Catwees lõi Veho Honda-müüja üle

Veho teenistusest konkurent Catweesi juurde
lahkunud müügijuht Ülo Malberg teavitas töökohavahetusest kliente
reklaamkaardiga. Võimalust edaspidigi tema kaudu Hondat soetada ei pakkunud ta
vaid isiklikele partneritele.

"Täpselt nii," vastas Malberg möödunud nädalal telefoni teel küsimusele, kas tema käest reklaamkaardi saajad olid isiklikud kliendid - inimesed, kes soetasid omale Honda just temaga Veho Eesti ASi autosalongis lepingut sõlmides. Esmaspäeval kinnitas Malberg sama.

Äripäeva poole on pöördunud kaks inimest, kes Vehost Catweesi siirdunud Malbergilt reklaamkaardi said, kuid müügimehe kliendiks end ei tunnistanud. Küll aga oli auto liisitud viimase kaheksa aasta jooksul samast Rocca al Mare Veho salongist, mille juht Malberg kogu selle aja oli.

Täpsustuse korras tuleb märkida, et Rocca al Mare keskuses tegutses automüügiga õigupoolest eraldi ettevõtte - Ekelton OÜ, mille üks omanikke on Malberg. Lepingu järgi käis aga müük Veho kaudu ja nimel.

2000. aastal avatud autosalong Rocca al Mare keskuses suleti tänavu augustis. Kuna Malberg Vehost sobivat tööpakkumist ei saanud, otsustas müügijuht üle minna teise Honda edasimüüja Catwees OÜ ridadesse. Praegu peab Malberg Catweesi Tallinna salongis automüügi juhi ametit.

Kõnealune reklaamkaart potsatas hulga Veho Eesti klientide postkasti septembri keskel. Lisaks tänusõnadele tehtud koostöö eest, edastas Malberg teate, et saab olla ka Catwees Tallinna esinduses kliendile isiklik Honda-müüja. Samuti kutsub ta autosid lähemalt uurima.

Täpset arvu inimesi, kes Malbergilt kaardi said, müügijuht ise nimetada ei osanud. "Mul on kaheksa aasta jooksul väga palju kliente olnud," ütles ta ja kinnitas, et lasi kaarte trükkida nii palju, kui oma klientide teavitamiseks parasjagu tarvis oli.

Samuti selgitas ta, et ehkki omas automüüjana juurdepääsu kõigile Veho kliendiandmetele, on ta isiklike partnerite kontaktandmeid alati eraldi paberkandjal hoidnud. "Ma ei ole tegelikult midagi rikkunud," kinnitas Malberg. Tema sõnul oli kaartide saatmise eesmärk teavitada partnereid sellest, et ta ei ole kuhugi kadunud.

Ka Catwees OÜ turundusspetsialist Markus Kamps oli e-kirja teel saadetud kommentaaris seisukohal, et kaartide saatmise taga oli soov teavitada kliente uuest töökohast. "On hea tava, et kui inimene lahkub töölt, siis ta tänab oma seniseid koostööpartnereid varasema eduka koostöö eest ja soovib neile kõike paremat edaspidiseks," seisis selgituses.

"Kuna te ei soovi jätkuvalt avaldada solvunud kliendi isikut, siis ainuke selgitus olukorrale on see, et salongijuhina oli härra Malberg otseselt teatud tasandil seotud iga auto müügiprotsessiga, kuigi lõpliku vormistamise teostas keegi salongi automüüjatest," täpsustas Kamps pärast mõningast edasist suhtlust ettevõtte seisukohta.

Veho Eesti ASi juhatuse esimees Ando Nõel leidis, et ehkki töökohavahetus on igati loomulik, on katse konkurendi juurde siirdudes kaasata vana tööandja kliente ärieetiliselt taunitav.

"Veho Eesti ei ole sellele teele läinud, kuigi meilgi oleks võimalusi olnud. Meilegi on tulnud siia teistest autofirmadest inimesi," väitis ta.

Nõel lisas, et kui Malbergi uuest töökohast saadetud reklaamkaardi saajateks ei olnud vaid endise töötaja isiklikud kliendid, võib olla tegemist seaduserikkumisega.

Malbergi sõnul on eetika väga lai mõiste. "Ma ei saa samuti öelda oma kliendile, et ma kadusin ära," ütles ta.

Töötajate ja tööandjate vahel tuleb taolisi lahkarvamusi tihti ette. "See on tõsine probleem tööandjatele ja teatud osas nad on ja jäävadki kaitsetuks," nentis põhja tööinspektsiooni töövaidluskomisjoni juhataja Enn Reinsalu. Tema sõnul pole lepingut koostades kõiki potentsiaalseid rikkumisi võimalik fikserida.

"Tuleb luua selline süsteem, kus inimene puutuks kokku ainult konkreetsete asjadega. Mitte laiemalt, kui tema pädevus on," märkis Reinsalu. Samuti peaks töötajaid pidevalt kontrollima, et vältida andmete kopeerimist.

"Aga kui hakata kõike pidevalt kontrollima? Nagu riigisaladustega tegeleks siin," pidas ta liigset reguleerimist absurdseks.

Osale arutelus

Toetajad

Raadio ettevõtlikule inimesele

Hetkel eetris

Jälgi Logistikauudiseid sotsiaalmeedias

RSS

Toetajad

Tööriistad

=
=
=
=
Transpordiliik:
Kui kaup on pakitud alustele, täitke ära aluste lahtrid. Kui kaup ei ole pakitud alustele, täitke ära kauba kirjelduse lahtrid.
Mahukaalu arvutamisel on võetud aluseks:
Autotranspordis 1 m³ = 333 kg.
Lennutranspordis 1 m³ = 167 kg.
Mahukaal: kg
Maht:

NASDAQ OMX Tallinna, Riia ja Vilniuse börsiinfo 15 minutilise viivitusega.

Valuuta Tähis Kurss +/- %
Austraalia dollar AUD 1,56 0
Brasiilia reaal BRL 4,27 0
Bulgaaria leev BGN 1,96 0
Filipiinide peeso PHP 60,00 0
Hiina jüaan CNY 7,92 0
Hongkongi dollar HKD 8,94 0
Horvaatia kuna HRK 7,42 0
Iisraeli seekel ILS 4,23 0
India ruupia INR 82,18 0
Indoneesia ruupia IDR 16679,41 0
Islandi kroon ISK 140,38 0
Jaapani jeen JPY 128,82 0
Kanada dollar CAD 1,50 0
LAV rand ZAR 16,01 0
Lõuna-Korea vonn KRW 1279,27 0
Malaysia ringgit MYR 4,78 0
Mehhiko peeso MXN 23,01 0
Norra kroon NOK 9,63 0
Poola slott PLN 4,31 0
Rootsi kroon SEK 10,28 0
Rumeenia leu RON 4,66 0
Singapuri dollar SGD 1,57 0
Suurbritannia nael GBP 0,89 0
Šveitsi frank CHF 1,14 0
Taani kroon DKK 7,46 0
Tai baht THB 37,49 0
Tšehhi kroon CZK 25,97 0
Türgi liir TRY 6,09 0
Ukraina grivna UAH 31,67 0
Ungari forint HUF 321,42 0
USA dollar USD 1,14 0
Uus-Meremaa dollar NZD 1,66 0
Valgevene rubla BYN 2,40 0
Vene rubla RUB 75,27 0

Valdkonna töökuulutused

Ehitusmaterjalidega tegelev ettevõte otsib LOGISTIK_KLIENDITEENINDAJAT

Tammiste Personalibüroo OÜ

29. november 2018