Mereveo hinnast on järele jäänud armetud riismed

Puistekaupade meretranspordi hinnaindeks Baltic Dry Index (BDI) on mai lõpust langenud 13 korda ja jõudnud tasemele, kus ta oli viimati 2002. aasta alguses.

BDI näitab, kui palju maksab toorainete laevatransport, kirjutas Äripäev. Seda indeksit jälgitakse pingsalt Wall Steetil, sest see on hea näitaja majandus- ja tootmiskasvu kohta. Enamik merevedusid toimub riikide vahel. Kui tooraine ei liigu, siis toodetakse ka vähem asju. Mai lõpust on indeks langenud samasuguse hooga nagu aktsiaturud.
 
Kui 20. mail oli hinnaindeks 11 793, siis möödunud nädala lõpus vaid 925 punkti. Varem pidurdamatult kasvanud konteinerite hulk on samuti kasvutempo minetanud. OÜ Greencarrier tegevjuht Janek Ojamäe toob näite, et kui eelmisel aastal kasvasid Kaug-Idast Euroopasse konteinerite mahud 12-13% võrreldes aasta varasemaga, siis tänavu I kvartalis vaid kaks protsenti. Varasem kasvueufooria pani laevaliine agaralt uusi laevu tellima. Ojamäe kinnitusel on aga praegu laevafirmadel täituvusega suuri probleeme ja hindade alandamisega üritatakse konkurentsieelist omandada.

"Võib olla sarnane oht kui 70ndatel naftatankeritega, kus viimased tellitud laevad läksid otse laevaehitusest lammutusse," ütleb Ojamäe.
 
AS Lincona Konsulti ostujuht Aivi Kulden nendib, et meretranspordi hinnalangus on ka Linconani jõudnud. Konteineri vedu Aasiast Eestisse on langenud 1000 dollari võrra. Samas on dollar tugevnenud.

ASi Balti Logistika arendus- ja müügijuht Magnus Lepasalu arvab, et odavam merevedu toob soodsa Aasia majanduse Eesti ettevõtetele lähemale. Kuna laevaveo kulu on üsna madal, osutub mõistlikuks hankida tooteid ja toorainet kaugetest piirkondadest, kus toodagu hind oluliselt väiksem. Lepasalu kinnitusel ei maksa peljata, et kaubakogused on liiga väikesed. Võimalik on kasutada osakonteineri teenust.
 
Osa logistikaettevõtteid pakub ka teenust, mis koordineerib lähteriigis kliendi erinevatelt hankijatelt kaupade kokkukogumise ja tagab kauba ühekordse veo.

Osale arutelus

  • Mariliis Pinn

Toetajad

Raadio ettevõtlikule inimesele

Hetkel eetris

Jälgi Logistikauudiseid sotsiaalmeedias

RSS

Toetajad

Tööriistad

=
=
=
=
Transpordiliik:
Kui kaup on pakitud alustele, täitke ära aluste lahtrid. Kui kaup ei ole pakitud alustele, täitke ära kauba kirjelduse lahtrid.
Mahukaalu arvutamisel on võetud aluseks:
Autotranspordis 1 m³ = 333 kg.
Lennutranspordis 1 m³ = 167 kg.
Mahukaal: kg
Maht:

NASDAQ OMX Tallinna, Riia ja Vilniuse börsiinfo 15 minutilise viivitusega.

Valuuta Tähis Kurss +/- %
Austraalia dollar AUD 1,62 -0.4373537
Brasiilia reaal BRL 4,79 -0.1188292
Bulgaaria leev BGN 1,96 0.0255768
Filipiinide peeso PHP 63,80 -0.0720495
Hiina jüaan CNY 8,07 -0.118831
Hongkongi dollar HKD 9,19 -0.0609126
Horvaatia kuna HRK 7,43 -0.0740182
Iisraeli seekel ILS 4,21 -0.1209104
India ruupia INR 85,45 -0.1192257
Indoneesia ruupia IDR 17560,26 0.0217014
Islandi kroon ISK 128,72 -0.0388289
Jaapani jeen JPY 132,77 -0.1579185
Kanada dollar CAD 1,52 -0.1508592
LAV rand ZAR 16,84 -0.2931058
Lõuna-Korea vonn KRW 1313,74 -0.0715003
Malaysia ringgit MYR 4,86 -0.1191626
Mehhiko peeso MXN 22,32 -0.1690904
Norra kroon NOK 9,56 -0.0449457
Poola slott PLN 4,28 -0.1049147
Rootsi kroon SEK 10,36 -0.0771508
Rumeenia leu RON 4,65 -0.0343613
Singapuri dollar SGD 1,61 -0.1617217
Suurbritannia nael GBP 0,89 -0.0560036
Šveitsi frank CHF 1,13 -0.0880437
Taani kroon DKK 7,46 -0.0576307
Tai baht THB 38,14 0.0044575
Tšehhi kroon CZK 25,59 -0.0156311
Türgi liir TRY 7,26 0.1599581
Ukraina grivna UAH 32,95 -0.1188091
Ungari forint HUF 323,89 -0.0832922
USA dollar USD 1,18 -0.1189364
Uus-Meremaa dollar NZD 1,76 -0.4802803
Valgevene rubla BYN 2,46 -0.105734
Vene rubla RUB 77,33 -0.1872792

Valdkonna töökuulutused

ITELLA ESTONIA otsib ANALÜÜTIKUT

Itella Estonia OÜ

27. september 2018

ITELLA ESTONIA otsib TRANSPORDIJUHTI

Itella Estonia OÜ

27. september 2018