Mereveo hinnast on järele jäänud armetud riismed

Puistekaupade meretranspordi hinnaindeks Baltic Dry Index (BDI) on mai lõpust langenud 13 korda ja jõudnud tasemele, kus ta oli viimati 2002. aasta alguses.

BDI näitab, kui palju maksab toorainete laevatransport, kirjutas Äripäev. Seda indeksit jälgitakse pingsalt Wall Steetil, sest see on hea näitaja majandus- ja tootmiskasvu kohta. Enamik merevedusid toimub riikide vahel. Kui tooraine ei liigu, siis toodetakse ka vähem asju. Mai lõpust on indeks langenud samasuguse hooga nagu aktsiaturud.
 
Kui 20. mail oli hinnaindeks 11 793, siis möödunud nädala lõpus vaid 925 punkti. Varem pidurdamatult kasvanud konteinerite hulk on samuti kasvutempo minetanud. OÜ Greencarrier tegevjuht Janek Ojamäe toob näite, et kui eelmisel aastal kasvasid Kaug-Idast Euroopasse konteinerite mahud 12-13% võrreldes aasta varasemaga, siis tänavu I kvartalis vaid kaks protsenti. Varasem kasvueufooria pani laevaliine agaralt uusi laevu tellima. Ojamäe kinnitusel on aga praegu laevafirmadel täituvusega suuri probleeme ja hindade alandamisega üritatakse konkurentsieelist omandada.

"Võib olla sarnane oht kui 70ndatel naftatankeritega, kus viimased tellitud laevad läksid otse laevaehitusest lammutusse," ütleb Ojamäe.
 
AS Lincona Konsulti ostujuht Aivi Kulden nendib, et meretranspordi hinnalangus on ka Linconani jõudnud. Konteineri vedu Aasiast Eestisse on langenud 1000 dollari võrra. Samas on dollar tugevnenud.

ASi Balti Logistika arendus- ja müügijuht Magnus Lepasalu arvab, et odavam merevedu toob soodsa Aasia majanduse Eesti ettevõtetele lähemale. Kuna laevaveo kulu on üsna madal, osutub mõistlikuks hankida tooteid ja toorainet kaugetest piirkondadest, kus toodagu hind oluliselt väiksem. Lepasalu kinnitusel ei maksa peljata, et kaubakogused on liiga väikesed. Võimalik on kasutada osakonteineri teenust.
 
Osa logistikaettevõtteid pakub ka teenust, mis koordineerib lähteriigis kliendi erinevatelt hankijatelt kaupade kokkukogumise ja tagab kauba ühekordse veo.

Osale arutelus

  • Mariliis Pinn

Toetajad

Raadio ettevõtlikule inimesele

Hetkel eetris

Jälgi Logistikauudiseid sotsiaalmeedias

RSS

Toetajad

Tööriistad

=
=
=
=
Transpordiliik:
Kui kaup on pakitud alustele, täitke ära aluste lahtrid. Kui kaup ei ole pakitud alustele, täitke ära kauba kirjelduse lahtrid.
Mahukaalu arvutamisel on võetud aluseks:
Autotranspordis 1 m³ = 333 kg.
Lennutranspordis 1 m³ = 167 kg.
Mahukaal: kg
Maht:

NASDAQ OMX Tallinna, Riia ja Vilniuse börsiinfo 15 minutilise viivitusega.

Valuuta Tähis Kurss +/- %
Austraalia dollar AUD 1,57 -0.4759185
Brasiilia reaal BRL 4,33 1.3321159
Bulgaaria leev BGN 1,96 0.005114
Filipiinide peeso PHP 59,51 -0.0940134
Hiina jüaan CNY 7,90 0.0367265
Hongkongi dollar HKD 8,93 0.357191
Horvaatia kuna HRK 7,43 0.0377125
Iisraeli seekel ILS 4,25 0.2735333
India ruupia INR 81,33 0.1563943
Indoneesia ruupia IDR 16654,22 0.4285676
Islandi kroon ISK 141,00 0.1136041
Jaapani jeen JPY 128,86 0.5148206
Kanada dollar CAD 1,52 0.152046
LAV rand ZAR 15,88 -0.8856296
Lõuna-Korea vonn KRW 1286,54 0.2009408
Malaysia ringgit MYR 4,78 0.4705289
Mehhiko peeso MXN 23,07 -0.3098959
Norra kroon NOK 9,72 -0.4159836
Poola slott PLN 4,30 -0.2691353
Rootsi kroon SEK 10,30 -0.3617791
Rumeenia leu RON 4,66 -0.0450528
Singapuri dollar SGD 1,57 0.1535607
Suurbritannia nael GBP 0,89 0.2587177
Šveitsi frank CHF 1,13 0.2563876
Taani kroon DKK 7,46 -0.0120621
Tai baht THB 37,52 0.0818953
Tšehhi kroon CZK 25,99 -0.1114527
Türgi liir TRY 6,06 -0.8358961
Ukraina grivna UAH 31,62 0.1809075
Ungari forint HUF 321,39 0.0498085
USA dollar USD 1,14 0.3166227
Uus-Meremaa dollar NZD 1,67 -0.4958776
Valgevene rubla BYN 2,40 0.3224861
Vene rubla RUB 75,10 -0.1081333

Valdkonna töökuulutused

Ehitusmaterjalidega tegelev ettevõte otsib LOGISTIK_KLIENDITEENINDAJAT

Tammiste Personalibüroo OÜ

29. november 2018