiksemad ja süsihappegaasi eraldamine ka väiksem,“ selgitas ta.

Killumets rääkis, et Euroopa Liit on kogu oma sisemist transporti ümber korraldamas. „Ametlikult on välja öeldud, maanteelt peab kaup minema raudteele ja merele. Kütuse hind on väiksem, CO2 emissioon on kordades väiksem veetud tonnide peale. Jah, rong küll kulutab rohkem küttust, kuid kui palju rohkem see veab võrreldes rekkaga,“ lisas ta. Lisaks mängivad plusse raudtee kasuks ka tööajaseadused, mida üha terasemalt järgitakse.

Kuigi ta tunnistas, et sellel on kitsendusi. „Põhilisest on probleem rongide pikkuses ja tonnaažis, mis igas riigis on pisut erinevad ja teenus täna ei toimi. Põhimõtteliselt on ka lõpp reisirongide eelistamisel, et  kaubarongid liiguksid kiiremini,“ rääkis Killumets transpordi arengusuundadest.

Killumetsa sõnul peaks 2015. aastaks valmis olema raudtee, mis ühendab Eestit Euroopaga.

Ta lisas, et klient ei pruugi seda isegi märgatagi. „Klient laeb kauba rekkasse ja teine saab sama kauba rekkast, vahepeal klient ei teagi, et transpordiliik muutub,“ lisas ta selgitades, et selle pärast muudmoodi kaupa pakkima ei pea. 

 

Osale arutelus

  • Mariliis Pinn

Toetajad

Raadio ettevõtlikule inimesele

Hetkel eetris

Jälgi Logistikauudiseid sotsiaalmeedias

RSS

Toetajad

Tööriistad

=
=
=
=
Transpordiliik:
Kui kaup on pakitud alustele, täitke ära aluste lahtrid. Kui kaup ei ole pakitud alustele, täitke ära kauba kirjelduse lahtrid.
Mahukaalu arvutamisel on võetud aluseks:
Autotranspordis 1 m³ = 333 kg.
Lennutranspordis 1 m³ = 167 kg.
Mahukaal: kg
Maht:

NASDAQ OMX Tallinna, Riia ja Vilniuse börsiinfo 15 minutilise viivitusega.

Valuuta Tähis Kurss +/- %
Austraalia dollar AUD 1,56 -0.2180745
Brasiilia reaal BRL 4,32 -0.1223962
Bulgaaria leev BGN 1,96 -0.020453
Filipiinide peeso PHP 61,98 0.0985222
Hiina jüaan CNY 7,46 -0.1217587
Hongkongi dollar HKD 9,10 -0.1185276
Horvaatia kuna HRK 7,38 0.0013556
Iisraeli seekel ILS 4,20 -0.1521817
India ruupia INR 78,89 -0.1430289
Indoneesia ruupia IDR 16146,04 -0.1205652
Islandi kroon ISK 124,92 -0.0160077
Jaapani jeen JPY 128,07 -0.3113567
Kanada dollar CAD 1,53 -0.2675891
LAV rand ZAR 15,56 -0.1725443
Lõuna-Korea vonn KRW 1281,36 0.121894
Malaysia ringgit MYR 4,63 0.1556959
Mehhiko peeso MXN 23,98 0.1482688
Norra kroon NOK 9,45 -0.0095191
Poola slott PLN 4,28 -0.0210069
Rootsi kroon SEK 10,20 0.0608052
Rumeenia leu RON 4,66 -0.0257422
Singapuri dollar SGD 1,57 -0.0765355
Suurbritannia nael GBP 0,87 -0.0572148
Šveitsi frank CHF 1,16 -0.2331808
Taani kroon DKK 7,45 -0.0080547
Tai baht THB 37,92 0.1553218
Tšehhi kroon CZK 25,72 0.0272246
Türgi liir TRY 5,48 -0.0947764
Ukraina grivna UAH 30,54 -0.1206746
Ungari forint HUF 322,76 0.1240849
USA dollar USD 1,16 -0.1119917
Uus-Meremaa dollar NZD 1,67 -0.1496468
Valgevene rubla BYN 2,32 -0.1552059
Vene rubla RUB 73,14 -0.1983935

Valdkonna töökuulutused