Mereveo hinnast on järele jäänud armetud riismed

Puistekaupade meretranspordi hinnaindeks Baltic Dry Index (BDI) on mai lõpust langenud 13 korda ja jõudnud tasemele, kus ta oli viimati 2002. aasta alguses.

BDI näitab, kui palju maksab toorainete laevatransport, kirjutas Äripäev. Seda indeksit jälgitakse pingsalt Wall Steetil, sest see on hea näitaja majandus- ja tootmiskasvu kohta. Enamik merevedusid toimub riikide vahel. Kui tooraine ei liigu, siis toodetakse ka vähem asju. Mai lõpust on indeks langenud samasuguse hooga nagu aktsiaturud.
 
Kui 20. mail oli hinnaindeks 11 793, siis möödunud nädala lõpus vaid 925 punkti. Varem pidurdamatult kasvanud konteinerite hulk on samuti kasvutempo minetanud. OÜ Greencarrier tegevjuht Janek Ojamäe toob näite, et kui eelmisel aastal kasvasid Kaug-Idast Euroopasse konteinerite mahud 12-13% võrreldes aasta varasemaga, siis tänavu I kvartalis vaid kaks protsenti. Varasem kasvueufooria pani laevaliine agaralt uusi laevu tellima. Ojamäe kinnitusel on aga praegu laevafirmadel täituvusega suuri probleeme ja hindade alandamisega üritatakse konkurentsieelist omandada.

"Võib olla sarnane oht kui 70ndatel naftatankeritega, kus viimased tellitud laevad läksid otse laevaehitusest lammutusse," ütleb Ojamäe.
 
AS Lincona Konsulti ostujuht Aivi Kulden nendib, et meretranspordi hinnalangus on ka Linconani jõudnud. Konteineri vedu Aasiast Eestisse on langenud 1000 dollari võrra. Samas on dollar tugevnenud.

ASi Balti Logistika arendus- ja müügijuht Magnus Lepasalu arvab, et odavam merevedu toob soodsa Aasia majanduse Eesti ettevõtetele lähemale. Kuna laevaveo kulu on üsna madal, osutub mõistlikuks hankida tooteid ja toorainet kaugetest piirkondadest, kus toodagu hind oluliselt väiksem. Lepasalu kinnitusel ei maksa peljata, et kaubakogused on liiga väikesed. Võimalik on kasutada osakonteineri teenust.
 
Osa logistikaettevõtteid pakub ka teenust, mis koordineerib lähteriigis kliendi erinevatelt hankijatelt kaupade kokkukogumise ja tagab kauba ühekordse veo.

Osale arutelus

  • Mariliis Pinn

Toetajad

Raadio ettevõtlikule inimesele

Hetkel eetris

Jälgi Logistikauudiseid sotsiaalmeedias

RSS

Toetajad

Tööriistad

=
=
=
=
Transpordiliik:
Kui kaup on pakitud alustele, täitke ära aluste lahtrid. Kui kaup ei ole pakitud alustele, täitke ära kauba kirjelduse lahtrid.
Mahukaalu arvutamisel on võetud aluseks:
Autotranspordis 1 m³ = 333 kg.
Lennutranspordis 1 m³ = 167 kg.
Mahukaal: kg
Maht:

NASDAQ OMX Tallinna, Riia ja Vilniuse börsiinfo 15 minutilise viivitusega.

Valuuta Tähis Kurss +/- %
Austraalia dollar AUD 1,57 0.0254761
Brasiilia reaal BRL 4,37 0.0527184
Bulgaaria leev BGN 1,96 0.0358075
Filipiinide peeso PHP 61,71 0.1086939
Hiina jüaan CNY 7,49 0.0520882
Hongkongi dollar HKD 9,08 0.0352497
Horvaatia kuna HRK 7,38 0.0393172
Iisraeli seekel ILS 4,19 -0.0095516
India ruupia INR 78,78 0.0520741
Indoneesia ruupia IDR 16119,58 0.0518272
Islandi kroon ISK 126,22 0.0237737
Jaapani jeen JPY 127,78 0.0861596
Kanada dollar CAD 1,54 0
LAV rand ZAR 15,80 0.0766293
Lõuna-Korea vonn KRW 1282,62 -0.0366303
Malaysia ringgit MYR 4,64 0.0518068
Mehhiko peeso MXN 23,58 0.1342111
Norra kroon NOK 9,47 0.0443895
Poola slott PLN 4,32 -0.0092689
Rootsi kroon SEK 10,28 0.0194621
Rumeenia leu RON 4,67 0.0342796
Singapuri dollar SGD 1,57 0.0572665
Suurbritannia nael GBP 0,88 0.0569346
Šveitsi frank CHF 1,15 0.0694264
Taani kroon DKK 7,45 0.0174501
Tai baht THB 37,98 0.0518951
Tšehhi kroon CZK 25,83 -0.0193566
Türgi liir TRY 5,49 0.2867789
Ukraina grivna UAH 30,53 0.0517861
Ungari forint HUF 323,53 -0.0030908
USA dollar USD 1,16 0.0259291
Uus-Meremaa dollar NZD 1,69 0.0355999
Valgevene rubla BYN 2,32 0.0086322
Vene rubla RUB 73,60 0.056147

Valdkonna töökuulutused