Mereveo hinnast on järele jäänud armetud riismed

Puistekaupade meretranspordi hinnaindeks Baltic Dry Index (BDI) on mai lõpust langenud 13 korda ja jõudnud tasemele, kus ta oli viimati 2002. aasta alguses.

BDI näitab, kui palju maksab toorainete laevatransport, kirjutas Äripäev. Seda indeksit jälgitakse pingsalt Wall Steetil, sest see on hea näitaja majandus- ja tootmiskasvu kohta. Enamik merevedusid toimub riikide vahel. Kui tooraine ei liigu, siis toodetakse ka vähem asju. Mai lõpust on indeks langenud samasuguse hooga nagu aktsiaturud.
 
Kui 20. mail oli hinnaindeks 11 793, siis möödunud nädala lõpus vaid 925 punkti. Varem pidurdamatult kasvanud konteinerite hulk on samuti kasvutempo minetanud. OÜ Greencarrier tegevjuht Janek Ojamäe toob näite, et kui eelmisel aastal kasvasid Kaug-Idast Euroopasse konteinerite mahud 12-13% võrreldes aasta varasemaga, siis tänavu I kvartalis vaid kaks protsenti. Varasem kasvueufooria pani laevaliine agaralt uusi laevu tellima. Ojamäe kinnitusel on aga praegu laevafirmadel täituvusega suuri probleeme ja hindade alandamisega üritatakse konkurentsieelist omandada.

"Võib olla sarnane oht kui 70ndatel naftatankeritega, kus viimased tellitud laevad läksid otse laevaehitusest lammutusse," ütleb Ojamäe.
 
AS Lincona Konsulti ostujuht Aivi Kulden nendib, et meretranspordi hinnalangus on ka Linconani jõudnud. Konteineri vedu Aasiast Eestisse on langenud 1000 dollari võrra. Samas on dollar tugevnenud.

ASi Balti Logistika arendus- ja müügijuht Magnus Lepasalu arvab, et odavam merevedu toob soodsa Aasia majanduse Eesti ettevõtetele lähemale. Kuna laevaveo kulu on üsna madal, osutub mõistlikuks hankida tooteid ja toorainet kaugetest piirkondadest, kus toodagu hind oluliselt väiksem. Lepasalu kinnitusel ei maksa peljata, et kaubakogused on liiga väikesed. Võimalik on kasutada osakonteineri teenust.
 
Osa logistikaettevõtteid pakub ka teenust, mis koordineerib lähteriigis kliendi erinevatelt hankijatelt kaupade kokkukogumise ja tagab kauba ühekordse veo.

Osale arutelus

  • Mariliis Pinn

Toetajad

Jälgi Logistikauudiseid sotsiaalmeedias

RSS

Toetajad

Tööriistad

=
=
=
=
Transpordiliik:
Kui kaup on pakitud alustele, täitke ära aluste lahtrid. Kui kaup ei ole pakitud alustele, täitke ära kauba kirjelduse lahtrid.
Mahukaalu arvutamisel on võetud aluseks:
Autotranspordis 1 m³ = 333 kg.
Lennutranspordis 1 m³ = 167 kg.
Mahukaal: kg
Maht:

NASDAQ OMX Tallinna, Riia ja Vilniuse börsiinfo 15 minutilise viivitusega.

Valuuta Tähis Kurss +/- %
Austraalia dollar AUD 1,50 0.098514
Bulgaaria leev BGN 1,96 0
Filipiinide peeso PHP 61,04 0.684547
Hiina jüaan CNY 7,84 0.318732
Hongkongi dollar HKD 9,24 0.411755
Horvaatia kuna HRK 7,51 0.014652
Iisraeli seekel ILS 4,13 0.021787
India ruupia INR 77,03 0.430918
Indoneesia ruupia IDR 16023,00 0.552243
Islandi kroon ISK 124,52 0.10773
Jaapani jeen JPY 133,36 0.172769
Kanada dollar CAD 1,48 0.657406
LAV rand ZAR 16,00 0
Lõuna-Korea vonn KRW 1336,20 0.149902
Malaysia ringgit MYR 5,00 0.484081
Mehhiko peeso MXN 22,29 0.260935
Norra kroon NOK 9,39 0.076202
Poola slott PLN 4,24 0.014168
Rootsi kroon SEK 9,63 0.354974
Rubla RUB 67,87 0.28519
Rumeenia leu RON 4,60 0.239766
Singapuri dollar SGD 1,61 0.506503
Suurbritannia nael GBP 0,90 0.910801
Šveitsi frank CHF 1,16 -0.018149
Taani kroon DKK 7,44 -0.011955
Tai baht THB 39,25 0.486431
Tšehhi kroon CZK 25,73 0.034996
Türgi liir TRY 4,33 -0.226025
Ukraina grivna UAH 31,53 0.811095
Ungari forint HUF 307,68 -0.184914
USA dollar USD 1,18 0.508174
Uus-Meremaa dollar NZD 1,69 2.259197
Valgevene rubla BRL 3,75 0.379872
Valgevene rubla BYN 23221,00 0.506405

Valdkonna töökuulutused