6. oktoober 2008
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

Liisingu käibemaksumuudatus pärsib kogu autoturgu

Saksa Auto AS juhataja Toomas Kuusk ütles aripaev.ee-le, et liisingu käibemaksu muutev seaduseelnõu pärsib kogu autoturgu ning riigile laekub maksu varasemast vähem.

"Umbes 70-80% sõidukeid ostetakse finantsasutuste vahendeid kasutades, st selline seaduseelnõu puudutab 70-80% meie potentsiaalsetest klientidest. Järelikult mõjutab seaduseelnõu kogu autoturgu. Autoostja, kes plaanib omale uut sõidukit muretseda, arvestab mingisuguse kindla esmase liisingu sissemaksusummaga, näiteks 10% auto maksumusest. Plaanitava seaduseelnõu kohaselt oleks tal vaja veel 18% auto maksumusest ehkkokku 28%. Seda raha tal ei ole. Järelikult lükkab ta oma ostuotsuse edasi või ostab oluliselt odavama või vana pruugitud auto," selgitas Kuusk.

Saksa Auto juhi sõnultähendab see, et riigile laekub käibemaksu kokkuvõttes vähem. "Seejuures ei tohiks ära unustada ka keskkonnaaspekti. Vanemad autod saastavad keskkonda oluliselt rohkem kui kaasaegsed säästlikud ja väikese heitgaaside eritavusega autod. Uus, võimas tänapäeva maastur saastab keskkonda vähem kui kümme aastat vana väikene sõiduauto. Seega peaks riik igatpidi toetama, mitte takistama uute autode ostmist," leidis Kuusk.

"Samuti tundub ebaõiglane, et käibemaksu nõutakse ette kasutamata teenuse eest. Teatavasti kasutusrendi puhul renditakse liisingfirma käest auto mingiks teatud perioodiks. Samas on võimalik liisingleping lühikese etteteatamise järel ennetähtaegselt lõpetada. Järelikult on autoostja maksnud riigile käibemaksu teenuse eest, mida ta kunagi ei kasuta," ütles Kuusk ja lisas, "selline seaduseelnõu pärsib kogu Eesti autoturgu. Samamoodi puudutab see ka Saksa Autot."

Premium Motorsi omanik Jürgen Vester ütles: "Mul on tunne, et see riik ei tea mida teha ja kuhu oma siht seada. Kogu käibemaksu kohene maksmine pärsib kindlasti kogu uute autode turgu kaasa arvatud ka meie firma tegemisi."

Silberauto turundus- ja klienditeenindusosakonna juhataja Helena Hyldahl ütles: "Suur tänu küsimuse eest, kuid leiame, et selle kommenteerimine on ehk pisut ennatlik."

Praegu maksustatakse autoliisingut kui teenust. Riigikogu menetlusse jõudnud käibemaksumuudatus loeb aga liisingu vara võõrandamiseks, kui üle läheb sõiduki omandiõigus, tekib omandiõiguse ülemineku või kasutuslepingu pikendamise võimalus ning lepingu sõlmimisel tasutakse oluline osa kauba maksumusest.

Kui riigikogu asja heaks kiidab, muutub liisingu käibemaksustamine tuleva aasta 1. jaanuaril.

Liitu Logistikauudiste uudiskirjaga!
Liitumisega nõustud, et Äripäev AS kasutab sinu e-posti aadressi sulle uudiskirja saatmiseks. Saad nõusoleku tagasi võtta uudiskirjas oleva lingi kaudu. Loe oma õiguste kohta lähemalt privaatsustingimustest
Liitu Logistikauudiste uudiskirjaga!
Liitumisega nõustud, et Äripäev AS kasutab sinu e-posti aadressi sulle uudiskirja saatmiseks. Saad nõusoleku tagasi võtta uudiskirjas oleva lingi kaudu. Loe oma õiguste kohta lähemalt privaatsustingimustest
Tõnu TrammLogistikauudised.ee juhtTel: 52 777 80
Anu SoometsSündmuste programmijuht Tel: 5164397
Rain JüristoReklaamimüügi projektijuhtTel: 6670 077