EL kehtestab CO2 maksu lennundusele, raha tuleb reisijate taskust

Eelmisel nädalal sai liikmesriikide
valitsustelt heakskiidu kava CO2 emissiooni piiramiseks lennunduses, mis läheb
lennufirmadele hinnanguliselt maksma 3,5 mld eurot aastas ja peamine allikas
selle kulu katmiseks on reisijate tasku.

Lennufirmad peavad liituma süsihappegaasi emissiooni kvootide kauplemissüsteemiga 1. jaanuarist 2012. a, kirjutas International Herald Tribune. 2005. a loodud süsteem hõlmab juba rasketööstust nagu elektri- ja tsemenditootmine. Lennufirmadele tähendab süsteem saastekvoodi ostmist, reaalne allikas selleks on eelkõige reisijate piletiraha. Lennufirmade juhid tegid otsuse silmapilkselt maatasa, hinnates selle aastaseks kuluks vähemalt 3,5 mld eurot.

“Euroopa Liit tegutseb nagu mingis omaette kookonis – isegi keset ülemaailmset majanduskriisi,” ütles rahvusvahelise õhutranspordiliidu peadirektor Giovanni Bisignani. Kava puudutab kõiki lennufirmasid, kes Euroopa Liidu riikides maanduvad või õhku tõusevad. Paljudki firmad on võidelnud enda süsteemi lülitamise vastu, kuna ei suuda väidetavalt selliseid lisakulusid kanda. Oma pahakspanu on väljendanud ka USA valitsus, kelle arvates EL reeglite laiendamine USA päritolu lennufirmadele on vastuolus rahvusvaheliste lennunduskokkulepetega.

Otsus tuli samal ajal õhutranspordiliidu teatega reisijate arvu vähenemisest septembris 2,9% võrreldes eelmise aasta sama ajaga. Õhuteel kaubavedu langes 7,7%. Organisatsiooni teatel oli tegu märgataivama langusega reisijate osas alates 2003. a ja kauba osas alates 2001. a. Euroopa suurim lennufirma Air France-KLM on teatanud suurest kasumi langusest seoses globaalse majanduskriisiga, kuid avaldanud siiski prognoosi kasumisse jääda, “kui turuolukord edasiselt ei halvene”. Käesoleva aasta esimese poole ülikõrged kütusehinnad kippusid nõrgemail lennufirmadel hinge välja võtma.

Nüüdne kava näeb siiski ette ka erandeid. Kohustused võivad olla kergemad alustavatele lennufirmadele kiiremini kasvava majandusega euroliidu maades, eelkõige Ida-Euroopas. Uued või aastas üle 18% kasvavad lennufirmad võivad teatud hulga saastekvooti saada tasuta, kuid seda vaid ühe korra. See peaks vältima nende riikide firmade karistamist, kus lennutranspordi kasutamine on praegu suhteliselt madal, selle kasv aga kiire.

Lennundusäri esindajate sõnul annab valdkond vaid väikese osa kasvuhoonegaaside koguemissioonist ja Euroopa meetmetest ei ole kasu vastava ülemaailmse kokkuleppe puudumisel.

Osale arutelus

Toetajad

Raadio ettevõtlikule inimesele

Hetkel eetris

Jälgi Logistikauudiseid sotsiaalmeedias

RSS

Toetajad

Tööriistad

=
=
=
=
Transpordiliik:
Kui kaup on pakitud alustele, täitke ära aluste lahtrid. Kui kaup ei ole pakitud alustele, täitke ära kauba kirjelduse lahtrid.
Mahukaalu arvutamisel on võetud aluseks:
Autotranspordis 1 m³ = 333 kg.
Lennutranspordis 1 m³ = 167 kg.
Mahukaal: kg
Maht:

NASDAQ OMX Tallinna, Riia ja Vilniuse börsiinfo 15 minutilise viivitusega.

Valuuta Tähis Kurss +/- %
Austraalia dollar AUD 1,54 -0.0907323
Brasiilia reaal BRL 4,25 -0.0094031
Bulgaaria leev BGN 1,96 0
Filipiinide peeso PHP 61,27 -0.0097922
Hiina jüaan CNY 7,44 0
Hongkongi dollar HKD 9,14 0
Horvaatia kuna HRK 7,38 -0.1624234
Iisraeli seekel ILS 4,15 0
India ruupia INR 78,91 0.0139428
Indoneesia ruupia IDR 16443,98 0
Islandi kroon ISK 123,61 -0.024264
Jaapani jeen JPY 127,43 0
Kanada dollar CAD 1,51 -0.0066181
LAV rand ZAR 14,54 -0.0281917
Lõuna-Korea vonn KRW 1254,71 -0.0342591
Malaysia ringgit MYR 4,64 0
Mehhiko peeso MXN 22,76 -0.0013182
Norra kroon NOK 9,52 -0.0126084
Poola slott PLN 4,31 -0.0139101
Rootsi kroon SEK 10,21 0
Rumeenia leu RON 4,62 0
Singapuri dollar SGD 1,56 -0.0127984
Suurbritannia nael GBP 0,88 0
Šveitsi frank CHF 1,15 0
Taani kroon DKK 7,45 0
Tai baht THB 37,19 0
Tšehhi kroon CZK 25,71 -0.0194424
Türgi liir TRY 5,48 -0.001824
Ukraina grivna UAH 30,45 0
Ungari forint HUF 319,14 0
USA dollar USD 1,17 0
Uus-Meremaa dollar NZD 1,68 0
Valgevene rubla BYN 2,34 0
Vene rubla RUB 72,46 0

Valdkonna töökuulutused