DHL tahab miljon tonni kaupa autodelt rööbastele panna

DHL Estonia müügi- ja turundusjuht Elar Killumets ütles, et üldine tendents on selline, et kaubavood liiguvad veoautodelt rongidele ja DHL soovib kahe aastaga miljon tonni oma kaubavoogudest rekkadelt raudteele suunata.

„Teemaksud, piirangud, sõidukeelud nädalavahetustel, trend on selline, et piiranguid järjest rohkem. Kütuse hind on üles läinud, kulud kasvavad ja kellelegi see ei meeli,“ selgitas ta Logistika Aastakonverentsil.

Ta lisas, et ka on poliitiline surve ühelt poolt kaubavahetust suurendada ja teisest küljest raudteed arenda. „Kulud on väiksemad ja süsihappegaasi eraldamine ka väiksem,“ selgitas ta.

Killumets rääkis, et Euroopa Liit on kogu oma sisemist transporti ümber korraldamas. „Ametlikult on välja öeldud, maanteelt peab kaup minema raudteele ja merele. Kütuse hind on väiksem, CO2 emissioon on kordades väiksem veetud tonnide peale. Jah, rong küll kulutab rohkem küttust, kuid kui palju rohkem see veab võrreldes rekkaga,“ lisas ta. Lisaks mängivad plusse raudtee kasuks ka tööajaseadused, mida üha terasemalt järgitakse.

Kuigi ta tunnistas, et sellel on kitsendusi. „Põhilisest on probleem rongide pikkuses ja tonnaažis, mis igas riigis on pisut erinevad ja teenus täna ei toimi. Põhimõtteliselt on ka lõpp reisirongide eelistamisel, et  kaubarongid liiguksid kiiremini,“ rääkis Killumets transpordi arengusuundadest.

Killumetsa sõnul peaks 2015. aastaks valmis olema raudtee, mis ühendab Eestit Euroopaga.

Ta lisas, et klient ei pruugi seda isegi märgatagi. „Klient laeb kauba rekkasse ja teine saab sama kauba rekkast, vahepeal klient ei teagi, et transpordiliik muutub,“ lisas ta selgitades, et selle pärast muudmoodi kaupa pakkima ei pea. 

 

Osale arutelus

  • Mariliis Pinn

Toetajad

Raadio ettevõtlikule inimesele

Hetkel eetris

Jälgi Logistikauudiseid sotsiaalmeedias

RSS

Toetajad

Tööriistad

=
=
=
=
Transpordiliik:
Kui kaup on pakitud alustele, täitke ära aluste lahtrid. Kui kaup ei ole pakitud alustele, täitke ära kauba kirjelduse lahtrid.
Mahukaalu arvutamisel on võetud aluseks:
Autotranspordis 1 m³ = 333 kg.
Lennutranspordis 1 m³ = 167 kg.
Mahukaal: kg
Maht:

NASDAQ OMX Tallinna, Riia ja Vilniuse börsiinfo 15 minutilise viivitusega.

Valuuta Tähis Kurss +/- %
Austraalia dollar AUD 1,59 0.2147549
Brasiilia reaal BRL 4,28 0.0702149
Bulgaaria leev BGN 1,96 -0.0306717
Filipiinide peeso PHP 59,93 0.4188868
Hiina jüaan CNY 7,72 0.0712712
Hongkongi dollar HKD 8,94 0.0839367
Horvaatia kuna HRK 7,43 -0.0376911
Iisraeli seekel ILS 4,21 0.1070511
India ruupia INR 81,08 0.1729612
Indoneesia ruupia IDR 16155,22 0.0349235
Islandi kroon ISK 137,68 0.0581395
Jaapani jeen JPY 124,77 0.2571314
Kanada dollar CAD 1,51 -0.026448
LAV rand ZAR 15,75 0.7645798
Lõuna-Korea vonn KRW 1278,52 0.0446027
Malaysia ringgit MYR 4,69 0.0213456
Mehhiko peeso MXN 21,75 0.4035311
Norra kroon NOK 9,73 -0.1324422
Poola slott PLN 4,29 0.1072911
Rootsi kroon SEK 10,26 -0.1965898
Rumeenia leu RON 4,69 0.0021307
Singapuri dollar SGD 1,55 0.136028
Suurbritannia nael GBP 0,88 0.4560483
Šveitsi frank CHF 1,13 0.035317
Taani kroon DKK 7,46 -0.0616044
Tai baht THB 36,16 -0.0243277
Tšehhi kroon CZK 25,55 0.0234889
Türgi liir TRY 6,11 0.3466005
Ukraina grivna UAH 31,90 -0.0191172
Ungari forint HUF 318,64 -0.2348226
USA dollar USD 1,14 0.0702062
Uus-Meremaa dollar NZD 1,69 0.0950175
Valgevene rubla BYN 2,45 -0.0081746
Vene rubla RUB 75,68 0.1569589

Valdkonna töökuulutused

VENIPAK EESTI OÜ otsib MÜÜGIESINDAJAT

Venipak Eesti OÜ

24. jaanuar 2019